identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نحوه استفاده و نگهداری از جاپودری ماشین لباسشویی

Rate this post

همه چیز راجع به جاپودری ماشین شستشوی لباس

 

نحوه استفاده درست از جاپودری ماشین لباسشویی

جاپودری ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی است که برای اینکه بتوانیم از این قطعه به درستی استفاده کنیم باید با نحوه استفاده ازآن آشنایی داشته باشید در واقع جاپودری محلی برای ریختن پودر و مایع لباسشویی است تا بتواند از این طریق با آب همراه شده و به دیگ ماشین لباسشویی انتقال پیدا کند در واقع اگر از جاپودری به درستی استفاده کنید می توانید عملکرد لباسشویی را بهتر و عمر آن را افزایش دهید باید به این نکته توجه کنید که استفاده از پودر ماشین لباسشویی نامرغوب و غیر استاندارد باعث مسدود شدن مسیر و اختلال در عملکرد دستگاه می شود
روبراه سرویس در این مقاله سعی کرده که شما را با چگونگی استفاده صحیح از جاپودری ماشین لباسشویی آشنا کند.

 

چرا ماشین لباسشویی داغ می کند؟

 

جاپودری در واقع از سه قسمت تشکیل می شود

۱.قسمت اول جاپودری لباسشویی محل ریختن پودر پیش شست و شو و مربوط به به شستشوی مقدماتی است.
۲. قسمت دوم جاپودری لباسشویی مخصوص ریختن پودر اصلی برای شستشوی اصلی است.
۳. قسمت سوم جاپودری ماشین لباسشویی مخصوص ریختن مایع نرم کننده است که با علامت * مشخص شده است.

 

تعمیرات ارزان و تخصصی ماشین لباسشویی در محل

 

 

نکته:بهتر است برای شستشوی مقدماتی از نصف پیمانه پودر لازم برای شستشوی اصلی استفاده کنید
مرحله پرکردن جاپودری لباسشویی از پودر
معمولاً مقدار پودری که در مخزن جاپودری لباسشویی استفاده می‌شود باید متناسب با حجم لباس میزان کثیفی و برنامه شستشوی که انتخاب می‌کنید باشد.

قسمت اول محفظه جاپودری مربوط به شستشوی لباس هایی است که زیاد کثیف نیستند(شستشوی مقدماتی)

قسمت دوم محفظه جاپودری ماشین لباسشویی مربوط به شستشوی لباس هایی است که خیلی کثیف هستند(شستشوی اصلی)

قسمت سوم جاپودری هم مخصوص ریختن مایع نرم کننده است.

در بعضی از جاپودری های ماشین های لباسشویی قسمت چهارم هم وجود دارد که برای اضافه کردن مواد رنگی است.

 

نکات استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

اگر تصور می کنید پودر بیشتری در مخزن بریزید لباس‌ها بهتر و بیشتر تمیز می شوند،تصور کاملا نادرستی است.پودر اضافه در تار و پود لباس باقی می ماند و بعد از خشک شدن به صورت پودر یا لکه های سفید روی لباس قابل مشاهده است همچنین باعث پوسیدگی لباس می‌شود.
هنگام شست و شو حتماً به جنس لباسی که شسته می شود دقت کنید.مثلاً هنگام شستشوی پرده و لباس های گیپور بهتر است از حجم پودر کمتری نسبت به شستشوی معمولی استفاده کنید.

مهم ترین عامل معیوب شدن جاپودری، می تواند ریختن بیش از حد پودر درون دستگاه و یا استفاده از شوینده بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته باشد.
چرا که در این شرایط، استفاده از شوینده بیش از حد و یا نامرغوب موجب حل نشدن آن و رسوب در جاپودری شده و در صورت عدم رسوب زدایی آن، به مرور به قطعات دیگر دستگاه شما آسیب وارد می شود
در این شرایط برای جلوگیری از معیوب شدن قطعات توصیه تکنسین های مجرب روبراه سرویس به شما استفاده از قرص ماشین لباسشویی آریل می باشد

 

نحوه خارج کردن جاپودری از ماشین لباسشویی

 

بهترین کار برای خارج کردن جاپودری استفاده از راهنمای ماشین لباسشویی است اگر راهنمایی دستگاه خود را در دسترس ندارید بهتر است از سایت رو براه سرویس دفترچه انواع مدل ها و برند های لباس شویی را دانلود کنید زمانی که جاپودری خود را تا انتها به سمت بیرون می‌کشید اهرمی را مشاهده می‌کنید که در تصویر با علامت دایره قرمز مشخص شده است در این حالت اگر اهرم را فشار دهیدجاپودری آزاد میشود و به راحتی خارج میشود.


در بعضی از مدل ها جا پودری به راحتی خارج میشود در این حالت به جای اهرم دو عدد خار کوچکی دارند که با کمی فشار به سمت بالا و کمی سرعت  خارج می شوند.

برخی دیگر از جا پودری ها به حالت چرخش ۹۰درجه به سمت بیرون باز می شوند.بع از خارج کردن قسمت های نرم کننده و…با کمی فشار در جهت بالا از سمت راست،جاپودری خارج می شود.برای جازدن مجدد جاپودری باید شیار های لبه جا پودری بر روی شیاری که روی درب جا پودری هست قرار بگیرد.

 

نحوه تمیز کردن جاپودری

به دلیل استفاده مکرر از لباسشویی و گذشت زمان مقداری پودر و شوینده داخل جا پودری باقی می‌ماند و باعث مسدود شدن مجرا ،گرفتگی و نرسیدن پودر به دیگ لباسشویی می‌شوند.
این رسوبات همچنین باعث ایجاد بوی بد داخل جاپودری و لباسشویی می‌شوند.


بعد از خارج کردن جاپودری بهتر است آن برای حداقل ۳۰دقیقه داخل صابون و آب ولرم قرار دهید و به کمک به مسواک یا فرچه تمامی قسمت های جا پودری را بشویید.
تمام قطعات را آبکشی کنید و بعد از خشک شدن کامل و تمیز کردن محفظه جا پودری دوباره آن را داخل لباسشویی قرار دهید.

در این مقاله شما را با نحوه کار جاپودری، نحوه خارج کردن آن، نحوه نظافت جاپودری و اصلی ترین نکات جهت کار با جاپودری آشنا کردیم. به مرور زمان پودر شوینده درون این قطعه انباشته می شود و انباشت پودر به مرور موجب معیوب شدن دستگاه و بوی بد لباسشویی شده و شما را نیازمند تعمیر لباسشویی بوش می نماید. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر بهتر است به سلامت جاپودری توجه کنید. علاوه بر آن اگر جا قرصی ماشین ظرفشویی شما نیز معیوب شده است و زمان رسوب زدایی این قطعه فرا رسیده می توانید اقدام به ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بوش در روبراه سرویس نمایید.

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به تعمیر برد لباسشویی بوش شما اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

 

تلفن:

 

تکمیل فرم :

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

رضایت شما آینده ماست

 

بیشتر بخوانید  چرا ماشین لباسشویی یکسره آبگیری میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *