identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

تعمیر یخچال فریزر و ساید بوش در تهران + اموزش

4.9/5 - (51 امتیاز)

 تلفن نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش و ساید بای ساید BOSCH در محل :

شماره تلفن روبراه سرویس

بدون شک یخچال و فریزر کاربردی ترین جزء آشپزخانه محسوب می شوند که در صورت بروز هرگونه مشکل در این دستگاه، عواقب ناخوشایندی رخ خواهد داد.

بهتر است بدانید در صورت نیاز یکی از سریع ترین راه ها جهت ثبت درخواست تعمیرات، تماس با نمایندگی تعمیرات روبراه سرویس است. تعمیر ظرفشویی بوش نیز یکی از اصلی ترین خدمات روبراه سرویس در تهران است.

جهت دریافت خدمات نصب، سرویس و تعمیرات سری های مختلف یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید بوش در منزل ،بایستی نیاز خود را به صورت آنلاین از طریق فرم زیر اعلام کرده و یا با ما بصورت تلفنی تماس حاصل فرمایید تا در سریعترین زمان ممکن، تکنسین متخصص بوش جهت ارائه خدمات با ارزان‌ترین قیمت ممکن به محل مورد نظر اعزام شود.

 

ارجاع تماس شما به نزدیکترین شعبه نمایندگی تعمیرات یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید بوش توسط روبراه سرویس در محل شما :

تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران

نماد اینماد روبراه سرویس

جهت درخواست تعمیرکار متخصص برای تعمیر یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید بوش در تهران، فرم زیر را پر کنید و ارسال فرمایید:

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
 
خرید قطعات یخچال بوش

ثبت درخواست تعمیر یخچال بوش

چرا تعمیر یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید؟

 
  عیب یابی یخچال ساید بای ساید جدید بوش و هم تعمیر یخچال قدیمی دو تا از تخصص های اصلی روبراه سرویس بوده و هست.شما میتوانید یک فریزر بزرگ ۸ کشوئه را با هزینه اندکی تعمیر کنید تا اینکه یک فریزر معمولی را ده میلیون تومان بخرید و دست دوم شما را دو میلیون تومان هم نخرند. به‌صرفه‌ترین راه تعمیر هم یخچال و هم فریزر و هم سایدبای‌ساید در محل است. 
 
 
یخچال فریزر دوقلو بوش
تعمیر یخچال و فریزر و سایدبای‌ساید

 

عیب یابی یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید بوش و نحوه رفع مشکلات متداول آن ها

 
 
 

چگونه می توان جهت تعمیر یخچال فریزر بوش با روبراه سرویس تماس گرفت؟

جهت ثبت درخواست نصب، سرویس و یا تعمیر یخچال فریزر بوش در شهر تهران تنها کافی است با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید. همچنین می توانید از طریق فرم ثبت درخواست اقدام به ثبت درخواست نصب و یا تعمیر یخچال فریزر نمایید و پس از آن پشتیبان های روبراه سرویس سریعا با شما‌ تماس نموده و در اسرع وقت تعمیر کاران روبراه سرویس در محل شما حاضر می شود.

پس از ثبت درخواست نصب و یا تعمیر یخچال فریزر بوش، سرویس کاران در سریع ترین زمان اقدام به تعمیر دستگاه شما می نمایند. پس از اتمام تعمیر به شما فاکتوری معتبر تقدیم می شود که به صورت شفاف تمامی خدمات انجام شده در آن ثبت شده است. همچنین ضمانت نامه معتبر خدمات پس از تعمیر نیز به شما ارائه خواهد شد. پس از گذشت یک هفته نیز پشتیبان های روبراه سرویس جهت نظرسنجی تعمیر یخچال فریزر بوش با شما تماس می نمایند.

تعمیر یخچال فریزر بوش در اقصی نقاط شهر تهران

با استفاده از خدمات تعمیر یخچال فریزر بوش توسط روبراه سرویس در تهران دیگر لازم نیست نگران چگونگی حمل و نقل دستگاه خود باشید. در این شرایط دیگر در هزینه حمل نیروی انسانی و ماشین جهت انتقال یخچال فریزر به تعمیرگاه صرفه جویی خواهد شد. همچنین می توانید بر کلیه اقدامات انجام شده نظارت داشته باشید.

استفاده از خدمات تعمیر یخچال فریزر بوش در روبراه سرویس چه مزایایی به همراه دارد؟

در صورتی که جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش با نمایندگی روبراه سرویس تماس نمایید از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

تعمیرکاران روبراه سرویس برای عیب یابی یخچال فریزر بوش از قطعات فابریک دستگاه استفاده می نمایند که این اتفاق موجب حفظ کارایی دستگاه می شود. تعمیرکاران روبراه سرویس افرادی مجرب و حرفه ای می باشند و اقدام به تعمیر تخصصی یخچال فریزر بوش می نمایند و به این صورت عمر مفید دستگاه شما افزایش خواهد یافت.

تعمیر یخچال فریزر بوش در محل شما انجام می گیرد که دیگر لازم نیست نگران آسیب های ناشی از جا به جایی یخچال فریزر خود باشید. تمامی خدمات انجام شده در روبراه سرویس نیز از ۶ ماه ضمانت برخوردار است. در صورتی که جهت تعمیر یخچال فریزر بوش با افرادی غیر مجرب تماس نمایید به دستگاه شما آسیب بیشتری وارد خواهد شد.

تعمیر یخچال فریزر بوش در روبراه سرویس چه مراحلی دارد؟

یخچال فریزر مهم ترین لوازم در هر خانه ای می باشد. به همین دلیل در صورت مختل شدن کارکرد آن، با مشکلات بیشتری نسبت به لوازم دیگر مواجه خواهیم شد. بنابراین مرکزی که جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش با آن تماس می نمایید بسیار مهم است. جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش لازم است با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید سپس در کمتر از دو ساعت تعمیر کار در محل شما حاضر می شود.

پس از حضور تعمیرکار در محل، تعمیرکاران روبراه سرویس اقدام به عیب یابی یخچال فریزر شما نموده و مشکلات دستگاه و هزینه آن را به شما می گویند. در صورتی که شما تمایل داشتید اقدام به تعمیر دستگاه شما می نمایند و پس از آن برای کسب رضایت شما به شما فاکتوری معتبر و گارانتی خدمات پس از تعمیر تقدیم می گردد.

ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش در نمایندگی های معتبر بوش چه تفاوتی با تعمیرگاه های محلی دارد؟

در تمامی محله های شهر تهران افرادی وجود دارند که تعمیرکار لوازم خانگی بوده و اصول یکسانی جهت تعمیر کلیه لوازم خانگی می دانند. این افراد جهت تعمیر یخچال فریزر بوش تعمیرکاران مناسبی نیستند. در صورتی که دانش کافی جهت تعمیر یخچال فریزر بوش نداشته باشند می توانند به دستگاه شما آسیب بیشتری وارد نمایند. بنابراین تا حد امکان بهتر است تعمیر یخچال فریزر بوش را به تعمیرگاه های تخصصی بوش بسپارید.

 تعمیرکار لوازم خانگی بوش، تمامی اصول مرتبط با یخچال فریزر بوش را می داند. تعمیرکاران محلی از هیچگونه ضمانت خدمات پس از تعمیر برخوردار نیستند. اما تعمیرکاران مجاز یخچال فریزر بوش پس از اتمام تعمیر به مشتری فاکتور معتبر و گارانتی خدمات پس از تعمیر ارائه می دهد تا خیال مشتری راحت باشد. همچنین تعمیرگاه های مجاز بوش جهت نیاز به تعویض قطعات از اورجینال ترین قطعات جانبی یخچال فریزر‌ بوش استفاده می نمایند.

آیا روبراه سرویس نمایندگی تعمیر یخچال بوش در تهران است؟

ممکن است تا اینجای مقاله برای تان سوال پیش آمده باشد که آیا روبراه سرویس نمایندگی‌ رسمی بوش است؟ لازم است بدانید در ایران نمایندگی رسمی برند بوش وجود ندارد. روبراه سرویس تعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی می باشد که اقدام به تعمیر انواع لوازم خانگی در برند های مختلف زیر نظر مجرب ترین تعمیرکاران و بهترین قطعات می نماید.

تعمیر یخچال بوش بهتر است یا تعویض آن؟

در صورتی که این سوال ذهن شما را درگیر کرده که تعمیر یخچال فریزر بوش به صرفه تر است یا تعمیر آن به این بخش توجه کنید:

در صورتی که تعویض قطعات با قطعات فابریک یخچال فریزر بوش انجام گیرد نیازی به خرید یخچال جدید نیست و طول عمر یخچال با تعویض قطعات فابریک خود افزایش می یابد. ممکن است برای تان این سوال پیش بیاید که چه زمانی چاره ای جز تعویض یخچال نخواهیم داشت.

در این شرایط تعمیرکاران روبراه سرویس یاری رسان شما خواهند بود. هدف تعمیرکاران روبراه سرویس گرفتن هزینه زیاد از شما نیست بلکه به سود و رضایت مشتری توجه دارند. در صورتی که قیمت قطعات مصرفی یخچال بوش بیش از نصف هزینه خود یخچال باشد بهتر است اقدام به تعویض یخچال نمایید. ساید بای ساید های بوش ۱۰ سال ارزش تعمیر دارند اما پس از این زمان تعویض یخچال می تواند به صرفه تر باشد.

تعمیرکار مجرب یخچال فریزر بوش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

این موضوع که تعمیر یخچال فریزر خود را به چه کسی می بسپارید بسیار مهم است. سپردن تعمیر یخچال فریزر بوش به افراد نا بلد به دستگاه شما آسیب بیشتری وارد می نماید. روبراه سرویس از مجرب ترین تعمیر کاران شهر تهران جهت تعمیر یخچال فریزر بوش برخوردار می باشد. تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس در سریع ترین زمان اقدام به تعمیر یخچال فریزر بوش در محل شما می نمایند.

تعمیرکاران روبراه سرویس از سال ها تجربه برخوردار بوده و به خوبی می توانند اقدام به عیب یابی یخچال فریزر‌ شما نمایند. تعمیرکاران روبراه سرویس افراد مجرب و آموزش دیده می باشند و همچنین از اورجینال ترین قطعات جانبی یخچال فریزر بوش استفاده می نمایند.

برند‌‌ ها

رایج ترین ایرادات یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

۱٫تعمیر سنسور دمای یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

جهت تعمیر سنسور دمای یخچال فریزر بوش لازم است ابتدا یخچال را از برق بکشید و اقدام به بررسی  اتصالات سنسور دمای دستگاه نمایید. در صورت معیوب شدن آن، لازم است سیم را تعویض نمایید. در صورت سالم بودن اتصالات نیز لازم است اقدام به تعویض سنسور دمای محفظه فریزر نمایید. بهتر است عیب یابی و تعمیر تخصصی یخچال بوش را به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

۲٫نحوه تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید بوش پس از قطعی برق به چه صورتی می باشد؟

جهت تنظیم دمای ساید بوش بر روی پنل یخچال دکمه های متعددی به چشم شما می خورد. لازم به ذکر است که یخچال ساید بای ساید بوش قابلیت نگهداری مواد غذایی تا چند ساعت پس از قطع برق را دارد.

بر روی یخچال ساید بای ساید بوش دکمه خنک کننده ای وجود دارد که این قابلیت را دارد که در زمانی کوتاه فضای داخل یخچال شما را خنک نماید. این ویژگی موجب می شود مواد غذایی داخل یخچال سریعا خنک شده و خراب نشوند.

۳٫چگونه می توان برفک زدن و یخ زدگی یخچال بوش را تعمیر کرد؟

به تازگی سیستمی جهت ضد برفک زدگی بر روی یخچال های بوش تعبیه شده است. در صورت برفک زدن یخچال احتمال وجود مشکل در سیستم یخ زدایی یخچال وجود دارد. در صورت برفک زدن یخچال بوش، عملیات یخ زدایی دچار مشکل شده است و لازم است عیب یابی المنت، برد الکترونیکی و ترمودیسک و تعمیر یخچال بوش در شهر تهران را به نمایندگی تعمیرات روبراه سرویس بسپارید.

۴٫علت خارج شدن صدای زیاد از یخچال بوش چیست؟

جهت عیب یابی صدای زیاد یخچال بوش به موارد زیر توجه نمایید. یخچال بوش‌ به صورت کلی بی صدا است و با میزان صدای ۴۵ دسی بل به هیچ عنوان آرامش منزل شما را مختل نخواهد کرد. در صورت صدای غیر طبیعی یخچال بوش‌ لازم است فن یخچال تعویض شود.

همچنین ممکن است صدای یخچال بوش به دلیل تراز نبودن دستگاه و یا معیوب بودن موتور باشد. در این شرایط نیز بهتر است عیب‌ یابی و تعمیر یخچال بوش را در کلیه نقاط شهر تهران به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

۵٫علت وجود تفاوت در دمای ساید بای ساید بوش و دمای تنظیم شده چیست؟

در بیشتر اوقات در صورت وجود اختلاف دمای دستگاه و دمای تنظیم شده تنها کافی است دستگاه را به مدت ۵ دقیقه خاموش نمایید. در صورت بالا بودن دما چند ساعت منتظر بمانید و سپس بررسی کنید که دما به مقدار تنظیم شده و مشخص رسیده است یا خیر؟

در صورت پایین بودن دما نیز لازم است روز بعد مجدد دما را بررسی نمایید. در بیشتر اوقات دمای یخچال پس از گذشت چند ساعت تنظیم می شود. در صورت عدم رفع این مشکل می توانید عیب یابی و تعمیر یخچال بوش را در تمامی نقاط شهر تهران به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

۶٫علت خاموش شدن لامپ LED یخچال بوش چیست؟

در صورت خاموش شدن لامپ یخچال ممکن است ایراد از لامپ یخچال باشد. جهت تعویض لامپ یخچال بهتر است به راهنمای فارسی یخچال بوش مراجعه نمایید. ممکن است درب یخچال را طولانی مدت باز نگه داشته باشید.

پس از گذشت مدت ۱۰ دقیقه لامپ خاموش خواهد شد و در صورت باز و بسته نمودن درب یخچال لامپ مجدد روشن می شود در صورت عدم رفع این مشکل بهتر است عیب یابی و تعمیر یخچال بوش را به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

۷٫علت از کار افتادن پنل یخچال فریزر بوش چیست؟

در صورت از کار افتادن پنل یخچال بوش لازم است ابتدا مطمئن شوید که برق منزل قطع نشده باشد. در بیشتر اوقات از کار افتادن پنل یخچال به دلیل پریدن فیوز و یا قطعی برق می باشد. گاهی نیز ممکن است ایراد از نصب پنل و یا اتصالات داخلی باشد که در این شرایط بهتر است عیب یابی و تعمیر تخصصی‌ یخچال‌ بوش را به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

۸٫علت گرم شدن قسمت فریزر ساید بای ساید بوش چیست؟

ممکن است گرم شدن فریزر به این دلیل باشد که درب یخچال را به صورت مکرر باز نموده اید. گاهی نیز بروز این مشکل می تواند به دلیل بسته شدن دریچه های تهویه با مواد غذایی باشد. در این شرایط لازم است موانع موجود در دریچه ها را رفع کنید. در صورتی که در فاصله زمانی کوتاه مواد غذایی بیش از حدی را در داخل فریزر قرار داده اید، گرم شدن فریزر طبیعی است.

اما به هیچ عنوان فریزر را بیش از ظرفیت مشخص دستگاه پر نکنید. در صورتی که مشکل دستگاه شما رفع نشد نیز بهتر است عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش را به نمایندگی تعمیرات روبراه سرویس در تهران بسپارید.

۹٫علت بسته نشدن و یا باز نشدن درب ساید بای ساید بوش چیست؟

در صورت بسته نشدن و یا باز نشدن راحت درب ساید بای ساید بوش به موارد زیر توجه نمایید:

ممکن است قرار دادن مواد غذایی زیاد از بسته شدن درب جلوگیری نماید. در این شرایط بهتر است محل قرار دادن غذا ها را تغییر دهید. در صورت وجود روکش در داخل یخچال ممکن است بخشی از آن لای درب باقی مانده باشد. همچنین بررسی کنید که واشر دور درب یخچال دچار پوسیدگی و یا پارگی نشده باشد.

در صورت تراز نبودن یخچال نیز با این مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین بهتر است در این شرایط یخچال را خاموش کنید و با کمک پایه های یخچال، دستگاه را بر روی سطح صاف قرار دهید. در صورتی که مشکل دستگاه شما رفع نشد و نیاز به تعویض لاستیک دور درب دستگاه داشتید بهتر است سرویس و تعمیر یخچال بوش را به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

۱۰٫علت خنک نکردن یخچال بوش چیست؟

چرا یخچال بوش به خوبی خنک نمی کند؟

جهت رفع این مشکل به موارد زیر توجه کنید:

ممکن است دمای مناسبی برای یخچال تنظیم نشده باشد. گاهی نیز به دلیل باز و بسته کردن مداوم درب یخچال، دستگاه خنک نمی کند. ممکن است خنک نکردن یخچال به دلیل پوسیدگی و یا پارگی لاستیک دور درب باشد. گاهی نیز بخشی از ظروف و یا مواد غذایی با دریچه تهویه هوا چسبیده اند که مانع از گردش هوای صحیح دستگاه می شوند. پر کردن بیش از حد یخچال نیز مانع از خنک کردن دستگاه می شود.

همچنین در این شرایط لازم است به وجود فاصله مناسب ما بین دیوار و یخچال توجه کنید. همچنین دمای محیطی که یخچال در آن قرار دارد نیز بر خنک نکردن یخچال بوش تأثیر دارد. شما می توانید عیب یابی و تعمیر تخصصی یخچال بوش را در کلیه مناطق شهر تهران به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

۱۱٫علت اتومات نشدن یخچال فریزر بوش چیست؟

گاهی اوقات ممکن است بروز برخی مشکلات در کمپرسور و یا موتور مانع از اتومات کردن یخچال شود. عیب یابی و تعمیر کمپرسور یخچال نیز موضوعی تخصصی است و بهتر است زیر نظر تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس انجام گیرد.

همچنین خرابی ترموستات نیز میتواند بر اتومات نکردن یخچال موثر باشد. در صورت کم شدن گاز یخچال نیز با کارکرد مداوم کمپرسور مواجه خواهید شد. بنابراین به دلیل تخصصی بودن این مشکل بهتر است عیب یابی و تعمیر یخچال بوش‌ را به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

۱۲٫علت گرم شدن یخچال علی رغم خنک بودن فریزر بوش چیست؟

به صورت کلی گرم شدن یخچال و سرد بودن فریزر می تواند ۵ علت داشته باشد:

برفک بستن بر روی کوپل های تبخیر کننده برفک، معیوب شدن دمپر یخچال و فن، خرابی برد کنترل دمای یخچال، از کار افتادن برد کنترل ضد برفک یخچال، معیوب شدن ترموستات برفک زدایی یخچال می باشد. جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش خود در تمامی نقاط شهر تهران تنها کافی است با شماره ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در تماس باشید.

۱۳٫چرا یخچال فریزر بوش نشتی دارد؟

وجود میزان کمی نشتی آب از یخچال فریزر موضوع نگران کننده ای نیست اما در صورتی که این مقدار بیشتر شد لازم است جهت تعمیر یخچال بوش به موارد زیر توجه کنید:

مهم ترین دلیل نشتی آب از یخچال بوش می تواند خرابی درزگیر های درب یخچال باشد. درزگیر های درب یخچال ممکن است به مرور دچار پوسیدگی شوند و به این صورت هوای بیرون به داخل یخچال نفوذ خواهد کرد. به دلیل افزایش رطوبت غیر استاندارد یخچال، در سینی تخلیه ، آب جمع خواهد شد و آب اضافه نیز بر روی‌ زمین خواهد ریخت.

همچنین نصب نادرست شلنگ تصفیه آب و یا پارگی و پوسیدگی آن نیز موجب نشت آب از یخچال بوش خواهد شد. وجود انسداد در تخلیه یخچال بوش نیز موجب نشت آب در یخچال می شود. جهت رفع این مشکل می توانید با یک سیم نازک قسمت تخلیه یخچال را تمیز نمایید.

اما لازم است پیش از هرکاری یخچال را از برق بکشید. همچنین در صورت وجود مشکل در اتصالات برقی نیز با نشت آب از یخچال مواجه خواهید شد. در صورت عدم کارکرد صحیح یخچال و کاهش سرمای داخل دستگاه، یخ درون یخچال تبخیر شده و موجب بروز نشتی خواهد شد. در این شرایط بهتر است عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش در محل را از طریق تماس با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

۱۴٫سرویس یخچال بوش چه فوایدی را برای دستگاه به همراه می آورد؟

سرویس یخچال بوش اقدامی مهم است که مانع از بروز آسیب به قطعات دستگاه شما خواهد شد. اما ممکن است کاربران یخچال به دلیل گرانی آن و یا عدم آگاهی از فواید این کار از سرویس یخچال سر باز زنند. یکی از مهم ترین مزایای سرویس یخچال بوش بررسی سلامت قطعات است.

ممکن است یک قطعه بسیار کوچک در یخچال شما خراب شده باشد که خللی در عمکرد دستگاه ایجاد نکند اما در طولانی مدت به قطعات دیگر یخچال آسیب وارد نموده و به دستگاه شما خسارت زیادی وارد کند. بنابراین بهتر است سرویس ماهیانه و تعمیر یخچال فریزر بوش‌ را در محل به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید و از خدمات پس از تعمیر این نمایندگی برخوردار شوید.

۱۵٫علت بالا و پایین شدن دما و خنک ماندن یخچال بوش چیست؟

زمانی که دمای نمایشگر بالا و پایین می شوند اما در کارایی کلی دستگاه اختلالی ایجاد نشده ، احتمالا سنسور ها دچار مشکل شده و نیازمند تعویض می باشند. به صورت کلی عمر مفید سنسور ها ۱۰ سال می باشد.

۱۶٫چرا کشوی یخچال ساید بای ساید بوش شکسته است؟

بهتر است در نگهداری قطعات زینتی یخچال بوش مانند کشو ها احتیاط کنید. در اکثر مواقع این قطعات به سختی یافت شده و قیمت های نجومی دارند. در صورت شکستگی کشو یخچال ساید بوش‌ چاره ای جز تعویض‌ این قطعه ندارید بنابراین بهتر است آن را از فروشگاه های مجاز قطعات بوش مانند روبراه سرویس خریداری کنید.

۱۷٫علت جمع شدن آب در کشوی یخچال فریزر بوش چیست؟

یکی‌ از رایج ترین مشکلات یخچال فریزر بوش جمع شدن آب در کشوی یخچال فریزر می باشد. معیوب شدن مخزن جمع آوری آب، آسیب رسیدن به سیستم تخلیه و یا خرابی المنت یخچال بوش می باشد. تنها راه حل این مشکل می تواند سرویس و تمیز نمودن لوله تخلیه آب که در کف و پشت پایین ترین کشو تعبیه شده است می باشد.

۱۸٫بهترین زمان جهت تعویض فیلتر یخچال و ساید بای ساید بوش چه زمانی می باشد؟

 در ساید بای ساید بوش‌ دو نوع فیلتر تعبیه شده که نیازمند تعویض می باشد. فیلتر داخلی وظیفه جلوگیری از ورود املاح و ناخالصی‌ مضر به داخل یخچال را بر عهده دارد. فیلتر خارجی نیز وظیفه حفظ کیفیت آب را بر عهده دارد.

فیلتر خارجی انواع گوناگونی داشته که بنا به سلیقه کاربر خریداری و استفاده می شود اما فیلتر داخلی تنها یک مدل مشخص نسبت به مدل ساید بوش شما دارد. لازم است این فیلتر هر ۶ ماه یکبار تعویض شود.

۱۹٫علت کاهش‌ کیفیت آب در ساید باب ساید بوش چیست؟

در مدل های مختلف ساید بای ساید بوش که متصل به شیر آب می باشند به اندازه مخزن داخلی آب را تصفیه و خنک می نمایند. به مرور زمان فیلتر داخلی و خارجی دستگاه دچار انسداد شده و این اتفاق موجب کاهش کیفیت آب خواهد شد.

در این شرایط لازم است اقدام به خریداری فیلتر های اورجینال ساید بوش و تعویض آن نمایید. جهت برخورداری از با کیفیت ترین آب آشامیدنی لازم است هر ۶ ماه یکبار فیلتر را تعویض کنید. در برخی از مدل های ساید بوش با فرا رسیدن زمان تعویض‌ فیلتر بر روی نمایشگر چراغ‌ قرمزی ظاهر می شود.

۲۰٫علت پوسیدگی درب یخچال بوش چیست؟

یکی از مسائلی که کاربران یخچال بوش با آن مواجه می شوند پوسیدگی و زنگ زدگی درب و یا زیر آب ریز و دیسپنسر یخچال فریزر و ساید بوش می باشد. در صورت بی توجهی به وجود پوسیدگی و یا زنگ زدگی‌ بر روی‌درب یخچال ، این پوسیدگی به کل درب سرایت کرده و کل درب را فرا می گیرد.

به همین سبب بهتر است هرچه سریع تر اقدام به عیب یابی و رفع مشکل پوسیدگی درب یخچال بوش نمایید و با روبراه سرویس تماس نمایید.

چرا درب یخچال بوش دچار پوسیدگی می شود؟

پوسیدگی درب یخچال بوش می تواند به دلایلی مانند وجود رطوبت دائمی درب، عدم نظافت و خشک نمودن رطوبت یخچال با دستمال خشک، ریختن مایعات بر روی بدنه یخچال و عدم تعمیر زود هنگام پوسیدگی درب یخچال می باشد.

بر روی درب یخچال بوش در بیشتر اوقات رطوبت و شبنم هایی وجود دارد که در صورت عدم خشک نمودن به موقع، موجب پوسیدگی درب یخچال بوش خواهد شد. مشکل رایج دیگر نیز می تواند پوسیدگی و یا زنگ زدگی قسمت زیر آبریز و دیسپنسر یخچال باشد.

احتمال ریختن آب پس از خارج نمودن لیوان در این قطعه بسیار زیاد است. گاهی نیز ممکن است به دلیل خرابی واشر شلنگ دیسپنسر ، آب‌ از دیسپنسر چکه کرده و موجب بروز قطره هایی بر روی‌ بدنه یخچال شود. بنابراین به شما توصیه میکنیم عیب یابی و تعمیر یخچال بوش را به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

چگونگی تعمیر موتور یخچال بوش

موتور یخچال بوش طول عمری میان ۸ تا ۱۲ سال دارد. خرابی موتور یخچال بوش اتفاقی کم یاب است اما به دلیل آنکه همه چیز دارای عمر مفید بوده و به مرور خراب می شوند در این بخش به بررسی خرابی موتور یخچال فریزر و ساید بوش خواهیم پرداخت.

در صورت خرابی موتور یخچال فریزر بوش سریعا عملکرد یخچال دچار مشکل شده و سرما دهی یخچال نیز تغییر می یابد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب بیشتر به قطعات یخچال و مواد غذایی بهتر است در صورت بروز نشانه های زیر سریعا جهت تعمیر کمپرسور با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید:

  1. یکسره کار کردن یخچال
  2. عدم ایجاد سرما مناسب یخچال
  3. داغ شدن بیش از حد بدنه یخچال
  4. خارج شدن صدای تق تق از یخچال
  5. روشن نشدن یخچال
  6. عدم توانایی در استارت زدن یخچال

چرا موتور یخچال فریزر بوش استارت نمی‌ زند؟

ممکن است برای شما نیز پیش بیاید که زمان استارت زدن یخچال ، دستگاه قادر به انجام این کار نباشد. یعنی موتور قدرت کافی جهت استارت زدن را ندارد. در این شرایط لازم است سریعا اقدام به عیب‌ یابی و تعویض‌ موتور یخچال بوش نمایید.

در صورت نیاز به تعویض موتور یخچال بهتر است اقدام به خریداری موتور فابریک یخچال فریزر بوش از سایت روبراه سرویس با بهترین قیمت نمایید.

یخچال-فریزر-دو-درب-بوش

 

 home-repair  

تعمیر بجای خرید جدید

تکنسین‌های ما آموزش دیده‌اند که ابتدا بصورت رایگان و تلفنی مشکل شما را رفع کنند و اگر نشد، حضورا در محل ابتدا سعی در تعمیر وسایل فنی قطعه بخصوص می‌کنند و در مرحله بعد به تعویض آن قطعه خاص با ارزان‌ترین قیمت مبادرت می‌کنند.

 

سرعت در خدمات

هر کسی به ما تلفن بزند یا از طریق تکمیل فرم درخواست تعمیرات آنرا ارسال کند همکاران ما در پایگاه در اسرع وقت تکنسین متخصص را از نزدیک‌ترین محله به سمت وی رهسپار می‌سازند.

با تجربه و متخصص

روبراه سرویس دارای برترین متخصصان سرویس‌کار محترم برای ارسال به شهرستان‌های سراسر ایران و تهران است. تجربه ما هدف نهایی شما برای تعمیر دستگاه‌هایتان در منزل است.

 

ارزان ترین قیمت

مهم‌ترین ویژگی روبراه سرویس ارزان بودن قطعات فنی و لوازم یدکی برای تعمیرات لوازم خانگی به علت تامین‌کنندگی ما و خرید مستقیم از کارخانه خارجی است.

 

گارانتی

گارانتی خدمات

خدمات پس از فروش ما زبانزد خاص و عام است و هیچوقت شما را تنها نمی‌گذاریم. ما ضمانت تعمیرات خود را در عمل نشان می‌دهیم. پس از انجام تعمیرات نیز با شما می‌مانیم.

 

سوالات متداول تعمیر یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید بوش:

پس از تماس با شماره ٤٤٢١٩٦١٩-٠٢١- ۶۸۲۸۷-۰۲۱  یا ارسال فرم درخواست تعمیرات در وبسایت روبراه سرویس تعمیرکار
یخچال، فریزر و سایدبای‌ساید بوش در کمتر از یک ساعت برای انجام فرآیند تعمیرات، خود را به محل سکونت شما خواهد رساند. اگر مشکل تعمیری شما کوچک باشد همانجا در منزل انجام می شود و اگر مشکل حاد باشد دستگاه برای انتقال به کارگاه یا قطعه مورد نظر آماده می شود.

 

شما به محض تماس با تلفن های ما و یا پر کردن فرم درخواست تعمیرات وارد پروسه خدمت تعمیر می گردید و تعمیرکار متخصص فورا خبردار می شود و با شما تماس میگیرد.  در همان روز دستگاه شما توسط متخصصان حرفه ای و باتجربه ویزیت می گردد و سرویس مورد نیاز با ارزان ترین قیمت ممکن انجام می شود. بنا به درجه مشکل یا خرابی هزینه برآورد می شود و به شما اعلام می گردد.

مراحل کار تعمیرات لوازم خانگی

   

سوالات متداول و رایج کاربران یخچال فریزر بوش

چگونه می توان اقدام به ثبت تعمیر یخچال فریزر و یا ساید بای ساید بوش در روبراه سرویس نمود ؟

جهت ثبت تعمیر و یا نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش تنها کافی است با شماره ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ تماس نمایید و یا فرم ثبت درخواست تعمیر و نصب را در سایت روبراه سرویس پر کنید تا پشتیبان های روبراه سرویس در کمتر از یک ساعت با شما تماس نمایند.

هزینه تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش چقدر است؟

هزینه کلیه خدمات انجام شده در روبراه سرویس طبق اتحادیه می باشد و به این صورت به میزان زیادی در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد
همچنین هزینه قطعات یخچال‌ بوش نیز بر طبق قیمت های اصلی وب سایت های رسمی آلمان و ترکیه می باشد.

آیا خدمات مرتبط با تعمیر یخچال فریزر بوش در روبراه سرویس از گارانتی برخوردار است؟

تمامی قطعات تعویضی در روبراه سرویس برخوردار از ۶ ماه گارانتی بوده که در صورت خرابی مجدد آن قطعه تا پیش از اتمام گارانتی، تعمیرکار روبراه سرویس موظف به تعمیر یخچال بدون پرداخت هیچ گونه هزینه خواهد بود.
اما لازم به ذکر است قطعات تزئینی مانند کشو، شیشه و لاستیک دور درب شامل گارانتی نمی باشد.

در صورت بروز مجدد مشکل پس از تعمیر یخچال ایا لازم است مجدد هزینه ای پرداخت شود؟

در زمان تکرار مجدد مشکل در زمان ضمانت، تعمیر یخچال بوش بدون هیچ هزینه ای صورت می گیرد.

در صورت عدم رضایت از تکنسین روبراه سرویس چه کاری لازم است انجام دهیم؟

روبراه سرویس با هدف رضایت مشتری آینده ماست فعالیت می کند
بنابراین در صورت وجود هرگونه نارضایتی از تکنسین تنها کافی است از طریق شماره گیری ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ با روبراه سرویس تماس نموده و نا رضایتی خود را اعلام کنید تا پشتیبان های روبراه سرویس به مشکل شما رسیدگی کنند.

چه تضمینی برای حفظ امنیت و حریم شخصی مشتری در هنگام حضور تکنسین روبراه سرویس در محل وجود دارد؟

تمامی سرویس کاران روبراه سرویس برخوردار از گواهی عدم سوء پیشینه و در سلامت روان کامل می باشند که صلاحیت حضور در منزل مشتری و حفظ امنیت مشتری را به وجود می آورند.

نحوه پرداخت صورت حساب تعمیر یخچال بوش در روبراه سرویس به چه صورتی است؟

پس از اتمام تعمیر یخچال بوش، تکنسین به شما فاکتور معتبر به همراه گارانتی تقدیم می نماید که شما می توانید در صورت رضایت وجه مشخص را به حساب تکنسین و یا روبراه سرویس واریز نمایید.

پس از حضور تعمیرکار روبراه سرویس در صورتی که از تعمیر یخچال بوش منصرف شویم چه کاری لازم است انجام دهیم؟

چنانچه تعمیرکار جهت تعمیر یخچال در محل شما حاضر شود و پس از عیب یابی شما نخواهید دستگاه شما تعمیر شود تنها لازم است هزینه ایاب و ذهاب تکنسین را پرداخت نمایید.

چیزی که پس از انجام تعمیرات، روبراه سرویس روی آن تاکید دارد خدمات پس از فروش ( After Sales Services/AAS) است.

جهت ثبت درخواست تعمیر یخچال خود تنها کافی است بر روی برند یخچال خود کلیک کنید

آشنایی با خطا های یخچال فریزر  بوش

ممکن است برای‌ شما نیز پیش آمده باشد که در حین کار با یخچال بوش با کد خطا هایی بر روی‌ دستگاه مواجه شوید. آگاهی از معنای این کد خطاها موجب می شود که به آسانی بتوانید این مشکل را حل کنید.

در ادامه شما را با این خطا های آشنا خواهیم کرد. برخی اوقات ظاهر شدن این خطا ها بر روی یخچال بوش به دلیل مشکلات جزئی می باشد که به راحتی و با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه می توانید آن را حل کنید. اما گاهی این مشکل نیاز به کمک تخصصی دارد و بهتر است تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش را به نمایندگی روبراه سرویس بسپارید.

 

کد خطای E1وجود مشکل در سنسور دمای محفظه یخچال
کد خطای E2وجود مشکل در سنسور دمای محفظه فریزر
کد خطای E3وجود مشکل در سنسور فضای داخلی کشوی یخچال
کد خطای E4وجود مشکل در سنسور دمای کندانسور فریزر
کد خطای E5وجود مشکل در سنسور دیفراست
کد خطای E6وجود مشکل در سنسور اواپراتور یخچال
کد خطای E7وجود مشکل در سنسور اواپراتور فریزر
کد خطای E10وجود مشکل در برد اصلی کنترل یخچال
کد خطای E11وجود مشکل در برد الکترونیکی صفحه نمایش
کد خطای E15وجود مشکل در سنسور دمای محیط یخچال
کد خطای E20وجود مشکل در ارتباط برد اصلی و برد صفحه نمایش
کد خطای E21وجود مشکل در ارتباط برد صفحه نمایش و برد الکترونیکی مربوط به آبسردکن
کد خطای EAوجود مشکل در موتور یخساز
کد خطای EGوجود مشکل در شیر برقی یخچال فریزر
کد خطای ESوجود مشکل در کلید خروجی یخ از یخساز یا کلید خروجی آب از آبسردکن
کد خطای EUوجود مشکل در کلید خاموش روشن یخساز
کد خطای F1وجود مشکل در سنسور دیفراست
کد خطای RTوجود مشکل در سنسور دمای محیط ساید بای ساید بوش
کد خطای D1وجود مشکل در سنسور دیفراست
کد خطای DFوجود مشکل در کلید فریزر
کد خطای EFوجود مشکل در سنسور شمارنده آب
کد خطای ETوجود مشکل در کلید یخساز
کد خطای EUوجود مشکل در کلید خاموش روشن یخساز
کد خطای ESوجود مشکل در کلید یخ ریز یخچال
کد خطای F3وجود مشکل در سیستم دیفراست
کد خطای DOOROPENباز ماندن بیش از حد درب یخچال
کد خطای  LOWPOWERافت ولتاژ ورودی به یخچال

 

 

تعمیر یخچال فریزر دو قلو بوش

یخچال دوقلو بوش یکی از بهترین محصولات برند بوش می باشدیخچال دو قلو بوش از ویژگی هایی مانند کیفیت عالی، گنجایش چهار برابر بیش از یخچال های معمولی، برخورداری از برد الکترونیکی، برخورداری از نمایشگر‌ ال سی دی و قابلیت سرما سازی آسان و سریع برخوردار می باشد.

بیشترین مشکلات یخچال دو قلو بوش مرتبط با عدم سرما سازی یخچال و خنک نشدن فریزر می باشدهمچنین ممکن است سیستم دیفراست یخچال دو قلو نیز بیش از یخچال های دیگر دچار خرابی شوند.

به همین دلیل یکی از مهم ترین دلایل کاهش سرمای یخچال بوش خرابی سیستم دیفراست می باشد که لازم است تعمیر یخچال دو قلو بوش را در شهر تهران با شماره گیری

۰۲۱-۶۸۲۸۷ به تعمیرگاه های مجاز بوش بسپارید.

نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در کلیه نقاط شهر تهران

نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

لازم است یخچال فریزر و ساید بوش را در محل مسطح نصب کنید و همچنین به تراز بودن دستگاه نیز توجه داشته باشید. لازم است یخچال فریزر بوش حداقل ۲۰ سانت از دیوار عقب و ۲ سانتی متر با دیوار های کناری فاصله داشته باشند.

توجه کنید که به هیچ عنوان یخچال فریزر بوش را در نزدیکی لوازم گرما زا و یا اجاق گاز نصب نکنید. گرمای ایجاد شده توسط این لوازم موجب گرم نشدن یخچال و کارکرد بیش از حد کمپرسور شده که این اتفاق به مرور به قطعات یخچال بوش آسیب وارد می نماید.

بهتر است یخچال فریزر بوش را نزدیک پنجره و یا در معرض آفتاب نیز نصب نکنید. چنانچه یخچال فریزر شما به آب شهری متصل است و تمایل به استفاده از فیلتر خارجی دارید پیش از اتصال فیلتر بهتر است به مقدار ۲ لیتر آب از شیر بگیرید تا جرم و آشغال ها وارد فیلتر نشوند و پس از آن اقدام به نصب فیلتر نمایید.

همچنین جهت افزایش طول عمر یخچال بوش لازم است به تنظیم درجه مناسب دستگاه توجه کنید. درجه مناسب یخچال بوش‌ در فصل تابستان ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد و در زمستان ۴ تا‌ ۶درجه است. بهترین دمای فریزر در فصل تابستان ۱۷- تا ۱۹- و در زمستان نیز ۱۶- تا ۱۸- می باشد.

چنانچه یخچال فریزر شما بیش از حد پر نبوده و همچنین درب دستگاه را زیاد باز و بسته نمی کنید می توانید از برنامه Eco که موجب صرفه جویی در مصرف برق می شود استفاده کنید. جهت ثبت درخواست نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در تهران با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید و یا اقدام به پر کردن فرم ثبت درخواست نموده تا تکنسین های روبراه سرویس در سریع ترین زمان در محل شما حاضر شوند.

 

آموزش گام به گام نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

نصب یخچال فریزر بوش می تواند کار تخصصی باشد که اگر به خوبی انجام نشود ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه سازد. ما در ادامه شما را با نحوه نصب گام به گام یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش آشنا خواهیم کرد.

 جهت نصب یخچال فریزر بوش لازم است به برخی نکات توجه کنید که شامل انتخاب محل مناسب برای دستگاه، استراحت دادن به دستگاه برای چند ساعت، تراز کردن دستگاه، نظافت کلیه بخش های یخچال فریزر و استفاده از محافظ برق می باشد.
به این صورت لارم است در مرحله اول به محل مناسب نصب یخچال فریزر بوش توجه کنید. به صورتی که لازم است دستگاه در جایی قرار گیرد که هوا در محیط به خوبی در گردش باشد. لازم است به فاصله یخچال با دیوار پشتی جهت نظافت پشت یخچال نیز توجه کنید.

بر اساس نوع مدل یخچال، لازم است دستگاه تا دیوار ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. توجه کنید که لازم است یخچال در محلی به دور از تابش نور خورشید قرار داشته باشد. چرا که گرمای محیط موجب عملکرد زیاد کمپرسور شده و نیاز به تعمیر یخچال فریزر بوش خواهید داشت. همچنین به هموار بودن سطح یخچال در زمان نصب توجه کنید. 

چرا که در غیر این صورت با صدای زیا دستگاه مواجه می شوید. در یخچال های برخوردار از آبسردکن و یخساز لازم است به محل قرار گیری لوله آب توجه کنید. به این صورت لازم است اقدام به قطع شیر فلکه اصلی کنید. در مرحله بعدی لازم است نزدیک ترین لوله آب شهری و آب سرد را بیابید. ممکن است محل قرار گیری لوله یخچال در برند های مختلف یخچال متغیر باشد. بنابراین به راهنمای فارسی یخچال فریزر بوش توجه کنید. 

پس از نصب و اتصال جریان آب به فیلتر، لازم است حدود ۲.۵ لیتر آب را جهت پاک سازی و راه اندازی فیلتر جاری کنید. لازم است در مرحله بعدی نصب یخچال فریزر بوش برای چند ساعت به دستگاه خود استراحت دهید. پس از نصب یخچال در محل مناسب به دلیل عدم اتمام نصب، لازم است دستگاه را به برق متصل نکنید. لازم است پیش از اتصال دستگاه به برق، چند ساعت دستگاه را در محل ثابت قرار دهید. این کار موجب تعادل گاز و بازگشت آن به حالت اولیه می شود.
جهت نصب یخچال فریزر بوش لازم است به تراز بودن دستگاه نیز توجه کنید. خیلی از مشکلاتی که شما را ناچار به تعمیر یخچال فریزر بوش می سازد ناشی از تراز نبودن دستگاه است. لازم است به منظور تراز کردن یخچال، از پایه های تنظیم جلوی درب استفاده نمایید. 

همچنین لازم است درب دستگاه را در حالت باز قرار دهید و سپس مقداری پایه را بالا بیاورید تا یخچال به سمت عقب شیب داشته باشد. به این شکل لازم است پس از باز کردن درب، به صورت خودکار درب دستگاه بسته شود.
در مرحله بعدی لازم است به نظافت یخچال فریزر بوش توجه کنید. به این صورت لازم است تمامی قسمت های یخچال خود را به وسیله جوش شیرین و آب ولرم تمیز نمایید. شما می توانید جهت نظافت یخچال به ازای هر لیتر آب یک قاشق جوش شیرین بریزید. 

شما می توانید یخچال را با استفاده از محلول فوق و یک اسفنج نرم بشویید و سپس آن را تمیز کنید. پس از شست و شوی یخچال جهت یکنواخت شدن سرمای یخچال لازم است آن را به شکل کامل خالی کنید و پس از بستن درب آن را به راه بیندازید.
در نهایت لازم است جهت نصب یخچال فریزر بوش از یک محافظ برق استفاده کنید. جهت جلوگیری از معیوب شدن یخچال، لازم است از محافظ برق استفاده کنید که از آسیب دیدن یخچال ناشی از نوسان ولتاژ برق جلوگیری کنید. به این شکل بهتر است از یک محافظ برق مجزا در یخچال فریزر بوش استفاده نمایید.

بررسی اهمیت سرویس دوره ای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در محل

تعمیرکاران مجرب و کارشناسان لوازم خانگی بر این باورند که سرویس ماهیانه و دوره ای یخچال مانند تمیز کردن منظم کویل های کندانسور، فیلتر تصفیه آب، گاز مبرد علاوه بر کاهش هزینه تعمیر موجب پیشگیری از خرابی یخچال و کارایی بهتر دستگاه خواهد شد. یخچال فریزر ها پر کاربرد ترین لوازم خانگی هستند که لازم است ۲۴ ساعته کار کنند و حتی یک ساعت از کار افتادن آن ها می تواند موجب خراب شدن مواد غذایی شود.

به همین سبب‌ تا زمان خراب نشدن یخچال، ما به نقش مهم آنها در آشپزخانه خود پی نمی بریم. برای مثال زمانی که قصد رفتن به سفر می کنید تمامی لوازم را از برق می کشید به جز یخچال. حال تصور کنید از سفر بر گشته اید و متوجه شده اید که یخچال دچار مشکل شده و تمامی مواد غذایی آب شده است.

یخچال ها به مرور زمان و با گسترش تکنولوژی، دارای پیچیدگی در عملکرد شده اند. یخچال ها با کیفیتی در صورت عدم رسیدگی، به مرور زمان با مشکلات گسترده ای مواجه خواهند شد. برای مثال با مرور زمان چسبندگی لاستیک دور درب یخچال کاهش یافته و این اتفاق موجب نفوذ گرما به داخل یخچال و فعالیت بیشتر کمپرسور و در نتیجه آسیب رسیدن به یخچال خواهد شد.

بخش اصلی یخچال که وظیفه خنک نمودن داخل دستگاه را بر عهده دارد شامل موتور، کویل های اوپراتور، کندانسور و گاز مبرد می باشد. گاز مبرد نیز از طریق لوله ها میان کویل اوپراتور و کندانسور در جریان می باشد. کم و زیاد شدن گاز مبرد یخچال فقط توسط تعمیرکاران مجرب قابل تشخیص می باشد و یکی از مهم ترین نشانه های آن نیز خنک نشدن کافی یخچال و یا کارکرد مداوم موتور یخچال می باشد.

برای کاهش نیاز به تعمیر یخچال بوش لازم است به سرویس دوره ای یخچال فریزر بوش در محل و تمیز کردن کویل کندانسور که در پشت یخچال تعبیه شده است توجه نمایید. در برخی از مدل های یخچال به دلیل جا سازی شدن کویل ها در بدنه، دیگر نیازی به تمیز کاری وجود ندارد. همچنین لازم است به تراز بودن یخچال برای درست بسته شدن درب و تنظیم یخچال بر روی درجه متناسب با فصل، در حین سرویس یخچال توجه کنید.

روبراه سرویس تعمیرگاه تخصصی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می باشد که تعمیرکاران ما اقدام به بازدید و سرویس تخصصی یخچال بوش در محل شما می نمایند. سرویس یخچال بوش شامل بررسی‌ گاز مبرد، کویل ها، فیلتر ها، تراز بودن دستگاه، سیستم یخ زدایی و سیستم یخ ساز و آبسردکن  و … می باشد.

پس‌ از بازدید در صورت نیاز و رضایت مشتری ، سرویس کاران روبراه سرویس اقدام به سرویس یخچال ، تعمیر قطعات یخچال و یا تعویض آن ها می نمایند. جهت ثبت درخواست سرویس یخچال فریزر بوش در شهر تهران می توانید با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید و یا فرم درخواست تعمیر در سایت روبراه سرویس را پر کنید تا پشتیبان های روبراه سرویس با شما تماس نمایند.

راه هایی برای پیشگیری از خراب شدن یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش

نچسباندن یخچال بوش به دیوار پشتی و کناری

موتور یخچال در حین کار گرم می شود بنابراین به فضایی جهت گردش هوا و خنک شدن نیاز دارد. چنانچه یخچال را به دیوار پشتی بچسبانید فضایی برای عبور هوا وجود ندارد و این اتفاق منجر به داغ شدن بیش از حد موتور یخچال خواهد شد. بنابراین برای افزایش طول عمر یخچال بوش لازم است یخچال را بیست سانت با دیوار پشتی فاصله دهید.

درب یخچال بوش را زیاد از حد باز و بسته نکنید

در صورت باز و بسته نمودن درب یخچال به قطعات یخچال آسیب وارد شده و موجب بروز مشکلاتی مانند خرابی لاستیک دور درب، گرم شدن داخل یخچال و فاسد شدن مواد غذایی و در نتیجه آسیب رسیدن به یخچال خواهد شد.

باز نزاشتن درب یخچال برای زمان طولانی

در صورتی که درب یخچال را برای مدت طولانی باز بگذارید دستگاه دمای اتاق را گرفته و داخل یخچال گرم خواهد شد و به این صورت یخچال برای خنک کردن فضای داخلی بیش از حد فعالیت می کند و این اتفاق موجب آسیب رسیدن به قطعات یخچال خواهد شد. بنابراین جهت پیشگیری از تعمیر یخچال بوش درب یخچال را بیش از حد باز نگذارید.

توجه به تعویض مرتب لاستیک دور درب یخچال

اطراف در یخچال واشری تعبیه شده که وظیفه آن چفت کردن درب به بدنه می باشد. در صورت پوسیدگی و یا کثیفی این واشر، هوای محیط وارد یخچال شده و هوای خنک داخلی نیز از دستگاه خارج خواهد شد.

این اتفاق موجب گرم شدن فضای یخچال و افزایش فعالیت موتور جهت خنک نمودن فضای داخلی و به این صورت کاهش طول عمر یخچال بوش خواهد شد. بنابراین بهتر است به تعویض مرتب لاستیک دور درب یخچال توجه داشته باشید.

قرار ندادن یخچال بوش در فضای بسیار گرم و یا خیلی سرد

در صورت قرار دادن یخچال در محیط خیلی گرم، داخل یخچال عرق می کند و در صورت قرار دادن یخچال در محیط سرد نیز با برفک زدن یخچال مواجه خواهید شد. بنابراین برای جلوگیری از خرابی یخچال به محلی که دستگاه خود را در آن قرار می دهید توجه کنید.

قرار ندادن یخچال در نزدیکی‌ لوازم گرمایشی

در صورت قرار دادن یخچال در نزدیکی لوازم گرمایشی مثل شوفاژ، فر، گاز، سماور و نور خورشید به مرور به قطعات یخچال شما آسیب وارد خواهد شد و نیازمند تعمیر یخچال بوش خواهید شد.

نظافت منظم یخچال بوش

لازم است به نظافت منظم یخچال بوش توجه داشته باشید به این دلیل که در غیر این صورت چربی ها و کثیفی ها در یخچال انباشته شده و کارایی دستگاه را مختل خواهد کرد. همچنین انباشت گرد و غبار بر روی کمپرسور یخچال عملکرد دستگاه دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر یخچال بوش خواهید شد.

اهمیت تراز بودن یخچال بوش

در صورت تراز نبودن یخچال بوش شما با مشکلات متعددی مانند یخ زدگی و برفک زدن قسمت های پایین یخچال و فریزر به دلیل عدم پخش شدن صحیح گاز در قسمت های مختلف یخچال مواجه خواهید شد. بنابراین برای افزایش کارایی و جلوگیری از خراب شدن یخچال به تراز بودن دستگاه توجه کنید.

مواد غذایی داغ را درون یخچال بوش قرار ندهید

در صورت قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال گرمای زیادی وارد یخچال شده و این اتفاق موجب می شود که موتور به میزان بیشتری برای خنک کردن داخل دستگاه تلاش کند و این اتفاق به مرور موجب کاهش کارایی یخچال خواهد شد. بنابراین برای پیشگیری از خراب شدن دستگاه بهتر است در صورت مواجهه با کوچک ترین مشکلی سریعا تعمیر یخچال بوش‌ را به تعمیرگاه های مجاز بسپارید.

بهترین محل جهت نصب یخچال فریزر بوش در کجاست؟

همان طور که می دانید یخچال فریزر یکی از ضروری ترین لوازم خانگی و برقی در آشپزخانه ها می باشد که همه افراد به صورت مداوم با آن سر و کار دارند. یخچال نسبت به سایر لوازم خانگی، از ابعاد بزرگتری برخوردار است.

 بنابراین لازم است به محل مناسبی جهت نصب این دستگاه توجه کنید تا علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا درون آشپزخانه خود، به دستگاه شما نیز آسیبی وارد نشده و نیاز به تعمیر یخچال فریزر بوش نداشته باشید.

مناسب ترین محیط جهت نصب یخچال فریزر بوش‌ در کجاست؟

یخچال از ابعاد بزرگی‌ برخوردار است و در زندگی ما نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند. بنابراین لازم است به محل مناسب جهت نصب این دستگاه توجه کنید. مناسب ترین محل جهت نصب یخچال، لازم است در میان دمای ۱۸ تا ۲۴ درجه و برخوردار از تهویه مناسب و دور از تابش مستقیم نور خوردشید، جریان هوای گرم و منبع حرارت باشد. 

تابش مستقیم نور خورشید و وجود سایر منابع حرارتی درون آشپزخانه مانند رادیاتور، اجاق گاز و … موجب افزایش دمای یخچال شده و در این شرایط یخچال برای خنک کردن محیط داخلی بیشتر کار می کند و انرژی زیادی صرف می کند و ممکن است طول عمر دستگاه شما کاهش یابد و کمپرسور دچار مشکل شود.
بنابراین مناسب ترین محیط جهت نصب یخچال، محلی با تهویه مناسب درون آشپزخانه است. 

همچنین لازم است یخچال را در محیطی که بیش از ۵۰-۶۰ درصد رطوبت دارد قرار ندهید تا عملکرد دستگاه دچار مشکل نشود. لازم است محل قرار گیری سنسور یخچال با ابعاد دستگاه مطابقت داشته باشد و فضای کافی برای دستگاه در نظر داشته باشید تا امکان دسترسی راحت به یخچال وجود داشته باشد. بهترین محل جهت نصب یخچال فریزر بوش جایی است که در زمان باز کردم درب، هیچ شیء خارجی و دیوار از باز شدن کامل درب جلوگیری نکند.
محل مناسب جهت نصب یخچال فریزر بوش لازم است از نور کافی برخوردار باشد. همچنین بهتر است دستگاه را در جایی قرار دهید که هوای به خوبی درون محیط گردش یابد. گردش هوا در محیط اطراف یخچال موجب عملکرد بهینه دستگاه شما می گردد. به همین سبب لازم است یخچال شما از فضای پشتی ۵ اینچ و از کنار ها ۱ اینچ با محیط فاصله داشته باشد تا به این صورت هوا به خوبی در اطراف‌ دستگاه جریان یابد.

نصب یخچال در محیط نامناسب چه پیامد هایی دارد؟

ممکن است گمان کنید نکات لازم جهت نصب یخچال فریزر بوش اندکی سخت گیرانه است و لزومی به انجام این اقدامات نیست. ما در ادامه شما را با پیامد های نصب یخچال در جای نامناسب آشنا خواهیم کرد.
در صورت مناسب نبودن محل قرار گیری یخچال، ممکن است در تهیه مشکلاتی ایجاد شود و از عملکرد صحیح یخچال نیز جلوگیری خواهد و یخچال به منظور خنک نگهداشتن محیط داخلی نیاز دارد که بیشتر کار کند و در این شرایط کمپرسور یخچال فریزر بوش معیوب خواهد شد و لازم است اقدام به صرف هزینه سنگین جهت تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید.
در صورت قرار دادن یخچال در محیط نامناسب، باز کردن درب نیز کار دشواری خواهد شد و به مرور با برخورد درب با بدنه، دیوار و یا اشیاء خارجی به درب یخچال آسیب رسیده و موجب بروز خط و خش بر روی درب می گردد. نصب یخچال فریزر بوش در محیط نامناسب به این معناست که نمی توان به راحتی مواد را درون یخچال قرار داد.

 علاوه بر آن قادر به دسترسی به کلیه قسمت های یخچال نیز نخواهید بود. علاوه بر آن نظافت و رسوب زدایی یخچال نیز به کار دشوار تبدیل خواهد شد. پس برای جلوگیری از معیوب شدن یخچال و افزایش طول عمر دستگاه به نصب یخچال فریزر بوش در محیط مناسب توجه کنید.

آیا می توان یخچال فریزر بوش را درون کابینت نصب کرد؟

قرار دادن یخچال فریزر بوش درون کابینت از مزایا و معایبی برخوردار است. قرار دادن دستگاه درون کابینت موجب زیبا تر شدن محیط آشپرخانه می گردد. همچنین در فضای آشپزخانه نیز صرفه جویی می شود. بنابراین قرار دادن یخچال فریزر درون کابینت در آشپزخانه های کوچک مناسب است. 

همچنین قرار دادن یخچال درون کابینت موجب از بین رفتن فضای خالی میان کابینت و یخچال و در نتیجه زیبا تر شدن آشپزخانه می شود. اما این کار معایبی نیز به همراه دارد که شامل عدم تهویه مناسب هوا و گردش نداشتن هوا می باشد. 

در صورت قرار دادن یخچال در کابینت ممکن است مانع از گردش هوا شده و با وارد شدن فشار به کمپرسور نیاز به تعمیر یخچال فریزر بوش داشته باشید. همچنین تعویض قطعات یخچال پس از قرار دادن دستگاه درون کابینت نیز کار دشواری خواهد بود.

بهترین مکان جهت نصب یخچال فریزر بوش درون آشپزخانه کجاست؟

به صورت کلی می توان گفت آشپزخانه ای که برخوردار از تهویه و فضای کافی باشد، بهترین مکان جهت نصب یخچال است. علاوه بر آن پیش از نصب یخچال توجه کنید که پریز برق نزدیک باشد و در صورت برخورداری دستگاه شما از آبسردکن، تأمین آب نیز به خوبی انجام گیرد.

 همچنین به تراز بودن یخچال نیز توجه کنید. در صورت سنگینی درب به یک طرف، با نشتی آب و همچنین صرف انرژی زیاد برق مواجه می شوید. در این شرایط با صدای زیادی یخچال و همچنین معیوب شدن کمپرسور نیز مواجه می شوید و لازم است هزینه زیادی صرف تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید.

چگونه می توان یخچال فریزر بوش را تراز کرد؟

اگر توقع دارید که یخچال شما بدون هیچ صدا و یا لرزشی اقدام به انجام کار کند لازم است به فکر تراز کردن دستگاه باشید. در اکثر مواقع خارج شدن صدا و لرزش یخچال فریزر بوش به دلیل تراز نبودن دستگاه است و با تراز کردن مشکل رفع شده و نیازی به تعمیر یخچال فریزر بوش نخواهید داشت.
تراز نبودن یخچال فریزر بوش موجب صدای زیاد کمپرسور می باشد و در این شرایط با استارت زدن کمپرسور با صدای زیاد یخچال مواجه می شوید. این اتفاق ممکن است شما را با لرزش بدنه یخچال فریزر نیز مواجه سازد. در صورت تراز نبودن یخچال فریزر بوش درب دستگاه نیز به خوبی باز و بسته نمی شود. به این صورت با باز کردن درب، درب دستگاه تا انتها باز می شود.

آموزش گام به گام تراز کردن دستگاه جهت تعمیر یخچال فریزر بوش

گام اول برای تراز کردن یخچال فریزر بوش برداشتن شبکه جلوی دستگاه است. در این مرحله لازم است شبکه قرار گرفته شده در قسمت زیرین یخچال را بردارید. بر اساس مدل یخچال این قسمت به شکل متفاوتی باز می شود. در برخی یخچال فریزر ها می توان بر اساس پیچ های موجود در این بخش شبکه جلوی یخچال را برداشت.

 در برخی مدل های دیگر لازم است با استفاده از زبانه اقدام به جداسازی آن قطعه نمود. در صورت بروز مشکل در این قطعه با تکنسین های روبراه سرویس در تماس باشید. در مرحله دوم لازم است با استفاده از پایه های تراز اقدام به تراز کردن یخچال نمایید. 

در قسمت پشتی یخچال پایه های تنظیم قرار گرفته است که موجب تراز شدن دستگاه می گردد. جهت تنظیم ارتفاع تنها باشد این پایه های را بچرخانید. بهتر است از فرد دیگر بخواهید تا یخچال را به عقب خم کند و دسترسی شما به این پایه ها آسان تر شود.

 پیچ های پایه تراز به شکل چپ گرد می باشد و می توانید با استفاده از یک آچار یا پیچ گوشتی تخت این پایه ها را بلند و کوتاه نمایید. پس از چرخاندن این پایه ها در جهت موافق عقربه های ساعت، ارتفاع دستگاه بلند شده و در جهت عکس عقربه های ساعت ارتفاع یخچال را کوتاه تر خواهد کرد.
در مرحله سوم تعمیر یخچال فریزر بوش با تراز کردن دستگاه لازم است از غلطک های تنظیم استفاده نمایید. درون برخی مدل های یخچال فریزر، به جای پایه های تنظیم، غلطک هایی قرار دارد که موجب تنظیم ارتفاع دستگاه می گردد.

 اگر پیچ موجود درون غلطک را به وسیله اچار و در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید، بخش جلویی یخچال بلند تر شده و با شل کردن این پیچ، ارتفاع جلوی یخچال کاهش می یابد. در صورتی که امکان تراز کردن یخچال وجود نداشت با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید.

به منظور تراز کردن یخچال های که هم از غلطک برخوردارند و هم از پایه های تنظیم لازم است ارتفاع پایه را مقداری بالا ببرید تا قادر به تحمل وزن دستگاه باشد. همچنین لازم است غلطک ها از زمین فاصله داشته باشند. لازم است ارتفاع یخچال در حالت عادی ۱۳ میلی متر باشد اما در صورت بیشتر بودن این ارتفاع لازم است اقدام به بررسی پایه های عقبی نمایید.

تراز کردن یخچال فریزر بوش در آشپزخانه شیب دار چگونه است؟

جهت تراز کردن یخچال فریزر بوش بررسی نمایید که آشپزخانه شما دارای شیب نباشد. در بخش کف آشپزخانه ها معمولا شیب کمی وجود دارد که موجب شست و شوی راحت آشپزخانه می شود. این شیب موجب می شود تا پس از تراز کردن یخچال باز هم یخچال شما به صورت کامل تراز نباشد. در این شرایط می توانید در زیر یکی از پایه ها یا هردو پایه قطعه ای مسطح را قرار دهید تا به این شکل اثر شیب خنثی شود.

چگونه می توان از تراز بودن یخچال فریزر بوش مطمئن شد؟

جهت اطمینان از تراز بودن یخچال فریزر بوش می توانید از ابزار هایی مانند ابزار تراز، یک لیوان آب و یا چگونگی بسته شدن درب کمک بگیرید. به این شکل می توانید ابزار تراز را در قسمت فوقانی یخچال و یا بر روی یکی از طبقات قرار دهید. 

در صورتی که مایع وسط محفظه به سمت جلو متمایل شود لازم است دستگاه را تراز کنید. بهتر است انقدری غلطک و پایه تنظیم را شل و سفت نمایید تا این مایع در وسط محفظه قرار گیرد. به این شکل یخچال شما به صورت کامل تراز خواهد شد.
توجه داشته باشید که ساده ترین راه جهت تراز کردن یخچال استفاده از یک لیوان آب است. به این صورت درون لیوان را تا حدی آب بریزید که کاملا پر نشده باشد. سپس آن را در قسمت فوقانی دستگاه قرار دهید. 

چنانچه سطح آب یخچال صاف باقی بماند، تراز یخچال به صورت صحیح اتفاق افتاده و در غیر این صورت لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به تراز کردن مجدد دستگاه نمایید. علاوه بر آن به منظور بررسی تراز شدن یخچال می توانید درب دستگاه را به آرامی باز کرده و ول کنید. اگر درب به آرامی بسته شود، یخچال شما تراز است. در غیر این صورت می توانید جهت تراز کردن یخچال فریزر بوش با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر بوش در شرق تهران تماس نمایید.

 

آشنایی با دکمه های نمایشگر ساید بای ساید بوش

با آشنایی با این کمه ها و امکانات می توانید از دستگاه خود بهتر استفاده نمایید و به این صورت کارایی و عمر مفید دستگاه نیز افزایش خواهد یافت و نیاز شما به تعمیر یخچال فریزر بوش نیز کاهش می یابد.

 
 
 
دکمه های ساید بای ساید بوشکارایی دکمه های پنل ساید بای ساید بوش
Homeقابلیت دسترسی به منوی تنظیمات ساید بای ساید بوش
Refrigeratorقابلیت تغییر دمای یخچال ساید بای ساید بوش
Freezerقابلیت تغییر دمای فریزر ساید بای ساید بوش
Lockقابلیت قفل نمودن یخچال ساید بای ساید بوش
Ice plusقابلیت یخ سازی بیشتر ساید بای ساید بوش
Water filterفیلتر آب در ساید بای ساید بوش
Door alarmهشدار درب در یخچال ساید بای ساید بوش

قطعات یدکی و جانبی یخچال فریزر بوش :

تعویض قطعات جانبی یخچال فریزر بوش

تکنسین های روبراه سرویس بیشتر به فکر منافع و رضایت مشتریان خود می باشند و تا حد امکان سعی می کنند قطعات یخچال فریزر بوش را تعمیر نمایند. اما گاهی اوقات چاره ای جز تعویض برخی قطعات جهت تعمیر یخچال فریزر بوش نخواهند داشت. در این شرایط می توانید قطعات اورجینال یخچال فریزر بوش را با قیمت مناسب از روبراه سرویس خریداری نمایید

در ادامه به آشنایی با برخی از این قطعات خواهیم پرداخت:

ترمیستور یخچال بوش

ترمیستور یخچال بوش وظیفه کنترل دمای یخچال و اعلام دما به برد الکترونیکی را بر عهده دارد.

فن کندانسور یخچال بوش

کندانسور مانند رادیاتور در یخچال بوش می باشد و فن کندانسور نیز وظیفه خنک نمودن آن را بر عهده دارد.

دمپر هوای یخچال بوش

دمپر و یا پخش کننده هوا وسیله ای می باشد که وظیفه متعادل کردن جریان ورودی هوا از کانال فن اوپراتور را بر عهده دارد.

شما می توانید قطعات جانبی یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش را به صورت اورجینال با کمترین هزینه از سایت روبراه سرویس خریداری نمایید.

 

یخچال و فریزر

برد ساید بکو

برد یخچال بکو (اورجینال)

۱,۷۹۰,۰۰۰ تومان

شیربرقی ساید بکو

شیربرقی ساید بکو (اورجینال)

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب بار ساید بکو

درب بار ساید بکو(اورجینال)

۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان

نمایشگر ساید بکو

نمایشگر ساید بکو (اورجینال)

۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان

مارپیچ یخساز بکو

مارپیچ یخساز بکو (اورجینال)

۸۰۰,۰۰۰ تومان

یخساز ساید بکو

یخساز ساید بکو (اورجینال)

۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان

پایه ی لاستیک درب ساید بکو

پایه ی لاستیک درب ساید بکو

۲۲۰,۰۰۰ تومان

فن یخچال بکو

فن یخچال بکو (اورجینال)

۸۰۰,۰۰۰ تومان

مخزن اب یخچال بکو

مخزن اب یخچال بکو (اورجینال)

۷۵۰,۰۰۰ تومان

مخزن اب ساید بکو

مخزن اب ساید بکو

۹۰۰,۰۰۰ تومان

لوله ی یخساز ابریز بکو

لوله ی ابریز یخساز بکو

۶۵۰,۰۰۰ تومان

دستگیره ی یخچال و فریزر بکو

دستگیره یخچال و فریزر بکو

۶۵۰,۰۰۰ تومان

فن اواپراتور بکو

فن اواپراتور بکو

۱,۲۶۰,۰۰۰ تومان

فن اواپراتور بکو

فن اواپراتور بکو

۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فن اواپراتور بکو

فن اواپراتور بکو

۱,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فن کندانسور ساید بکو

فن کندانسور ساید بکو

۷۵۰,۰۰۰ تومان

فن اواپراتور بکو

فن اواپراتور بکو

۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان

فن اواپراتور ساید بوش با کد فنی ۱۲۰۱۴۹۸۴

۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان

درب فریزر ساید بوش

درب فریزر ساید بوش با کد فنی ۰۰۲۴۳۹۷۰

۱۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

جابطری یخچال بوش

جابطری یخچال بوش با کد فنی ۰۰۶۸۹۰۵۱

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی و تعمیر کمپرسور

یکی از اصلی ترین قطعات در یخچال بوش کمپرسور است. عملکرد یخچال بر ۵ پایه اصلی استوار است. مبرد مایع کمپرسور که وظیفه کنترل جریان گاز را بر عهده دارد. کویل کندانسور که خارج از محیط یخچال قرار دارد، اوپراتور کویل که در داخل یخچال قرار گرفته است.

دستگاه انبساط که با تعامل با کمپرسور موجب خنک شدن غذا ها می گردد و همچنین کمپرسور که بخار گاز را خنثی می نماید و فشار آن را افزایش داده و آن را به درون کویل تعبیه شده در خارج از یخچال هدایت می نماید.
زمانی که گاز داغ درون کویل با جریان هوا در آشپزخانه مواجه می شود، به مایع تبدیل شده و سپس در این حالت مایع و در فشار زیاد، مبرد در هنگام خنک شدن به درون کویل که در داخل یخچال فریزر تعبیه شده است می رود و سپس سرد کن یخچال نیز هوای گرم را جذب می نماید. در نهایت مبرد به شکل یک گاز تبخیر شده و به کمپرسور باز می گردد و در این جا چرخه کار کمپرسور تمام خواهد شد. 

یکی از مهم ترین بخش های یخچال کمپرسور است چرا که وظیفه فشرده سازی گاز و خنک شدن مواد غذایی را بر عهده دارد. در صورتی که یخچال قادر به خنک کردن مواد غذایی نباشد، کمپرسور معیوب شده است. چنانچه یخچال قادر به نگهداری غذای سرد نباشد لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به فکر خریداری کمپرسور جدید باشید.

آشنایی‌ با انواع موتور یخچال فریزر و ساید بوش
در این بخش شما را با انواع کمپرسور در یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش آشنا خواهیم کرد که در صورت نیاز به تعویض از اطلاعات لازم برخوردار باشید. کمپرسور یخچال بوش شامل کمپرسور جابه جایی مثبت و کمپرسور دینامیکی یا محوری می باشد.

 کمپرسور جا به جایی مثبت شامل کمپرسور دورانی و رفت و برگشت است که کمپرسور دورانی نیز از انواع کمپرسور پره ای، پیچی و گوشواره ای تشکیل شده و کمپرسور رفت و برگشت نیز از کمپرسور دیافراگمی و پیستونی تشکیل می شود. کمپرسور دینامیکی نیز شامل کمپرسور محوری و گریز از مرکز می شود. جهت آگاهی از نحوه تعمیر فریزر بوش تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با تاریخچه کمپرسور یخچال بوش
سال ۱۷۶۲ میلادی شخصی به نام جان اسمیتون سیلندر هوایی را اختراع کرد. پس از آن در سال ۱۷۷۶ میلادی جان ویلکینسون اقدام به اختراع ماشین تراشی جهت ساخت توپ نمود که قادر به تراش کاری سیلندر های دقیقی از فولاد بود.

 سپس نخستین دستگاه هوای فشرده دقیق نیز به دست ویلکینسون اختراع و در کارگاه وی نصب شد. اما این دستگاه از قابلیت تراکم بیش از هوای فشرده با فشاری بیش از یک بار نبود. همچنین نخستین انتقال عظیم هوای فشرده نیز در زمان تسریع ساختمان تونل مونت سینس در کوه های الپ ایجاد شد. 

چرا که تونل برخوردار از دو ریل و طولی به اندازه ۱۳/۶ کیلومتر بود و بدون شک حفاری آن به وسیله چکش های دستی امکان پذیر نبود. به همین سبب لازم بود از چکش های بادی با فشار هوای ۶ اتمسفر استفاده کنند. ساخت این کمپرسور ها حدود ۴ سال طول کشید و در دو‌ طرف تونل نیز نصب شد. آزمون و خطای انجام گرفته جهت اختراع این کمپرسور ها موجب پیشرفت بزرگی در این قطعه شد.

چگونه می توان کمپرسور یخچال فریزر بوش‌ را تعویض کرد؟
اگر کمپرسور یخچال شما ایراد مکانیکی داشت و یا فشار مثبتی در سیستم وجود داشت جهت تعویض این قطعه به نکات زیر توجه کنید. لازم است اقدام به خریداری کمپرسور اورجینال بوش نمایید و سپس لوله پروسس‌ و شیر پروسس‌ را بر روی آن نصب نموده و انتهای لوله را نیز به وسیله یک درپوش ببندید. سپس لازم است اقدام به تخلیه مبرد نمایید. 

در مرحله بعدی باید کمپرسور معیوب را خارج کنید به این صورت که به وسیله یک لوله بر لوله های متصل شده به کمپرسور در فاصله ۲۵ میلی متری از لوله های اصلی کمپرسور را ببرید. توجه کنید که باید بر روی لوله ها درپوشی قرار دهید.
سپس لازم است نیتروژن خشک را به وسیله لوله ساکشن و لوله ورودی کندانسور به درون سیستم بدمید. در مرحله بعدی اقدام به خارج نمودن فیلتر کثیف از خروجی کندانسور کنید. عمل جداسازی لازم است به وسیله شعله زیاد انجام گیرد. 

به این صورت که لازم است نیتروژن خشک به درون سیستم دمیده شده تا به این صورت از طریق درایر خارج گردد. سپس لازم است محل اتصال را به صورتی که مواد زائد وارد سیستم نشود، با دقت تمیز کنید. در مرحله بعدی باید درایر و کمپرسور جدید یخچال بوش‌را نصب نمایید. در نهایت نیز پس از وکیوم شدن سیستم می توانید اقدام به شارژ گاز نمایید.

آشنایی با آموزش گام به گام تعویض کمپرسور یخچال فریزر
توجه کنید که جهت تعویض کمپرسور یخچال بوش در منزل به برخی ابزار الات اعم از کپسول هوا، گاز اشتعال، گیج، سرپیک، لوله بر، تنه کار، سیم جوش، گاز فریوم، یک ترازو دیجیتالی، یک دستگاه وکیوم، فیلتر درایر و سایر لوازم نیاز دارید.
پس از تهیه این ابزار الات لازم است در مرحله اول به وسیله دستگاه هواگاز اقدام به خارج کردن لوله ها از کمپرسور و درایر از کپیلاسیون نمایید. سپس لازم است اقدام به خارج کردن موتور سوخته نموده و موتور جدید را جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در جای مشخص خود قرار دهید. در مرحله بعدی باید اقدام به جوش دادن لوله ها با هواگاز به کمپرسور نمایید.

سپس‌ باید اقدام به اتصال فیلتر درایر جدید به کپیلاسیون کنید. در مرحله بعدی نیز باید اقدام به جوش دادن شیر والف به سر اصلی کمپرسور هواگاز نمایید. سپس باید بر اساس میزان درج‌ شده گاز بر روی کمپرسور به وسیله یک ترازو دیجیتالی، گاز را در کمپرسور تزریق کنید. در مرحله اخر نیز لازم است دستگاه وکیوم را بر روی شیر والف قرار داده و وکیوم کنید.

چگونه می توان موتور یخچال فریزر بوش را راه اندازی کرد؟
پیش از آنکه اقدام به نصب موتور یخچال بوش نمایید لازم است دستگاه را از برق بکشید. سپس باید کلیه مواد غذایی درون یخچال را خارج کنید و یا در یک یخچال دیگر قرار دهید. در مرحله بعدی لازم است به سراغ کمپرسور معیوب شده بروید. معمولا این کمپرسور در قسمت پایین یخچال تعبیه شده و از پشت یخچال می توانید به آن دسترسی‌ یابید. 

همچنین می توانید از پیچ گوشتی جهت بیرون اوردن گارد و باز کردن کمپرسور استفاده کنید. پس از خارج کردن کمپرسور‌ بررسی کنید که کمپرسور قدیمی یخچال شما از خازن برخوردار است یا خیر. جهت خارج سازی کمپرسور لازم است اقدام به جداسازی سیم کشی و دریچه های کمپرسور از خازن نمایید. جهت نصب بهتر است هرگونه سخت افزار را نیز از کمپرسور جدا کنید. سپس اقدام به خریداری کمپرسور جدید و اورجینال برای یخچال فریزر خود نمایید.

 سپس لازم است اقدام به اتصال خازن به کمپرسور جدید با رعایت سیم کشی های دستگاه نمایید. سپس با اضافه کردن گاز مبرد به کمپرسور موجب شروع به کار کردن این قطعه می شوید. پیش از آنکه اقدام به شارژ کمپرسور کنید لازم است دستگاه با مبرد را از خلأ خارج کنید. در انجام کلیه این مراحل به حفظ نکات ایمنی و استفاده از دستکش توجه کنید. سپس لازم است سو‌پاپ ها را متصل نموده و سپس اقدام به بررسی شیر های یخچال کنید و آنها را به کمپرسور متصل نمایید.

 پس از نصب کمپرسور جدید لازم است از مدار و سوپاپ و سیم کشی مورد تایید شرکت بوش استفاده نمایید. در نهایت لازم است جهت تست دستگاه پس از اتصال سیم کشی و سوپاپ ها، گارد محافظ را باز نموده و اقدام به تست دستگاه نمایید و از عدم بروز مشکل در کمپرسور مطمئن شوید. در صورت بروز مشکل در کمپرسور بهتر است جهت عیب‌ یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش با روبراه سرویس در تماس‌ باشید.

چرا موتور یخچال فریزر بوش‌ می‌ سوزد؟
به دلیل اهمیت یخچال فریزر در نگهداری از مواد غذایی در خانه ها و اهمیت کمپرسور یخچال در خنک کردن فضای یخچال، اگاهی از عواملی که موجب سوختن کمپرسور می شود می تواند جهت تعمیر یخچال فریزر بوش کاربردی باشد. این عوامل به شرح زیر است.
سوختن فیوز، برقراری اتصال کوتاه به بدنه، معیوب شدن موتور، وجود مشکل مکانیکی در موتور، عدم وجود ولتاژ و فرکانس مناسب و وجود فشار در موتور، معیوب بودن مقاومت، خراب بودن فن خنک کننده، وجود مشکل در حفاظ و یا سیم پیچ های کمپرسور یخچال.

سوختن موتور در یخچال فریزر بوش چه نشانه هایی دارد؟
در صورت سوختن موتور شما با برخی نشانه ها مواجه می شوید که با آگاهی از نشانه ها می توانید سریعا به فکر تعمیر یخچال فریزر بوش باشید. یکی از اصلی ترین نشانه های معیوب شدن موتور یخچال فریزر، کاهش سرمای یخچال است. 

در صورت معیوب شدن موتور، توان لازم جهت هدایت گاز با فشار به اوپراتور وجود ندارد. یکی از اصلی ترین نشانه های معیوب شدن کمپرسور آن است که یخچال به اندازه کافی قادر به خنک کردن نیست و یا برخی مناطق یخچال خنک کنندگی کمتری نسبت به سایر نقاط دارد.
نشانه مهم دیگر معیوب شدن کمپرسور نیز صدای بیش از حد یخچال است. کمپرسور در یخچال های مدرن، بی صدا می باشد. به همین ترتیب در صورت خارج شدن صدای زیاد از کمپرسور ممکن است این قطعه معیوب شده باشد. به همین صورت لازم است اقدام به بررسی منشا صدای یخچال نمایید.

 در صورتی که صدا از کمپرسور خارج می گردد ممکن است چاره ای جز تعویض این قطعه نداشته باشید. اگر از کمپرسور صدای زیادی خارج شود احتمالا چاره ای جز تعویض این قطعه نخواهید داشت. در این شرایط بهتر است به دلیل اهمیت این قطعه در یخچال جهت عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش با نمایندگی تعمیرات روبراه سرویس در تماس باشید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با تعویض روغن موتور

کمپرسور در یخچال مانند قلب تپنده دستگاه است که لازم است به سلامت آن توجه کنید و هر چند وقت یکبار اقدام به تعویض روغن آن کنید.

ضرورت تعویض روغن موتور یخچال چیست؟

پیش از آنکه اقدام به تعویض‌ روغن کمپرسور برای تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید لازم است از کارایی کمپرسور آگاهی یابید. همان طور که گفته شد کمپرسور نقش مهمی جهت تبدیل گاز به مایع و فراهم سازی سرمای مورد نیاز یخچال را بر عهده دارد. 

 می توان گفت این قطعه مهم ترین بخش یک یخچال است. در صورت بروز مشکل در این قطعه، یخچال جهت نگهداری از مواد غذایی سرمای مناسب را ندارد. جهت افزایش طول عمر کمپرسور یخچال فریزر بوش لازم است هر ۶ ماه یکبار به فکر تعویض روغن آن باشید.

روغن در کمپرسور یخچال فریزر بوش چه کاربردی دارد؟
روغن در کمپرسور نقش مهمی در روان سازی حرکات قطعات متحرک در کنار قطعات استاتیکی کمپرسور یخچال را ایفا می کند. با افزایش کیفیت روغن به کار رفته درون کمپرسور موجب حفظ آلیاژ های کمپرسور از زنگ زدگی و خوردگی شده و همچنین قادر به دفع گرمای تولید شده میان کمپرسور به بیرون می باشد. به همین سبب روغن کمپرسور از انواع مختلفی‌ برخوردار است که در ادامه با انواع آن جهت تعمیر یخچال فریزر بوش آشنا خواهید شد.

شنایی با عملکرد انواع روغن کمپرسور یخچال فریزر بوش

مناسب ترین روغن های کمپرسور یخچال فریزر بوش شامل روغن معدنی و روغن مصنوعی می باشد. روغن های نفتیک، پارافین و آروماتیک جزء روغن های معدنی می باشد. نفتیک کاربردی در صنایع مرتبط با تبرید است. چنانچه گاز مورد استفاده در یخچال، گاز قدیمی می باشد لازم است از روغن های معدنی استفاده کنید.
الکیل بنزن، روغن آلی و گلیکول‌ نیز جزء روغن های مصنوعی بوده و آلکیل بنزن و روغن آلی در صنایع تبرید بیش از سایر روغن ها کاربرد دارد. چنانچه گاز استفاده شده درون یخچال، گاز های جدید باشد لازم است از این روغن های مصنوعی استفاده نمایید.

چرا باید روغن کمپرسور یخچال فریزر بوش را تعویض کنیم؟

ممکن است این سوال برای شما نیز ایجاد شده باشد که تعویض‌ روغن کمپرسور یخچال فریزر بوش چه ضرورتی دارد؟ یکی از اصلی ترین ضرورت های تعویض روغن کمپرسور یخچال فریزر بوش انباشته شدن آلودگی و ذرات هوا پس از شروع کار دستگاه می باشد که این آلودگی به مرور موجب کاهش عملکرد کمپرسور می گردد. به همین سبب‌ لازم است برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر به فکر تعمیر یخچال فریزر بوش با تعویض روغن کمپرسور باشید.

زمان لازم جهت تعویض روغن کمپرسور یخچال فریزر

در صورتی که با عواملی نظیر کم شدن روغن، تغییر رنگ آن و یا کیپ شدن مدار گاز مواجه شدید لازم است به فکر تعویض روغن کمپرسور باشید. به این صورت نشتی روغن از مدار گاز یخچال، شما را نیازمند جهت تعویض این روغن می کند. همچنین اگر‌ هوا به درون کمپرسور نفوذ کند، روغن درون دستگاه فاسد می شود و لازم است به فکر تعویض این روغن باشید. 

همچنین اگر متوجه شدید که رنگ روغن کمپرسور رو به سیاهی، سبز و یا طوسی رفته است لازم است برای پیشگیری از مشکلاتی که شما را نیازمند تعمیر یخچال فریزر بوش می سازد، به فکر تعویض‌ روغن کمپرسور باشید. گاهی اوقات نیز ممکن است خوردگی لوله ها موجب کیپ شدن و یا انسداد در مدار گاز شود. در این شرایط نیز‌ لازم است به فکر تعویض روغن کمپرسور باشید.

چگونه می توان اقدام به تعویض موتور یخچال فریزر بوش کرد؟
در صورت برخورداری از دانش فنی می توانید خودتان به تنهایی اقدام به تعویض روغن کمپرسور یخچال فریزر بوش نمایید اما اگر از لوازم لازم برای این کار برخوردار نیستید نگران نباشید. ما در ادامه شما را با آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش و نحوه تعمیر روغن کمپرسور یخچال آشنا خواهیم کرد.
پیش از هرکاری لازم است اقدام به جداسازی موتور و یا کمپرسور از سیکل یخچال نمایید. سپس لازم است لوله خلأ را به شیر مکش متصل نموده تا به این شکل کلیه مقدار روغن درون کمپرسور تخلیه شود. سپس لازم است این روغن را درون ظرف بریزید و اندازه گیری کنید. سپس لازم است جهت شست و شو و پاک سازی کمپرسور، روغن تخلیه شده را مجدد به وسیله یک لوله تمیز و بدون هیچ گونه رطوبت وارد کمپرسور نمایید. 

پس از روشن کردن کمپرسور روغن با فشار زیادی به درون کمپرسور تزریق می گردد و به این صورت موجب شست و شوی قطعات خواهد شد. پس از روشن شدن کمپرسور در چند دقیقه، رطوبت و تبخیر موجود درون فضای کمپرسور شده و خروج آن ممکن می شود.

 سپس‌ لازم است مجدد به وسیله اتصال لوله پمپ خلأ به شیر مکش، اقدام به تخلیه روغن کمپرسور نمایید. پس از اتمام مراحل فوق شارژ روغن کمپرسور به وسیله شیر مکش با روغن آماده شده انجام خواهد گرفت.

تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی و بررسی تایمر

در یخچال فریزر هایی که نوفراست می باشند، برفک زدایی به شکل خودکار و اتوماتیک انجام می گیرد. برخی قطعات دیفراست نقش مهمی در برفک زدایی دستگاه دارند. این قطعات شامل سنسور دیفراست یا ترمودیسک، ترموفیوز و المنت است. در یخچال های نیمه الکترونیکی که فاقد برد می باشند قطعات دیفراست نظیر تایمر، ترمودیسک/ ترموفیوز و المنت است.
در یخچال های نیمه الکترونیکی در اطراف اوپراتور دستگاه یک گرمکن تعبیه شده که وظیفه ذوب کردن برفک های اطراف اوپراتور را به صورتی که هر چند ساعت یک بار وارد مدار شود بر عهده دارد. در صورت عدم عملکرد درست این قطعات، انباشت برفک ها موجب اختلال در عملکرد ترموستات شده و سرمای یخچال کاهش می یابد. تایمر یخچال وظیفه دارد هر ۶ یا ۸ ساعت وارد مدار شده و به هیتر فرمان انجام کار می دهد. جهت نیاز به تعمیر قطعات یخچال فریزر در تهران با روبراه سرویس در تماس باشید.
اگر یخچال شما نوفراست و بدون برفک است، باید بدانید که در دستگاه به جای تایمر برد قرار دارد. در یخچال های بدون برفک، تایمر دیفراست، بر اساس زمان بندی مشخص عمل برفک زدایی را انجام می دهد. برفک زدایی وظیفه هیتر المنت است که با دستور گرفتن از تایمر اقدام به انجام کار می نماید. پروسه برفک زدایی در یخچال فریزر بوش به مدت ۲۵ دقیقه طول می کشد.

چگونه می توان تایمر دیفراست یخچال فریزر بوش را تنظیم کرد؟

در زمان فشردن کلید تایم موجود بر روی نمایشگر، زمان کارکرد تایمر ظاهر می شود. سپس لازم است کلید Def را فشار دهید تا زمان تایمر دیفراست بر روی نمایشگر ظاهر شود. در زمانی که نمایشگر چشمک زن کلید Def را فشار دادید، زمان بندی تایمر دیفراست به شکل یک واحد یک دقیقه ای افزایش پیدا کرده و ۶۰ ثانیه پس از این عدد مجدد به یک باز می گردد. 

جهت دستی نمودن تایمر، لازم است کلید Def را فشار دهید تا به df تغییر نماید. برای خارج کردن از این حالت مجدد کلید Def را فشار دهید. پس از قطع برق، تایمر دخیره شده و پس از وصل برق تایمر به صورت قبل شروع به کار می نماید.

نقشه سیم کشی تایمر یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

طراحی این تایمرها به صورتی می‌باشد که می‌توانید آنها را با مدل‌های مکانیکی و انواع سیم‌کشی‌ها جایگزین کنید.
تایمرها به شکل دائم یا موازی با کمپرسور در یخچال در بخش فریزر قرار گرفته شده‌اند. تایمر دیفراست یخچال بوش و زمان کار آن قابل تنظیم می باشد. با نصب این تایمر بر روی هر دستگاه با هر توان المنت، برفک زدایی به صورت عالی انجام می گیرد و این یخ و برفک در زمان طولانی بر روی اوپراتور جمع نشده و موجب معیوب شدن یخچال نمی شود. اگر به دنبال نزدیک ترین تعمیرگاه یخچال فریزر بوش در تهران جهت تعمیر تایمر هستید با ما در تماس باشید.

نشانه های معیوب شدن تایمر یخچال فریزر بوش

اگر با مشکل آب نشدن برفک یخچال فریزر مواجه شدید لازم اشت بدانید که باید سریعا اقدام به عیب یابی تایمر نمایید. در صورت از کار افتادن تایمر یخچال فریزر بوش، المنت دستوری مبنی بر آب کردن برفک ها نمی گیرد و به این صورت برفک ها آب نمی شود و این اتفاق منجر به از بین رفتن برودت یخچال می گردد.

 تایمر ها باید هر ۶ تا ۸ ساعت در مدار قرار گیرد و فرمان لازم را به المنت مبنی بر آب کردن برفک ها صادر کند. در صورت اختلال در روند برفک زدایی به دلیل معیوب شدن تایمر، لازم است جهت تعویض این قطعه با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید. در زمان تعویض توجه کنید که زمان دیفراست تایمر جدید با تایمر معیوب شده یکسان باشد.

تست تایمر یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

تایمر دیفراست در واقع یک ساعت الکترونیکی می باشد که وظیفه دارد هیتر المنت دستگاه را هر ۶ تا ۸ ساعت ‌در مدار قرار دهد. در صورت معیوب شدن تایمر دیفراست و نرسیدن جریان برق به هیتر المنت یخچال، برفک در یخچال انباشته شده و موجب افزایش دما یخچال می گردد. جهت تست تایمر لازم است از دانش فنی برخوردار باشید اما توجه به زمان بندی و استفاده از اهم متر موجب عیب یابی تایمر می گردد.

تایمر یخچال فریزر بوش را تعویض کنیم یا تعمیر؟

تایمر یخچال به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست. چنانچه یخچال شما قادر به آب کردن برفک نیست و پس از راه اندازی دستی المنت، برفک زدایی یخچال رفع می شود باید بدانید که تایمر یخچال معیوب شده است.

 در صورتی که تایمر مناسب با دستگاه شما نباشد و یا اورجینال نباشد، مجدد نیازمند تعمیر یخچال فریزر بوش در محل خواهید شد. بنابراین لازم است در زمان تعویض تایمر به زمان دیفراست درج شده بر روی آن توجه کنید.

پیش از خرید تایمر لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از خرید تایمر در مرحله اول لازم است توجه کنید که تایمر مناسب یخچال شما ۱۱۰ ولت می باشد یا ۲۲۰ ولت؟ در صورت عدم خریداری تایمر فابریک یخچال فریزر بوش، کارایی دستگاه شما دچار مشکل خواهد شد. 

به زمان تایمر در زمان تعویض این قطعه توجه کنید تا تایمر جدید قادر باشد مانند تایمر قدیمی اقدام به انجام کار نماید. جهت خرید تایمر اورجینال یخچال فریزر بوش و یا تعویض قطعات جهت تعمیر این دستگاه با نزدیک ترین نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در محل خود تماس نمایید.

تعمیر یخچال فریزر بوش از طریق آشنایی با نحوه تعمیر ترموستات

در برخی از یخچال هایی که فاقد ترموستات می باشند، به جای آن از سنسوری استفاده می شود که مسئول کنترل دمای یخچال فریزر است. اگر نمی دانید ترموستات در کدام قسمت یخچال قرار گرفته است باید بدانید که ترموستات در دیواره و یا سقف یخچال تعبیه شده است. ترموستات از قطعاتی نطیر ولوم و یک حسگر حرارتی تشکیل شده است که این حسگر حرارتی از طول زیادی برخوردار می باشد که یک سر آن درون یخچال و سر دیگر نیز به ترموستات متصل می شود.
ترموستات یکی از اصلی ترین قطعات یخچال بوش است. در واقع این قطعه نقش مهم جهت فرمان دادن به یخچال را بر عهده دارد. ترموستات وظیفه کنترل دمای یخچال بر اساس دمای تنظیم شده را بر عهده دارد. ترموستات به کمپرسور فرمان لازم را صادر می کند. در صورت کاهش سرما، کمپرسور شروع به کار می کند. 

در صورت رسیدن سرما و برودت به میزان مناسب نیز ترموستات فرمان خاموش شدن کمپرسور را صادر می کند. درجه بندی دمای ترموستات در فصل های مختلف سال متغیر می باشد که به این صورت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر یخچال می گردد. به دلیل اهمیت زیاد این قطعه لازم است در صورت نیاز به تعمیر آن با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در شرق تهران تماس نمایید.

معیوب شدن ترموستات یخچال فریزر بوش چه نشانه هایی دارد؟

در صورت معیوب شدن ترموستات یخچال، عملکرد کمپرسور نامنظم خواهد شد، به این صورت که استارت نزده و یا خاموش نمی شود. اگر ترموستات معیوب شده باشد، با تغییر درجه دستگاه، دمای یخچال ثابت مانده و تغییر نمی کند. به این صورت ممکن است خرابی ترموستات شما را با مشکل کارکرد یکسره کمپرسور و از بین رفتن سرمای یخچال مواجه سازد و لازم است هرچه سریع تر در این شرایط با نزدیک ترین تعمیرگاه محل خود جهت تعمیر یخچال فریزر بوش تماس نمایید.
ترموستات درون یخچال فریزر بوش، با تغییر دمای درون کابین دستگاه، واکنش نشان می دهد. پس از تنظیم درجه ترموستات، این قطعه وظیفه دارد تا دمای تنظیم شده را حفظ کند. به این شکل که در زمان کاهش سرما، به کمپرسور فرمان شروع به کار می دهد تا دستگاه به دمای مناسب باز گردد و پس از ایجاد سرمای مورد نظر، به کمپرسور فرمان قطع را صادر می کند. چنانچه کمپرسور به صورت بی وقفه کار کند و یا خاموش نشود لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به عیب‌یابی‌ ترموستات نمایید.

تست ترموستات یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

لازم است به وسیله اهم متر اقدام به تست ترموستات کنید. سپس لازم است این سیم ها را به پایه ترموستات متصل کنید. در صورت تکان خوردن عقربه و یا خارج شدن صدای بوق از اهم متر، ترموستات هیچ مشکلی ندارد. اما در غیر این صورت ترموستات معیوب شده است.
در صورت نیاز به تست ترموستات نصب شده بر روی یخچال نیز، مجدد لازم است از اهم متر استفاده کنید. چنانچه ترموستات را صفر کردید اما عقربه دستگاه تکانی نخورد، مجدد می توانید آن را بر روی یک قرار دهید، اگر عقربه تکان خورد و یا دستگاه بوق زد به این معناست که ترموستات سالم است. علاوه بر آن امکان تست دستی ترموستات نیز وجود دارد.

چنانچه درجه ترموستات را بر روی صفر قرار دادید و موتور خاموش شد و بر روی یک قرار دادید و مجدد کمپرسور یخچال شروع به کار کرد، یعنی ترموستات یخچال فریزر شما سالم است. همچنین خارج شدن صدای تق، پس از روشن و خاموش کردن ترموستات نیز نشان دهنده سلامت این قطعه است. توجه داشته باشید که بالا ترین درجه باید بیشترین سرما را دهد و اگر درجه ترموستات صفر شود، یخچال خاموش می گردد.

چگونه می توان درجه ترموستات یخچال فریزر بوش را تنظیم کرد؟

درجه ترموستات می تواند در مدل های مختلف متفاوت باشد. برخی از ترموستات ها از درجه ای با عبارت های مینیمم و ماکسیمم برخوردارند، درجه برخی دیگر از اعداد ۰ تا ۹ و برخی دیگر نیز از اعداد ۱ تا ۵ برخوردار است. لازم است بدانید دمای معمول یخچال ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد می باشد. این دما، دمای مناسب درون یخچال است. در فصل زمستان لازم است این دما ۱ تا ۲ درجه و در فصل تابستان نیز ۲ تا ۳ درجه باشد.

لازم است درجه فریزر را نیز بر روی منفی پانزده درجه سانتی گراد قرار دهید. به این شکل، این دما برای یخچال و مواد غذایی درون آن مناسب است. یخچال ها از طبقات مختلفی تشکیل شده اند که دمای هر طبقه با طبقه دیگر متفاوت است. بنابراین لازم است هر ماده غذایی را در یک طبقه قرار دهید.
توجه کنید که لازم است مواد پروتئینی نظیر قارچ و گوشت را در طبقات سرد تر یخچال قرار دهید تا فاسد نشود. سبزیجات را نیز باید در دمای معتدل تری‌ قرار دهید تا یخ نزند. لازم است نوشیدنی ها را نیز در درب یخچال قرار دهید. درب یخچال گرم ترین بخش در یخچال محسوب می شود. به قرار دادن یخچال در جای مناسب نیز توجه کنید. به این صورت یخچال شما باید دور از تابش مستقیم خورشید و وسایل گرما زا مانند اجاق گاز قرار گیرد.

تعمیر ترموستات یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

ممکن است به دلیل عملکرد طولانی یخچال، با ایجاد اتصالی در پلاتین های کلید ترموستات مواجه شوید و یا ترموستات دچار فرسودگی شده باشد. به منظور بررسی دقیق این مشکل می توانید در زمان کار یخچال، ترموستات را به سمت صفر درجه بچرخانید. اگر با صفر کردن ترموستات، یخچال نیز خاموش شد، ترموستات شما مشکلی ندارد اما در صورت عدم تغییر حالت ترموستات، با اتصالی پلاتین ها مواجه شده اید. 

در این شرایط لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش، ترموستات را از یخچال جدا کنید. سپس پلاتین های کلید که به یکدیگر متصل شده اند را جدا کنید و سپس کلید را به وسیله اهم متر بررسی کنید. در صورت سالم بودن این قطعه، می توانید ترموستات را به حالت قبل باز گردانید. اگر دسترسی به کلید دشوار بود چاره ای جز تعویض ترموستات یخچال نخواهید داشت.

چگونه می توان اقدام به تعویض ترموستات یخچال فریزر بوش نمود؟

معمولا به دلایلی نظیر تشکیل یخ و برف، خنک نشدن یخچال، کالیبره نبودن و مشکل کنترل دما… ناچار به تعویض ترموستات یخچال خواهید بود. جهت تعوض این قطعه به لوازمی نظیر ترموستات جدید، پیچ گوشتی و انبردست نیاز خواهید داشت.
برای رعایت ایمنی لازم است پیش از انجام هر اقدامی یخچال را از برق جدا کنید. سپس به وسیله یک پیچ گوشتی به آرامی درجه دما را خارج کنید. شفت ترموستات که به وسیله مهره ای متصل شده است را با انبردست جدا نمایید. سپس لازم است پیچ متصل کننده ترموستات به یخچال را نیز به وسیله یک پیچ گوشتی باز کنید. ممکن است این پیچ در پشت درپوش قرار داشته باشد. پس از باز کردن این پیچ می توانید ترموستات را خارج نمایید.

 سپس لازم است ترموستات را از پوشش آن جدا نمایید تا به این صورت به اتصالات این قطعه دسترسی کامل یابید. توجه کنید که لازم است پیش از انجام هر کاری از اتصالات دستگاه عکس بگیرید تا در حین نصب قطعه جدید دچار مشکل نشوید. سپس اقدام به جداسازی اتصالات ترموستات نمایید. به این صورت باید روکش مویی تعبیه شده در دیواره خالی را خارج نمایید. لازم است روکش مویی ‌را خارج کرده و به لوله مویی جدید دستگاه بکشید. 

سپس لوله مویی را در جای خود قرار داده و اقدام به نصب اتصالات بر اساس عکس گرفته شده کنید. سپس‌ باید ترموستات خریداری شده را نیز در جای مشخص خود قرار دهید و مهره شفت را به وسیله یک انبردست محکم کنید و اقدام به نصب منظم سیم ها کنید. در صورتی که سیم ها را به صورت نادرستی نصب کنید، به قطعات یخچال فریزر بوش شما آسیب شدیدی وارد می گردد. سپس پوشش ترموستات را نیز در جای خود قرار داده و ترموستات را نیز در دیوار یخچال نصب کنید. 

پیچ باکس باز نموده ترموستات را نیز ببندید و بر روی آن پوشش مخصوص را قرار دهید. به این صورت تعویض ترموستات انجام گرفته است. در نهایت نیز یخچال را‌ به برق متصل کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. به دلیل اهمیت ترموستات در کارایی یخچال بهتر است جهت تعویض این قطعه با معتبر ترین نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید. جهت خرید ترموستات اورجینال یخچال بوش نیز با فروشگاه های معتبر در تهران در تماس باشید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی هیتر المنت دستگاه

در هر دستگاهی که اوپراتور وجود داشته باشد، المنت نیز قرار دارد. جنس المنت ها گچی بوده و از روکش الومینیوم برخوردار است. در برخی از مدل ها نیز ممکن است از جنس شیشه باشد. برخی از المنت های موجود در یخچال به شکل مارپیچ دور لوله اوپراتور را فرا گرفته اند. در یخچال های آمریکایی، المنت یخچال میله های مشکی یک تکه قرار گرفته در پایین اوپراتور می باشند. در یخچال های کره ای و ژاپنی نیز المنت لامپی تعبیه شده است. به این صورت که در کف دستگاه ناودانی قرار دارد و ورق بر روی آن قرار دارد که وظیفه ذوب کردن یخ را بر عهده دارد.
یخچال فریزر های محل قرار دادن انواع مواد غذایی و خوراکی می باشد. چنانچه درب یخچال را در طول روز زیاد باز و بسته نمایید، موجب برفک زدن دستگاه خواهید شد. برای جلوگیری از کاهش‌ برودت ناشی از انباشته شدن برفک درون یخچال، درون دستگاه ها هیتر و یا المنتی تعبیه شده است که خرابی این المنت می تواند شما را نیازمند تعمیر یخچال فریزر بوش نماید. در یخچال های مدرن و نوفراست، فرایند برفک زدایی به شکل خودکاری انجام می گیرد. 

قطعات دیفراست در این یخچال ها شامل ترمودیسک، ترموفیوز، سنسور، برد الکترونیکی و تایمر می باشد. در برخی از یخچال ها نیز به جای تایمر، برد الکترونیکی و به جای سنسور دیفراست، ترمودیسک بر روی دستگاه تعبیه شده است. با برفک زدن فریزر، برد در زمان مشخص این قطعات را وارد مدار می نماید. در این شرایط ترمودیسک و یا سنسور دیفراست به برد زمان دیفراست را اطلاع می دهد. در این شریط نیز المنت با فرمان برد، وارد مدار شده و موجب برفک زدایی می گردد.

چه زمانی هیتر المنت وظیفه شروع به کار در یخچال را دارد؟

کمپرسور وظیفه انتقال گاز با فشار زیاد به سمن اوپراتور را بر عهده دارد. اوپراتور نیز وظیفه دارد سرما را جذب کرده و به کمک فن اقدام به انتقال برودت به یخچال نماید. در این پروسه ممکن است اوپراتور برفک بزند، در صورت عدم آ‌ب شدن این برفک با از بین رفتن برودت مواجه می شوید و لازم است هزینه زیادی صرف تعمیر یخچال فریزر بوش در غرب تهران نمایید. 

ترمودیسک مشابه یک سنسور کار می کند و وظیفه دارد به برد هشدار دهد که برفک موجود بر روی اوپراتور افزایش یافته است. سپس برد به المنت یخچال فریزر فرمان انجام کار می دهد. به این صورت المنت شروع به فرایند برفک زدایی می کند. این اتفاق ممکن است‌ در هر ۲۴ ساعت، دو مرتبه رخ دهد.

نحوه تعویض هیتر المنت یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

جهت تعویض هیتر المنت یخچال فریزر بوش لازم است پیش از هرکاری یخچال را از برق بکشید. هیتر المنت در پشت دستگاه و درون اوپراتور تعبیه شده است و می توانید جهت دسترسی به هیتر، کلیه موانع را مانند مواد موجود درون فریزر، قفسه فریزر و قطعات یخساز را خارج نمایید. جهت آزاد سازی گیره های پنل می توانید از یک پیچ گوشتی استفاده کنید. در یخچال های قدیمی تر لازم است قالب پلاستیکی را پیش از دسترسی به کف فریزر خارج کنید.

 در زمان خارج کردن این قالب باید احتیاط کنید چرا که این قطعه با کوچک ترین بی احتیاطی شکسته می شود. پیش از تست المنت لازم است این قطعه را از یخچال خارج کنید. هیتر المنت با دوسیم به یخچال متصل شده و به همین سبب لازم است با دقت آن را از پایانه ها خارج کنید. ممکن است در این مرحله ممکن است لازم باشد از یک انبردست استفاده کنید. علاوه بر سیم ها ممکن است گیره یا پیچ هایی در محل نصب شده باشد. 

بنابراین لازم است کلیه این پیچ ها، گیره ها و سایر اتصالات را جدا نمایید. در صورتی که جنس هیتر یخچال شما از یک لوله شیشه ای بیرونی می باشد از لمس شیشه خودداری کنید تا مانع از آسیب رسیدن به دستگاه خود شوید. در نهایت نیز می توانید هیتر جدید را جهت تعمیر یخچال فریزر بوش نصب نموده و دستگاه را به برق متصل کنید.

نشانه های سوختن هیتر المنت یخچال فریزر بوش چیست؟

در صورت معیوب شدن هیتر المنت یخچال بوش، برفک ها آب نشده و موجب کاهش سرمای درون دستگاه می گردد. یخچال های نوفراست امروزه از قطعات دیفراست تشکیل شده اند. در صورتی که یخچال روشن است اما قادر به سرد کردن نیست، ممکن است با یخ زدگی مواجه شده باشید. در این شرایط لازم است اقدام به بررسی پوشش اوپراتور نمایید که بر روی دیوار عقب فریزر قرار گرفته شده است.

 در این شرایط ممکن است یخ ضخیم بر روی پوشش اوپراتور وجود داشته باشد که لازم است آن را بردارید. در این شریط از یخزدگی اوپراتور به دلیل معیوب شدن قطعات دیفراست اطمینان حاصل می کنید. یکی از قطعات دیفراست المنت می باشد که با تولید گرمای زیا‌د موجب آب شدن برفک می گردد. در صورت معیوب شدن المنت، برفک آب نشده و با کاهش برودت درون یخچال مواجه می شوید. در برخی از یخچال ها با معیوب شدن المنت یخچال خاموش می گردد و لازم است سریعا با تعمیرگاه تخصصی یخچال فریزر بوش تماس نمایید.

اصلی ترین عوامل معیوب شدن المنت یخچال بوش چیست؟

در صورت بالا بودن میزان ولتاژ و یا وجود نوسان در جریان برق، ممکن است المنت سوخته باشد. در صورت باقی ماندن بیش از حد المنت در مدار ممکن است با سوختن این قطعه مواجه شوید. همان طور که می دانید المنت یک قطعه مصرفی در یخچال است و به مرور معیوب می شود. جهت خرید این قطعه و تعمیر یخچال فریزر بوش با روبراه سرویس در تماس باشید.

تست المنت یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

شما می توانید جهت تست المنت یخچال از یک اهم متر استفاده کنید و آن را به برق شهری متصل نمایید. لازم است در این شرایط دو سر اهم متر را به المنت متصل نمایید. با خارج شدن صدای بوق، از سالم بودن المنت مطمئن خواهید شد. گاهی ممکن است المنت روشن شود اما به دلیل عدم برخورداری از گرمای لازم، قادر به آب کردن برفک نباشد.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی فن

فن یخچال وظیفه از بین بردن گرمای هوا و خنک سازی محیط و گردش هوای خنک می گردد. درون یخچال های جدید ۳ فن وجود دارد. فن های قدیمی با برق شروع به کار می کند و تک ولتاژ بوده و با روشن شدن یخچال، استفاده حداکثری از این فن انجام می گرفت. در فن های جدید تعبیه شده در یخچال های مدرن، برد الکترونیکی نقش کنترل این فن ها و مقدار جریان باد را بر عهده دارد.
فن اوپراتور نقش مهمی در انتقال سرما را ایفا می کند. فن کمپرسور نیز نقش خنک کردن موتور یخچال را بر عهده دارد. به این صورت می توان گفت فن در یخچال وظیفه انتقال برودت جهت خنک کردن اجزای مختلف یخچال را بر عهده دارد. در یخچال هایی با برخورداری از سیستم معمولی، فن وجود ندارد. 

در برخی یخچال فریزر ها ۱ فن و در برخی دیگر ۲ فن و در یخچال های ساید بای ساید نیز دو اوپراتور و ۳ فن قرار گرفته شده است. به این صورت هر جایی که اوپراتور در یخچال وجود داشته باشد، فن نیز وجود دارد. در یخچال های ساید بای ساید نیز به دلیل برخورداری از قدرت بالای کمپرسور، در کنار این قطعه فن نیز قرار دارد تا به این صورت از گرم شدن زیاد این دستگاه و نیاز شما به تعمیر یخچال فریزر بوش جلوگیری نماید. 

در یخچال های برخوردار از یک فن نیز سیستم خنک کننده موتور به شکل بازگشت گاز است و تنها در اوپراتور یک فن وجود دارد. در یخچال فریزر های جدید نیز دو فن وجود دارد که نقش مهمی در خنک کردن این کمپرسور و انتقال برودت به درون یخچال را ایفا می کند.

آشنایی با نقش فن کندانسور در یخچال فریزر بوش

فن خنک کننده یا کندانسور در یخچال های مدرن و ساخت جدید وجود دارد و نقش مهمی در خنک کردن کمپرسور ایفا می کند. این فن در کنار کندانسور و در بخش زیرین یخچال تعبیه شده است و هوا را از میان سیم پیچ های کمپرسور عبور داده و دمای این ناحیه را از بین برده و به این صورت موجب خنک شدن دستگاه می شود.

آشنایی با نقش فن اوپراتور در یخچال فریزر بوش

فن اوپراتور نیز در قسمت داخلی یخچال فریزر قرار گرفته شده است. توجه داشته باشید که در برخی مدل ها دو اوپراتور تعبیه شده که هم درون یخچال است هم فریزر. هر جایی که اوپراتور وجود داشته باشد، یک فن جهت انتقال سرما نیز وجود دارد. در صورت خارج شدن صدای زیاد از فریزر، فن اوپراتور دچار مشکل شده و لازم است سریعا به فکر تعمیر یخچال فریزر بوش‌ باشید.

فن یخچال فریزر بوش چه زمانی اقدام به فعالیت می نماید؟

در صورت کاهش برودت یخچال، سنسور و یا ترموستات به کمپرسور فرمان انجام کار صادر می کند. پس از شروع کار کمپرسور، فن نیز اقدام به انجام کار می کند. پس از قطع کار کمپرسور، فعالیت فن نیز قطع می شود. در صورتی که درب یخچال را باز نمایید نیز فعالیت فن قطع خواهد شد و پس از بستن درب یخچال و فعالیت کمپرسور، مجدد فن شروع به کار خواهد کرد.

آیا لازم است فن به صورت مداوم در یخچال فریزر بوش کار کند؟

در زمانی که سنسور و یا ترموستات دستور لازم جهت قطع فعالیت را می دهد، کمپرسور متوقف شده و فن از کار می افتد. پس از شروع مجدد کار کمپرسور، فن روشن می شود و به این صورت مانع از داغ شدن این قطعه می گردد.

 کار مداوم فن نشان دهنده کار مداوم کمپرسور نیست. در صورت کار مداوم فن، جهت تعمیر یخچال فریزر بوش لازم است اقدام به عیب یابی یخچال نمایید. همچنین فن به وسیله یک سیم و سوکت به برد متصل می شود. در صورت ایجاد اتصالی در سوکت، فن به صورت یکسره کار می کند.

علت خراب شدن فن در یخچال فریزر بوش چیست؟

وجود نوسانات در جریان برق، موجب آسیب دیدن فن می شود. جهت رفع این مشکل‌ به استفاده از محافظ برق توجه کنید. در صورت نشستن گرد و غبار بر روی فن و در کنار کمپرسور، با اختلال در عملکرد فن مواجه می شوید. در این شرایط بهتر است از یک جاروبرقی گرد و خاک پشت یخچال را تمیز کنید. پس از آن نیز از یک دستمال مرطوب برای تمیزی گرد و خاک پشت یخچال استفاده کنید. 

می توانید مقدار اندکی روغن را بر روی میل شفت بزنید تا موجب کارایی بهتر این قطعه شوید. ممکن است پروانه های فن فریزر‌ به دلیل برخورد با بدنه و کشو ها دچار مشکل شوند. در صورت خارج شدن صدای زیاد از فریزر به دلیل معیوب شدن فن، توجه کنید که فن موجب معیوب شدن کشو های فریزر نشود. 

در صورت ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب یخچال نیز ممکن است کناره های فن یخ بزند. برخورد پروانه های فن با یخ های ایجاد شده موجب معیوب شدن فن می گردد. در صورت از کار افتادن فن، لازم است چک کنید تا اتصالات آن با برد دچار مشکل نشده باشد. سپس سوکت فن را بررسی نمایید که به شکل درست متصل شده باشد.

پیامد های معیوب‌ شدن فن یخچال فریزر بوش چیست؟

در صورت از کار افتادن فن، برودت یخچال کاهش می یابد. به این صورت خرابی فن اوپراتور می تواند موجب خنک نشدن یخچال شود. چنانچه فن کمپرسور معیوب شود، گرمای بیش از حد یخچال موجب از کار افتادن موتور می شود. علاوه بر آن با صدای زیاد یخچال ناشی از معیوب شدن فن مواجه می شوید و بهتر است سریعا به فکر تماس با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در شرق تهران باشید.

چرا فن یخچال فریزر بوش یخ زده است؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در برخی از مدل های یخچال ساید بای ساید، دو نوع اوپراتور تعبیه شده است. در صورتی که یخچال و فریزر د‌و نوع اوپراتور داشته باشند، به این معنا است که هم از ناودان برخوردارند و هم فن. چنانچه مسیر تخلیه آب شدن برفک های یخچال دچار انسداد شده باشد، فن یخ می زند. جهت رفع این مشکل لازم است انسداد فاضلاب را باز نمایید.

دلیل صدای زیاد فن یخچال فریزر چیست؟

گاهی ممکن است صدای غیر طبیعی از یخچال شما خارج شود که نشانه وجود مشکل در موتور فن اورپراتور است. با گذشت زمان فن اوپراتور معیوب می شود و لازم است اقدام به روغن کاری آن نمایید. در صورت بی توجهی به فرسودگی فن و عدم سرویس مرتب با صدای زیاد فریزر مواجه می شوید. در این شرایط لازم است یخچال را خاموش نموده و پس از خارج کردن مواد غذایی منتظر بمانید تا یخ های درون دستگاه آب شود. 

جهت آب کردن این یخ ها می توانید از یک سشوار نیز استفاده کنید. همچنین می توانید اقدام به تعویض موتور فن معیوب شده کنید و لازم است توجه کنید که صفحه مشبک اوپراتور را باز نمایید تا دسترسی شما به موتور راحت تر باشد. پس از آن اقدام به قطع سیم ها نموده و با باز کردن پیچ و مهره ها فن را خارج نمایید. 

در صورت خارج شدن صدای زیاد از پره های فن، این صدا می تواند از بخش فریزر یخچال باشد. در این شرایط احتمالا‌ تیغه فن معیوب شده و لازم است در این شرایط اقدام به تعویض تیغه فن کنید. علاوه بر آن ممکن است صدای زیاد فن به دلیل وجود مشکل در میل شفت باشد. یک سر میل شفت به پروانه و سر دیگر آن به آرمچیر متصل می گردد. جهت رفع صدای فن مرتبط با میل شفت تنها کافی است مقداری روغن را به سر میل شفت که درون آرمچیر است بزنید تا نیازی به تعمیر یخچال فریزر بوش نداشته باشید.

تعمیر فن یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

تعمیر فن یخچال فریزر راه حل منطقی جهت رفع مشکل نیست اما دو راه طلایی برای جلوگیری از نیاز به تعویض فن یخچال فریزر بوش وجود دارد. گاهی ممکن است پروانه فن یخچال فریزر بوش معیوب شده باشد که تنها با تعویض این پروانه می توان مشکل را رفع کرد. بهتر است اقدام به نصب پروانه در جهتی نمایید که باد به سمت شما باشد. ممکن است علت صدای فن ناشی از میل شفت آرمچیر باشد و شما می توانید با مقداری روغن را به سر میل شفت بزنید تا مشکل رفع شود.
جهت تعمیر فن اوپراتور برای تعمیر یخچال فریزر بوش لازم است کلیه محفظه های و قفسه های یخچال فریزر را خارج نمایید. بهتر است پیش از تعمیر یخچال را خاموش نموده تا یخ های درون یخچال به صورت کلی آب شود. پس از آب شدن کلیه یخ ها می توانید قفسه ها و محفظه ها را خارج کنید. سپس لازم است اقدام به جداسازی پشت یخچال که به وسیله پایه ای محکم شده اند نمایید. 

پس از آن مرحله جداسازی موتور نگهدارنده فن آغاز می گردد. لازم است گیره های نگهدارنده را جدا نمایید و سپس تیغه های فن را نیز جدا کنید و فن معیوب را خارج کنید و سپس فن جدید را درون محفظه قرار دهید و سپس تیغه های فن را نیز به موتور متصل نمایید تا سر جای اصلی خود قرار گیرد و گیره نگهدارنده را نیز نصب نمایید. در مرحله بعدی لازم است قاب پشتی یخچال را با استفاده از پیچ های نگهدارنده در جای مشخص محکم کنید.

 سپس پایه های قفسه را نیز درون محفظه قرار داده و قفسه ها و محفظه های نگهدارنده را نیز در جای مشخص خود قرار دهید. سپس‌ لازم است محفظه های نگهدارنده مواد غذایی را در جای مشخص خود قرار دهید در نهایت نیز می توانید مجدد از یخچال خود استفاده نمایید.

آموزش تعمیر فن کمپرسور جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در محل
امروزه یخچال های قدیمی و کوچک طرفدارانی ندارد و همان طور که گفته شد در یخچال های جدید دو فن وجود دارد. یکی از فن های موجود درون این یخچال ها در بخش پشتی یخچال و در کنار کمپرسور تعبیه شده است. این فن وظیفه خنک کردن کمپرسور یخچال را بر عهده داشته و به این صورت هوای خنک از طریق کویل های خارجی وارد می شود و هوای اطراف کویل را خنک تر می کند. 

این فن وظیفه دارد با خنک کردن قسمت اوپراتور‌ و کمپرسور، کنداسنور را خنک نموده و موجب خنک شدن هوای درون یخچال می گردد. در این شرایط جهت عیب یابی تعمیر یخچال فریزر بوش و رفع مشکل فن لازم است برق یخچال را قطع کنید و پنل پشتی را باز کرده و انسداد در این قسمت را از بین ببرید. 

به این صورت هیچ مانعی بر سر راه فن جهت خنک سازی کمپرسور وجود نخواهد داشت. در صورت معیوب شدن این فن و پروانه های آن لازم است اقدام به تعویض این قطعه نمایید. در صورتی که فن معیوب نشده باشد نیز لازم است به صورت ماهیانه آن را نظافت کرده و روغن کاری کنید.

تعویض فن جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟
تعویض فن یخچال فریزر بوش کاری آسان است و می توانید در منزل این کار را انجام دهید. بهتر است توجه کنید که دور فن و چپ گرد و راست گرد بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است به نحوه اتصال فن قبلی توجه کنید تا دچار مشکل نشوید. شما می توانید جهت انجام کلیه خدمات نصب، تعویض قطعات و یا تعمیر یخچال فریزر بوش در شمال تهران با نمایندگی روبراه سرویس در تماس باشید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر با عیب یابی و تعویض رله دستگاه

رله در یخچال یکی از قطعات الکترومکانیکی است که در مدار الکترونیکی کاربردی می باشد به این صورت که جریان الکترونیکی را از مدار می گذراند و همانند یک کلیه با باز و بسته کردن، موجب به جریان افتادن برق در مدار می شود. برای استفاده از کلید از عمل مکانیکی مانند فشردن آن استفاده می کنیم اما در رله این عمل به صورت باز و بسته شدن با جریان الکترونیکی اتفاق می افتد.

 در صورت از کار افتادن یخچال، ممکن است رله معیوب شده باشد. رله دستگاه بسیار مهمی جهت انجام کار کمپرسور در یخچال می باشد. رله وظیفه تامین انرژی سیم پیچ را برای چند لحظه جهت راه اندازی کمپرسور بر عهده دارد. در صورت از کار افتادن یخچال احتمالا رله معیوب شده است. رله یخچال قطعه ای ارزان است که به راحتی می توان جهت تعمیر یخچال فریزر بوش این قطعه را تعویض کرد.

 رله برخوردار از یک سوئیچ الکترونیکی می باشد. به این دلیل که کمپرسور برای عملکرد مداوم طراحی نشده رله موجب صرفه جویی انرژی و ایجاد ایمنی می گردد. در صورت معیوب شدن رله، عملکرد کمپرسور نیز دچار مشکل می شود.
رله یخچال از بدنه ای از جنس باکلیت ساخته شده و شامل بوبین و یا سیم پیچ ها، یک اهرم فلزی سر گرد و یا سر تخت، کنتاکت های‌ اتصال، فیش های اتصال رله به موتور و بوبین رله یخچال تشکیل شده است.

عملکرد رله استارت در کمپرسور یخچال فریزر بوش چگونه است؟

جهت راه اندازی موتور و پیستون نیاز به عمل مکانیکی فراوانی خواهید داشت. بیشترین مقدار جریان از دو سیم پیچ استارت عبور کرده و به این صورت حداکثر جریان مغناطیسی ایجاد می گردد. با افزایش مقدار ولتاژ در رله یخچال، کمپرسور شروع به کار می کند. سپس اهرم فلزی تعبیه شده درون رله، به سمت بالا رفته و در میان کناکت های درون رله اتصال ایجاد می شود.

 به این صورت سیم پیچ کمکی نیز وارد مدار شده و عمل مکانیکی ایجاد می شود. رتور ها به وسیله دو میدان مغناطیسی در سیم پیچ های اصلی و کمکی شروع به کار نموده و به این صورت جریان موتور کاهش می یابد. پس از کاهش یافتن این جریان دریافتی از شبکه، نیروی مغناطیسی در سیم پیچ رله استارت کاهش یافته و اهرم موجود درون آن رها می شود.
این اتفاق موجب قطع ارتباط میان کنتاکت ها شده و پس از خارج شدن از مدار سیم پیچی کمکی، کمپرسور شروع به کار می کند. این پروسه همیشه در زمان راه اندازی کمپرسور انجام می گیرد. در صورت معیوب شدن رله استارت، عملکرد کمپرسور نیز مختل می شود. بنابراین کارکرد مناسب کمپرسور تحت تاثیر‌ شروع به کار کردن رله استارت است.

چه عواملی موجب معیوب شدن رله استارت یخچال فریزر بوش می گردد؟

رله از بوبین و کنتاکت ها ساخته شده است. در زمان تست رله لازم است از عدم وجود مشکل در این دو بخش مطمئن شوید. کنتاکت ها با استفاده از نیروی مغناطیسی باز و بسته شده و به این صورت جریان الکترونیکی را عبور می دهند. 

بوبین ها وظیفه تامین نیروی مغناطیسی برای عملکرد کنتاکت ها را بر عهده دارد. گاهی ممکن است میزان جریان مداوم الکترونیکی در بخش بوبین ها به دلیل گرمای زیاد موجب آب شدن روکش سیم ها شود و به این صورت با اتصالی سیم پیچ ها مواجه شوید. 

در این شرایط‌ بوبین سوخته و عملکرد رله مختل خواهد شد. گاهی کنتاکت ها به دلیل جریان الکترونیکی زیاد تبخیر می شود و موجب از کار افتادن این قطعه می شود و کاهش ولتاژ در محل اتصال نیز موجب بالا رفتن دما و جوش خوردن کنتاکت ها می گردد. در این شرایط می توانید جهت عیب یابی رله و تعمیر یخچال فریزر بوش در محل با روبراه سرویس در تماس باشید.

چگونه می توان رله استارت در یخچال فریزر بوش‌ را خارج کرد؟

همان طور که گفته شد رله یخچال فریزر بوش به کمپرسور یا موتور متصل شده است. بنابراین جهت خارج کردن آن لازم است پیش از هرکاری برق دستگاه را قطع کنید. جهت دسترسی به رله لازم است پیش از هرکاری موتور یخچال را خارج کنید.

 به این صورت می توانید هر صفحه پوششی را به کمک یک پیچ گوشتی از پایین کمپرسور خارج نمایید. بهتر است از این سیم پیچی ها عکس بگیرید تا در زمان اتصال مجدد دچار مشکل نشوید. رله در یخچال در کنار کمپرسور قرار دارد. رله به وسیله ۳ سوکت به کمپرسور متصل می گردد. سوکت ها را از کمپرسور جدا نمودت و سپس رله را از دستگاه خارج کنید.

تست رله استارت در کمپرسور یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

جهت تست رله استارت کمپرسور یخچال فریزر بوش سه روش اصلی وجود دارد که شامل تست این قطعه با اهم متر، با ولتاژ و با چشم و به صورت تجربی می باشد. به این اهمیت این قطعه بهتر است جهت تست رله و تعمیر یخچال فریزر بوش در جنوب تهران با روبراه سرویس در تماس باشید.  

تست رله یخچال با اهم متر به صورتی است که باید رله ۱۲ ولتی ۱۰۰ اهم را نشان دهد. در صورت ظاهر شدن عدد کمتر از این میزان، اتصال کوتاه شدگی در رله رخ داده و ظاهر شدن عدد بیشتر از این میزان نیز نشان دهنده قطع بوبین می باشد.
جهت تست رله با استفاده از ولتاژ نیز لازم است طبق ولتاژ کاری رله، به قسمت بوبین ولتاژ دهید. به این صورت که برای ۱۲ ولت لازم است به پایه های A و B متصل نمایید و این کار را با باتری قلمی ۱۲ ولتی انجام دهید. در صورتی که صدای تق از رله خارج شد (پس از ولتاژ رسانی به این قطعه) رله شما سالم است. در غیر این صورت رله یخچال فریزر معیوب شده است.
جهت تست رله به وسیله چشم و روش تجرب تنها کافی است رله اورلود را تکان دهید. در صورت مشاهده چرخش چیزی درون رله، درون این قطعه شکستگی رخ داده است. همچنین می توانید اقدام به بو کشیدن این قطعه کنید. در صورتی که رنگ طبیعی سوکت رله از بین رفته باشد نیز لازم است اقدام به تعویض این قطعه کنید.
توجه داشته باشید که برای عیب یابی رله یخچال به تخصص نیاز خواهید داشت و در غیر این صورت ممکن است هزینه زیادی را صرف تعمیر و تعویض این قطعه کنید. قیمت رله یخچال تحت تاثیر گارانتی و میزان خدمات می باشد. بنابراین برای آنکه ناچار به صرف هزینه مجدد تعمیر یخچال فریزر بوش نباشید بهتر است این قطعه را از مراکز معتبر خریداری نمایید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی سیستم دیفراست

سنسور دیفراست یخچال یکی از اصلی ترین قطعات برای برفک زدایی یا دیفراست درون یخچال می باشد. قطعات دیفراست در یخچال شامل ترمودیسک، سنسور، المنت، ترموفیوز، برد یا تایمر می باشد. در زمان برفک زدن اوپراتور، سنسور دیفراست که در واقع حسگر حرارتی می باشد به برد فرمان قرار دادن المنت در مدار را داده و به این صورت برفک موجود بر روی‌ اوپراتور آب می شود. 

سنسور دیفراست یخچال بوش جزء سنسور هایی است که عملکرد آن متاثر از دما است. چنانچه دمای المنت جهت آب کردن برفک های درون یخچال بیش از حد افزایش یابد، سنسور دیفراست وارد مدار شده و این قطعه را خاموش می کند. به این صورت سنسور دیفراست از معیوب شدن اوپراتور یخچال جلوگیری می کند. این سنسور در یخچال های مدرن موجود در بازار از نوع NTC می باشد. 

به این شکل با افزایش دمای محیط یخچال، هدایت الکترونیکی افزایش و مقاومت الکترونیکی کاهش پیدا می کند. با هر ده ساعت فعالیت کمپرسور، سنسور دیفراست یک بار عمل کرده و موجب یخ زدایی می شود.

نحوه کار سنسور دیفراست یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

سنسور دیفراست و یا سیستم ضد برفک مانع از تشکیل برفک درون یخچال فریزر شده و موجب حفظ کیفیت مواد غذایی درون دستگاه می گردد. سنسور دیفراست از قطعاتی نظیر تایمر یا برد، سنسور یا ترمودیسک دیفراست، ترموفیوز و هیتر المنت جهت از بین بردن برفک ها تشکیل شده است. 

در زمان برفک زدن اوپراتور، سنسور دیفراست که عملکردی مشابه حسگر دما دارد، به برد اطلاع داده و برد الکترونیکی نیز المنت را وارد مدار می کند و به این شکل برفک ها آب می شوند. آب های حاصل از برفک نیز از سوراخ های فاضلاب خارج شده و بر روی کاسه موجود بر روی کمپرسور می ریزد.

 با افزایش دمای کمپرسور این آب موجود بر روی کاسه تبخیر شده و این اتفاق در شبانه روز ۳ بار رخ می دهد. در صورت اختلال در این قطعه می توانید جهت ثبت درخواست تعمیر یخچال فریزر بوش در محل با روبراه سرویس در تماس باشید.

قطعات سنسور دیفراست در یخچال فریزر بوش‌ در کجا قرار گرفته است؟

هرجایی که اوپراتور قرار گرفته است، قطعات دیفراست نیز در همانجا تعبیه شده است. در صورت برخورداری از یخچال فریزر، درون دستگاه شما اوپراتوری تعبیه شده است. ممکن است در برخی یخچال های ساید بای ساید دو اوپراتور وجود داشته باشد که به این معنا است که درون دستگاه شما دو سنسور دیفراست تعبیه شده است. 

در یخچال فریزر ها معمولا اوپراتور در کف فریزر قرار گرفته است و در ساید بای ساید ها نیز اوپراتور در انتهای دیواره یخچال فریزر قرار گرفته است. بهتر است بدانید که اوپراتور قابل مشاهده نیست و در زیر یک محفظه قرار گرفته شده است. پس از باز کردن پیچ های محفظه می توانید به اوپراتور و قطعات سنسور دیفراست دسترسی یابید و در صورت نیاز جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در شمال تهران این قطعات را بررسی نمایید.

اوپراتور در سیستم دیفراست یخچال فریزر بوش چه نقشی دارد؟

کمپرسور درون یخچال با استفاده از گاز اقدام به ایجاد سرما می نماید. گاز درون لوله های یخچال در گردش است. کمپرسور با فشار، اقدام به انتقال گاز به لوله های کندانسور می نماید. سپس گاز درون لوله های کندانسور به مایع تبدیل می شود. پس از خروج گاز از کندانسور وارد فیلتر درایر و لوله مویی می شود.

 سپس لوله مویی نیز گاز را به صورت سوزنی درون لوله های اوپراتور پخش می نماید. در نهایت این مقدار گاز به کمپرسور برگشته و این فرایند مجدد تکرار می شود تا به این شکل لوله های کندانسور دستگاه شما پر از گاز شود.

 این پروسه رفت و برگشت گاز به وسیله کمپرسور و لوله ها موجب سرما سازی درون یخچال می گردد. پس از پر شدن لوله های اوپراتور از گاز، در محیط سردی قرار گرفته و ممکن است موجب تولید برفک شود. در این مرحله لازم است برفک ها را یخ زدایی نمایید. در یخچال های الکترونیکی این برفک زدایی به وسیله سنسور دیفراست انجام می گیرد.

تایمر در سیستم دیفراست یخچال فریزر بوش چه عملکردی دارد؟

عملکرد تایمر مشابه برد الکترونیکی در فرایند دیفراست می باشد. تمامی تایمر ها از زمان دیفراستی برخوردارند که بر روی آن حک شده است. ترمودیسک نقش مهمی در تشخیص دما درون اوپراتور را بر عهده دارد و به تایمر اطلاع می دهد که المنت را درون مدار قرار داده تا به این شکل موجب آب شدن برفک ها شود.

 تایمر همچون یک شمارنده عمل می کند و از یک سوئیچ برخوردار است. شمارنده نیز شروع به کار می کند تا بر روی سوئیچ قرار گیرد. زمانی که ترمودیسک اقدام با اطلاع رسانی‌ به تایمر می کند، شمارنده تایمر نیز آغاز به کار کرده تا روی سوئیچ قرار گیرد و این زمان، زمان دیفراست قرار گرفته بر روی تایمر است. جهت عیب یابی تایمر و تعمیر یخچال فریزر بوش در مرکز تهران لازم است ابتدا اقدام به یافتن تایمر قرار گرفته در زیر شبکه جلویی نمایید.

 به این منظور باید پیچ پیشروی آن را یافته و در جهت موافق عقربه های ساعت بچرخانید. پس از شنیدن صدای کلیک می توانید پیچ را رها نمایید. در این شرایط اگر تایمر در حالت خنک کردن باشد به حالت دیفراست باز می گردد.

 لازم است حداقل نیم ساعت منتظر بمانید. در صورتی که در این مدت تایمر پیشروی کرد و به حالت خنک کنندگی رسید یعنی تایمر شما سالم است. در صورت عدم پیشروی‌ لازم است اقدام به تعویض تایمر دیفراست جهت تعمیر قطعات یخچال فریزر بوش نمایید.

عملکرد ترمودیسک در سنسور دیفراست یخچال فریزر بوش چگونه است؟

ترمودیسک در واقع یک ترموستات حرارتی در یخچال است. این قطعه به شکل سری با المنت در مدار یخچال شما قرار می گیرد. وظیفه این قطعه در یخچال این است که اجازه عبور جریان برق به هیتر در دمای منفی ۵ درجه را صادر نموده و سپس در دمای مثبت ۵ درجه نیز ورودی برق هیتر را قطع نماید. ترمودیسک در یخچال هایی که به جای برد از تایمر برخوردارند قرار گرفته است.

عملکرد ترموفیوز در سنسور دیفراست یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

ترموفیوز قطعه ای بسیار مهم در سیستم دیفراست است که وظیفه کنترل المنت را بر عهده دارد. این قطعه مانع از گرم شدن بیش از حد و آتش سوزی یخچال می گردد. در صورت باقی ماندن المنت در زمان طولانی در مدار، یخچال ممکن است دچار آتش سوزی شود.

عملکرد هیتر المنت در یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

هیتر یا المنت وظیفه گرما دادن یخچال است که لازم است با ایجاد حرارت درون یخچال موجب ذوب شدن برفک ها شود. پس از وارد شدن هوای گرم به درون فریزر، اوپراتور وظیفه سرد کردن دستگاه را بر عهده دارد. با سرد شدن فضای درون یخچال، رطوبتی درون دستگاه ایجاد می شود که موجب برفک زدن یخچال می گردد. 

سنسور دیفراست با بررسی مقدار رطوبت و برفک، به برد گزارش می دهد و پس از آن برد هیتر المنت را روشن کرده و با تولید گرما موجب آب شدن برفک می شود و به این صورت از کاهش کیفیت مواد غذایی و صرف هزینه تعمیر یخچال فریزر بوش جلوگیری می کند. در صورت معیوب شدن این هیتر، برفک ها روز به روز بیشتر شده و دچار مشکل خواهید شد.

چرا یخچال فریزر بوش قادر به دیفراست کردن نیست؟

هنگامی که سنسور دیفراست یخچال فریزر بوش تشخیص دهد که میزان حجم برفک درون دستگاه از حد معمول بیشتر است، سیستم دیفراست شروع به کار جهت آب کردن برفک ها می نماید. در صورت از کار افتادن این سیستم، درون یخچال شما بیش از حد برفک انباشته می شود و از کار درست این سنسور جلوگیری می کند و سرمای یخچال کاهش می یابد. 

از کار افتادن سنسور دیفراست موجب انباشت مقدار زیادی برفک و کاهش کیفیت مواد غذایی می گردد. از کار افتادن سنسور دیفراست بر اثر عواملی رخ می دهد که لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در شرق تهران از این موارد آگاهی یابید.
یکی از اصلی ترین عوامل از کار افتادن سنسور دیفراست معیوب شدن یکی از قطعات درون این سیستم است. لازم است جهت تعمیر سنسور دیفراست با تست هر یک از قطعات بررسی کنید که کدام قطعه معیوب شده و نیاز به تعویض آن وجود دارد. علاوه بر آن اختلال در برد الکترونیکی نیز مانع از ارسال پیام جهت فعال شدن سیستم دیفراست یخچال می گردد.

چگونه می توان سیستم دیفراست یخچال فریزر بوش را تست کرد؟

در صورت معیوب شدن سیستم دیفراست و اختلال در فرایند یخ زدایی، لازم است اقدام به تست این قطعه جهت تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید. به این صورت لازم است پیش از هرکاری دستگاه خود را از برق بکشید. سپس با کمک یک اهم متر لازم است میزان مقاومت سیستم دیفراست را بررسی کنید. سپس با استفاده از این عدد لازم است سنسور دیفراست را تست کنید.

 در صورت صفر بودن این عدد، این قطعه در یخچال شما برخوردار از مقاومت نبوده و لازم است به فکر تعمیر این قطعه باشید. در صورت ظاهر شدن عدد غیر صفر بر روی اهم متر، سنسور دیفراست یخچال شما سالم است و نیازی به تعویض ندارد.
جهت تست تجربی این قطعه نیز تنها کافی است پس از دسترسی به این قطعه، آن را در کف دست خود قرار داده و یا مقداری گرما به آن دهید. در صورت فعال شدن آن، سنسور دیفراست یخچال شما هیچ مشکلی ندارد. در صورت نیاز به دریافت خدمات نصب، سرویس، تعویض قطعات و تعمیر می توانید با نزدیک ترین نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران در تماس باشید.

آشنایی با ۵‌ مشکل اصلی یخچال فریزر که ناشی از معیوب شدن سنسور دیفراست است!

همان طور که گفته شد در یخچال های امروزی، قطعات دیفراست نقش فوق کاربردی دارند. در صورتی که هر یک از قطعات سیستم دیفراست دچار مشکل شوند، سرما سازی یخچال اختلال پیدا کرده و با مشکلات زیر مواجه می شوید که لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به فکر عیب یابی قطعات دیفراست باشید.
معیوب شدن قطعات دیفراست یخچال موجب کاهش سرما در فریزر می شود. به این صورت می توان گفت برفک زدن فریزر و آب نشدن این برفک ها، موجب از بین رفتن سرمای درون دستگاه می گردد. از کار افتادن سیستم دیفراست یخچال فریزر موجب خارج شدن صدای زیاد از دستگاه می شود. هنگامی که توده زیادی برفک در اوپراتور انباشته می شود موجب برخورد پروانه فن با برفک ها شده و به این صورت از یخچال شما صدای زیادی خارج می شود.

یکی دیگر از پیامد های وجود مشکل سیستم دیفراست از کار افتادن فن یخچال است. چرا که با برخورد فن با برفک ها، در عملکرد فن اختلال ایجاد می کند. همچنین اگر با برفک زیاد در یخچال مواجه شدید یعنی سیستم دیفراست دچار مشکل شده است. به این صورت پس از برفک زدن فریزر، سرما درون دستگاه کاهش یافته و با عرق کردن بدنه یخچال مواجه می شوید. 

آب های حاصل از عرق کردن یخچال نیز در کف دستگاه جاری شده و شما را دچار مشکل خواهد کرد. اگر المنت دیفراست یخچال معیوب شود شما با گزش بدنه و یا داغ شدن بیش از حد بدنه فریزر مواجه می شوید. پس از قرار گیری المنت در مدار، تولید گرما موجب داغ شدن بیش از حد و وارد شدن آسیب های شدید به فریزر می شود و ممکن است با اتصالی المنت و برق گرفتگی یخچال مواجه شوید. به این صورت لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به فکر تعمیر سیستم دیفراست باشید.

تعمیر سیستم دیفراست یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

در صورت بروز مشکل در سیستم دیفراست یخچال، عملکرد دستگاه شما دچار مشکل شده است. پیش از تعویض این قطعه لازم است بدانید که ممکن است معیوب شدن این سیستم به دلیل خرابی در سایر قطعات یخچال باشد. بنابراین لازم است به بررسی و عیب یابی قطعاتی نظیر المنت، ترموستات، ترموفیوز، تایمر و برد نمایید.

عیب یابی المنت جهت تعمیر یخچال فریزر بوش

جهت عیب یابی سیستم دیفراست یخچال لازم است پیش از هرکاری لازم است اقدام به بررسی المنت نمایید. هیتر المنت نقش مهمی در آب کردن برفک اوپراتور بر عهده دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود سیستم دیفراست نیز قادر به انجام اصولی کار نخواهد بود. 

به همین منظور لازم است اقدام به بررسی و تست المنت و سیم ها و اتصالات آن نمایید. سپس باید سیم های متصل به المنت را از المنت جدا نمایید و دو سر آن را به وسیله اهم متر اندازه گیری کنید. در صورت ظاهر شدن عدد ۲۰۰ تا ۳۰۰ اهم لازم است هر چه سریع تر اقدام به تعویض المنت یخچال نمایید.

چگونه می توان اقدام به عیب یابی سنسور دیفراست یخچال فریزر بوش نمود؟

قطعه دیگری که لازم است جهت تعمیر سیستم دیفراست آن را بررسی نمایید، سنسور دیفراست است. این سنسور در کنار اوپراتور تعبیه شده و مقاومت آن نیز بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ اهم است. در صورتی که پس از تست سنسور، به این عدد نرسید، ممکن است سنسور دیفراست دچار مشکل شده باشد. در این شرایط تنها کافی است اقدام به خریداری سنسور اورجینال یخچال خود از فروشگاه معتبر قطعات بوش نمایید.

عیب‌ یابی ترموفیوز جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟‌

ترموفیوز یک فیوز حرارتی می باشد که اقدام به کنترل کار المنت می نماید. چنانچه المنت بنا به دلایلی پس از آب کردن برفک ها خاموش نشدت باشد و دمای آن به بیش از ۷۰ درجه برسد فیوز حرارت سوخته و المنت را از مدار خارج می نماید. 

در صورت سوختن ترموفیوز لازم ست علاوه بر تعویض این قطعه اقدام به بررسی عوامل تاثیر گذاری که مانع از خارج شدن المنت از مدار می شود بپردازید. قطعاتی نظیر سنسور و تایمر دیفراست و برد می توانند مانع از خارج شدن المنت از مدار شوند.

معیوب شدن تایمر چه تاثیری در عملکرد سیستم دیفراست یخچال بر جای می گذارد؟

یکی دیگر از عوامل مهم در زمینه اختلال در سیستم دیفراست می تواند معیوب شدن تایمر باشد. جهت تست تایمر لازم است پیچ های فیکس شده بر روی یخچال را باز کنید. سپس لازم است سیم های‌ آن را جدا نموده و اقدام به تست این قطعه با اهم متر کنید.

 لازم است مولتی تستر بر روی x1 قرار گیرد. یکی از این میله های منطبق با سیم سفید را لمس نموده و میله را نیز به سه ترمینال متصل کنید. عدد ظاهر شده بر روی اهم متر لازم است حداقل بر روی یک و نزدیک صفر و دو جفت پایانه باقی مانده و حداقل لازم است یکی از این پایانه ها در حالت بی نهایت بررسی شود.

در صورتی که با چرخاندن سوئیچ تایمر در جهت موافق عقربه های ساعت صدای کلیک به گوش تان خورد باید اقدام به تست پایانه دیگر نمایید. آن هایی که بر روی صفر اهم بودند لازم است بر روی بی نهایت تست شوند. در صورت کار نکردن هر یک نیز لازم است اقدام به تعویض تایمر کنید.

معیوب شدن برد الکترونیکی چه تاثیری بر روی سیستم دیفراست یخچال فریزر بوش دارد؟

در صورتی که با تست قطعات فوق به منبع مشکل پی نبردید و این قطعات نیز مشکلی نداشتند، برد یخچال فریزر بوش دچار مشکل شده و لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به تعمیر و یا تعویض برد کنید.
تعمیر سیستم دیفراست یخچال به دلیل مدرن بودن این قطعه کار آسانی نیست و بهتر است به دلیل تخصصی بودن ساختار آن و تاثیری که بر سایر قطعات یخچال دارد جهت تعمیر یخچال فریزر بوش و عیب یابی سیستم دیفراست با نمایندگی بوش در تهران تماس نمایید تا مجرب ترین تعمیرکاران اقدام به عیب‌یابی و تعویض قطعات با اورجینال ترین قطعات یخچال فریزر بوش نمایند.

تعمیر یخچال فریزر بوش با تست و عیب یابی ترموفیوز

یخچال های نفراست برخوردار از قطعه ای به نام ترموفیوز هستند. به ترموفیوز، فیوز حرارتی نیز گفته می شود. این قطعه نقش مهمی در زمینه کنترل هیتر المنت را بر عهده دارد و از ایجاد برفک درون یخچال فریزر جلوگیری می کند.ترموفیوز مانع از ایجاد آتش سوزی در یخچال های نوفراست می گردد. 

یکی از مشکلات یخچال های بدون برفک آن است که اوپراتوری در بخش فوقانی یخچال ممکن است یخ زده باشد و یا بخش پایین دستگاه سرد نکند و با عملکرد موتور دستگاه شما نیز با اختلال مواجه شده باشد. در این شرایط‌ لازم است جهت تعمیر بخچال فریزر بوش، دستگاه را از برق کشیده و اقدام به بررسی ترموفیوز و ترمودیسک نمایید.

عملکرد ترموفیوز یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

این قطعه در یخچال های بدون برفک و نوفراست وجود دارد و وظیفه کنترل دمای المنت را بر عهده دارد. ترموفیوز درون یخچال های بدون برفک کاربرد دارد و در دمای مشخص می سوزد تا هیتر المنت دچار مشکل نشود. دمای ترموفیوز لازم است مابین ۷۲ تا ۸۲ درجه باشد.

 در صورت عدم وجود ترموفیوز احتمال بروز آتش سوزی افزایش خواهد یافت. در گذشته درون یخچال ها ترموفیوز وجود نداشت و یخچال ها از تایمر ۲۵/۳۰ دقیقه ای برخوردار بودند و این تایمر موجب خارج شدن المنت از مدار می شد. امروزه تایمر دیفراست بر روی مدار قرار گرفته و تا زمانی که بخش ترمودیسک به تایمر پیامی را ارسال نکند غیر فعال مانده و در مدار قرار می گیرد. 

برای جلوگیری از افزایش دما و سایر مشکلات بر روی دستگاه ترموفیوزی تعبیه شده است که به صورت دستی و خودکار است و جهت افزایش ایمنی در دما های مختلف از ترموفیوز های مختلفی استفاده می گردد. ترموفیوز علاوه بر یخچال فریزر بر روی سشوار، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و …. نیز کاربرد دارد.

با افزایش دمای یک وسیله الکترونیکی، جهت حفظ ایمنی دستگاه ترموفیوز فعال می شود. این قطعه در مورد گرمای کنترل نشده و یا بیش از حد به یک صورت است. ترموفیوز به شکل یک سری به هیتر المنت یخچال متصل شده و در مدار یخچال فریزر های نوفراست تعبیه شده است.

چگونه می توان اقدام به تست ترموفیوز یخچال فریزر بوش کرد؟

در صورت معیوب شدن ترموفیوز، به دلیل ارتباط این قطعه با هیتر المنت، جریان برق یخچال قطع می گردد و با کاهش سرمای یخچال و برفک زدن دستگاه مواجه می شوید. بنابراین در صورت سوختن این قطعه لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به فکر تعویض این قطعه باشید. ترموفیوز درون یخچال های نوفراست مانع از بروز آتش سوزی می گردد. 

بنابراین به خریداری ترموفیوز اورجینال برای دستگاه خود توجه کنید. گاهی نیز ممکن است تعمیرکارانی ترموفیوز را از یخچال شما حذف کنند. این کار نیز موجب آتش سوزی در دستگاه شما خواهد شد. لازم است اتصال ترموفیوز عادی بوده و یا اتصال آن کوتاه باشد. 

ترموفیوز به صورت دماسنج عمل می کند به صورتی که اقدام به اندازه گیری گرمای ایجاد شده توسط المنت می نماید و با افزایش این دما، احتمال خارج شدن المنت از مدار یخچال نیز افزایش خواهد یافت. در این شرایط احتمال بروز آتش سوزی نیز افزایش خواهد یافت و لازم است در این شرایط با تعمیرکاران مجرب جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در تماس باشید.

معیوب شدن ترموفیوز شما را با چه مشکلاتی درون یخچال مواجه می سازد؟

اگر ترموفیوز یخچال فریزر بوش شما دچار مشکل شده باشد با نشانه هایی جهت کار با دستگاه مواجه خواهید شد که لازم است به فکر عیب یابی و تعمیر این قطعه نمایید. به این صورت اگر با سرد نکردن یخچال مواجه شدید لازم است به فکر عیب‌ یابی ترموفیوز باشید.

 همچنین در صورت برفک زدن یخچال نیز بهتر است سریعا اقدام به بررسی ترموفیوز نمایید. علاوه بر آن اگر یخچال شما در عمل یخ زدایی دچار مشکل شده است بهتر است به فکر بررسی ترموفیوز نمایید. جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در مخل خود بهتر است به فکر خریداری ترموفیوز اورجینال برند بوش از روبراه سرویس نمایید و همچنین جهت دریافت خدمات تعمیر بوش در محل با شماره ۶۸۲۸۷ در تماس باشید.

تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی ترمودیسک درون دستگاه

ترمودیسک یخچال در زمانی که ترمودیسک، جریان برقی که درون هیتر المنت نوفراست تعبیه شده است را قطع کند، این قطعه شروع به کار می نماید. زمانی که جریان برق در دستگاه وصل می شود، در دمای منفی ۵ تا منفی ۱۲ شروع به کار می کند. ترمودیسک در واقع عملکردی عکس ترموستات دارد. 

در مدار های الکترونیکی نیز سنسور های مرتبط با دما وجود دارد که همچون ترمودیسک اقدام به انجام کار می نماید. ترمودیسک در ماشین ظرفشویی، لباسشویی و … نیز کاربردی است. ترمودیسک همچون ترموستات حرارتی عمل می کند اما نحوه قرار گیری آن درون مدار به همراه هیتر المنت نفراست به شکل سری می باشد. پس از آنکه دما به منفی ۵ درجه سانتی گراد می رسد، ترمودیسک اقدام به عبور برق به هیتر المنت می نماید و زمانی که دما به ۵+ می رسد جریان برق دستگاه قطع می شود.

 این کار نیز موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. در زمان معیوب شدن ترمودیسک، انتقال برق به خوبی انجام نمی گیرد. در این شرایط برفک موجود درون یخچال افزایش خواهد یافت. این اتفاق موجب از بین رفتن سرمای یخچال می گردد. جهت قطع جریان برق به وسیله ترمودیسک، دمای مثبت ۵ تا ۱۵ مورد نظر می باشد.

 چنانچه ترمودیسک غیر فعال شده باشد و دما به منفی ۵ رسیده و جریان برق ایجاد نمی شود. در این شرایط هیتر المنت فعال نمی شود و درون دستگاه برفک ایجاد می شود و سرمای یخچال کاهش یافته و لازم است به فکر تعمیر یخچال فریزر بوش باشید.

ترمودیسک در کدام قسمت یخچال فریزر بوش تعبیه شده است؟

ترمودیسک در واقع در میان دو قطعه ترموستات و المنت برفک زدا تعبیه شده است. ترمودیسک نقش مهمی در جلوگیری از افزایش دمای المنت از ۷+ درجه دارد. ترمودیسک بر روی اوپراتور یخچال نصب شده است.

 ترمودیسک همچنین وظیفه دارد تا اگر دمای یخچال به زیر صفر درجه رسید فعال شده و موجب وارد شدن کمپرسور به فاز استراحت می گردد. ترمودیسک در انواع مختلفی در بازار تولید و عرضه می شود. بنابراین جهت تعمیر یخچال فریزر بوش و پیشگیری از برفک زدن و کاهش دمای یخچال لازم است اقدام به خریداری ترمودیسک اورجینال یخچال فریزر بوش از روبراه سرویس نمایید.

از کجا بفهمیم ترمودیسک یخچال فریزر بوش معیوب شده است؟

اگر سرمای موجود درون یخچال فریزر بوش کاهش یافته و یا یخچال فریزر شما برفک زده و همچنین دستگاه قادر به برفک زدایی و دیفراست نیست لازم سریعا اقدام به عیب یابی ترمودیسک درون یخچال فریزر خود نمایید و از عدم وجود مشکل در این قطعه مطمئن شوید. 

در هر نقطه ای از شهر تهران که سکونت دارید می توانید جهت دریافت خدمات تعمیر بوش و همچنین تعمیر یخچال فریزر بوش، بازسازی یخچال و همچنین تعمیرات کلیه قطعات ساید بای‌ ساید بوش با روبراه سرویس در تهران تماس نمایید.

تعمیر یخچال فریزر بوش با تست و تعویض رله اورلود کمپرسور

اورلود در واقع محافظی است که درون موتور قرار گرفته و وظیفه دارد جریان اضافی موتور را کنترل کند. در صورت وجود جریان بیش از حد در کمپرسور و یا افزایش دمای بیش از حد درون کمپرسور، رله اورلود لازم است پیش از بروز هرگونه آسیب به سیم پیچ های درون کمپرسور جریان برق را قطع نموده و به این صورت موجب محافظت از موتور شود. تست رله اورلود نیازمند دانش فنی و تجهیزات است بنابراین لازم است جهت تست رله و تعمیر یخچال فریزر بوش با نزدیک ترین تعمیرگاه به محل خود تماس نمایید.

عملکرد رله اورلود در یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

رله اورلود به دو صورت حرارتی و مغناطیسی درون یخچال تعبیه شده است. رله اورلود حرارتی برخوردار از یک فیوز می باشد که فیوز حرارتی می باشد. در صورت افزایش میدان مغناطیسی و یا بار، رله اورلود وظیفه قطع کمپرسور را بر عهده دارد.

چرا رله اورلود یخچال فریزر معیوب می شود؟

یکی از اصلی ترین عوامل معیوب شدن رله اورلود یخچال می تواند مرتبط با بروز مشکل در ترموستات باشد. ترموستات یکی از مهم ترین قطعات یخچال است که به دما حساس می باشد و در صورت اختلال در عملکرد آن، فرمان قطع به کمپرسور ارسال نمی شود و کمپرسور به صورت مداوم کار می کند. 

عواملی نظیر نشتی گاز، تزریق مقدار کم یا زیاد گاز و … نیز موجب وارد شدن فشار و عملکرد مداوم کمپرسور می شود. با وارد شدن فشار زیاد به کمپرسور، رله اورلود معیوب می شود. عامل مهم دیگری که موجب معیوب شدن رله اورلود یخچال می گردد، 

افزایش و یا افت ولتاژ برق می باشد. به این صورت اگر یخچال را در محیط بسیار گرم قرار دهید نیز رله اورلود یخچال شما معیوب می شود. همچنین ممکن است وجود مشکل در سیم پیچی و یا اتصالات رله اورلود نیز موجب معیوب شدن این قطعه شود.

معیوب شدن رله اورلود یخچال فریزر بوش چه نشانه هایی دارد؟

همان طور که می دانید خرابی هر قطعه در یخچال، موجب اختلال در فرایند دستگاه می گردد و با نشانه هایی همراه است. خراب شدن رله اورلود یخچال نیز نشانه هایی به همراه دارد. برای مثال ممکن است یخچال خود را خاموش نکرده باشید اما متوجه خاموش شدن ناگهانی دستگاه شوید. 

در صورت بروز این مشکل لازم است اقدام به بررسی اتصالات برق محل خود نمایید و در صورت عدم بروز مشکل در برق ساختمان اقدام به عیب یابی رله اورلود کنید. رله اورلود در یخچال در واقع راه انداز کمپرسور است و چنانچه از یخچال صدای تیک خارج می شود اما دستگاه روشن نمی شود، لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به بررسی رله اورلود نمایید.

تست رله اورلود یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

همان طور که گفته شد روشن نشدن کمپرسور نشانه بروز مشکل در اورلود است. اورلود در مسیر نول، با کمپرسور مشترک بوده و چنانچه پلاتین های داخلی متصل نباشد، به کمپرسور ولتاژ کافی جهت شروع کار نمی رسد. 

جهت تست و بررسی اتصال میان پلاتین های موجود درون اورلود لازم است یخچال را از برق جدا کنید. سپس با استفاده از اهم متر اقدام به بررسی این قطعه نمایید. چنانچه اتصال میان پلاتین ها دچار مشکل شد باید اورلود مشابه دیگری را جایگزین نمایید.

 رله اورلود برخوردار از جریانی است که بر روی آن درج شده است. بنابراین پیش از تعویض رله اورلود به جریان آن توجه کنید. چرا که مثلا ممکن است رله اورلود تعویض از جریانی کمتر از رله اورلود فابریک دستگاه برخوردار باشد و در این صورت قادر به راه اندازی کمپرسور نخواهد بود.

چگونه می توان اقدام به راه اندازی رله اورلود یخچال فریزر بوش کرد؟

گاهی ممکن است با کاهش ولتاژ و نیم سوز شدن سیم پیچ استارت در رله یخچال، به دلیل محافظت از کمپرسور، رله اورلود اقدام به فعال سازی این قطعه نکند. در این شرایط لازم است اقدام به نصب یک خازن بر روی راه انداز کمپرسور نمایید. 

لازم به ذکر است که باید خازن را بر روی رله های سیم پیچ دار نصب نمایید. چنانچه تمایل به نصب خازن بر روی رله سنگی دارید لازم است پیش از هرکاری اقدام به تعویض رله و خرید رله سوزنی کنید. چرا که رله های سنگی از سه فیش برخوردارند و به این دلیل که خازن موجود بر روی آن ها به صورت دائم در مدار قرار دارد، برای این کار مناسب نیست. 

چرا که این خازن جهت کاهش جریان رادیو اکتیو بر روی آن قرار گرفته شده است. اما خازن مورد نظر ما باید اقدام به راه اندازی کمپرسور کند. جهت نصب خازن بر روی رله های سوزنی، لازم است اقدام به جداسازی سیم روکش فیش برق رله نمایید. به این منظور باید یکی از سری های خازن را بر روی فیش و سری دیگر را نیز به سیم روکش وصل نمایید تا به این صورت رله اورلود شما راه اندازی شود.

رله اورلود در کمپرسور یخچال فریزر بوش چه نقشی دارد؟

چنانچه موتور دستگاه شما از عملکرد صحیح برخوردار نباشد و یا سیم پیچ های آن معیوب شود، و با در مسیر جریان گاز انسدادی ایجاد شده و ولتاژ کاهش یابد موجب افزایش جریان دریافتی موتور و در نتیجه افزایش دمای موتور یخچال فریزر می گردد. اورلود در این شرایط مانند محافظ الکترونیکی مانع از وارد شدن آسیب به موتور می گردد.
همچنین رله اورلود به صورت زیر موجب حفاظت از موتور یخچال می گردد:
جریان اضافی موتور از رله اورلود عبور می کند. این دمای زیاد نیز به وسیله فنر کرم نیکل موجود درون اورلود افزایش می یابد و تیغه حساس تحریک می شود و به این صورت طول تیغه افزایش خواهد یافت. در این شرایط ارتباط کنتاکت ها و در نتیجه جریان نول قطع می گردد.

 پس از خنک شدن دستگاه، دمای رله اورلود یخچال نیز کاهش یافته و تیغه حساس مجدد به اندازه سابق خود باز می گردد. به این صورت کانکت ها مجدد با هم ارتباط پیدا کرده و کمپرسور یخچال شروع به فعالیت می کند. در صورتی که پس از عملیات فوق، مقدار جریان اضافی و دمای بالای دستگاه ادامه یابد، رله اورلود مجدد اقدام به انجام اقدامات لازم جهت محافظت از کمپرسور می نماید. 

در مقدار حرارت ۱۰۵ درجه سلسیوس‌، رله اورلود کمپرسور را خاموش می نماید و در دمای ۶۱ درجه نیز کمپرسور مجدد اقدام به فعالیت می کند. در صورت اختلال در هر یک از مراحل فوق و یا جهت تست، تعمیر و تعویض رله اورلود با نزدیک ترین نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش به محل خود تماس نمایید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با آموزش تعمیر درب دستگاه

اگر درب یخچال فریزر بوش شما به خوبی بسته نشود، هوای سرد درون دستگاه، به بیرون نفوذ کرده و هوای گرم وارد دستگاه می گردد و تعادل دمایی یخچال از بین رفته و به سایر قطعات دستگاه نیز فشار وارد شده و شما را نیازمند تعمیر یخچال فریزر بوش می سازد. 

خرابی درب یخچال فریزر بوش عمدتا ناشی از عواملی نظیر شکستگی لولا، پوسیدگی، زنگ زدگی و رنگ رفتگی رخ می دهد که لازم است به فکر تعمیر درب یخچال فریزر بوش باشید. مشکلاتی که به دلیل معیوب شدن درب با آن مواجه می شوید شامل افتادگی درب، معیوب شدن لاستیک دور درب یخچال، تراز نبودن دستگاه، وجود مشکل در لولای درب یخچال، وجود فرو رفتگی و یا گودی در درب یخچال و پوسیدگی درب می باشد.

چرا درب یخچال فریزر بوش دچار افتادگی شده است؟

گاهی ممکن است به دلیل قرار دادن لوازم زیاد در طبقه های درب دستگاه، درب یخچال فریزر بوش سنگین شده و با افتادگی درب مواجه شوید. در صورت افتادگی درب، در زمان باز و بسته کردن آن دچار مشکل خواهید شد. 

در کنار لولای درب در قسمت پایین درب یخچال، قاب پلاستیکی قرار گرفته و واشری تعبیه شده است. گاهی ممکن است واشر متصل شده به قاب درب، به دلیل سنگینی دچار شکستگی شده باشد و با افتادگی درب یخچال مواجه شوید.

در صورت معیوب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش چه باید کرد؟

همان طور که می دانید در بخش دور تا دور درب یخچال لاستیک هایی به رنگ سفید و یا خاکستری قرار گرفته است که از جنس پلاستیک نرم و انعطاف پذیر می باشد. در این لاستیک آهنربایی قرار دارد که در زمان بسته شدن درب، موجب چفت شدن کامل درب به بدنه می گردد. ممکن است این لاستیک دچار مشکلاتی نظیر پاره شدن، دفرمه شدن و یا از بین رفتن قدرت جذب آهنربا مواجه شود.
اگر لاستیک دور درب یخچال شما با مشکلات فوق مواجه نشده است احتمالا به دلیل کثیفی، قدرت چسبندگی آن کاهش یافته است. در این شرایط می توانید با کمک جوش شیرین، ریکا و آب گرم اقدام به رفع مشکل لاستیک دور درب و تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید.

چرا تراز نبودن یخچال موجب بسته نشدن درب دستگاه می گردد؟

یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب یخچال می تواند تراز نبودن دستگاه شما باشد. در این شرایط جهت تعمیر درب یخچال فریزر بوش تنها کافی است یخچال را تراز کنید. در صورتی که پس از تراز کردن یخچال مشکل دستگاه رفع نشد، درب یخچال دچار افتا‌دگی شده است.

خرابی لولای‌ درب یخچال فریزر بوش چه تاثیری بر عملکرد دستگاه دارد؟

گاهی ممکن است به دلیل استفاده بیش از یخچال، روان بودن لولای درب ‌دستگاه شما از بین رفته باشد. به این صورت می توانید با اضافه کردن روغن های روان کننده نظیر گریس و یا سایر روغن های خوراکی اقدام به رفع این مشکل نمایید. 

همچنین ممکن است به دلیل سنگینی مواد قرار گرفته درون درب، درب دستگاه توان تحمل این حجم بار را نداشته باشد و وارد شدن این فشار به لولا، موجب شکستن لولای درب یخچال شده باشد. در این شرایط بهتر است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به خریداری لولای درب اورجینال یخچال بوش از روبراه سرویس نمایید.

چگونه می توان اقدام به تعمیر فرورفتگی و یا گودی درب یخچال نمود؟

در زمان جا به جایی غیر اصولی یخچال، ممکن است به دلیل بی دقتی با برخورد بخشی از یخچال با دیواره ها و نرده ها، با مشکل گودی و فرورفتگی درب یخچال مواجه شوید. در صورت زیاد بودن مقدار فرورفتگی لازم است اقدام به تعویض‌ درب یخچال نمایید. چنانچه مقدار فرورفتگی درب یخچال کم باشد تنها کافی است از یک صافکار جهت تعمیر درب یخچال فریزر بوش کمک بگیرید.

تعمیر پوسیدگی درب یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

هنگامی که یخچال خود را در محیطی مرطوب و در معرض آب قرار می دهید، احتمال پوسیدگی در بخش پایینی یخچال شما به وجود خواهد آمد. ممکن است این پوسیدگی در بخش های دیگر مانند آبریز یخچال نیز ایجاد شده باشد. جهت تعمیر درب یخچال فریزر بوش و رفع این پوسیدگی به نکات زیر توجه کنید:
جهت رفع این مشکل پیش از هرکاری لازم است سیم برق دستگاه را جدا نمایید. سپس بخش های یخچال که دچار پوسیدگی شده اند را به وسیله یک سنباده به صورت کامل صاف کنید. سپس می توانید به وسیله یک پارچه نمناک درب یخچال را تمیز نمایید. بهتر است بتونه ای را تهیه کنید تا بتوانید بخش سنباده زده را بتونه نمایید.

 جهت بتونه کاری و رنگ آمیزی به باز کردن درب و پنجره توجه کنید. شما می توانید جهت رنگ کردن درب یخچال از رنگ مایع و قلمو و یا اسپری رنگ درب استفاده نمایید. استفاده از قلمو ممکن است موجب شود تا جای قلمو بر روی درب باقی بماند. 

همچنین دیر تر از اسپری رنگ خشک می شود. جهت یافتن نتیجه ثمر بخش بهتر است دو تا سه لایه رنگ را به درب بزنید. پس از هر بار رنگ زدن تا خشک شدن لایه زیرین منتظر بمانید. بهتر است منتظر بمانید تا رنگ به صورت کامل خشک شود. تعمیر پوسیدگی درب یخچال بوش از ریزه کاری برخوردار است و بهتر است برای این کار با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در شهر تهران تماس نمایید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی و تعویض لولای درب

ممکن است برای تان جالب باشد اما لولای درب یخچال مانند یاتاقان عمل می کند و موجب می شود درب دستگاه در زمان باز و بسته شدن به راحتی بچرخد و هوای درون یخچال حفظ شود. اما ممکن است به مرور با ساییدگی و خشک شدن لولا مواجه شوید و درب یخچال فریزر شما سفت شده و سخت باز و بسته شود و یا در این هنگام از دستگاه شما صدا خارج شود. 

در این شرایط لازم است به فکر عیب یابی لولا و تعمیر یخچال فریزر بوش در محل باشید. لولای درب یخچال فریزر بوش می تواند بر اساس مدل دستگاه شما متفاوت باشد. این لولا شامل لولا دریچه فلاپر، لولا و یاتاقان های درب یخچال و کیت دندانه باشد.

لولای درب چه نقشی در عملکرد یخچال فریزر بوش دارد؟

لولا یکی از مهم ترین اجزای نگهدارنده درب یخچال است که وظایف زیادی را در دستگاه شما ایفا می کند. به این صورت که لولا موجب باز و بسته شدن راحت درب یخچال می شود. همچنین از لرزش درب یخچال در زمان باز و بسته کردن آن جلوگیری می کند.

چگونه می توان لولای درب یخچال فریزر بوش را تعمیر کرد؟

در بیشتر مواقع یخچال ها از یخساز هایی برخوردارند که در قسمت بیرونی و خارج دنده یخ، لولایی را می بینید که به وسیله یک سیم پیچ باز می شود و با یک فنر نیز بسته می شود. به دلیل داخلی بودن این قطعات لازم است در صورت بروز مشکل در این قطعات تعمیر یخچال فریزر بوش را به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید.

 لولای یخچال های معمولی مکان اصلی برای چرخش درب هستند و در صورت ساییده شدن و خشک شدن این لولا، درب به سختی بر روی آن حرکت کرده و یا ممکن است مانع از بسته شدن درب شود و در این شرایط صدای زیادی از یخچال خارج می شود. 

جهت تعمیر یخچال فریزر بوش و عیب یابی لولا می توانید لولا را روغن کاری کنید و اگر حرکت این دستگاه بهتر نشد لازم است به فکر تعویض آن باشید. در برخی از مدل های یخچال فریزر نیز از یک کیت دندانه درون لولا برخوردار است که موجب بسته شدن درب یخچال می گردد. 

این دندانه از پلاستیک سخت و یا نایلونی برخوردار است که در زمان باز و بسته شدن روی هم چفت می گردد و در صورت شکستن یکی از دندانه ها لازم است به فکر تعویض این قطعه جهت تعمیر دستگاه باشید.

تعویض لولای درب جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

تعویض لولای درب یخچال فریزر بوش کار تخصصی است که نیاز به دانش فنی در این زمینه دارد. بنابراین لازم است پیش از آنکه اقدام به تعویض این قطعه کنید، از برخی نکات آگاهی یابید. پیش از هرکاری لازم است یخچال خود را از برق بکشید. 

سپس باید اقدام به تهیه لوازمی مانند یک پیچ گوشتی، دریل، کاردک، دم باریک، آچار فرانسه و … نمایید. سپس به وسیله یک آچار، پیچ های لولای درب را باز کنید و اقدام به تعمیر درب یخچال فریزر بوش نمایید. سپس می توانید از مقدار ماده پلی ویتیل کلراید و پلی پروپین استفاده نموده و در محل لولای درب قرار دهید. 

جهت روان شدن حرکت این لولا لازم است از این ماده استفاده نمایید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید محلول را خشک کنید. سپس لولای اورجینال یخچال فریزر بوش را که از مراکز معتبر خریداری کردید ببندید و به خوبی سفت نمایید. شما می توانید جهت خرید کلیه قطعات یخچال فریزر بوش و یا دریافت تمامی خدمات تعمیر یخچال فریزر بوش با نرخ مصوب اتحادیه با نمایندگی روبراه سرویس در تماس باشید.

چگونه می توان جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به تعویض لاستیک دور درب دستگاه نمود؟

ممکن است گمان کنید لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش قطعه بی اهمیتی درون دستگاه است. اما باید بدانید که پاره شدن و یا ساییده شدن لاستیک دور درب و یا از بین رفتن مگنت آن، شما را دچار مشکل می سازد. تعویض بی موقع لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش موجب برفک زدن و یخ زدن درب می گردد. 

به دلیل پیامد های بروز این مشکل لازم است از نحوه تعویض این لاستیک آگاهی یابید. در ادامه شما را با چگونگی تعویض لاستیک دور درب یخچال به منظور تعمیر یخچال فریزر بوش آشنا خواهیم کرد. آهنربای یخچال فریزر بوش در واقع همان واشر دور درب می باشد. این قطعه به دلیل برخورداری از یک اهنربا در قسمت زیرین پوشش پلاستیکی آن، از خاصیت آهنربایی برخوردار است. 

این اتفاق مانع از نفوذ هوای یخچال به خارج از دستگاه می گردد. در صورت معیوب شدن این لاستیک، هوای داخل یخچال خارج و هوای خارج وارد یخچال می شود. این اتفاق نیز تعادل دمایی درون دستگاه را به هم می زند و موتور نیاز به عملکرد بیشتر دارد.

از این رو انرژی بیشتری نیز صرف خواهد شد و با فاسد شدن مواد غذایی و برفک زدن آن مواجه می شوید. لاستیک دور درب یخچال به دو صورت تولید و عرضه می شود که برخی با استفاده از پیچ به بدنه محکم می شود و نوع دیگر نیز به وسیله چسب به بدنه یخچال چفت می شود.

از کجا بفهمیم لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش معیوب شده است؟

یکی از نشانه های اصلی معیوب شدن نوار دور درب می تواند برفک زدن یخچال باشد. این اتفاق ممکن است ناشی از تنظیم نبودن دما و یا باز و بسته کردن بیش از حد درب نیز رخ دهد. در صورت از بین رفتن برودت بهتر است سریعا اقدام به تعویض لاستیک دور درب یخچال نمایید. 

یکی دیگر از نشانه های اصلی معیوب شدن لاستیک دور درب می تواند فاسد شدن مواد غذایی درون دستگاه باشد. گاهی نیز ممکن است پس از باز کردن درب بخار هایی به چشم شما بخورد که این بخار ها نیز ناشی از به هم خوردن تعادل درون یخچال است. 

عدم تعادل موجود در یخچال می تواند به دلیل تداخل دمای محیط داخل و بیرون از دستگاه باشد که ناشی از معیوب شدن لاستیک دور درب یخچال رخ می دهد. در این شرایط لازم است جهت عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش هر چه سریع تر به فکر عیب یابی و تعویض لاستیک دور درب یخچال نمایید.

چگونه می توان لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش را تمیز کرد؟

توجه داشته باشید که تنها راه عیب یابی و رفع مشکلات ناشی از لاستیک دور درب، تعویض این قطعه نیست. گاهی تنها با تمیز کردن این قطعه مشکل دستگاه شما رفع می شود. تنها کافی است از ابزار های ساده ای مانند مسواک کهنه، پارچه تمیز، آب و یا سرکه استفاده نمایید.
پیش از هرکاری لازم است دستگاه را از برق بکشید. سپس بهتر است ۳ ساعت صبر کنید تا برودت یخچال از بین برود. بهتر است در این شرایط سرکه را با آب رقیق نمایید و آن را بر روی لاستیک اسپری نمایید. در مرحله بعدی سرکه را با یک پارچه بر روی لاستیک بزنید. بهتر است برای این کار از مایع ظرفشویی استفاده نکنید. 

همچنین می توانید از محلول جوش‌شیرین رقیق شده استفاده کنید. به منظور پاک کردن لایه های لاستیک درب نیز می توانید از یک مسواک کهنه استفاده نمایید. پس از آن صبر کنید تا لاستیک به شکل کامل خشک شود. در نهایت نیز می توانید دستگاه را به برق بزنید.

چگونه می توان لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش را تعویض کرد؟

جهت تست لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش می توانید تکه ای کاغذ را در لای درب قرار دهید و سپس بدون ایجاد هر گونه زاویه باید کاغذ را به سمت خارج بکشید. در صورت خارج نشدن کاغذ، واشر سالم بوده و در غیر این صورت لازم است سریعا به فکر تعمیر یخچال فریزر بوش باشید.
جهت تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر بوش نیز لازم است واشر قدیمی را به وسیله یک کاردک یا چاقو جدا نموده و واشر را با وارد کردن مقداری فشار به سمت بیرون هل داده و چاقو را در این شکاف جا دهید. سپس می توانید با استفاده از چاقو واشر را به سمت بیرون هل دهید تا به صورت کامل از دستگاه جدا شود. این کار را ادامه دهید تا واشر قدیمی یخچال به شکل کامل جدا شود.

 سپس می توانید واشر جدید را جایگزین کنید. جهت انجام این کار لازم است از گوشه ها شروع نموده و گوشه بالایی را در جای خود قرار دهید. سپس با کمک انگشت سایر قسمت های واشر یخچال را متصل نمایید. سپس گوشه پایینی لاستیک را نصب نموده و این کار را تا کیپ شدن واشر ادامه دهید. در صورتی که قدرت دست جهت جا انداختن لاستیک کافی نیست می توانید از یک چکش پلاستیکی استفاده کنید. سپس درب یخچال را ببندید.

 سپس باید به وسیله دور کند سشوار به پایین و بالای لاستیک حرارت دهید. بهتر است  در این زمان به وسیله دست خود بر روی درب ضربه بزنید. سپس لازم است درب یخچال را باز نموده و به وسیله وازلین چرب نمایید. در نهایت کار تعویض لاستیک دور درب به اتمام می رسد و در صورت اختلال در هر یک از این مراحل جهت تعمیر یخچال فریزر بوش و خرید قطعات بوش با نمایندگی تعمیرات بوش در شرق تهران در تماس باشید.

تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی و تعمیر دمپر

دمپر نقش بسیار مهمی در جهت نگهداری مواد غذایی بر عهده دارد. دمپر از یک موتور کوچک و چند پره تشکیل شده و در قسمت درونی یخچال تعبیه شده است. محل دقیق این قطعه در درون یخچال و قسمت عقبی و بالایی آن تعبیه شده است. 

دمپر وظیفه بسیار مهمی جهت انتقال سرما از فریزر به یخچال جهت نگهداری مواد غذایی بر عهده دارد تا به این شکل مانع از فاسد شدن مواد غذایی می شود. در صوت معیوب شدن دمپر، انتقال سرما از فریزر به یخچال صورت نمی گیرد و ممکن است مواد غذایی فاسد شود. بنابراین اگر با سرد نکردن مواد غذایی مواجه شدید لازم است اقدام به رفع این مشکل نمایید.
دمپر در واقع در میان یخچال و فریزر تعبیه شده و در زمان افزایش دمای محفظه یخچال، دستور لازم از طریق برد به دمپر انتقال می یابد و در این شرایط دریچه دمپر باز می گردد و پس از انتقال هوا از فریزر به درون یخچال و کاهش دمای دستگاه دمپر بسته خواهد شد.

چگونه می توان اقدام به تست دمپر یخچال نمود؟

دمپر یخچال شامل قطعاتی نظیر کمپرسور، سیستم دیفراست، گاز یخچال، فن و فریزر می باشد که در صورت بروز مشکل در دمپر لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش‌ اقدام به عیب یابی این قطعات کنید. در صورت سالم بودن قطعات ذکر شده لازم است اقدام به بررسی دمپر نمایید. 

جهت تست دمپر نیز باید درب یخچال را باز کنید و سپس سوئیچ لامپ را خاموش نمایید. سپس در زمان شروع به کار دستگاه بررسی نمایید که منافذ و کناره های یخچال هوای سرد وارد دستگاه شما می شود یا نه. همچنین بررسی کنید که ایا فریزر قادر به است به درستی کار کند؟ در صورتی که مشکلی از فریزر نبود دمپر معیوب شده و لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به تعمیر دمپر کنید.

چرا دمپر یخچال فریزر بوش خراب شده است؟

در صورت معیوب شدن دمپر یخچال فریزر بوش لازم است از علل آسیب رسان به این قطعه آگاه شوید تا به این صورت مجدد دچار مشکل نشوید. یکی از علل خرابی دمپر یخچال فریزر بوش خرابی دریچه دمپر است. این دریچه وظیفه کنترل میزان هوای سرد ورودی به درون دستگاه را بر عهده دارد. 

در صورت بسته شدن این دریچه به دلیل معیوب شدن این قطعه، دمپر نیز دچار مشکل می شود و هوای درون دستگاه گرم خواهد شد. در صورت باز ماندن مداوم دریچه دمپر نیز با یخ زدن مواد غذایی مواجه خواهید شد.
عامل دیگری که موجب خرابی دمپر یخچال فریزر بوش می گردد شکستگی در پره های دمپر است. در صورت شکستن یکی از پره های دمپر، عملکرد دمپر به صورت کلی مختل خواهد شد. و در نهایت می توان گفت خرابی دمپر ناشی از انسداد راه انتقال درون دمپر می باشد. 

در صورت انباشته شدن مواد غذایی درون یخچال و یا حجم زیاد این مواد در بسته بندی های بزرگ، گردش هوای دچار مشکل خواهد شد. این کار موجب وارد شدن فشار به موتور و معیوب شدن این قطعه می شود. در این شرایط لازم است اقدام به بررسی دمپر و رفع این مشکل نمایید.

خرابی دمپر یخچال فریزر بوش چه پیامد هایی دارد؟

معیوب شدن دمپر پیامد های زیادی برای یخچال فریزر شما به همراه دارد که شامل افزایش یا کاهش دمای یخچال می باشد. به دلیل نقش مهم دمپر در انتقال هوای سرد از فریزر به درون یخچال، معیوب شدن آن دستور لازم را به برد جهت افزایش دما را مختل می سازد و به همین صورت به دلیل وارد نشدن هوای خنک از فریزر به درون یخچال، دمای دستگاه افزایش خواهد یافت. 

همچنین اگر دریچه دمپر به صورت مداوم باز بماند، دمای یخچال کاهش یافته و مواد غذایی درون دستگاه یخ می زند. چرا که هوای سرد به صورت مداوم وارد دستگاه می شود. بنابراین جهت تعمیر یخچال فریزر بوش و تعویض دمپر با ما همراه باشید.

تعمیر دمپر یخچال فریزر بوش به چه صورتی است؟

در صورتی که از معیوب شدن دمپر یخچال فریزر بوش مطمئن شدید لازم است به آموزش تعمیر دمپر توجه کنید تا اگر از تجهیزات لازم در این زمینه برخوردار هستید اقدام به تعمیر یخچال فریزر بوش در محل خود نمایید.
در مرحله اول‌ لازم است اطراف یخچال را خالی نمایید. به این صورت دسترسی شما به دمپر راحت تر انجام می گیرد. به این شکل بدون آن که اشیاء برای شما مزاحمت ایجاد کند می توانید اقدام به تعمیر دمپر یخچال فریزر بوش نمایید.
سپس لازم است اقدام به برداشتن درپوش دمپر کنید. بر روی دمپر دستگاه شما درپوش و صفحه ای تعبیه شده است که لازم است آن را بردارید. با برداشتن این صفحه، لامپ و دمپر را مشاهده خواهید کرد. ممکن است در برخی یخچال ها جهت محکن شدن این درپوش گیره هایی درون دستگاه قرار داشته باشد که به راحتی امکان برداشتن آن وجود داشته باشد. 

در برخی دیگر نیز دمپر با پیچ هایی به دستگاه محکم شده و می توان از یک پیچ گوشتی برای باز کردن آن استفاده کرد. سپس لازم است اقدام به بررسی درون درپوش کنید تا در صورت گیر کردن جسمی در میان پره های دمپر (مانند تسمه یا فوم) اقدام به خارج کردن آن کنید. چرا که گیر کردن این اشیا موجب تاثیر منفی در گردش هوای درون یخچال خواهد شد.
پس از آن لازم است اقدام به خارج کردن موتور دمپر کنید و با احتیاط آن را درون پاکتی قرار دهید. سپس دمپر جدید را در محل مشخص خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که موتور و پره های آن به درستی در جای خود قرار گرفته باشد. تنها کافی است جهت اطمینان از قرار گیری درست این قطعه، انگشت خود را بچرخانید.
در نهایت نیز می توانید درپوش‌ را در جای مشخص خود قرار داده و به این شکل تنظیمات دمایی‌ را در حالت عادی خود قرار دهید. در صورت اختلال در هر یک از مراحل فوق و یا در صورتی که نمی دانید دمپر را از کجا خریداری کنید و نیاز به تعمیر یخچال فریزر بوش و تعویض دمپر دارید با نمایندگی تعمیرات بوش در غرب تهران در تماس باشید.

تعمیر یخساز یخچال بوش در تهران

چگونه می توان اقدام به راه اندازی یخساز یخچال بوش نمود؟

به صورت کلی راه اندازی تمامی مدل های یخساز یخچال بوش به یک صورت می باشد. بر روی نمایشگر اکثر مدل های ساید بوش دکمه های Ice off/ Ice on قرار دارد که به راحتی و تنها با لمس این دکمه های می توانید یخساز یخچال بوش را روشن و خاموش نمایید. جهت خاموش نمودن یخساز یخچال بوش در برخی از مدل ها لازم است قفل کودک را فعال کنید و پس از سه ثانیه دکمه یخ ریز و درشت را تا شنیدن صدای آلارم نگه دارید.

شنیدن صدای آلارم نشان دهنده خاموش شدن یخساز می باشد. در سایر مدل ها نیز می توانید جهت خاموش نمودن یخساز یخچال بوش پس از فعال سازی قفل کودک دکمه +\- سمت چپ را فشار دهید و یا با فشردن دکمه Ice maker lock این کار را انجام دهید. آیا بر روی نمایشگر یخچال خود اروری مبنی بر تعویض فیلتر اصلی ساید بوش مشاهده نموده اید؟

آیا فشار آب در آبسردکن یخچال شما کاهش یافته و یا رنگ و طعم آب شما همانند سابق نیست؟ آیا زمان انقضای فیلتر شما به سر آمده و شما نمی دانید فیلتر اورجینال ساید بوش را از کجا خریداری کنید؟ آیا از نحوه تعویض فیلتر اصل ساید بوش و یا ریست کردن یخساز آگاهی ندارید؟

در این شرایط بهتر است بهترین فیلتر اصلی ساید بوش را از روبراه سرویس خریداری نموده و همچنین جهت سرویس، تعویض و تعمیر یخچال خود نیز با ما در ارتباط باشید.

چگونه می توان یخساز یخچال بوش را ریست کرد؟

گاهی ممکن است یخساز یخچال بوش در حین کار به هر دلیلی دچار مشکل شود. در این شرایط‌ می توانید با ریست کردن یخساز یخچال بوش این مشکل را رفع کنید. جهت ریست کردن یخساز ساید بوش لازم است درب فریزر را در زمان روشن بودن یخچال باز نمایید. در مرحله بعدی نیز لازم است اقدام به باز نمودن محفظه درب یخساز یخچال بوش نمایید.

در مرحله بعدی دکمه ریست را برای چند ثانیه فشار دهید. و در نهایت می توانید درب یخساز را در جای خود قرار دهید. به این صورت مشکل شما رفع شده و دیگر نیازی به تعمیر یخچال بوش نخواهید داشت.

تعمیر یخساز یخچال بوش در تهران

چرا یخ از یخساز ساید بای ساید بوش خارج نمی شود؟

گاهی اوقات ممکن است با خارج نشدن یخ از یخساز یخچال بوش با وجود کارکرد صحیح دستگاه مواجه شوید. این اتفاق می تواند به دلیل وجود مشکل در هر یک از اجزای موتور، مدول و بازو های انتقال یخساز رخ دهد. همچنین بروز هرگونه مشکل در کارکرد سلنوید نیز ممکن است موجب خارج نشدن یخ از یخساز یخچال بوش شود.

گاهی نیز خارج نشدن یخ از یخساز یخچال بوش به دلیل چسبیدن یخ ها و یا پر کردن بیش از حد مخزن و یا عدم استفاده طولانی مدت از یخساز رخ می دهد. در صورتی که قادر به رفع این مشکل نبودید می توانید اقدام به ثبت تعمیر یخچال بوش در روبراه سرویس نمایید.

علت آبگیری کم یا زیاد یخساز بوش چیست؟

چنانچه در زمان های مشخص اقدام به تعویض فیلتر آب‌ ساید بای ساید بوش نکنید، سرعت یخسازی در دستگاه شما کاهش می یابد. همچنین آبگیری کم یخساز یخچال بوش می تواند به دلیل وجود انسداد در کانال خروجی هوا و انتقال سرما به یخساز باشد.

در صورتی که درب فریزر را زیاد باز و بسته کنید و یا دمای فریزر مناسب نباشد نیز سرعت یخسازی به شدت کاهش می یابد. همچنین فشار کم آب نیز موجب می شود که قالب های یخساز پر نشده و آبگیری کاهش یابد. در صورتی که با بررسی موارد فوق مشکل رفع نشد بهتر است جهت ثبت تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش در تهران با روبراه سرویس تماس نمایید.

چرا یخساز یخچال بوش آبگیری نمی کند؟

در صورت عدم آبگیری یخساز ساید بوش پیش از هرکاری از انتقال آب درون یخساز مطمئن شوید و همینطور بررسی کنید که مسیر انتقال آب مسدود نشده باشد. همچنین به دمای فریزر توجه کنید و بررسی نمایید که دمای فریزر منفی ۱۲ باشد.

در صورتی که زمان زیادی از عدم تعویض فیلتر یخساز گذشته است اقدام به تعویض این فیلتر نمایید. همچنین می توانید سرویس و تعمیر تخصصی یخچال بوش در شهر تهران را به روبراه سرویس بسپارید.

علت خارج شدن صدای زیاد از یخساز یخچال بوش چیست؟

در صورتی که حین پر کردن منبع آب یخساز بوش از دستگاه شما صدایی خارج می شود، لازم است بدانید در بیشتر مواقع این صدا طبیعی می باشد. 

چنانچه پس از پر نمودن منبع نیز هر چند دقیقه یکبار از یخساز یخچال بوش صدا خارج می شود، احتمالا قطعات دستگاه دچار مشکل شده اند و لازم است اقدام به تماس با نمایندگی بوش جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش در محل نمایید.

چرا یخ های موجود در یخساز ساید بوش به یکدیگر چسبیده اند؟

چنانچه مصرف یخ شما کم باشد، انباشته شدن یخ ها به دلیل پر شدن بیش از حد مخزن موجب چسبیدن یخ ها به یکدیگر خواهد شد. به همین ترتیب بهتر است در صورت عدم استفاده از یخساز، آن را خاموش نمایید. همچنین عدم وجود سرمای کافی در یخساز نیز موجب ذوب شدن و چسبیدن یخ ها به یکدیگر خواهد شد.

چرا یخساز ساید بای ساید بوش از کار افتاده است؟

عوامل متعددی می تواند منجر به از کار افتادن یخساز یخچال بوش شود که شامل مواردی همچون انسداد شلنگ تخلیه آب، معیوب شدن شیر برقی، فیلتر آب و میکروسوئیچ قفل درب و ترموستات و مشکلاتی در برد کنترلی یخساز یخچال می باشد.

چنانچه قادر به بررسی موارد فوق نبودید می توانید اقدام به ثبت تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش در روبراه سرویس نمایید.

علت خارج نشدن یخ از یخساز ساید بوش چیست؟

در صورت عدم خارج شدن یخ از یخساز بوش ابتدا بررسی کنید که لوله ها دچار گرفتگی و یا انسداد نشده باشد. در مرحله بعدی لازم است اقدام به بررسی شیر ورودی و یا شیر برقی یخچال بوش نمایید. گاهی ممکن است لوله انتقال آب از شیر ورودی به یخساز، یخ زده باشد.

در نهایت بررسی کنید که لازم است فیلتر را تعویض کنید یا خیر. بهتر است جهت عیب یابی و تعمیر تخصصی یخچال بوش با تعمیرگاه تخصصی روبراه سرویس از طریق تماس با شماره ۶۸۲۸۷ در شهر تهران تماس نمایید.

چگونه می توان اقدام به تعویض فیلتر آب یخچال بوش نمود؟

جهت تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید بوش پیش از هرکاری لازم است یخچال را خاموش نمایید و سپس شیر ها ورودی آب را نیز قطع کنید. در مرحله بعدی لازم است فیلتر را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و از جای خود خارج کنید. سپس فیلتر جدید را از کارتن خارج کنید و درپوش مخصوص آن را نیز بردارید.

در مرحله بعد لازم است آب ورودی را وصل کنید و در نهایت یخچال را روشن کنید. توجه کنید که در این مرحله لازم است اقدام به ریست نمودن فیلتر یخچال بوش کنید. به این منظور می توانید در کنار دکمه های ice/ water دکمه reset را نیز مشاهده نمایید. جهت ریست کردن فیلتر یخچال ساید بای ساید بوش لازم است دکمه water را چند ثانیه نگهدارید و سپس ۵ ثانیه نیز دکمه reset را فشار دهید تا فیلتر به درستی ریست شود.

شما می توانید سرویس و تعمیر ساید بای ساید بوش در شهر تهران را به نمایندگی روبراه سرویس بسپارید.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با تعمیر و تعویض پدال آبسردکن دستگاه

بدون شک چنانچه از یخچال فریزر های جدید بر خوردار هستید می دانید که یکی از مهم ترین امکانات آن وجود آبسردکن است. بدون شک از نقش مهم آبسردکن به خصوص در فصل های گرم سال در منزل خود آگاهی دارید. 

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار با آبسردکن با آن مواجه شوید شکستن پدال است. ممکن است پدال آبسردکن یخچال فریزر بوش به دلایلی نظیر وارد کردن فشار بیش از حد و یا عدم استفاده درست از این دستگاه دچار مشکل شود.

 در صورتی که پدال آبسردکن یخچال فریزر بوش شما دچار مشکل شده است لازم است پیش از هرکاری جهت تعمیر یخچال فریزر بوش با تعمیرکاران مجرب تماس نموده و پس از دریافت مشاوره رایگان از معیوب شدن این قطعه مطمئن شوید.

 به این صورت لازم است از وجود آب درون آبسردکن مطمئن شده و سپس اقدام به بررسی فیلتر های موجود درون آبسردکن کنید و از تمیز بودن این فیلتر ها نیز مطمئن شوید. سپس اقدام به بررسی فعال بودن آبسردکن نمایید و می توانید با استفاده از اهم متر اقدام به عیب یابی شیر برقی نمایید.

چگونه می توان اقدام به تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر بوش نمود؟

در صورت خراب شدن پدال آبسردکن یخچال فریزر بوش لازم است پیش از هرکاری‌ پدال را بررسی کنید. در برخی مواقع پدال قابل تعمیر است و نیازی به تعویض این قطعه نیست. اگر برخوردار از دانش فنی کافی در زمینه تعمیر یخچال فریزر بوش نیستید بهتر است برای این کار از نزدیک ترین نمایندگی تعمیر بوش در تهران کمک بگیرید.

 اما اگر از دانش فنی و ابزار مناسب برخوردارید جهت تعمیر پدال آبسردکن به شیوه زیر عمل کنید: در مرحله اول لازم است درب یخچال را باز کنید و مدل یخچال را که در قسمت داخلی دستگاه درج شده است پیدا کرده و در جایی بنویسید. سپس بر اساس مدل یخچال لازم است اقدام به خریداری پدال اورجینال آبسردکن یخچال فریزر بوش نمایید.

 پس از خریدن پدال فابریک دستگاه، جهت تعویض این قطعه لازم است آبسردکن را خاموش نمایید. سپس باید اقدام به خارج کردن سینی یخچال از جای خود کنید. در صورت وجود پیچ درون یخچال، جهت دسترسی به آبسردکن این پیچ ها را باز کنید. در صورت عدم وجود پیچ نیز می توانید آبسردکن را به وسیله یک چاقوی تیز خارج کنید.

 پس از آن لازم است جایگاه میکروسوئیچ آبسردکن را یافته و پس از خارج کردن گیره های نگهدارنده میکروسوئیچ، اقدام به جداسازی آن کنید. لازم به ذکر است که گیره های نگهدارنده میکروسوئیچ، نازک و ظریف می باشند و ممکن است با وارد کردن حداقل فشار دچار شکستگی شود. بنابراین این کار را با دقت انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

 در مرحله اخر نیز می توانید محفظه پدال را باز کنید و پدال قدیمی را خارج کرده و پدال جدید را جایگزین نمایید. پیش از تعویض پدال آبسردکن یخچال فریزر بوش توجه کنید که لازم است کلیه عملیات فوق در زمان خاموش بودن دستگاه شما انجام گیرد. بهتر است چنانچه از دانش فنی در زمینه تعمیر یخچال فریزر بوش برخوردار نیستید برای پیشگیری از بروز آسیب شدید تر به یخچال خود با نمایندگی تعمیرات روبراه سرویس در تماس باشید. 

روبراه سرویس اقدام به ارائه خدمات تعمیر یخچال فریزر بوش می نمایید و همچنین شما می توانید کلیه قطعات یخچال فریزر بوش را با بهترین کیفیت از روبراه سرویس خریداری کنید. به این صورت تعمیرکاران روبراه سرویس به صورت شبانه روزی اقدام به ارائه خدمات و مشاوره رایگان و همچنین عرضه قطعات بوش با ارزان ترین قیمت درب منزل شما می نمایند.

آموزش تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی آبسردکن

یخچال فریزر ها از دو مدل آبسردکن برخوردارند، که برخی از این آبسردکن ها توسط کاربر پر می شود، که در صورت معیوب شدن آبسردکن، ممکن است فنر پشت پدال معیوب شده باشد. در مدل دیگر آبسردکن، آب از طریق شیر ورودی وارد مخزن می گردد. و آب در فرایندی که در ادامه خواهیم گفت وارد لیوان می شود.

 پشت یخچال فریزر بوش، یک شیر آب وجود دارد. شلنگی به ورودی شیر متصل است که انتهای این شلنگ به فیلتر متصل شده است. علاوه بر آن یک شلنگ از خروجی فیلتر به شیر برقی‌ اتصال یافته است. آب به وسیله یک شلنگ از شیر برقی به میکروسوئیچ متصل می گردد. در صورت برخورداری از فیلتر، بین این شلنگ فیلتری قرار گرفته است. 

پس از وارد کردن فشار به پدال آبسردکن، سوئیچ پشت پدال اقدام به فعال سازی شیر برقی کرده و آب را به سوی خروجی آبسردکن هدایت می نماید. یک کلیدی با محرک و اهرم در قسمت پشت پدال تعبیه شده است. پس از فشار دادن پدال، اهرم باز شده و آب به درون لیوان شما می ریزد. پس از رها کردن پدال نیز سوئیچ شیر آب را بسته و دیگر آب جاری نمی شود.

تعمیر یخچال فریزر بوش با عیب یابی و تعمیر آبسردکن

جهت عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش لازم است بدانید که برخی قطعات می تواند در معیوب شدن آبسردکن دخیل باشد که شامل فیلتر آب یخچال، شیر برقی یخچال، میکروسوئیچ دستگاه، برد الکترونیکی یخچال، شلنگ ها و پدال باشد. پیش از عیب یابی و تعمیر آبسردکن یخچال فریزر بوش لازم است بررسی کنید که چراغ موجود بر روی برد نمایشگر قفل نباشد و گزینه آب از روی نمایشگر انتخاب شده باشد.

چرا آب در آبسردکن یخچال فریزر بوش گرم است؟

در صورت مخزنی‌ بودن آبسردکن شما، برخوردار از یک منبع است که در آن بخش آب جمع می شود و جهت خنک کردن سرمای خود را از یخچال دریافت می کند و در صورتی که یخچال از برودت کافی برخوردار نباشد، آب خنک نمی شود. 

در صورتی که آبسردکن شما به صورت مستقیم به شیر ورودی آب متصل شده باشد، لازم است لیوان را خالی کنید و در مرحله بعدی برای دریافت آب خنک لیوان را پر کنید. در صورت خنک نبودن آب خارج شده از قسمت آبریز آبسردکن، دستگاه شما دچار مشکل شده است و جهت عیب یابی و رفع این مشکل لازم است به مراحل زیر توجه کنید:
پیش از هرکاری بررسی نمایید که دمای یخچال بر روی درجه مناسب قرار داشته باشد. در صورت وجود نشتی گاز از یخچال، سرمای درون دستگاه از بین می رود و به این صورت آب یخچال گرم می شود. در صورت بروز مشکل در ترموستات و یا سنسور محیطی، به کمپرسور فرمان درست صادر نشده و سرمای یخچال از بین می رود. 

معیوب شدن برد نیز موجب کاهش سرمای یخچال می گردد. در صورت بروز مشکل در راه و اورلود و یا کمپرسور نیز برودت موجود درون یخچال کاهش می یابد. کاهش سرمای درون یخچال می تواند ناشی از بروز مشکل در فن و قطعات دیفراست و یا بروز مشکل در قسمت فاضلاب رخ دهد. بهتر است در این شرایط به منظور تعمیر یخچال فریزر بوش با نمایندگی های معتبر در تماس باشید.

علت خارج نشدن آب از آبسردکن یخچال فریزر بوش چیست؟

در صورتی که با خارج نشدن آب از آبسردکن مواجه شدید لازم است پیش از هرکاری‌ بررسی کنید که شیر ورودی باز باشد. در صورت به اتمام رسیدن انقضا فیلتر بیرونی یا داخلی آب و یا زیاد بودن املاح در منطقه شما، املاح درون دستگاه رسوب کرده و مانع از خارج شدن آب از آبسردکن می گردد. 

در این شرایط لازم است اقدام به تعویض فیلتر کنید. بررسی نمایید که شلنگ ورودی آب از جای مشخص خود جدا نشده و یا دچار پوسیدگی و پارگی نیز نشده باشد. لازم است اتصالات موجود در پشت یخچال را نیز بررسی کنید. چرا که ممکن است شلنگ ها دچار انباشت رسوبات شده باشند. لازم است اقدام به بررسی شلنگ های پشت و متصل به آبسردکن نمایید و اگر دچار مشکل شده باشد نیز اقدام به تعویض این قطعه کنید.
در صورت عدم بروز مشکل در شلنگ های پشت یخچال، لازم است اقدام به بررسی شلنگ های تعبیه شده در بدنه نمایید. مهم ترین علت خارج نشدن آب از آبسردکن می تواند ناشی از معیوب شدن شیر برقی باشد. در صورتی که به وسیله اهم متر اقدام به بررسی شیر برقی کردید و متوجه شدید این قطعه دچار مشکل شده است لازم است با تعویض این قطعه اقدام به تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید. 

این سوئیچ برخوردار از دو بخش اهرم و محرک می باشد. در صورت معیوب شدن سوئیچ، شیر برقی قادر به انجام کار نیست. چرا که شیر برقی اقدام به انجام کار با دریافت فرمان از محرک سوئیچ پشت پدال می نماید. در صورت معیوب شدن اهرم، دریچه بسته شده و به شکل کامل باز نخواهد شد. در این شرایط با خارج نشدن آب از آبسردکن مواجه می شوید و لازم است اقدام به برسی سوئیچ پدال نمایید.

 گاهی ممکن است منبع آب منجمد شده باشد و شما با خارج نشدن آب از آبسردکن مواجه شوید. در این شرایط لازم است به دنبال مشکل یخ زدن درون دستگاه باشید. چرا که ممکن است این اتفاق ناشی از دمای پایین دستگاه، یکسره کار کردن موتور و وجود مشکل در گاز رخ دهد.
در این شرایط لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش و رفع مشکل خارج نشدن آب از آبسردکن اقدام به بررسی شلنگ آب و پدال آبسردکن نمایید. به این صورت لازم است اقدام به بررسی شلنگ هایی که از پشت به شیر ورودی، فیلتر و شیر برقی متصل شده است نمایید. سپس باید شلنگ های متصل شده از شیر برقی با آبسردکن را بررسی کنید. 

در صورت سوراخ بودن شلنگ های آبسردکن، ممکن است در زمان استفاده از آبریز با مشکل مواجه شوید. به این صورت آب از آبسردکن یخچال شما خارج نخواهد شد. در صورت شکستن فنر های پدال آبسردکن و خارج شدن آن از پین نیز، آبریز از کار خواهد افتاد و عملکرد آبسردکن شما دچار مشکل می گردد.
برخی از مدل های یخچال از فیلتر برخوردار است که وظیفه پیشگیری از انباشت رسوبات درون آب را بر عهده دارد و در صورت به اتمام رسیدن انقضای این فیلتر و یا انباشته شدن مقدار زیادی رسوبات، آب از آبریز دستگاه خارج نمی شود. یکی از مشکلاتی که موجب کاهش فشار آب از آبسردکن می گردد مرتبط با معیوب شدن فیلتر است. 

در صورت بالا بودن املاح موجود در منطقه شما، فیلتر به منظور تسویه آب، املاح را نگه داشته و موجب انسداد در مسیر ورودی آب می گردد. جهت رفع این مشکل و تعمیر یخچال فریزر بوش لازم است یخچال را به جلو بکشید و سپس پدال آبسردکن را فشار داده و در مرحله بعدی اقدام به بررسی شلنگ های پشت یخچال نمایید. در صورتی که پس از خروجی فیلتر، آب انتقال نمی یابد، فیلتر آبسردکن معیوب شده است. در این شرایط با تعویض فیلتر مشکل دستگاه شما رفع خواهد شد.

عامل مهم دیگری که می تواند موجب جلوگیری از خروج آب از آبسردکن یخچال فریزر بوش شود، مرتبط با بروز مشکل در شیر برقی است. شیر برقی برخوردار از یک سیم است که در زمان اعمال ولتاژ، سیم پیچ دستور لازم جهت باز شدن شیر آب را صادر می کند. در این شرایط لازم است به موارد زیر توجه کنید. ابتدا لازم است اقدام به بررسی شیر برقی به وسیله اهم متر کنید. 

سپس باید کلیه ترمینال های شیر برقی را اندازه گیری نمایید و اگر علامت صفر و یا بی نهایت ظاهر شد، باید اقدام به تعویض شیر برقی نمایید. در صورت سالم بودن شیر برقی، لازم است ولتاژ تغذیه را با استفاده از وسیله اندازه گیری ولتاژ ترمینال متصل به شیر برقی بررسی کنید. سپس باید شیر راست را بررسی کنید چرا که در آن جا ۲ الی ۳ کانکتور تعبیه شده است. 

پس از فشردن پدال آبسردکن، لازم است ولتاژ، ۲۲۰ الی ۲۴۰ ولت AC را بر روی ترمینال شیر برقی نمایان سازد. در صورت ظاهر نشدن این ولتاژ و یا ظاهر شدن ۰ ولت، لازم است اقدام به تعویض ترمینال شیر برقی کنید. در صورت عدم وجود مشکل در شیر برقی و منبع تغذیه، بررسی نمایید که تانک واتر، یخ نزده باشد و یا شلنگ درون درب نیز دچار انسداد نشده باشد. 

در صورت عدم انسداد در شلنگ درون یخچال لازم است بررسی کنید که تانک واتر یخ زده است یا خیر. علاوه بر آن باید سوئیچ پشت پدال را نیز بررسی کنید. جهت عیب یابی تخصصی دستگاه خود با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید.
گاهی اوقات نیز ممکن است خارج نشدن آب از آبسردکن ناشی از خرابی سوئیچ پشت پدال باشد. سوئیچ پشت پدال آبسردکن یخچال فریزر بوش شامل دو بخش محرک میکروسوئیچ و اهرم میکروسوئیچ است. پس از فشردن لیوان به پد پلاستیکی آبسردکن، محرک شروع به چرخش کرده و به این صورت ولتاژ لازم برای سیم پیچ شیر برقی فراهم می شود. ممکن است این بخش به دلایلی از کار بیوفتد.

 لازم است در این شرایط قاب کنترل را خارج کنید و سپس بررسی نمایید که اهرم یا پد با محرک میکروسوئیچ در ارتباط باشد. در صورت عدم اتصال لازم است کنترل پنل را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. گاهی اوقات نیز ممکن است خارج نشدن آب از آبسردکن یخچال فریزر بوش ناشی از خرابی برد باشد. برد نقش مهمی در ارسال فرمان به سایر قطعات را بر عهده دارد.

 در صورتی که با بررسی موارد فوق مشکل رفع نشد، لازم است اقدام به بررسی برد، صفحه نمایش و پنل اصلی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد جهت عیب یابی و تعویض برد با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش با ما در تماس باشید.

چگونه می توان جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به رفع مشکل خارج نشدن آب از آبریز دستگاه کرد؟

در صورتی که آبریز یخچال شما بلا استفاده شود، بدون شک مشکلات ناخوشایندی رخ می دهد و به مرور ممکن است نیاز به دریافت خدمات تعمیر یخچال فریزر بوش داشته باشید. اما با انجام راهکار های ساده می توانید اقدام به رفع این مشکل کنید.

 بهتر است به صورت مرتب شلنگ ورودی آب به درون دستگاه و اتصالات آن را بررسی کنید. به فیلتر دستگاه تان نیز توجه نمایید که در صورت اشباع شدن هرچه سریع تر به فکر تعویض آن باشید. همچنین لازم است به دمای یخچال توجه کنید تا مانع از یخ زدن منبع آب دستگاه شوید.

چرا آب به صورت آهسته از آبریز یخچال فریزر بوش خارج می شود؟

در یخچال های ساده که فقط از یک باک ساده برای قسمت آبسردکن دستگاه برخوردارند، خالی شدن و یا به حداقل رسیدن مقدار آب درون باک ممکن است موجب خروج آهسته آب از آبسردکن شود. ممکن است در برخی یخچال های ساید بای ساید برند بوش، باک آب وجود نداشته باشد و پر شدن آب نیز به وسیله یک شلنگ انجام گیرد که در این شرایط لازم است به فکر پر کردن مخزن آب باشید. 

اولین دلیل خروج آهسته آب از آبریز یخچال می تواند ناشی از پاره شدن و یا سوراخ شدن قسمتی از شلنگ آب باشد. شلنگ در قسمت پشت و درون بدنه یخچال قرار دارد. عامل دیگری که موجب خروج آهسته آب از آبسردکن می شود مرتبط به کم بودن فشار آب شهری می باشد. 

گاهی ممکن است رسوبات موجود درون آب در محل خروج از آبریز یخچال جمع شده باشد و موجب خروج آهسته آب از آبسردکن شود. علاوه بر آن ممکن است فیلتر به دلایلی نظیر انباشت رسوبات دچار گرفتگی شده باشد و به این صورت آب به آرامی از بخش آبریز یخچال خارج گردد. در صورت بروز مشکل در شیر برقی، آب به آرامی از پدال آبسردکن خارج خواهد شد و لازم است به فکر تعویض بوبین شیر برقی نمایید.

علت نشت آب از آبریز آبسردکن یخچال بوش چیست؟

در صورت بروز نشتی در قسمت پدال آبسردکن یخچال، لازم است بدانید که دلیل اول آب دادن آبسردکن می تواند ناشی از وجود مشکل در قسمت سوئیچ پشت پدال رخ دهد. سوئیچ پشت پدال از اهرم و محرک برخوردار است. 

زمانی که اقدام به فشردن پدال می کنید، سوئیچ اقدام به ارسال فرکانس به شیر برقی جهت جاری شدن آب می کند. در صورتی که دریچه به صورت کامل بسته نشده باشد، آب چکه خواهد کرد. جهت رفع این مشکل لازم است سوئیچ پشت پدال را تعویض کنید.

 در صورتی که فشار آب زیاد باشد و یا بوبین ها دچار مشکل شده باشند نیز با چکه کردن آب از پدال مواجه می شوید. در این شرایط لازم است اقدام به تعویض بوبین نمایید. در صورت آسیب دیدن پدال آبریز یخچال نیز با نشت آب از آبریز مواجه می شوید که لازم است اقدام به تعمیر آبسردکن یخچال فریزر بوش نمایید.

چرا آبسردکن یخچال فریزر بوش یخ زده است؟

در صورت پایین بودن دمای یخچال فریزر بوش، با یخ زدن آبسردکن رو به رو خواهید شد. در این شرایط لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به تنظیم دمای یخچال کنید. همچنین ممکن است این اتفاق ناشی از مشکلاتی نظیر یکسره کار کردن موتور رخ دهد.

علت بوی بد آب خارج شده از آبسردکن یخچال فریزر بوش چیست؟

در صورت برخورداری یخچال فریزر بوش شما از منبع و باقی ماندن آب در طولانی مدت درون این منبع، با بوی بد آب درون آبسردکن مواجه می شوید. بنابراین لازم است در حدود ۶ دقیقه به شکل مداوم از دستگاه خود آب بگیرید. همچنین مطمئن شوید که فیلتر به خوبی نصب شده است. 

در صورت به اتمام رسیدن انقضای فیلتر نیز ممکن است با بوی بد آب مواجه شوید. بنابراین در صورتی که به مدت ۶ ماه است فیلتر تعویض نشده است، می توانید فیلتر های اورجینال یخچال فریزر بوش را از روبراه سرویس خریداری کنید تا نیاز به دریافت خدمات تعمیر یخچال فریزر بوش نداشته باشید.

نکات ایمنی و کاربردی جهت استفاده بهتر از یخچال ساید بای ساید بوش

به‌ هیچ عنوان وسایل سنگین مانند گلدان را بر روی یخچال قرار ندهید. بهتر است به هیچ عنوان پریز برق در پشت یخچال قرار نداشته باشد. سیم کشی برق را خم نکرده و بر روی آن شیء سنگین قرار ندهید زیرا این کار ممکن موجب آتش سوزی و یا فشردگی سیم شود.

یخچال بوش را به هیچ عنوان در نزدیکی لوازم قابل اشتعال مانند اجاق گاز قرار ندهید. بهتر است دارو و یا مواد آزمایشگاهی را درون یخچال نگذارید. در حین استفاده از یخچال بوش از اتصال به زمین دستگاه اطمینان حاصل کنید. از قرار دادن اسپری قابل احتراق در نزدیک یخچال به شدت خودداری کنید.

جهت نصب یخچال بوش بهتر است دستگاه را در فضای مناسب و تراز شده قرار دهید. در صورت قرار دادن یخچال بر روی سطح ناهموار تعادل دستگاه بر هم خورده و ممکن است مواد داخل یخچال واژگون شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در دستگاه بهتر است سریعا با شماره ۶۸۲۸۷ در تهران تماس نمایید تا تعمیرکاران روبراه سرویس اقدام به تعمیر یخچال بوش در محل شما نمایند.

نحوه ریست کردن یخچال بوش

یکی از حیاتی ترین عضو در هر آشپزخانه ای یخچال می باشد که به شما امکان نگهداری انواع مواد غذایی را می دهد. گاهی ممکن است در حین کار با یخچال متوجه شوید که بر روی نمایشگر یخچال اعدادی به هم ریخته ظاهر شده است. در این شرایط نیازی نیست اقدام به تعمیر تخصصی یخچال بوش نمایید بلکه تنها کافی است در منزل اقدام به ریست کردن یخچال بوش نمایید.

بنابراین در صورتی که بر روی‌ نمایشگر یخچال بوش با کد ها عجیب مواجه شدید و یا ال ای دی و صفحه نمایشگر یخچال دچار اختلال شد و یا متوجه تفاوت دما میان دمای داخل یخچال و دمای نشان داده شده توسط یخچال شدید تنها کافی است اقدام به ریست نمودن یخچال بوش کنید.

در اکثر مدل های ساید بای ساید بوش کلمه Reset را بر روی یکی از دکمه های یخچال مشاهده می کنید که با نگه داشتن این دکمه به مدت ۵ ثانیه می توانید یخچال خود را به راحتی ریست کنید. چنانچه به این صورت قادر به ریست کردن دستگاه خود نبودید می توانید جهت عیب یابی و تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش با تعمیرکاران روبراه سرویس تماس نمایید.

چگونه می توان اقدام به تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید بوش کرد؟

به دلیل اهمیت آب در سلامت افراد، لازم است به کیفیت آب آشامیدنی توجه کنید. به همین سبب لازم است از نحوه تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش آگاهی یابید. به صورت کلی، اکثر مدل های ساید بای ساید برخوردار از فیلتر آب مخصوص هستند که در جهت تمیز کردن آب موجود درون یخساز و آبسردکن کاربردی می باشند. 

نوع فیلتر به کار رفته درون یخچال ها می تواند در دستگاه های مختلف متفاوت باشد. اما اکثر یخچال ها از فیلتر داخلی و بیرونی برخوردار می باشند. فیلتر نقش مهمی در زمینه پاکسازی آب درون یخچال ایفا می کند که عدم وجود آن می تواند برای مصرف کنندگان مشکلات‌ زیادی ایجاد کند. به همین سبب لازم است در زمان مناسب اقدام به تعویض فیلتر به منظور تعمیر یخچال فریزر بوش نمایید.

فیلتر در کدام قسمت یخچال تعبیه شده است؟

ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که فیلتر در کدام قسمت دستگاه شما تعبیه شده است. به صورت کلی محل قرار گیری فیلتر در قسمت های مختلف دستگاه می تواند متفاوت باشد اما از دو حالت خارج نیست.

 در برخی از یخچال های ساید بای ساید فیلتر آب در بخش پشتی یخچال قرار دارد و به شکل کپسول می باشد که هر گوشه آب نیز محلی برای نصب شلنگ ورودی و خروجی با فلش قرار دارد. در سایر یخچال های ساید بای ساید نیز فیلتر در فضای درون دستگاه و نزدیک سقف، درب یا در کنار جامیوه ای قرار گرفته است.

آشنایی با انواع مدل های فیلتر در یخچال ساید بای ساید

به صورت کلی درون یخچال دو نوع فیلتر تعبیه شده است:
فیلتر داخلی یخچال که اغلب در قسمت بالای سقف قرار دارد و در برخی دیگر نیز در کنار جامیوه ای تعبیه شده است. فیلتر خارجی یخچال نیز در قسمت پشتی یخچال تعبیه شده است و محل ورود آب به درون یخچال و شیر آب است. این فیلتر ها به دلیل برخورداری از سایز بزرگ قابل مشاهده می باشد.

تعویض فیلتر یخچال چه ضرورتی دارد؟

ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که چرا لازم است فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟ فیلتر یخچال موجب معدنی شدن آب می شود، به آب نیترات داده و آن را معدنی می کند، موجب جلوگیری از بو و طعم بد آب می شود، مانع از ایجاد رسوبات در آب می گردد، از خراب شدن یخساز و آبسردکن جلوگیری کرده و شما را از تعمیر یخچال فریزر بوش بی نیاز می سازد.

چه زمانی لازم است اقدام به تعویض فریزر یخچال کرد؟

تمیز بودن آب آشامیدنی بر سلامت جسم شما تاثیر زیادی دارد. امروزه سیستم های زیادی در فیلتراسیون آب بر روی یخچال ها قرار دارد و یخ و آب را به وسیله دیسپنسر بر روی دستگاه فراهم می سازد. هر شش ماه یک مقدار مناسب جهت تعویض فیلتر است که بر اساس مقدار استفاده از جریان آب می تواند متغیر باشد. 

در صورتی که به صورت مرتب اقدام به تعویض فیلتر نکنید، آلاینده ها و باکتری ها در فیلتر جذب شده و موجب بو و طعم ناخوشایند آب می شود. بنابراین اگر با بوی بد و یا طعم بد آب و یا کاهش فشار مواجه شدید لازم است جهت تعمیر یخچال فریزر بوش به فکر تعویض فیلتر و اقدام به خریداری فیلتر ساید بای ساید بوش از مراکز معتبر باشید.

چگونه می توان اقدام به تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش نمود؟

ما در ادامه شما را با آموزش گام به گام تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید بوش آشنا خواهیم کرد.
اولین مرحله جهت تعویض فیلتر ساید بای ساید بوش، خریداری‌ فیلتر اورجینال برای دستگاه است. در اکثر یخچال ها، این فیلتر در بخش مشبک پایین یخچال تعبیه شده است. علاوه بر آن ممکن است فیلتر در پشت گوشه فوقانی و سمت راست یخچال تعبیه شده باشد. پس از یافتن فیلتر در یخچال و با فشردن دکمه، فیلتر آزاد می شود.
در مرحله دوم لازم است فیلتر را از جای مشخص جدا نمایید. این کار به دو شکل کلی انجام می گیرد. در یخچال های برخوردار از فیلتر های کلاهکی، فیلتر یک چهارم دور می چرخد و می توانید فیلتر را با چرخاندن دکمه در جهتی خلاف جهت عقربه های ساعت باز نمایید. در این شرایط ممکن است به آچار نیاز داشته باشید.

 زمانی که کلاهک در موقعیت عمودی قرار داشته باشد و پس از کشیدن آن فیلتر جدا شود. سپس باید کلاهک فیلتر را از کارتریج جدا نمایید و در جای مشخص قرار دهید. می توانید از این کلاهک در فیلتر جدید نیز استفاده کنید. در صورت برخورداری فیلتر شما از کلاهک، باید دکمه آن را فشار دهید. سپس دکمه را از کلاهک فشار داده و همزمان فیلتر را بکشید تا کامل جدا شود.

 سپس کلاهک را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا به این شکل فیلتر یخچال آزاد شود. سپس کلاهک را در جایی قرار دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید. پس از جدا سازی فیلتر، ممکن است مجدد چکه کند. بنابراین لازم است فیلتر را به صورت عمودی نگه دارید. سپس فیلتر قدیمی ‌را درون حوله ای قرار دهید تا به این شکل آب جذب شود. 

در مرحله سوم لازم است فیلتر را از بسته بندی آن باز کنید و کارتریج را تعویض نمایید. در صورت برخورداری فیلتر شما از کلاهک، آن را یک چهارم دور بچرخانید و آن را بر روی فیلتر جدید را بلغزانید. در صورت برخورداری کلاهک فیلتر شما از دکمه، لازم است آن را فشار دهید تا کلاهک بر روی آن تنظیم شود و کلاهک را تا زمان خارج شدن صدای جا افتادن آن بپیچانید.
در مرحله چهارم لازم است کلاهک فیلتر را در جای خود قرار داده و سپس در کلاهک هایی که یک چهارم دور می چرخند، از قرار گیری عمودی فیلتر مطمئن شوید. سپس فیلتر را در جای مشخص آن نصب کنید اما آن را بیش از حد محکم نکنید. سپس لازم است کلاهک فیلتر را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا به این شکل صدای جا افتادن آن به گوش‌ شما برسد. در فیلتر های برخوردار از کلاهک دکمه ای، فیلتر را به خوبی در جای خود قرار دهید تا صدای جا افتادن آن را بشنوید.
در مرحله پنجم لازم است از فیلتر، دو یا چند گالن آب را عبور دهید تا به این شکل اثر کربن به صورت کامل از بین برود. این کار کمتر از ۵ دقیقه زمان می برد و از اسپری شدن آن درون دیسپنسر جلوگیری می کند. همچنین موجب از بین رفتن ناخالصی های تشکیل شده در هنگام تولید در کارخانه می شود.
در مرحله ششم لازم است نوار چسبی را بر روی بدنه خارجی فیلتر دستگاه قرار دهید و تاریخ تعویض فیلتر را بر روی آن درج کنید. به این صورت می دانید که سری بعد چه زمانی لازم است فیلتر را تعویض کنید. در صورت بر خورداری یخچال شما از چراغ نشانگر تعویض فیلتر، نیازی به انجام این مرحله نیست.
در نهایت نیز لازم است چراغ نمایشگر را ریست نمایید. ریست کردن فیلتر در راهنمای فارسی یخچال و همچنین در ادامه این برگه نوشته شده است. در صورت بروز مشکل در انجام این کار می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید.

چگونه می توان اقدام به ریست کردن فیلتر یخچال بوش کرد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است پس از تعویض فیلتر و خاموش نمودن چراغ هشدار فیلتر انجام داد؟ ریست کردن فریزر یخچال بوش می باشد. به صورت کلی پس از تعویض فیلتر یخچال ریست کردن آن از اهمیت زیادی برخوردار است تا به این صورت طول عمر فیلتر یخچال شما تضمین شود. نحوه تنظیم مجدد فیلتر می تواند بر اساس نوع یخچال شما متغیر باشد. به همین سبب لازم است از چگونگی ریست کردن آن جهت تعمیر یخچال فریزر بوش آگاهی داشته باشید.

چرا لازم است فیلتر یخچال ساید بای ساید بوش را ریست کنیم؟

مهم ترین دلیل ریست کردن فیلتر یخچال ساید بای ساید بوش اطمینان از نصب صحیح فیلتر و تنظیم مجدد این قطعه است. این کار موجب می شود تا از سلامت دستگاه مطمئن شوید. به این صورت فیلتر به شکل منظم تعویض می‌شود و جهت حفظ کیفیت آب و یخ تولید شده به وسیله یخچال نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. 

پس از تعویض فیلتر ساید بوش لازم است آن را به شکل درست تنظیم کنید. در صورت عدم تنظیم فیلتر ساید بوش شما با مشکلاتی نظیر معیوب شدن زود هنگام این قطعه و بی کیفیت بودن آب و یخ مواجه می شوید. تنظیم فیلتر ساید بوش می تواند بر اساس مدل یخچال شما متغیر باشد. بنابراین لازم است به راهنمای فارسی ساید بای ساید بوش توجه کنید.

چه زمانی لازم است فیلتر آب یخچال بوش را ریست کنید؟

بهترین زمان برای ریست کردن فیلتر آب یخچال بوش بر اساس مدل و نوع فیلتر یخچال شما می تواند متغیر باشد. در بیشتر یخچال ها چراغ تعویض فیلتر وجود دارد که با روشن شدن این چراغ لازم است اقدام به تعویض فیلتر کنید. اما عمر فیلتر تحت تاثیر سایر عوامل نظیر کیفیت آب و مقدار آلاینده های درون آب می باشد.

 اگر یخچال شما از چراغ هشدار تعویض فیلتر برخوردار است لازم است سریعا پس از تعویض فیلتر اقدام به ریست کردن آن نمایید. این کار موجب می شود تا زمان تعویض مجدد فیلتر نیز به اطلاع شما برسد. در صورت عدم برخورداری یخچال شما از چراغ فیلتر نیز بهتر است هر ۶ ماه یکبار و زمانی که متوجه کاهش جریان آب شدید جهت تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام به تعویض فیلتر کنید. جهت تعویض فیلتر لازم است آن را بازنشانی نمایید و از ثبت دقیق وضعیت فیلتر مطمئن شوید.

چگونه می توان فیلتر یخچال بوش را ریست کرد؟

همان طور که گفته شد ممکن است ریست کردن فیلتر یخچال بوش بر اساس مدل یخچال شما متغیر باشد. در صورت برخورداری از یخچال شما از صفحه کنترل لمسی، لازم است دکمه Menu و options را فشار داده تا به این صورت به گزینه Filter Reset برسید. 

سپس لازم است این گزینه را انتخاب نمایید و سپس دکمه ok و یا Reset را فشار دهید و نگهدارید تا به این شکل چراغ فیلتر یخچال شما خاموش شود. راه دیگر ریست کردن فیلتر یخچال بوش نیز آن است که کلید Filter/ Light را برای سه ثانیه فشار دهید. در برخی از یخچال های بوش نیز برنامه ای وجود دارد که می توانید از این برنامه جهت کنترل و یا نظارت بر روی دستگاه خود استفاده کنید.

 در صورت برخورداری یخچال شما از این گزینه، امکان ریست کردن فیلتر از طریق این برنامه وجود دارد. علاوه بر آن می توانید برق یخچال را قطع نمایید و سپس وصل کنید تا چراغ نشانگر فیلتر ریست شده و وضعیت فیلتر جدید درون دستگاه ثبت شود. در صورتی که با راه های فوق قادر به ریست کردن فیلتر نیستید می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش در تهران تماس نمایید.

تعمیر برد الکترونیکی یخچال بوش در تهران

با پیشرفت تکنولوژی، قطعات لوازم خانگی نیز با تحول عظیمی مواجه شد. به این صورت که قطعات الکترونیکی جای قطعات مکانیکی را گرفتند و در یخچال ها برد الکترونیکی جایگزین ترموستات و تایمر دیفراست شد. برد الکترونیکی در لوازم برقی و خانگی به عنوان مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه کنترل سایر قطعات را بر عهده دارد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در برد الکترونیکی یخچال بوش، عملکرد دستگاه به صورت کلی مختل خواهد شد. برد الکترونیکی یخچال بوش وظیفه کنترل قطعاتی همچون فن، کمپرسور، المنت، درب، یخساز و سنسور ها و .. را بر عهده دارد. بنابراین در صورت بروز اختلال در برد الکترونیکی لازم است هرچه سریع تر نسبت به تعمیر یخچال فریزر بوش اقدام نمایید.

در صورتی که با بروز مشکلاتی همچون برفک زدن، یکسره کار کردن، اختلال در یخ زدایی، روشن نشدن یخچال، خاموش بودن کمپرسور با وجود کارکرد فن و اختلال دمای یخچال بوش مواجه شدید، برد الکترونیکی دچار مشکل شده است و بهتر است جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش با تعمیرگاه های تخصصی در تهران تماس نمایید.

تعمیر برد الکترونیکی یخچال بوش در تهران

جهت تعمیر برد الکترونیکی یخچال بوش در محل لازم است ابتدا اقدام به خارج نمودن برد الکترونیکی کنید. بهتر است پیش از جدا کردن برد الکترونیکی از یخچال ، از این قطعه عکس بگیرید تا در حین اتصال دچار مشکل نشوید.

بررسی کنید که تمامی قطعات به درستی به برد متصل شده باشد و قطعه ای شل و یا لق نشده باشد. پایه سوکت قطعات را تمیز نموده و مطمئن شوید که اتصالات به درستی صورت گرفته باشد. سپس برد الکترونیکی یخچال را به خوبی تمیز نمایید تا گرد و غبار و قطعات اضافی تمیز شود. سپس اقدام به بررسی اتصال میان سیم ها به مدار نمایید. از سلامت قطعات برد الکترونیکی یخچال بوش اطمینان کسب کنید.

در صورت سوختگی هر یک از قطعات، با تغییر رنگ و یا ذوب شدن بدنه مواجه خواهید شد. به دلیل تخصصی بودن و اهمیت این قطعه به شما توصیه می شود جهت عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر بوش با شماره ۶۸۲۸۷ در تهران تماس نمایید.

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در شمال تهران

چنانچه ساکن شهر های شمالی تهران همچون نیاوران، فرمانیه، الهیه، بلوار کاوه، جماران، سعدآباد، جمشیدیه، فرشته، زعفرانیه، تجریش، آجودانیه، اقدسیه، دیباجی، دولت، ظفر، پاسداران، اندرزگو، میرداماد، شریعتی، قیطریه، پل رومی، زرگنده، سعادت آباد می باشید و نیازمند تعمیر یخچال فریزر بوش در شمال تهران هستید؛ تنها کافی است جهت ثبت تعمیرات با ۶۸۲۸۷ در تهران تماس نمایید.

 

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در مرکز تهران

در صورتی که ساکن مناطق مرکزی شهر تهران همچون محدوده های انقلاب، ولیعصر، فاطمی، مطهری، یوسف آباد، عباس آباد، شیخ بهایی، ونک ، امیر آباد، شیراز، کارگر شمالی، شهرک والفجر، جلال آل احمد، شهر آرا، گیشا و شهرک آزمایش می باشید و به دنبال تعمیرگاه معتبر جهت تعمیر یخچال فریزر بوش در مرکز تهران هستید تنها کافی است با شماره ۴۴۲۱۹۶۱۹ در تهران تماس نمایید.

 

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در غرب تهران

روبراه سرویس ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیر یخچال ساید بای ساید بوش در غرب تهران به ویژه محدوده های صادقیه، ستارخان، توحید، مرزداران، بلوار فردوس، جنت آباد، شهرک راه آهن، دریاچه چیتگر، ستاری، پونک، اکباتان، شهران، کن، تهرانسر، شهر زیبا، سردار جنگل، خلیج فارس و آیت الله کاشانی می باشد.

 

تعمیر یخچال بوش در شرق تهران

چنانچه در حین کار با یخچال بوش دچار مشکل شدید و ساکن مناطقی همچون نارمک، افسریه، پیروزی، تهران پارس، رسالت، حکیمیه، ارتش و لویزان می باشید می توانید هرچه سریع تر تعمیر یخچال بوش در شرق تهران را با شماره گیری ۶۸۲۸۷ در تهران به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

 

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در جنوب تهران

آیا می دانید روبراه سرویس اقدام به ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن در جنوب تهران می نماید؟

بدین منظور تنها کافی است چنانچه ساکن مناطقی همچون حافظ، منیریه، شاهپور، نازی آباد، خانی آباد، راه آهن، آزادی، انقلاب، جمهوری، نواب، قزوین، ولیعصر، شادآباد، یافت آباد، مهر آباد، امام زاده حسن، شهر ری، ورامین، باقر شهر و عبدل آباد می باشید، جهت ثبت تعمیر یخچال فریزر بوش در جنوب تهران از طریق پر کردن فرم فوق و یا تماس با شماره ۶۸۲۸۷ در تهران در ارتباط باشید.

 

نزدیک ترین تعمیرگاه یخچال بوش به محل من کجاست؟

چنانچه ساکن شهر تهران می باشید و نیاز به خدماتی همچون نصب، سرویس و تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش دارید، تنها کافی است در تمامی ساعات شبانه روز با شماره ۴۴۲۱۹۶۱۹ در تهران تماس نمایید تا پشتیبانان روبراه سرویس شما را به نزدیک ترین تعمیرکار به محل شما ارجاع دهند.

سپس در کمتر از یک ساعت تعمیرکاران روبراه سرویس با شما تماس نموده و در زمانی که برای شما مناسب است اقدام به خدمت رسانی و تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش با بهترین قطعات و کمترین هزینه می نمایند.

یخچال-فریزر-توکار-بوش bosch
یخچال-فریزر-توکار-بوش

‫68 نظر

  • شیدا معینی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ممکنه راهنمایی کنید بگین فیلتر ساید بوش رو هر چند وقت یکبار بهتره تعویض کرد؟

  • ریحانه بروجردی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ممکنه راهنمایی کنید بگین فیلتر ساید بوش رو هر چند وقت یکبار بهتره تعویض کرد؟

  • نگین محمدی نژاد گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    حدود یک هفتست که لوازم داخل یخچال بوش یخ میزنه
    سنسور دستگاه رو عوض کردیم ولی مشکل حل نشد
    ممکنه راهنمایی کنید علت یخ زدن لوازم داخل یخچال چیه؟

  • سروش بهشتی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    چند روز پیش تعمیرکار یخچال گاز تشخیص داد گاز کم شده و به یخچال گاز اضافه کرد
    اما بعد از اون حتی وقتی دمای یخچال رو زیاد میکنم هم باز یخچال سرده
    ممکنه راهنمایی کنید که اشکال از کجاست؟

  • سعید غلامی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    یخچال فریزر بوش، فریزر کاملا خنک میکنه و نرماله
    ولی یخچال گرمه و خنک نمیکنه
    میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم؟

  • رعنا عزتی گفت:

    سلام
    پمپ آب ساید بوش کار نمیکنه
    یعنی وقتی پدال آب سرد کن رو فشار میدم هیچ آبی خارج نمیشه هیچ صدایی هم نمیده
    میشه بگین چرا پمپ آب یخچال از کار میوفته؟

  • خسرو مهاجرانی گفت:

    سلام
    من چند بار درجه یخچال رو تنظیم کردم
    ولی میبینم بعدش درجه تغییر میکنه
    ممکنه بگین مشکل از کجاست؟

  • مهین شهابی گفت:

    سلام
    شب بخیر
    یخچال فریزر بوش من تقریبا ماهی یک بار ارور میده و دمای اون از ۲۴ میاد روی ۱۳
    ممکنه بگین علت بروز این مشکل چیه؟

  • امیرحسین مختاری گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر و خسته نباشید
    یخچال بوش من برق بهش میرسه و حتی دربشو که باز میکنم چراغشم روشن میشه
    ولی صفحه نمایشش کار نمیکنه و یخچال هم سرد نمیکنه
    میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟

  • لیلا فرهمند گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    میشه بگین درجه مناسب برای فریزر و یخچال بوش در زمستان چند است؟

  • شهرام معتمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    یخچال فریزر بوش من هر یک ساعت حدودا صدایی مثل خر خر میده
    میشه بگین علت ایجاد این صدا در یخچال چیه؟

  • رومینا غفاری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    در قسمت درجه یخچال فریزر بوش کنار درجه یخچال ی علامت تعجب مثل علامت خطر وجود داره
    میشه بگین علتش چیه و چجوری حل میشه؟

  • زهرا عابدی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    در قسمت بالای یخچال ذراتی مثل رسوب به وجود اومده
    که این باعث شده یخچال بیش از حد روشن شه
    میشه بگین علت به وجود اومدن رسوب در یخچال چیه و چجوری از بین میره؟

  • نوشین احمدی فر گفت:

    سلام
    یخچال بوش حتی وقتی که درب کاملا بستست بوق میزنه
    بعضی وقتها خود به خود قطع میشه ولی بعضی وقتها ممتد ادامه داره
    ممکنه بگین علت چیه؟

  • فرید افشار گفت:

    سلام
    روز بخیر
    یخچال فریزر بوش بیشتر وقت ها یخ تولید نمیکنه
    وقتی هم تولید میکنه خیلی کم تولید میکنه
    میشه بگین مشکل از کجاست؟

  • حمیده نادری گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من بعد از تعویض فیلتر ساید دچار ی مشکلی شدم که در حین ریختن آب روی آب ی ذرات سفید وجود داره
    ممکنه بگین مشکل از کجاست؟

  • مهیار شنبدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    میشه لطفاً بگین قطعات داخلی یخچال بوش رو چجوری میتونم تمیز کنم؟
    مثلا تمیز کردن فن و یا کمپرسور یخچال به چه صورت است؟
    ممنونم

  • نگین یزدانی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    آب سرد کن یخچال بوش آب رو خوب خنک نمیکنه
    دمای یخچال خوبه و هیچ مشکلی وجود نداره ولی آب در آب سرد کن خیلی خنک نیست
    میشه بگین باید چیکار کنم؟

  • شیرین حامدی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    یخچال فریزر بوش در قسمت زیر فریزر چراغ خطر قرمز روشن شده
    ممکنه بگین مشکل از کجاست؟

  • سپهر خدابنده لو گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    یخچال فریزر بوش من در قسمت پشت دریچه فریزر یخ میزنه و کارکرد یخچال رو هم مختل میکنه
    یخ زدایی میکنم چند وقت مشکلی نداره دوباره یخ میزنه
    ممکنه بگین ایراد از کجاست؟
    ممنون

  • امیر غیاثی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ساید بوش من دچار مشکل شده
    از آب سرد کن آب نمیاد
    یخ ساز یخچال هم کامل از کار افتاده
    ممکنه بگین علت چیست و چه کار باید بکنم؟

  • شیوا ظهیری گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    یخچال فریزر بوش صدایی مثل قر قر می دهد
    تعمیرکار فن رو تعویض کرد ولی مشکل حل نشد
    ممکنه راهنمایی کنید که نحوه حل این مشکل به چه صورت است؟

  • محسن ماجدی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    قسمت بالای فریزر تک بوش سرما و انجماد نداره
    ممکنه راهنمایی کنید که علت انجماد نداشتن قسمت بالای فریزر چیست؟

  • فهیمه نوری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    در یخچال فریزر من متاسفانه قسمت پشتی جا میوه ای برفک زده و آب جمع میشه
    ممکنه راهنمایی کنید که علت چیه؟

  • زهرا هادی اقلیم گفت:

    سلام
    ممکنه راهنمایی کنید که قفل کودک در ساید بوش به چه صورتی فعال میشه؟
    ممنون

  • جواد معیری گفت:

    سلام
    روزبخیر
    قسمت یخچال ساید بوش برفک میزنه
    ممکنه راهنمایی کنید ایراد از کجاست؟
    ممنون

  • نیره قلی پور گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    از زیر پدال یخ ساز بوش آب نشتی داره
    میه راهنمایی کنید علت چیه و باید چیکار کنم؟
    ممنون

  • میثم بازدار گفت:

    سلام خسته نباشید
    بعد از قطع و وصل شدن برق صفحه نمایش ساید بوش خاموش شده و دیگه کار نمیکنه
    ممکنه به دلیل قطعی برق یکی از قطعات دستگاه سوخته باشه؟

  • ژاله فرامرزی گفت:

    سلام
    روز بخیر
    من به تازگی یخچال بوش خریدم
    اوایل وقتی درب یخچال باز میموند آلارم میزد ولی الان وقتی درب یخچال باز میمونه سنسور یا آلارمش صدا نمیده
    میشه بگین علت از کار افتادن آلارم درب یخچال چیست؟

  • زهرا ابوالقاسمی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    یخچال فریزر من خیلی صدای زیادی میده
    شبها خیلی صداش آزار دهنده میشه
    ولی تعمیرکار اومد چک کرد گفت مشکلی نداره
    ممکنه بگین برای صدای زیاد یخچال چیکار میتونم بکنم؟

  • محمد تقی رضائیان گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    من مواد گوشتی در داخل فریزرم فاسد شده
    ممکنه راهنمایی کنید چجوری بوی بد فریزر رو میتونم از بین ببرم؟

  • مهدی اسماعیلی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    ساید بوش بعد از جا به جایی وقتی میزنم به برق و روشنش میکنم روشن نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید باید چیکار کنم

  • آرش قریشی گفت:

    سلام
    ساید بوش وقتی به دمای مشخص میرسه خاموش میکنه ولی با افزایش دما مجدد روشن نمیشه
    باید از برق بکشم و مجدد به برق وصل کنم تا روشن شه
    ممکنه بگین علت روشن نشدن ساید بوش پس از خاموش کردن چیه؟

  • حمید کبیری گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    فریزر بوش به شدت یخ میزنه و عملکردش کاهش پیدا میکنه در حدی که گوشت موجود داخلش آب میشه
    وقتی تمیزش میکنم تا چند روز کاراییش اوکی میشه ولی بعد چند روز دوباره مثل قبل میشه
    ممکنه راهنمایی کنید که علت این مشکل چیه؟
    ممنونم

  • آرام چینی ساز گفت:

    سلام
    من چند وقته وقتی درب یخچال فریزر بوش رو باز میکنم یخچال شروع به بوق زدن میکنه
    برای مدت طولانی هم باز نگه نمیدارم
    در حد چند ثانیه
    ممکنه بگین علت بوق زدن یخچال بلافاصله بعد از باز کردن درب چیه؟

  • بهزاد تیموری گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    ممکنه راهنمایی کنید و بگین بین یخچال بوش و دوو خیلی تفاوت هست؟
    و در بین یخچال های موجود در بازار ایران کدوم با کیفیت تر و بهتر هست
    ممنون

  • کوروش زاهدی گفت:

    سلام
    من یک یخچال فریزر بوش دارم
    دمای یخچال چند روزه از ۱۷ کمتر نمیشه
    با اینکه به موقع هم خاموش روشن میشه و اتوماتش کار میکنه
    درب رو هم خیلی باز و بسته نمیکنیم
    ممکنه بگین مشکل چیه؟

  • نیما فداییان گفت:

    سلام
    یخچال فریزر بوش ما امروز بدون اینکه برق قطع شه یا فیوز بپره کاملا خاموش شده
    لامپش و صفحه نمایشش هم روشن نمیشه
    سه راهی برقشم چک کردم اوکی بود
    ممکنه بگین ایراد از کجاست؟

  • ترمه مشکین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک ماشین لباسشویی بوش دارم که جدیدا پس از شست و شوی لباس ها و خشک کردنشون وقتی از دستگاه در میارم یک لک سفید روی لباس ها باقی میمونه
    شوینده لباسشویی رو هم تغییر دادم ولی مشکل حل نشد
    ممکنه راهنمایی کنین علت ایجاد لک سفید بر روی لباس ها پس از شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی چیه؟
    ممنونم

  • شیوا اقایی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    قفل کودک ساید بوش قابلیت قفل نمودن آب سرد کن رو هم داره یا خیر؟
    ممنون

  • حسین پیربداغی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    در قسمت فریزر ساید بوش تممامی مواد غذایی یخ میزنن ولی بستنی یخ نمیزنه
    ممکنه بگین علتش چیه و به چه شکلی این مشکل رفع میشه؟
    ممنون

  • نرگس مهدی زاده گفت:

    سلام
    قسمت یخچال ساید بوش برفک میزنه
    ممنون میشم بگین علت برفک زدن یخچال ساید بوش به خاطر چیه
    ممنون

  • حسین داودنژاد گفت:

    سلام روز بخیر
    من امروزم یخچال فریزرم به صورت کلی خاموش شده و از کار افتاده
    برق منزل مشکلی نداره پریز و دوشاخه هم مشکلی ندارند
    ممنون میشم راهنمایی کنید که علت از کار افتادن یخچال بوش چیست

  • ریحانه حیاتی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من به تازگی یخچال ساید بوش خریداری کردم
    بعد از اینکه درب یخچال را باز و بسته میکنم
    تا چند ثانیه صدایی مثل صدای شر شر آب میاد
    میخواستم بدونم این اتفاق طبیعیه یا ساید من مشکل داره
    ممنون

  • رویا تیموری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من حدود یک هفته ای میشه که ساید بوش خریداری کردم اما آبسردکن یخچال مشکل داره و مخزن آب رو پر میکنم و یخچال قالب یخ هم میسازه اما آب و یخ از آبسردکن خارج نمیشن
    ممنون میشم راهنمایی کنید علت چیه

  • هیوا احمدزاده گفت:

    سلام روزتون بخیر. من به تازگی گاز یخچال رو پر کردم اما الان چند روزه همش قسمت پشتی یخچال داغ میشه
    ممکنه راهنمایی کنید که مشکل از کجای یخچال است؟
    ممنونم

  • صادق اسدزاده گفت:

    سلام
    یخچال فریزر بوش به تازگی دما رو نشون نمیده بر روی نمایشگر
    کارکرد دستگاه مشکلی نداره فقط دما رو نشون نمیده
    میشه راهنمایی کنید که علت چیه؟

  • رضا یوسف زاده گفت:

    سلام. وقت بخیر. من به تازگی ساید بوش خریدم. حدوداً شش ماهه. دمای یخچال +۱۰ هست با این وجود جدیداً آب و مواد غذایی که داخل یخچال قرار میدم یخ میزنه. سرویس کار چک کرد گفت برنامه میدم درست میشه ولی درست نشد
    میشه راهنمایی کنید که ایراد از کجاست؟

  • شیوا محمودی گفت:

    سلام. یخ ساز ساید بوش آبریزی داره و آب از یخ ساز چکه میکنه
    ممکنه راهنمایی کنید که علت نشت آب از یخساز ساید چیه؟

  • رامین فرهادیان گفت:

    سلام. قسمت فریزر یخچال فریزر بوش صدای زیادی میده برای همین یخچال رو خاموش کردم
    میشه راهنمایی کنید که علت صدای یخ ساز یخچال فریزر چیه؟

  • آرش سهیل زاده گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    یخچال بوش بعد اینکه پدال آبسردکن رو فشار میدم بعد از اینکه لیوان رو پر میکنم به مدت چند ثانیه آب نشت میکنه
    میشه بگین علت دیر قطع کردن آبسردکن یخچال چیه؟

  • یونس صیف گفت:

    سلام. یخچال بوش رو وقتی به محافظ برق وصل میکنم بعد از یکی دو ساعت خاموش میشه ولی وقتی به برق اصلی وصل میکنم اوکیه. ممکنه بگین ایراد از کجاست؟

  • سیاوش صادقی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. ممکنه راهنمایی کنید علت کم شدن انجماد یخچال فریزر دوقلو بوش چیه؟
    ممنونم

  • شیدا محمدی گفت:

    سلام
    قسمت فریزر یخچال فریزر بوش از کار افتاده
    ممکنه بگین علت کار نکردن یخچال فریزر بوش چیه؟

  • یاسمن اویسی گفت:

    سلام
    میشه راهنمایی کنید چرا چراغ آلارم فریزر بوش روشن شده؟ تمامی مواد داخل فریزر هم خود به خود شل شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید باید چکار کنم

  • سمیه عرب گفت:

    سلام
    من یک یخچال فریزر دو قلو بوش دارم که چراغ سبز دستگاه چشمک میزنه و آلارم میده
    میخواستم بدونم علتش چیه و اینکه مشکل جدیه یا نه
    ممنون

  • سهیلا نجف آبادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من به تازگی ساید بوش خریداری کردم و دیروز به صورت اتفاقی دیدم که در قسمت پشتی دستگاه آب نشت میکنه
    ممکنه راهنمایی کنید که چجوری میتونم این مشکل رو حل کنم؟

  • مهدی غلامی گفت:

    سلام روز بخیر
    چند روزه بدون هیچ دلیلی چراغ خطر فریزر بوش روشن شده ولی اختلالی توی دستگاه به وجود نیومده
    ممکنه راهنمایی کنید که چرا خود به خود چراغ خطر فریزر روشن شده؟

  • علی علوی گفت:

    سلام
    یخچال فریزر بوش دو روزه که اتومات نمیکنه ممکنه راهنمایی کنید که علت اتومات نکردن یخچال فریزر بوش چیه و چجوری این مشکل حل میشه؟ ممنون

  • معصومه سمیعی گفت:

    سلام
    یخچال فریزر بوش با وجود اینکه درب فریزر کامل بسته است پشت هم آلارم بسته نشدن درب میده و مواد داخل فریزر هم داره آب میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید که باید چکار کنم

  • سیما صادقی گفت:

    سلام روز بخیر
    من تازه یخچال فریزر بوش خریداری کردم ولی بر روی سقف دستگاه برفک میزنه. ممنون میشم بگین علت برفک زدن سقف یخچال فریزر دو قلو بوش چیست

  • مریم معتمدی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    یخچال فریزر بوش روی سقف دستگاه برفک زده
    میشه بگین چرا اینجوری شده و باید چیکار کنم؟

  • زیبا گودرزی گفت:

    سلام
    یخچال فریزر بوش آلارم میده و مواد غذایی داخل فریزر هم آب شده
    ممکنه بگین علتش چیه و باید چه کار کرد؟

  • سارا رنجبر گفت:

    سلام
    نمایشگر ساید بوش چشمک میزنه
    میخواستم بدونم مشکل جدی ایه یا خیر
    ممنون

  • زهرا نیک پور گفت:

    سلام وقت بخیر
    یخچال فریزر بوش قسمت آبسردکن از کار افتاده و و مواد داخل فریزر هم داره آب میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکل از کجاست

  • سیما مرادی گفت:

    سلام
    یخچال فریزر بوش چند روزیه که نوسان دما داره و نمایشگر هم چشمک میزنه
    ممکنه بگید باید چه کار کنم؟

  • علی رستمی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    یخچال فریزر بوش قسمت فن دستگاه صدای زیادی میده
    میخواستم بدونم مشکل جدی ایه و نیاز به تعمیر سریع داره یا خیر
    ممنون

  • لیلا حیدری گفت:

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    یخچال فریزر بوش چراغ خطر دستگاه روشن شده و بدنه به شدت داغ شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید علت داغ شدن بدنه یخچال فریزر بوش چیه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *