identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.
تعمیر لباسشویی بوش

تعمیر لباسشویی بوش در تهران | عیب یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی بوش آلمان

روبراه سرویس، تامین کننده رسمی قطعات اورجینال انواع لباسشویی های بوش در ایران

چرا روبراه سرویس

تعمیر به جای خرید

سرعت در خدمات

با تجربه و متخصص

ارزانترین قیمت

گارانتی خدمات

تعمیرماشین لباسشویی بوش در تهران

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین لوازم برقی و خانگی در تمامی آشپزخانه ها و یا مراکز عمومی مانند هتل ها و بیمارستان ها می باشد. بنابراین لازم است به سلامت این دستگاه توجه کنید. به دلیل گرانی قطعات لباسشویی بوش و همچنین عدم امکان اسان خریداری لباسشویی جدید، بهتر است در صورت بروز مشکل در ایندستگاه با مراکز معتبر تماس نمایید. روبراه سرویس با برخورداری از مجرب ترین تعمیرکاران و با استفاده از با کیفیت ترین قطعات اقدام به تعمیر دستگاه شما در محل می نماید. روبراه سرویس ارائه دهنده کلیه خدمات تخصصی تعمیرات در مناطق زیر می باشد.

لیست مراکز مجاز تعمیر لباسشویی بوش در تهران

ساعات کاری : ۸ صبح الی ۸ شب

دفتر مرکزی روبراه سرویس
ارائه خدمات تعمیرات به کلیه مناطق استان تهران ، البرز و حومه
تعمیرات لباسشویی بوش - شمال تهران
ارائه خدمات تعمیرات به کلیه محله های تجریش، نیاوران، قلهک، دروس، زرگنده، جماران، ازگل، لویزان، مینی سیتی، سوهانک، حسین‌آباد، مبارک‌آباد، اقدسیه، زعفرانیه، آجودانیه، محمودیه، فرمانیه، کامرانیه، داودیه، دزاشیب، جردن، الهیه، اوین، ظفر، درکه، ونک
تعمیرات لباسشویی بوش - جنوب تهران
ارائه خدمات تعمیرات به کلیه محله های امیریه، شاپور، امیربهادر، منیریه، خراسان، سیروس، مولوی، بازار تهران، شوش، افسریه، مشیریه، دروازه غار، شهرک مسعودیه، اتابک، نازی آباد، یاخچی آباد، خزانه، جوادیه، امام زاده حسن، آذری، فلاح، شهرک فردوس، شهرک ولیعصر، یافت آباد، شهرک شریعتی، عبدل آباد، شهرک رسالت، خانی آباد نو، صالح آباد، نعمت آباد، ۱۳ آبان، کیان شهر، دولت آباد، شهر ری
تعمیرات لباسشویی بوش - شرق تهران
ارائه خدمات تعمیرات به کلیه محله های نارمک، استخر، قاسم‌آباد، نظام‌آباد ، هنگام ، امام حسین، عشرت آباد، شمس آباد، تهرانپارس، نارمک، حکیمیه، پیروزی، ثانی، خاک سفید ، تهران نو، دماوند، تسلیحات ، سرخه‌حصار ، شمیران نو، چهار راه تلفنخانه، وحیدیه ، دلاوران، هفت حوض، حشمتیه، مجیدیه ، سراج، لویزان، نیروی هوایی، قنات کوثر ، شقایق، آهنگ
تعمیرات لباسشویی بوش - غرب تهران
ارائه خدمات تعمیرات به کلیه محله های صادقیه، جنت آباد، ستارخان، پونک، گیشا، شهران، فردوس، تهرانسر، مرزداران، شهرک آزادی ،دهکده المپیک، چیتگر

ثبت درخواست تعمیر لباسشویی بوش

برای ثبت درخواست تعمیرات لباسشویی بوش فرم زیر را تکمیل کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و درخواست شما را بررسی کنند.
  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

تعرفه سرویس لباسشویی بوش

هزینه و قیمت تعمیر ماشین لباسشویی بوش
تاریخ بروزرسانی : ۰۶ - ۰۲ - ۱۴۰۳
  • ایاب ذهاب .......... ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال
  • تشخیص عیب در محل .......... ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض شلنگ و ورودی آب .......... ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض ورودی آب آکواستاپ .......... ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض لاستیک درب لباسشویی (جلو) .......... ۳،۸۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض هیدروستات لباسشویی .......... ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض تسمه .......... ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض پمپ لباسشویی .......... ۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض المنت لباسشویی .......... ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض موتور لباسشویی .......... ۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال
  • اجرت تعویض میکروسوییچ لباسشویی .......... ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال
تعرفه

مشتریان در مورد ما چه میگویند؟

تعمیر لباسشویی بوش از چه خدماتی تشکیل می شود؟

روبراه سرویس اقدام به ارائه خدمات زیر می نماید:

نصب تخصصی و سرویس ماهیانه و جرمگیری ماشین لباسشویی بوش
تعمیر تخصصی و یا تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش
تعمیرات تخصصی برد لباسشویی بوش 
تعمیر و یا تعویض میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بوش
تعمیرات دیگ و یا تعویض کاسه نمد و بلبرینگ و شفت دیگ
رفع مشکل آبریزی ماشین لباسشویی بوش
تعمیر و یا تعویض‌موتور شست و شوی ماشین لباسشویی بوش
تعویض کمک فنر های ماشین لباسشویی بوش
تعویض و یا تعمیر درب ماشین لباسشویی بوش
و…

عیب یابی ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع مشکلات متداول آن

ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها در هر خانه‌ای امروزه پیدا می‌شود و با توجه به کارزیاد و شستشوی لباس‌ها و کار با آب و پودر لباسشویی استهلاک زیادی دارد و بیشتر از سایر وسایل آشپزخانه دچار مشکل و خرابی می‌شود. روبراه سرویس تعمیرکار تخصصی ماشین لباسشویی و یکی از با سابقه‌ترین نمایندگی‌های تعمیر لباسشویی بوش در تهران است. تعمیر بوش تخصص ماست.
همه نوع ماشین لباسشویی فارغ از نوع برند آن را روبراه و درست می‌کنیم! هرگونه خرابی یا اشکال در کار موتور ماشین لباسشویی یا پمپ آب یا خرطومی‌ها و لوله‌ها و هرگونه گرفتگی و نشتی یا رسوب و جرم می تواند منجر به عدم کار مناسب دستگاه شود. 


تعمیر ماشین لباسشویی کاری پیچیده است و برای هر نوع و سری ماشین لباسشویی چندین خطا یا ارور وجود دارد که دستگاه بصورت اتوماتیک آنها را تشخیص می دهد و اعلام می کند. فقط بعضی از کارها مثل نشتی آب هستند که خطایی نمیدهند و باید توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی بازدید دوره‌ای شوند و دستگاه شما سرویس گردد. سرویس کاران ما بسیار مجرب هستند و معمولا با اولین نگاه به دستگاه ایراد فنی را تشخصی می دهند

رایج ترین ایرادات ماشین لباسشویی بوش

چرا لباسشویی بوش روشن نمی شود؟

در صورتی که لباسشویی بوش شما کار نمی کند پیش از هرکاری موارد زیر را بررسی نمایید. در صورت وجود مشکل در بلبرینگ لباسشویی، با خارج شدن صدای زیاد از لباسشویی‌ مواجه خواهید شد. در برخی از ماشین آلات ممکن است بلبرینگ به شکل جداگانه ای از درام فروخته شود اما بهتر است درام و بلبرینگ را با هم تعویض نمایید.

ممکن است به اشتباه تشخیص داده شود که روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش به دلیل معیوب بودن تایمر است که در این زمان لازم است ابتدا قسمت های معیوب را بررسی نمایید. پس از تعویض تایمر مدار سیم کشی را بررسی نمایید و برای بررسی دقیق تر تایمر از یک مولتی متر استفاده کنید.

همچنین جهت بررسی و عیب یابی فیوز نیز لازم است از مولتی متر استفاده کنید و در صورتی که از خرابی آن اطمینان حاصل نمودید اقدام به تعویض فیوز ماشین لباسشویی بوش نمایید. لازم است مواردی را که موجب بروز مشکل در فیوز می شود مانند سیم و موتور و یا پمپ تخلیه لباسشویی را نیز بررسی نمایید. 

 

علت خارج شدن صدای زیاد از ماشین لباسشویی بوش چیست؟

در صورتی که از ماشین لباسشویی بوش شما در حین کار صدای زیادی خارج می شود به نکات زیر توجه نمایید:

پیش از هرکاری به محل نصب ماشین لباسشویی دقت نمایید. لازم است دستگاه بر روی سطح هموار نصب شود. به کمک پیچ های زیرین دستگاه اقدام به تراز کردن ماشین لباسشویی بوش نمایید. به آرامی دستگاه را جلو کشیده و اقدام به بررسی شلنگ تخلیه نمایید. در صورت وجود پوسیدگی و یا پارگی در شلنگ تخلیه لازم است با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در تهران تماس نمایید. بررسی کنید که علت صدای زیاد ماشین گیر کردن جسم خارجی در دیگ و یا محفظه داخلی نباشد. به هیچ عنوان از اجسام نوک تیز در جهت خارج کردن اشیاء خارجی استفاده نکنید. همچنین نقص فنی در پمپ تخلیه و یا موتور و تسمه نیز می تواند منجر به خارج شدن صدای زیاد از ماشین لباسشویی شود. 

 

علت وجود لرزش در ماشین لباسشویی بوش چیست؟

مهم ترین علت لرزش ماشین لباسشویی قرار دادن لباس ها به صورت نادرست در دستگاه است. به همین سبب به قرار دادن لباس بر اساس وزن مناسب ماشین لباسشویی توجه نمایید. همچنین لرزش لباسشویی می تواند به دلیل هم خوردن توازن دستگاه به دلیل‌ خرابی کمک فنر ها رخ دهد. نامیزان بود پایه های ماشین لباسشویی نیز می تواند در بروز  این مشکل موثر باشد.

علت عدم آبگیری ماشین لباسشویی بوش چیست؟

در صورت عدم آبگیری ماشین لباسشویی بوش لازم است ابتدا سر سیم ها را بررسی کنید. در مرحله بعدی بررسی کنید که شیر متصل به ماشین لباسشویی بسته نشده و یادگیری آب شهری قطع نشده باشد. گاهی ممکن است عدم آبگیری ماشین لباسشویی به دلیل انسداد در شلنگ های ورودی و یا وجود خمیدگی در آن رخ دهد. همچنین بررسی کنید که شیر برقی و هیدروستات ماشین لباسشویی بوش نیز دچار مشکل نشده باشد. 

علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی بوش چیست؟

در صورت وجود انسداد در مسیر خروجی آب، خشک کن قادر به خشک کردن لباس ها در ماشین لباسشویی نخواهد بود. به همین سبب‌ لازم است اقدام به بررسی‌ مسیر خروجی آب تا مسیر تخلیه نمایید. همچنین بیش از حد بودن لباس ها نیز موجب ایجاد خلل در فرایند خشک کردن ماشین لباسشویی بوش خواهد شد. همچنین ممکن است لباس ها در ماشین لباسشویی بوش به دلیل خرابی خازن راه انداز و یا وجود مشکلاتی در موتور دستگاه، خشک نشوند.

 

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش چیست؟

در صورتی که با مشکل باز و بسته نشدن درب ماشین لباسشویی بوش مواجه شدید ابتدا بررسی کنید که قفل درب ماشین لباسشویی سالم است. همچنین بررسی که میکروسوئیچ ماشین لباسشویی دچار مشکل نشده باشد.

 

چرا ماشین لباسشویی بوش نشتی دارد؟

چنانچه در ماشین لباسشویی بوش خود نشتی آب مشاهده کردید بهتر است سریعا دستگاه را از برق بکشید. نشتی آب در ماشین لباسشویی بوش می تواند به دلایلی مانند وجود شکاف در خروجی آب، نشتی دیگ لباسشویی و … باشد. این مشکل می تواند خطر برق گرفتگی به همراه داشته باشد برای همین بهتر است به نکات ایمنی توجه نمایید.

 

چرا ماشین لباسشویی بوش بوی سوختگی می دهد؟

ممکن است در حین روشن کردن لباسشویی بوش پلاستیک سوخته به مشام شما برسد. در این شرایط نیز لازم است سریعا لباسشویی را از برق بکشید. زیرا این مشکل می تواند به دلیل سوختگی یکی از قطعات داخلی باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از هر کاری و بروز آسیب بیشتر تعمیر ماشین لباسشویی بوش را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

 

در چه شرایطی می توان اقدام به تعمیر لباسشویی بوش در منزل نمود؟

چنانچه درجه حرارت آب به درستی تنظیم نشده است می توانید با استفاده از راهنمای فارسی دستگاه خود از محل کلید و یا پیچ تنظیم دما آگاهی یافته و آن را مطابق لباس مورد نظر خود تغییر دهید. 

پر شدن بیش از حد ماشین لباسشویی بوش ممکن است در طولانی مدت به قطعات دستگاه آسیب وارد نماید بنابراین در صورت بروز این مشکل تنها کافی است مقدار فشار آب سطح شست و شو را کاهش دهید.

کارنکردن کلید های موجود بر روی ماشین لباسشویی بوش که در این شرایط بهتر است از فعال نبودن قفل کودک مطمئن شوید و در صورتی که قفل کودک غیر فعال است با تعمیرکار خود تماس نمایید.

عدم انتخاب برنامه مناسب برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی بوش که لازم است بر اساس نوع جنس پارچه به سه متغیر مهم دمای آب، مدت زمان مناسب برای شست و شو و استفاده از شوینده مناسب توجه داشته باشید. بهتر است بدانید که برخی از مشکلات لباسشویی نیز تنها با ریست کردن لباسشویی بوش به سادگی و در منزل شما قابل حل می باشد. 

نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

جهت ریست کردن و یا راه اندازی مجدد ماشین لباسشویی بوش دو راه وجود دارد:

روش اول آن است که می توانید به سادگی کابل برق دستگاه را به مدت ۳۰ دقیقه از برق بکشید و سپس مجدد دستگاه را راه اندازی کنید.

در صورتی که ماشین لباسشویی بوش شما از ولوم برخوردار است به روش زیر توجه کنید:

ولوم را مانند ساعت تصور کنید و آن را بر روز ساعت ۱۲ قرار دهید به این صورت می توانید ماشین لباسشویی را خاموش کنید. سپس درب ماشین لباسشویی را ببندید و ولوم را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا بر روی ساعت ۶ قرار گیرد. پس از گذشت ۵ ثانیه کلید spin را فشار دهید و ولوم را به صورت همزمان بر روی ساعت ۷ قرار دهید. پس از چند ثانیه کلید spin را رها کنید و ولوم را بر روی ساعت ۱۲( حالت خاموش) قرار دهید. به این سادگی دستگاه شما ریست می شود و از تعمیر ماشین لباسشویی بوش بی نیاز خواهید شد.

آشنایی با خطا های ماشین لباسشویی بوش

ارور F01 / E01

این کد خطا نشان دهنده آن است که ورود آب به لباسشویی مشکل دارد.

ارور E:02

این کد خطا نشان دهنده آن است که آب در ماشین لباسشویی گرم نمی‌شود.

ارور E:03

 این کد خطا نشان دهنده آن است که لباسشویی نمی‌تواند مرحلهٔ آب‌کشی را درست انجام دهد.

ارور E:04 

این کد خطا نشان دهنده آن است که موتور لباسشویی مشکل دارد.

ارور E:05

این کد خطا نشان دهنده آن است که موتور لباسشویی درست کار نمی‌کند.

ارور E:06 

این کد خطا نشان دهنده آن است که به احتمال بسیار زیاد مدار ترمیستور (حسگر حرارتی یا NTC )دچار اتصال کوتاه شده است.

ارور E:07

این پیغام خطا هم مرتبط حسگر حرارتی NTC است.

ارور E:08 

این کد خطا نشان دهنده آن است که درب لباسشویی درست بسته نشده است.

ارور E:09

این کد خطا نشان دهنده آن است که دما بیش از حد بالا رفته است.

ارور E:10 

این کد خطا نشان دهنده آن است که احتمالا اتصالات برقی لباسشویی مشکل دارد.

ارور E:11

 این کد خطا نشان دهنده آن است که دما بیش از حد بالا رفته است.

ارور E:12 

این کد خطا نشان دهنده آن است که در بخشی از مدار برقی لباس‌شویی اتصال کوتاه رخ داده است.

ارور E:13 

این کد خطا نشان دهنده آن است که ولتا‌ژ برق ورودی لباسشویی بیش از حد بالا رفته است.

ارور E:14

این کد خطا نشان دهنده آن است که ولتا‌ژ برق ورودی لباسشویی بیش از پایین آمده است.

ارور E:15 

این کد خطا نشان دهنده آن است که احتمالا موتور لباسشویی دچار مشکل است.

ارور E:16

این کد خطا نشان دهنده آن است که درب لباسشویی درست بسته نشده است. درب را کامل ببندید. اگر مشکل برطرف نشد، میکروسوییچ درب درست عمل نمی‌کند.

ارور E:17

این کد خطا نشان دهنده آن است که آبگیری لباسشویی بیش از حد طول کشیده است.

ارور E:18

این کد خطا نشان دهنده آن است که آب موجود در دستگاه تخلیه نمی‌شود.

ارور E:19

این کد خطا نشان دهنده آن است که آب موجود در دستگاه گرم نمی‌شود.

ارور E:20

 

این کد خطا نشان دهنده آن است که سیستم حرارتی ماشین لباسشویی مشکل دارد.

ارور E:21 

 

این کد خطا نشان دهنده آن است که احتمالا موتور ماشین لباسشویی دچار اختلال شده است.

ارور E:23

 

 این کد خطا نشان دهنده آن است که معمولا لباسشویی حین نمایش این کد خطا بسیار رایج، یکسره کار می‌کند و خاموش نمی‌شود.

ارور E:25

 

نمایش این کد خطا در لباسشویی نشان دهنده بروز مشکل در حسگر کف دیگ یا آکوا سنسور می باشد.

ارور E:26

 

این کد خطا نشان دهنده آن است که بیش از حد آب وارد دیگ شده است.

ارور E:27 

 

این کد خطا نشان دهنده وجود اختلال در هیدروستات ماشین لباسشویی می باشد.

ارور E:28

 

این کد خطا نشان دهنده بروز مشکل در حسگر شدت جریان آب ماشین لباسشویی می باشد.

ارور E:29

 

این کد خطا نشان دهنده بروز مشکل در آب ورودی ماشین لباسشویی می باشد.

ارور E:31

 

به صورت کلی دو عامل اصلی موجب ظاهر شدن این خطا می‌شود: بروز مشکل تخلیه آب و مشکل در عملکرد هیدروستات.

ارور E:32

 

این کد خطا نشان دهنده آن است که مقدار لباسی که داخل لباس‌شویی قرار دارد کم‌تر یا بیش‌تر از حد لازم است.

ارور E:34

 

این کد خطا نشان دهنده آن است که درب به درستی بسته نشده یا سیستم ایمنی درب درست عمل نمی‌کند.

ارور E:35

 

این کد خطا نشان دهنده آن است که  قفل درب باز نمی‌شود.

ارور E:36

این کد خطا نشان دهنده آن است که میکروسوئیچ درست عمل نمی‌کند.

ارور E:37

این کد خطا نشان دهنده آن است که حسگر ntc خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

ارور E:38

در این کد خطا لازم است به توضیحات e37/ f37 مراجعه نمایید.

ارور E:42

این کد خطا نشان دهنده آن است که الکتروموتور ماشین لباسشویی به درستی کار نمی کند.

ارور E:43

در این کد خطا لازم است به ارور f42/e42 مراجعه نمایید.

ارور E:44

در این کد خطا لازم است به ارور f42/e42 مراجعه نمایید.

ارور E:47

در این کد خطا ممکن است مشکل از حسگر دما و یا الکتروموتور باشد.

ارور E:48

در این کد خطا ممکن است ولتاژ ورودی ضعیف شده و یا الکتروموتور آسیب دیده باشد.

ارور E:49

این کد خطا نشان دهنده بالا بودن ولتاژ ورودی ماشین لباسشویی می باشد.

ارور E:50

این کد خطا نشان دهنده وجود اختلال در الکتروموتور و رله برد الکترونیکی می باشد.

ارور E:51

این کد خطا نشان دهنده ایراد در سوئیچ قدرت و یا بروز نقص در  IGBT می باشد.

ارور E:57

این کد خطا نشان دهنده ولتاژ ورودی کمتر از ۲۰۰ وات و یا وجود مشکل در راه انداز برد الکترونیکی و یا الکتروموتور می باشد.

ارور E:58

این کد خطا نشان دهنده خطای حسگر d و یا سرعت دورانی پایین می باشد.

ارور E:59

این کد خطا نشان دهنده اختلال در سیم کشی داخلی و یا بروز اختلال در برد الکترونیکی لباسشویی می باشد.

ارور E:61

این کد خطا نشان دهنده اختلال در سیم کشی مدار لباسشویی و یا خرابی قفل درب می باشد.

ارور E:63

در مواجهه با این کد خطا، برد الکترونیکی لباسشویی دچار مشکل شده و هیچ دستوری به قطعات مختلف صادر نشده و لباسشویی از کار می افتد.

تعنیر لباسشویی بوش تعمیر لباسشویی بوش در تهران[/caption]

 

 

راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش

توجه کنید که پیش از استفاده از ماشین لباسشویی بوش لازم است از نحوه کار با دستگاه و استفاده اصولی از ماشین لباسشویی بوش آگاهی داشته باشید.

ممکن است گمان کنید که طرز کار با ماشین لباسشویی بوش کاری بسیار ساده است. اما در صورت عدم آگاهی از استفاده درست از دستگاه ممکن است به دستگاه خود آسیب وارد نمایید و چاره ای جز تعمیر ماشین لباسشویی بوش نداشته باشید.

آشنایی از نکات ایمنی در استفاده از ماشین لباسشویی بوش، برنامه ها و تنظیمات دستگاه، نحوه مراقبت اصولی از دستگاه، نحوه استفاده و عملکرد دکمه ها و برنامه ها در راهنمای فارسی تمامی مدل های ماشین لباسشویی بوش موجب افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش شده و از خرابی دستگاه و پرداخت هزینه سنگین جهت تعمیر ماشین لباسشویی بوش جلوگیری می نماید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش به صرفه تر است یا تعویض آن؟

گاهی ممکن است پس از اتمام یک روز کاری پر مشغله تمایل به شست و شوی حجم زیادی لباس داشته باشید. پس از انکه لباس ها را در داخل دستگاه قرار دادید و دستگاه را روشن کردید متوجه شوید، که ماشین لباسشویی از کار افتاده است یا روشن نمی شود.

در این شرایط ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که تعمیر ماشین لباسشویی بوش به صرفه تر است یا تعویض دستگاه؟ فاکتور های گوناگونی بر این تصمیم اثر گذار می باشند که شامل برند ماشین لباسشویی و گارانتی می باشد. راجع به دستگاه ها و لوازم خانگی کوچک مانند توستر و یا خردکن می توان به آسانی تصمیم گرفت که تعمیر به صرفه تر است یا تعویض!!

اما از آن جایی که ماشین لباسشویی از مهم ترین لوازم خانگی می باشد و امروزه و به دلیل گرانی و تحریم خریداری ماشین لباسشویی کاری دشوار و در بعضی اوقات غیر ممکن است به شما توصیه می کنیم بررسی این موضوع را به تعمیرکاران روبراه سرویس بسپارید تا پس از عیب یابی تخصصی دستگاه به اطلاع شما برسانند که تعمیر ماشین لباسشویی بوش به صرفه تر است یا تعویض آن!

 

کدامیک از قطعات ماشین لباسشویی بوش ارزش تعمیر دارند؟

در صورتی که در حین کار با ماشین لباسشویی خود دچار مشکل شدید، پس از عیب یابی دستگاه می توانید تصمیم بگیرید که برخی قطعات را تعویض کنید یا خیر. برخی از قطعات ماشین لباسشویی بوش به دلیل قیمت مناسبی که دارند بهتر است تعویض شوند تا مجدد شما را دچار مشکل نکنند.

به این صورت که لزومی ندارد پس از پنچر شدن لاستیک، خودرو خود را تعویض کنید. اما در صورت خرابی موتور ممکن است تعمیر خودرو به صرفه نباشد و بهتر باشد آن را تعویض کنید. ماشین لباسشویی بوش از قطعات مختلفی همچون دیگ، موتور، پمپ، برد الکترونیکی، لاستیک دور درب، تسمه و قرقره تشکیل شده است.

در صورتی که ایراد ماشین لباسشویی بوش از تسمه و قرقره باشد، به دلیل هزینه کم این قطعات بهتر است اقدام به تعویض آن نمایید. اما پمپ ماشین لباسشویی بوش داستان متفاوتی دارد!! در صورتی که پمپ ماشین لباسشویی بوش دچار مشکل شده است بهتر است با تعمیرکار خود مشورت کنید که جهت تعمیر ماشین لباسشویی بوش بهتر است پمپ را تعویض کرد و یا بهتر است دستگاه را تعویض نمود.

همچنین در صورت خرابی دیگ نیز بهتر است به صورت کلی اقدام به تعویض ماشین لباسشویی خود نمایید. روبراه سرویس بورس قطعات یدکی و فابریک ماشین لباسشویی بوش با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت می باشد.

تعمیر لباسشویی بوش
تعمیر لباسشویی بوش
نصب، سرویس و تعمیر لباسشویی

نصب ماشین لباسشویی بوش در کلیه نقاط شهر تهران

چگونگی نصب ماشین لباسشویی بوش

نصب ماشین لباسشویی بوش‌ امری مهم است که در صورت انجام نادرست منجر به بروز مشکلاتی در کارکرد قطعاتی مانند موتور ماشین لباسشویی خواهد شد. همچنین گسترش تکنولوژی نصب ماشین لباسشویی بوش به کاری دشوار تر از قبل تبدیل شده است.

برخی از تنظیمات و قطعات ماشین لباسشویی بوش با سیستم لوله کشی و برقی کشور متفاوت می باشد بنابراین بهتر است نصب تخصصی و‌ اصولی ماشین لباسشویی بوش را به نمایندگی های معتبر ماشین لباسشویی بوش در تهران بسپارید.

تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس با سال ها تخصص قادر به نصب پیچیده ترین ماشین لباسشویی های موجود در بازار نیز می باشند. موارد مهمی که لازم است حتما توسط تکنسین در حین نصب ماشین لباسشویی بررسی شود تراز بودن دستگاه، انتخاب مکانی مناسب برای دستگاه اتصال اصولی شیر های آب و اتصالات ماشین لباسشویی و لوله کشی ورودی و خروجی دستگاه و … می باشد.

پس از خرید ماشین لباسشویی بوش لازم است به محل مناسب جهت نصب دستگاه خود توجه داشته باشید. بهترین محل جهت نصب ماشین لباسشویی بوش مکانی هموار و بدون داشتن شیب می باشد و لازم است دسترسی کامل به آب گرم و سرد و تهویه داشته و نزدیک پریز برق باشد.

همچنین بهتر است سطحی سخت و بدون لرزش را جهت نصب ماشین لباسشویی انتخاب نمایید. همچنین به هیچ عنوان ماشین لباسشویی بوش را در کنار سیستم های گرمایشی قرار ندهید. سپس باید به تراز بودن ماشین لباسشویی بوش توجه داشته باشید.

در قسمت زیرین ماشین لباسشویی بوش چهار پایه قابل تنظیم تعبیه شده است و آچاری نیز جهت تنظیم این پایه ها وجود دارد. با چرخاندن پایه ها در جهت عقربه های ساعت پایه های پایین آمده و با چرخاندن آن خلاف عقربه های ساعت پایه ها بالا می رود.

همچنین می توانیم بر روی ماشین لباسشویی تراز دستی قرار دهیم و از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنیم. تراز نبودن ماشین لباسشویی موجب بروز مشکلاتی از قبیل صدای زیاد ماشین لباسشویی بوش و یا لرزش دستگاه در حین کار خواهد شد که به مرور به قطعات دستگاه شما آسیب وارد می شود. در مرحله بعدی به پیچ های حمل و نقل در پشت ماشین لباسشویی و نصب شلنگ ها توجه کنید.

برای اتصال شلنگ ها به شیر آب گرم و سرد لازم است پیچ حمل و نقل را باز کنید. این پیچ ها جهت حمل و نقل و عدم جا به جایی و ثبات دستگاه توسط کارخانه ها در تمامی ماشین های لباسشویی تعبیه شده است. ورودی آب سرد در پشت دستگاه با حرف C و آب گرم با حرف‌ H قرار گرفته اند. لازم است شلنگ ورودی آب سرد و گرم را به این دو ورودی متصل نمایید.

پس از اتصال نیز از عدم وجود نشتی از دستگاه مطمئن شده و در جهت آب بندی از نوار تفلون استفاده کنید. سپس شلنگ تخلیه آب خروجی را از ماشین لباسشویی به فاضلاب متصل می کنیم که معمولا این اتصالات به زیر سینک دستشویی وصل می شود. در نهایت نیز دستگاه را به برق متصل کنید و طبق دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش از نحوه کار با دستگاه آگاهی یابید. شما می توانید با تماس با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ نصب تخصصی ماشین لباسشویی بوش را به نمایندگی روبراه سرویس در شهر تهران بسپارید.

بهترین محل جهت نصب لباسشویی بوش در کجاست؟

یکی از اصلی ترین سوالات کاربران از تعمیرکاران روبراه سرویس در این زمینه است که بهترین مکان جهت نصب لباسشویی بوش در کجاست تا طول عمر دستگاه افزایش یابد و نیاز به تعمیر لباسشویی بوش نیز کاهش پیدا کند؟ آیا می توان لباسشویی را در بالکن و یا حمام قرار داد؟ ما در این بخش شما را با بهترین مکان جهت نصب لباسشویی بوش آشنا خواهیم ساخت.
پیش از نصب لباسشویی بوش لازم است به برخی نکات اعم از نزدیک بودن به لوله آب، نزدیک بودن به سیستم تخلیه و پریز برق توجه کنید. در خانه های لوکس، اتاقی به نام لاندری روم وجود دارد که مکان مناسبی جهت تهیه لباسشویی است. اما اگر اپارتمان شما کوچک است و نمی دانید کجا می توانید دستگاه خود را قرار دهید که علاوه بر اشغال فضای کم، خیلی در دید نیز نباشد لازم است مکانی در نزدیکی پریز برق، لوله آب و سیستم تخلیه آب پیدا کنید.

بهترین مکان نصب لباسشویی بوش در آپارتمان های کوچک کجاست؟
اگر نمی دانید بهترین مکان جهت نصب لباسشویی در آپارتمان های کوچک کدام نقطه از آشپزخانه است بهتر است سعی کنید از کلیه وسایل اشپزخانه استفاده نمایید. می توانید لباسشویی خود را به وسیله کابینت های موجود درون آشپزخانه مخفی کنید. 

در صورتی که تمایل به نصب کابینت در آشپزخانه خود را دارید بهتر است مکانی جهت نصب لباسشویی در نظر گیرید تا به این شکل لباسشویی شما در مکان مشخصی نصب شود و کمتر در معرض دید باشد. بسیاری از افراد نیز ممکن است لباسشویی خود را درون سرویس بهداشتی قرار دهند. اما لازم است لباسشویی خود را در محلی دور از آب قرار دهید تا دستگاه در معرض اتصالی نباشد و نیازی به تعمیر لباسشویی بوش نداشته باشید.

آیا می توان لباسشویی بوش را در بالکن قرار داد؟
در صورتی که در آشپزخانه و حمام منزل شما محل مناسبی جهت قرار دادن دستگاه وجود ندارد می توانید لباسشویی خود را درون بالکن قرار دهید. با قرار دادن لباسشویی در بالکن می توان فضای آشپزخانه را نیز افزایش داد. پیش از قرار دادن لباسشویی در بالکن لازم است یک محفظه ای شبیه به کابینت را برای دستگاه خود طراحی نمایید تا به این شکل دستگاه از باران و برف در امان باشد.

 بهتر است از کابینت های ضد آب استفاده نمایید و پس از آن دستگاه خود را در بالکن قرار دهید تا به این صورت از بروز هرگونه مشکل در لباسشویی خود پیشگیری نمایید. علاوه بر آن به نزدیکی دستگاه خود به پریز برق، سیستم تخلیه آب و نزدیکی به لوله آب نیز توجه کنید.

آیا می توان لباسشویی را در سرویس بهداشتی قرار داد؟
در صورتی که منزل شما برخوردار از یک سرویس بهداشتی بزرگ است می توان از بخشی از حمام به عنوان محل قرار گیری لباسشویی استفاده کرد. اما لازم است پیش از انجام این کار با افراد مجرب در زمینه تعمیر لباسشویی بوش مشورت کنید. به این منظور لازم است درون حمام خود یک کابینت و یا محل مناسب جهت قرار دادن لباسشویی ایجاد کنید. 

بهتر است این محل را به صورتی طراحی کنید که دستگاه شما در معرض آب نباشد. چرا که قرار گیری لباسشویی در معرض آب موجب معیوب شدن این قطعه شده و شما را نیازمند تعمیر لباسشویی بوش می سازد. با طراحی یک کابیمت در حمام می توان محلی مناسب برای‌ قرار دادن مواد شوینده و لباس های کثیف نیز ایجاد کرد.

آیا می توان جهت قرار دادن لباسشویی در حمام از پرده مخصوص استفاده کرد؟
یکی دیگر از مناسب ترین مکان ها جهت قرار دادن لباسشویی می تواند حمام آپارتمان شما باشد. اگر در منزل شما حمام بزرگی وجود دارد می توانید بخشی از این حمام را به عنوان محل قرار گیری ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. اما دقت کنید که لباسشویی شما در نزدیک لوله کشی آب قرار داشته باشد. 

همچنین در نزدیکی دستگاه سیستم تخلیه فاضلاب و یک پریز برق نیز قرار داشته باشد. در صورتی که تمایل به قرار دادن لباسشویی در حمام دارید بهتر است از یک پرده مخصوص که ضد آب است استفاده نمایید. همچنین می توانید به جای پرده با طراحی و نصب کابینت ضد آب از معیوب شدن دستگاه خود و صرف هزینه تعمیر لباسشویی بوش پیشگیری نمایید.

سرویس ماشین لباسشویی بوش در کلیه نقاط شهر تهران

یکی از مهم ترین‌ اقداماتی که موجب افزایش کارایی و طول عمر ماشین لباسشویی بوش می شود سرویس منظم ماشین لباسشویی بوش می باشد. سرویس منظم ماشین لباسشویی بوش به شما امکان می دهد تا از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید و در صورت بروز کوچک ترین مشکل در دستگاه، پیش از شدید تر شدن آن و آسیب به قطعات دیگر ، آن مشکل را حل کنید.

یکی از مهم ترین کار هایی که در سرویس ماشین لباسشویی بوش انجام میگیرد، جرمگیری‌ دستگاه است. جرمگیری منظم ماشین لباسشویی بوش از انباشت رسوبات و یا آسیب به قطعات ماشین لباسشویی و لباس های شما جلوگیری می کند. شما می توانید با خیالی آسوده سرویس ماهیانه ماشین لباسشویی بوش در شهر تهران را به نمایندگی روبراه سرویس بسپارید.

نحوه جرمگیری ماشین لباسشویی بوش

چه زمانی لازم است اقدام به جرمگیری ماشین لباسشویی بوش نماییم؟ از چه روشی می توانیم استفاده کنیم؟ جرمگیری ماشین لباسشویی بوش چه اهمیتی دارد. ماشین لباسشویی بوش با تمیز نمودن لباس ها کثیف، آلودگی های آن را جذب خود می نماید و به این صورت جرم و آلودگی در ماشین لباسشویی جمع می شوند. این اتفاق به مرور موجب خارج شدن بوی بد از ماشین لباسشویی می شود.

همچنین آب شهر که وارد دستگاه می شوند از مقادیر نا خالصی و جرم برخوردار می باشد که در بلند مدت در قطعات ماشین لباسشویی بوش رسوب نمودن و عملکرد ماشین لباسشویی را مختل می کند. در صورت عدم توجه به جرمگیری و رسوب زدایی منظم ماشین لباسشویی بوش، قطعات ماشین لباسشویی به مرور دچار مشکل شده و لباس ها نیز به خوبی تمیز نخواهند شد.

زمان مناسب برای جرمگیری ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش نقش مهمی در شست و شوی انواع لباس ها بر عهده دارد. بنابراین زمانی که پس از شست و شوی لباس ها متوجه شدید که لباس های شما تمیز نشده و یا بوی بدی از دستگاه به مشام شما رسید لازم است دستگاه را جرمگیری نمایید. نشانه دیگر نیاز دستگاه به جرمگیری، خشک نشدن لباس ها پس از شست و شو در ماشین لباسشویی می باشد.

می توان گفت در صورت بروز نشانه هایی مانند خشک نشدن لباس ها، چرک مردگی، استشمام بوی نامطبوع از لباس ها نشان دهنده انباشت جرم و رسوبات در دستگاه بوده و لازم است سریعا اقدام به جرمگیری ماشین لباسشویی بوش نمایید. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است هر دو ماه یکبار اقدام به جرمگیری ماشین لباسشویی بوش نمایید.

چگونه می توان از انباشت رسوبات در ماشین لباسشویی بوش جلوگیری کرد؟

پس از اتمام شست و شو بهتر از درب دستگاه را باز نمایید تا رطوبت در دستگاه باقی نماند. همچنین بهتر است لاستیک دور درب را با یک پارچه نرم خشک نمایید. به هیچ عنوان از مواد شوینده ای که ذات خورندگی دارند مانند جوش شیرین استفاده نکنید. به جرمگیری منظم ماشین لباسشویی بوش توجه نمایید. فیلتر ماشین لباسشویی را به صورت منظم باز نموده و با استفاده از شوینده مناسب و برس کوچک اقدام به نظافت آن کنید.

همچنین به نظافت منظم محفظه پودر ماشین لباسشویی نیز توجه کنید. به هیچ عنوان از دیگ به عنوان محلی برای جمع آوری لباس ها کثیف استفاده نکنید. بهتر است لباس ها را جمع آوری نموده و یک باره در دیگ قرار دهید. بهتر است برای شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی  از پودر استفاده نمایید. استفاده مداوم از مایع موجب انباشت رسوبات در دستگاه می شود. به نظافت منظم دیگ و قسمت های دیگر ماشین لباسشویی توجه داشته باشید. جهت جرمگیری ماشین لباسشویی بوش می توانید از پودر جرمگیر، قرص جرمگیر و یا مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

چرا لازم است ماشین لباسشویی  بوش را جرمگیری کنیم؟

تمیز نشدن لباس ها و باقی ماندن آلودگی در بافت لباس موجب ایجاد آلرژی و بیماری های پوستی به خصوص در کودکان خواهد شد. انباشت رسوبات در قطعات ماشین لباسشویی موجب افت عملکرد دستگاه و آسیب رسیدن به قطعات ماشین لباسشویی شما می شود. به همین صورت به مرور نیازمند تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی بوش خواهید داشت. به همین ترتیب بهتر است به رسوب زدایی مرتب ماشین لباسشویی بوش توجه داشته باشید:

آموزش گام به گام جرمگیری ماشین لباسشویی بوش

در حین جرمگیری ماشین لباسشویی بوش لازم است به نظافت تمامی قسمت های دستگاه توجه داشته باشید:

ابتدا لازم است جهت حفظ ایمنی پیش از جرمگیری ماشین لباسشویی دستگاه را از برق بکشید. سپس اقدام به نظافت بدنه دستگاه به کمک یک اسفنج نرم و ماده شوینده نمایید. سپس لازم است مخزن جا پودری و محفظه شوینده ماشین لباسشویی را بر اساس راهنمای ماشین لباسشویی بوش خارج نمایید و آن را به خوبی شسته و در نهایت پس از خشک شدن کامل در جای خود قرار دهید.

سپس بر اساس راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش فیلتر را خارج کنید و با استفاده از یک برس کوچک اقدام به نظافت فیلتر نموده و در نهایت آن را در جای خود قرار دهید. نظافت لاستیک دور درب ماشین لباسشویی : در حالت کلی لازم است پس از هربار شست و شو لاستیک دور درب را با یک دستمال نرم خشک کنید.

در صورت انباشت رسوبات در لاستیک دور درب ، با یک دستمال و شوینده مناسب اقدام به جرمگیری آن نمایید. جهت جرمگیری دیگ ماشین لباسشویی و قسمت های دیگر نیز می توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین، قرص و یا پودر جرمگیر ماشین لباسشویی بوش استفاده کنید. در صورتی که زمان کافی برای جرمگیری ماشین لباسشویی بوش ندارید نیز می توانید با خیالی آسوده جرمگیری تمامی قسمت های ماشین لباسشویی بوش را به نمایندگی روبراه سرویس بسپارید.

چگونه می توان طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش داد تا دیگر نیازی به تعمیر لباسشویی بوش نداشته باشیم؟

جهت افزایش طول عمر دستگاه و پیشگیری از آسیب رسیدن به لباسشویی بوش به نکات زیر توجه نمایید:

توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی بوش

در صورتی که بدون توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی خود، اقدام به شست و شوی لباس ها نمایید، به قطعات دستگاه خود آسیب‌ وارد می نمایید و به این صورت طول عمر ماشین لباسشویی بوش‌ کاهش می یابد. همچنین این کار موجب آسیب رسیدن به موتور دستگاه شده و شما نیازمند تعمیر ماشین لباسشویی بوش خواهید شد. ماشین های لباسشویی در ظرفیت های ۴،۶،۷،۹،۱۰،۱۱ در بازار عرضه می شوند و معمولا ظرفیت این دستگاه ها بر روی لباسشویی درج شده است.

 

نظافت مرتب و تعویض‌ به موقع واشر دور درب ماشین لباسشویی بوش

در اطراف درب لباسشویی واشری تعبیه شده که وظیفه چفت کردن درب به دستگاه را بر عهده دارد. در صورت کثیفی و یا پوسیدگی این واشر، چسبندگی آن از بین می رود و موجب نشتی آب از لباسشویی بوش خواهد شد.

در این شرایط‌ لازم است با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش تماس نمایید تا اقدام به تعویض واشر دور درب دستگاه نماید. نظافت و یا تعویض مرتب واشر دور درب موجب افزایش کارایی و طول عمر لباسشویی بوش خواهد شد.

 

استفاده از آب مناسب با املاح کم در ماشین لباسشویی بوش

در صورت استفاده از آب با املاح زیاد، به مرور رسوباتی در قطعات دستگاه شما انباشته خواهد شد. این رسوبات به مرور موجب خرابی‌ قطعات لباسشویی بوش شده و همچنین به بافت لباس های شما نیز آسیب وارد می نمایند. بنابراین بهتر است از آب مناسب با املاح کم در دستگاه خود استفاده کنید تا علاوه بر افزایش کارایی لباسشویی بوش ، لباس های تان نیز تمیز تر شود.

 

روشن نکردن لباسشویی بوش در ساعات اوج مصرف

در صورتی که لوازم برقی و خانگی خود را در ساعات اوج مصرف روشن کنید، به دلیل وجود نوسانات زیاد در جریان برق، برق کافی به دستگاه شما نمی رسد و این اتفاق می تواند موجب بروز اتصالی و سوختن قطعات دستگاه شود. بنابراین برای جلوگیری از خرابی لباسشویی بوش بهتر است دستگاه خود را در اول صبح و یا آخر شب‌ روشن کنید.

 

در ماشین لباسشویی‌ بوش‌ از آب جوش استفاده نکنید

با وجود آنکه آب گرم موجب تمیز شدن بیشتر لکه ها و کثیفی ها می شود اما استفاده از آب جوش در ماشین لباسشویی به قطعات و فلزات داخلی دستگاه آسیب وارد می نماید. بنابراین برای جلوگیری از خراب شدن دستگاه و تعمیر لباسشویی بوش بهتر است از آب جوش در دستگاه خود استفاده نکنید.

 

نظافت مرتب فیلتر ماشین لباسشویی بوش

در ماشین های لباسشویی و ظرفشویی فیلتر هایی تعبیه شده که مانع از ورود ذرات خارجی به قطعات دستگاه می شود. به همین دلیل بررسی و نظافت مرتب فیلتر موجب می شود که در صورت کثیف‌ شدن و یا خرابی فیلتر پیش‌ از بروز مشکل برای دستگاه، مشکل را حل کنید و به این صورت کارایی لباسشویی بوش‌ را افزایش دهید.

 

به مدت طولانی درب لباسشویی را باز نگذارید

باز گذاشتن درب لباسشویی برای مدت طولانی موجب رشد باکتری ها و کپک ها در واشر دور درب دستگاه خواهد شد و خرابی واشر دور درب نیز موجب نشت آب‌ از لباسشویی و آسیب‌ رسیدن به قطعات دستگاه می شود. بنابراین بهتر است به مدت طولانی درب دستگاه را باز نگذارید تا نیازی به تعمیر لباسشویی بوش پیدا نکنید.

 

تمیز کردن لباسشویی بوش پس از هر بار استفاده از دستگاه

به نظافت مرتب لباسشویی بوش پس از هر بار استفاده توجه کنید. در غیر این صورت کثیفی هایی در دیگ لباسشویی انباشته می شود که در طولانی مدت به قطعات دستگاه شما آسیب وارد می نماید.

 

استفاده از محافظ جهت اتصال لباسشویی بوش به برق

مهم ترین عامل خرابی موتور و قطعات دیگر لباسشویی بوش، وجود نوساناتی در جریان برق می باشد. بنابراین بهترین کار برای جلوگیری از خراب شدن لباسشویی بوش استفاده از محافظ برق می باشد.

همچنین برای افزایش طول عمر دستگاه بهتر است در صورتی که با هر گونه مشکل در حین کار با لباسشویی مواجه شدید، سریعا با روبراه سرویس تماس نمایید تا مجرب ترین تعمیرکاران اقدام به سرویس، عیب یابی و تعمیر لباسشویی‌ بوش شما در محل نمایند.

تعمیر برد لباسشویی بوش
یکی از مهم ترین قطعات در لباسشویی بوش برد الکترونیکی می باشد که معیوب شدن آن شما را نیازمند تعمیر لباسشویی بوش می نماید. برد در لباسشویی مانند مغز درون دستگاه است که اقدام به کنترل سایر قطعات لباسشویی جهت انجام عملکرد شست و شو درون دستگاه می نماید. در صورت بروز هرگونه مشکل در این برد، عملکرد دستگاه شما به صورت کلی دچار مشکل می شود و لازم است سریعا به فکر تعمیر این قطعه باشید. 

به این صورت برد لباسشویی بوش وظیفه دارد تا دستوراتی که از سمت دکمه استارت و تایمر دریافت می کند را بر روی دستگاه اعمال نماید. در صورت معیوب شدن این قطعه، عملکرد سایر قطعات نیز دچار مشکل شده و دستگاه قادر به شست و شوی لباس ها نخواهد بود. اگر برد لباسشویی بوش معیوب شود، با روشن نشدن لباسشویی مواجه خواهید شد. به دلیل تخصصی بودن این قطعه لازم است جهت عیب یابی و تعمیر آن و در صورت نیاز به تعویض آن با تعمیرگاه های تخصصی در تهران تماس نمایید.

علت معیوب شدن برد لباسشویی بوش چیست؟
چرا برد لباسشویی بوش روشن نمی شود؟ مشکلات مرتبط با برد لباسشویی بوش می تواند مکانیکی یا الکترونیکی باشد و تشخیص صحیح معیوب شدن این برد می تواند موجب پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر درون دستگاه شود. برخی مشکلاتی که برد الکترونیکی با آن مواجه می شود ممکن است ناشی از عدم استفاده اصولی از دستگاه باشد. در ادامه شما را با اصلی ترین عوامل خرابی برد جهت تعمیر لباسشویی بوش آشنا خواهیم ساخت.
بر روی برد لباسشویی بوش قطعاتی نظیر خازن و فیوز هایی تعبیه شده است. اگر با مشکل نوسان در جریان برق مواجه شوید، خازن اتصالی کرده و برد دستگاه شما معیوب خواهد شد. علاوه بر آن ممکن است نفوذ آب و رطوبت به درون دستگاه شما، موجب اتصالی سیم پیچ داخلی و معیوب شدن برد شود. گاهی اوقات نیز فیوز و خازن های لباسشویی معیوب می شوند و موجب از کار افتادن برد لباسشویی بوش خواهند شد.

نشانه های خرابی برد لباسشویی بوش چیست؟
شما می توانید با آگاهی از برخی نشانه ها، به معیوب شدن برد لباسشویی خود پی ببرید. در صورت بروز این علائم بهتر است عیب یابی و تعمیر لباسشویی بوش‌ را جدی بگیرید و پیش از بروز مشکلات جدی تر اقدام به تعمیر و یا تعویض این قطعه نمایید. اصلی ترین علائم خرابی برد لباسشویی بوش به شرح زیر است:

  • لباسشویی قادر به انجام کار طبق برنامه و اجرای تک تک برنامه های اعمال شده توسط کاربر نخواهد بود.
  • پنل جلویی لباسشویی شما از کار افتاده باشد و قادر به اجرای برنامه ها نباشد.
  • زمانی که لباسشویی شما به صورت ناگهانی خاموش می شود و قادر به اتمام برنامه شست و شو نیست.
  • پنل جلویی لباسشویی به صورت کامل خاموش شده است و کاربر توان تغییر در تنظیمات دستگاه را نخواهد داشت.

چرا برد لباسشویی بوش می سوزد؟
همان طور که گفته شد برد لباسشویی بوش مهم ترین قطعه در دستگاه است که می توانید با آگاهی از علل سوختن این برد، از بروز این مشکل جلوگیری نمایید. سوختن برد لباسشویی بوش به صورت کلی ۳ دلیل عمده دارد که به شرح زیر است:

  • وجود نوسان در جریان برق
  • استفاده بیش از حد از لباسشویی
  • ریختن مقدار بیش از حد شوینده درون دستگاه

یکی از اصلی ترین عوامل مرتبط با سوختن برد لباسشویی بوش، نوسان در جریان برق است. برد قطعه بسیار حساسی است که مقاومتی در برابر نوسان جریان برق ندارد و به همین دلیل با نوسان در جریان برق می سوزد. بنابراین با رعایت نکات زیر می توانید از سوختن این قطعه جلوگیری نمایید.
در صورتی که ساکن منطقه ای با رعد و برق زیاد هستید، لازم است از یک برق گیر استفاده نمایید. برق گیر جریان اضافه را به زمین انتقال داده و به این صورت مانع از سوختن قطعات اصلی دستگاه شما نظیر برد لباسشویی بوش می شود. بهتر است همواره از محافظ برق استفاده نمایید تا به این صورت خسارت های وارد شده از نوسان برق را تا میزان زیادی کاهش دهید.
در مدت عدم استفاده از لباسشویی بهتر است دستگاه خود را از برق بکشید. با عدم اتصال دستگاه به برق، نوسان برق قادر به آسیب رساندن به لباسشویی شما نخواهد بود. بهتر است در نیمه های شب و یا اوایل صبح اقدام به استفاده از دستگاه خود نمایید و از‌ ساعت ۱۸ تا ۲۴ که اوج مصرف برق می باشد دستگاه خود را روشن نکنید. اگر مقدار نوسان برق در ساختمان شما بیش از حد است بهتر است از یک تعمیرکار جهت عیب‌ یابی و رفع این مشکل کمک بخواهید.
عامل مهم دیگری که موجب سوختن برد لباسشویی بوش می شود، استفاده از دستگاه به مقدار بیش از حد است. در صورتی که میزان لباس ها کثیف شما زیاد می باشد به هیچ عنوان کلیه لباس ها را با هم درون دستگاه قرار ندهید و یا دستگاه خود را در مدت کوتاه چند بار روشن نکنید. 

بهتر است جهت شست و شوی لباس های زیاد در چند مرحله از لباسشویی خود استفاده نمایید و بین مراحل نیز یک ساعت به دستگاه خود استراحت دهید. در غیر این صورت به قطعات الکترونیکی دستگاه خود آسیب جبران ناپذیری وارد می کنید و لازم است هزینه زیادی جهت تعمیر لباسشویی بوش نمایید.
در صورتی که شوینده ریخته شده درون لباسشویی از حد استاندارد بیشتر باشد دستگاه شما بیش از حد کف می کند و این کف به قطعات لباسشویی شما نظیر برد آسیب وارد می نماید. بنابراین به مقدار شوینده ای که درون دستگاه خود میریزید توجه کنید. همچنین به اورجینال بودن این شوینده و نگذشتن انقضای آن نیز توجه کنید تا سلامت برد لباسشویی خود را تضمین نمایید.

چگونه می توان برد لباسشویی بوش را تست کرد؟
برخی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار با لباسشویی خود با آن مواجه شوید ناشی از معیوب شدن برد است. به همین دلیل لازم است از خرابی این قطعه مطمئن شوید و برای این کار اقدام به تست برد لباسشویی خود نمایید. جهت تست برد لباسشویی بوش به نکات زیر توجه کنید.

  • لازم است در لباسشویی های جدید به خطای ظاهر شده بر روی صفحه نمایش دستگاه توجه کنید.
  • لازم است برای بررسی سلامت برد لباسشویی بوش اقدام به بررسی خروجی های این قطعه نمایید.
  • شما می توانید جهت تست خروجی برد از یک لامپ ۲۲۰ ولت ۱۰۰ وات استفاده نمایید.
  • جهت انجام این کار لازم است دکمه استارت را فشار داده و برد را روشن نمایید.
  • چنانچه پس از اتصال خروجی ها لامپ دستگاه شما روشن شد، برد لباسشویی شما مشکلی ندارد و سالم است.

نشانه های خرابی خازن برد لباسشویی بوش چیست؟
در صورتی که اقدام به شست و شوی لباس ها در لباسشویی نموده اید اما پس از گذشت ۵ ثانیه موتور دستگاه خاموش می شود، خازن برد معیوب شده است. چنانچه نور قفل درب لباسشویی شما به حالت چشمک زن درآمده است و پس از ۵ ثانیه استارت خاموش می گردد نیز لازم است اقدام به تعویض خازن نمایید.
جهت تعویض خازن برد لباسشویی برای تعمیر لباسشویی بوش به نکات زیر توجه کنید:

  • لازم است کنترل پنل را بکشید و حتی در نگاه اول ممکن است چیزی غیر عادی به چشم شما نخورد اما با بررسی دقیق خازن ۱۰۰۰ متری ۶.۳ ولت را پیدا خواهید کرد.
  • ممکن است کلاهک این خازن به مرور زمان آب شده و یا لحیم آن نیز باز شده باشد و در این شرایط باید خازن جدیدی را جایگزین کنید.
  • هنگامی که درب لباسشویی شما به صورت کامل قفل نمی شود و دستگاه قادر به شروع کار نیست نیز لازم است جهت تعمیر لباسشویی بوش اقدام به بررسی خازن و تعویض این قطعه نمایید.

تعمیر برد لباسشویی بوش چگونه است؟
گاهی ممکن است با تعمیر برد لباسشویی بوش، دستگاه شما به حالت قبل باز گردد. همچنین تعمیر برد لباسشویی بوش در بسیاری از موارد از تعویض این قطعه به صرفه تر می باشد. در صورت عدم برخورداری از دانش فنی و یا تجهیزات لازم برای این کار لازم است جهت تعمیر و تعویض برد لباسشویی بوش با تعمیرگاه های تخصصی در تهران تماس نمایید.
پیش از هرکاری جهت حفظ ایمنی لازم است دستگاه خود را از برق بکشید. سپس اقدام به خارج کردن پنل کنترل لباسشویی نمایید. در صورت مشاهده کثیفی ها و آلودگی ها لازم است با استفاده از یک اسپری تمیز کننده آن را به خوبی تمیز نمایید. توجه کنید که خازن های الکترولیتی درون دستگاه به شکل کامل صاف باشند. در صورت بروز تاخوردگی درون این خازن ها از شکستگی آن مطمئن شوید. ممکن است این خازن ها به مرور زمان و یا به دلیل حرارت آب شده باشد و یا از جای خود خارج شود.
در صورت خارج شدن الکترولیت ها از برد لباسشویی، این قطعه نیز معیوب خواهد شد. در صورت معیوب شدن خازن، لازم است خازن جدید را روی برد نصب کنید و به این صورت دستگاه شما به حالت قبل باز خواهد گشت.

تعویض برد لباسشویی بوش به چه صورتی است؟
گاهی ممکن است معیوب شدن برد لباسشویی بوش‌ شما تا اندازه ای باشد که دستگاه قابل تعمیر نباشد. در این شرایط لازم است به جای صرف هزینه سنگین جهت تعمیر این قطعه، اقدام به تعویض آن و خریداری برد فابریک لباسشویی بوش نمایید. 

در این شرایط‌ با باز کردن پنل، می توانید برد را از جای خود خارج نمایید و سپس برد فابریک لباسشویی بوش‌ را در جای مشخص خود قرار دهید. لازم است تعویض برد توسط افراد مجرب انجام گیرد. چرا که در غیر این صورت با مشکلات شدید تری مواجه خواهید شد. اورجینال بودن برد نیز در عملکرد دستگاه تاثیر‌ قابل توجهی بر جای می گذارد.
بنابراین بهتر است جهت تعویض برد لباسشویی بوش با تعمیرگاه های تخصصی در تهران تماس نمایید.

نکات کاربردی در جهت تعمیر لباسشویی بوش و تعویض برد
تعمیر و تعویض برد لباسشویی بوش کاری بسیار فنی و تخصصی است و اگر سر رشته ای از امور فنی و تخصصی ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید. در این شرایط می توانید با تعمیرگاه روبراه سرویس جهت تعمیر لباسشویی بوش تماس نمایید تا تعمیرکاران مجرب اقدام به تعمیر تخصصی دستگاه شما در محل نمایند. 

به هیچ عنوان در زمانی که دستگاه شما به برق متصل است اقدام به باز کردن قطعات نکنید. پس از آنکه اقدام به تعویض برد کردید اگر هر صدایی از دستگاه خارج شد سریعا دستگاه خود را خاموش کنید و اقدام به عیب یابی دستگاه نمایید. چرا که ممکن است در اتصال برخی از قطعات سهل انگاری کرده باشید. به هیچ عنوان در هیچ یک از مراحل تعویض برد به دستگاه خود فشار وارد نکنید.

 چرا که به دستگاه شما آسیب بیشتری وارد می شود. لازم است اقدام به خریداری برد لباسشویی اورجینال بوش نمایید چرا که اگر چه برد تقلبی قیمت ارزان تری دارد اما در زمان کوتاه دچار مشکل شده و به دستگاه شما آسیب شدیدی وارد می نماید. جهت خرید برد اورجینال لباسشویی بوش و یا ثبت درخواست تعمیر لباسشویی بوش در تهران با تعمیرگاه تخصصی روبراه سرویس در تهران تماس نمایید.

تعمیر لباسشویی بوش با عیب یابی و تعمیر موتور دستگاه

یکی از مهم ترین قطعات در لباسشویی که مانند قلب در بدن انسان است، موتور لباسشویی بوش می باشد. موتور از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که معیوب شدن آن به صورت کلی موجب از کار افتادن دستگاه شما می گردد. در صورتی که موتور لباسشویی بوش به دلایلی نظیر استفاده بیش از حد، ریختن لباس بیش از حد درون دستگاه و … دچار مشکل شد، لازم است سریعا جهت عیب یابی و تعمیر لباسشویی بوش با تعمیرکاران مجرب در تهران تماس نمایید.

عملکرد موتور در لباسشویی بوش به چه صورتی است؟
لباسشویی جهت شست و شوی لباس ها، به آب، مواد شوینده ‌ چرخش دستگاه نیاز دارد. آبکش درون لباسشویی با دور متغیر و زمان های متعددی می چرخد تا به این شکل قادر به خشک کردن لباس ها باشد. اما نقش موتور درون دستگاه چیست؟
میل شفت به آبکش لباسشویی متصل شده است و به این صورت از دیگ دستگاه عبور می کند. میل شفت با استفاده از دو عدد بلبرینگ به کاسه نمد دستگاه متصل شده است و در آن محل نیز یک فولی بزرگی که به دیگ متصل شده است به چشم می خورد. علاوه بر آن یک فولی کوچک نیز به موتور لباسشویی متصل شده است. 

تسمه دستگاه بر روی این دو فولی تعبیه شده است. همراه با کار کردن موتور، تسمه لباسشویی نیز می چرخد. پس از آن میل شفت متصل شده به آبکش نیز می چرخد. برای روشن شدن موتور به برق و راه انداز نیاز خواهید داشت. در مدل های معمولی لباسشویی، موتور به وسیله تایمر و خازن راه اندازی شده و در برخی مدل های دیگر نیز موتور به وسیله ذغال و برد فعال می شود. 

در مدل های اینورتر لباسشویی نیز موتور در کنار برد قرار دارد و به این صورت موجب فعال سازی موتور می گردد. پس از آبگیری دستگاه، موتور اقدام به چرخاندن آبکش به چپ و راست می نماید. پس از فعال سازی خشک کن لباسشویی نیز سرعت دور آبکش افزایش می یابد.

نشانه های معیوب شدن موتور لباسشویی بوش چیست؟
معیوب شدن موتور لباسشویی بوش با برخی نشانه ها همراه است که شامل نچرخیدن آبکش، صدای زیاد لباسشویی در حین کار، لرزش لباسشویی و معیوب شدن تسمه می باشد. به این صورت معیوب شدن موتور، دستگاه شما را بلا استفاده خواهد کرد. به همین ترتیب لازم است سریعا دستگاه را خاموش نمایید. برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام لباسشویی بوش لازم است به نکاتی جهت افزایش طول عمر موتور و جلوگیری از نیاز به تعمیر لباسشویی بوش توجه کنید.

آشنایی با انواع موتور لباسشویی بوش
یکی از مهم ترین مواردی که لازم است در زمان تعویض موتور لباسشویی به آن توجه کنید، شناسایی موتوری است که در لباسشویی به کار رفته است. اهمیت این موضوع در آن جاست که جهت تعویض موتور، لازم است پیش از هرکاری اقدام به خریداری موتور شست و شوی جدید نمایید. پس از آن موتور خریداری شده را جایگزین موتور قبلی کنید. بنابراین لازم است از نوع موتور جهت تعمیر لباسشویی بوش آگاهی داشته باشید.
موتور لباسشویی بوش شامل موتور سیم پیچ، موتور ذغالی، موتور دایرکت درایو، موتور اینورتر با تسمه یا فاقد تسمه و موتور اینورتر است. به صورت کلی می توان موتور لباسشویی بوش را به دو صورت تسمه دار و فاقد تسمه دانست. موتور لباسشویی تسمه دار در لباسشویی های قدیمی کاربردی است که در حین کار با صدا و لرزش زیادی همراه است. به دلیل معایب فراوان این موتور، امروزه استفاده از آن در لباسشویی های جدید کاهش یافته است. 

این موتور از یک مزیت مهم برخوردار است و آن ساختار ساده آن و قابلیت تعمیر آسان این موتور است. به این صورت با برخورداری از حداقل اطلاعات قادر به تعمیر لباسشویی بوش و تعویض موتور خواهید بود.
موتور لباسشویی دیجیتالی و یا فاقد تسمه نیز در لباسشویی های جدید و اینورتر کاربردی می باشد که از گیربکس برخوردار نیستند. 

موتور اینورتر از حداقل صدا و لرزش برخوردار است و به صورت قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی می کند. بزرگترین عیب این قطعات، گرانی آن جهت تعمیر و تعویض این قطعه است. بنابراین بهتر است اگر در حین کار با لباسشویی متوجه مشکل از موتور شدید پیش از بروز مشکلات بیشتر به فکر تعمیر لباسشویی بوش باشید.

از کجا بفهمیم موتور لباسشویی بوش نیم سوز شده است؟
معیوب شدن موتور با برخی نشانه ها همراه است که با مشاهده این نشانه ها می توانید سریعا به فکر تعمیر و یا تعویض موتور لباسشویی بوش باشید. این نشانه ها شامل نچرخیدن دیگ، اختلال در نحوه شست و شوی لباس ها و خشک نشدن لباس ها و … می باشد.

 به محض آنکه با این مشکلات مواجه شدید لازم است سریعا کابل دستگاه را از برق جدا کنید و مطمئن شوید که دستگاه شما خاموش شده است. پس از آن جهت تعمیر موتور لباسشویی با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در تهران تماس نمایید.

چرا موتور لباسشویی بوش معیوب می شود؟
بدون شک موتور نیز یک قطعه مصرفی است و به مرور معیوب می شود. اما خرابی آن می تواند برخی دلایل دیگر نیز داشته باشد. در زمان به اتمام رسیدن ذغال دینام، لازم است سریعا به فکر تعویض این قطعه باشید تا موتور لباسشویی معیوب نشود. در صورت ریختن لباس بیش از حد در آبکش نیز به موتور دستگاه در زمان چرخیدن فشار وارد می نماید. 

بنابراین به ظرفیت لباسشویی خود در زمان شست و شوی لباس ها توجه کنید. بهتر است لباس ها یک وجب تا سقف دستگاه فاصله داشته باشند. در صورت استفاده بیش از حد و روشن نمودن پشت هم لباسشویی نیز موتور لباسشویی شما دچار مشکل می شود. در صورت وجود نشتی در لباسشویی و ریختن آب بر روی قطعات الکترونیکی نظیر موتور نیز با نیم سوز شدن این قطعه مواجه می شوید. و در نهایت وجود نوسان در جریان برق و کم و زیاد شدن ولتاژ در زمان خشک کن موجب نیم سوز شدن موتور می شود.

تست موتور لباسشویی بوش به چه صورتی است؟
پیش از تعویض موتور لباسشویی بوش لازم است اقدام به عیب یابی این قطعه و اطمینان از معیوب شدن آن نمایید. جهت تست موتور اینورتر لباسشویی بوش لازم است پیش از هرکاری اقدام به آماده سازی یک منبع تغذیه نمایید. در منبع تغذیه دو ولتاژ که یکی متغیر می باشد و محل اتصال دو سر زغال است و دیگری که برخوردار از ۵ ولت می می باشد و محل اتصال دو سیم پیچ استاتور است وجود دارد. در زمان تست موتور لباسشویی لازم است اتصالات فوق را به هم متصل نمایید و به این صورت با یک ضربه موتور لباسشویی را روشن کنید.

تعویض موتور لباسشویی بوش به چه صورتی است؟
در صورتی که به فکر تعویض موتور لباسشویی هستید لازم است بدانید موتور های اینورتر لباسشویی بوش قیمت بالایی دارند و در صورت بروز هرگونه اشتباه در حین تعویض موجب معیوب شدن این قطعه خواهد شد. بنابراین لازم است به فکر سپردن تعمیر لباسشویی بوش به نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات بوش در محل خود باشید.

 جهت تعویض موتور لباسشویی بوش لازم است به برخی نکات ایمنی نظیر خاموش کردن دستگاه و جدا کردن کابل دستگاه و اطمینان از عدم وجود برق درون لباسشویی مطمئن شوید. جهت تعویض موتور لباسشویی بوش لازم است اقدام به اماده سازی برخی قطعات و لوازم نظیر پیچ گوشتی و بست نمایید. سپس لازم است جایگاه موتور سابق را پیدا کرده و آن را با احتیاط خارج کنید. 

برای این کار می توانید لباسشویی را بر عکس کنید و جای موتور قدیمی را پیدا کنید و پس از خارج کردن اتصالات موتور جدید را جایگزین نمایید. به دلیل اهمیت این قطعه بهتر است انجام کلیه خدمات تعمیر لباسشویی بوش نظیر عیب یابی، نصب، تست، تعمیر و تعویض موتور را به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

نظرات شما مشتریان عزیز

‫۵۷ نظر

  • سمیه بهروزی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من چند ماهه ماشین لباسشویی بوش خریداری کردم
    ولی تایمر اون سر زمان مشخص تموم نمیشه
    مثلا وقتی رو ۸ دقیقست رو ۱۰ دقیقه تموم میشه
    میشه راهنمایی کنید که علت این مشکل چیه؟

  • فرزانه دارابی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ممکنه راهنمایی کنید که برنامه مناسب برای شست و شوی پتو در ماشین لباسشویی بوش چیه؟

  • سینا شعبانی گفت:

    سلام
    روز بخیر
    امکانش هست راجع به نحوه باز کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی بوش مطلب بزارید؟
    ممنون

  • سام اخوان گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من بعد از هربار استفاده داخل لباسشویی رو خشک میکنم
    ولی دفعه بعدی که میخوام استفاده کنم میبینم شیشه بخار کرده
    علت بخار کردن شیشه لباسشویی چی میتونه باشه؟

  • فریده سهرابی گفت:

    سلام
    شب بخیر
    لباسشویی بوش در حین آبگیری و قبل از شروع کار قبل از اینکه دیگ کامل پر شه شروع به کار میکنه
    یعنی خیلی کم آبگیری میکنه
    میشه دلیل کم آبگیری کردن لباسشویی بوش رو بگین؟

  • یاسمن رجبی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    میشه لطف کنید برنامه مخصوص شست و شوی پرده بدون چروک شدن اون در لباسشویی بوش رو بگین؟

  • مهرداد رهنورد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند وقته قبل شستن لباس وقتی میخوام از دستگاه استفاده کنم بعد از پر شدن آب موجود در مخزن لباسشویی صدای بدی میده که وقتی شروع به کار میکنه صدا میوفته
    میشه بگین علت صدای زیاد در حین آب گیری و پر شدن مخزن لباسشویی چیست؟

  • زهره شبیری گفت:

    سلام
    حین استفاده از ماشین لباسشویی بوش دستگاه متوقف میشه و ارور میده
    میشه بگین باید چیکار کنم؟

  • سهیلا منفرد گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من حدود یک ساله از لباسشویی بوش استفاده نکردم
    الان بخوام دستگاه رو روشن کنم و ازش استفاده کنم باید قبلش کار خاصی کنم؟

  • فرزاد محتشمی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    میشه لطفاً بگین نحوه فعال کردن برنامه extra rinse در لباسشویی بوش به چه صورت است؟

  • رویا اسماعیلی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    میشه لطفاً بگین کمترین تایم که میتونم شست و شوی لباسشویی ال جی رو بر روی آن تنظیم کنم چقدره؟

  • حسام محبی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    من وقتی لباسشویی رو روشن میکنم که شروع به کار کنه آبگیری نمیکنه و چند دقیقه بعد میره رو خشک کن
    میشه بگین علت عدم شست و شو و آبگیری لباسشویی چیه؟

  • دلارام جوادی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید من یک سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
    من وقتی لباسشویی رو روشن میکنم در حین آبگیری آب وارد مخزن نمیشه و باید به صورت دستی آب را داخل مخزن بریزم
    ممکنه بگین علت چیه؟

  • رضا جوانمردی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    لباسشویی بوش ارور f:43 میده
    ممکنه بگین معنی این ارور چیه؟
    ممنونم

  • سعیده رحیم زاده گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ماشین لباسشویی بوش بعد از اتمام شست و شو بوق نمیزنه
    درب دستگاه هم یک ربع بعد باز میشه
    میشه بگین علت دیر باز شدن درب لباسشویی پس از پایان شست و شو چیست؟

  • نیلوفر فروزش گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    میخواستم بدونم میتونم از آبلیمو برای جرم گیری لباسشویی استفاده کنم؟
    به دستگاه آسیبی وارد نمیشه؟

  • احسان میرهادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    لباسشویی بوش حین آبگیری چند بار قطع و وصل میکنه و صدایی مثل تق تق میده
    ممکنه بگین علت قطع و وصل کردن لباسشویی بوش حین آبگیری چیه؟

  • صبا یعقوبی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم میشه پتوی گلبافت دو نفره رو با لباسشویی ۷ کیلویی بوش شست؟

  • مرتضی سید مهدی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ممکنه راهنمایی کنید که نحوه رسوب زدایی جا پودری ماشین لباسشویی به چه صورتیه؟
    ممنون

  • سمیرا مقدمی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من چند وقته وقتی لباس هارو با ماشین لباسشویی میشورم لباس های سفید چرک مرده میشه
    ممکنه بگین برنامه مناسب شست و شوی لباس های سفید چیست؟
    ممنون

  • نگار کمیلیان گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من امروز حین استفاده از لباسشویی بوش متوجه شدم از پشت دستگاه داره دود بلند میشه
    سریع دستگاه رو خاموش کردم و از برق کشیدم
    ممکنه بگین علت خارج شدن دود از لباسشویی چیه؟
    ممنونم

  • حمیده میرحسینی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من لباسشویی روی وضعیت آب سرد میزارم
    ولی با آب گرم کار میکنه
    میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم؟

  • امین کلاهدوز گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    ماشین لباسشویی بوش درب قفل نمیشه
    وقتی دربشو میبندم استارت میکنم دستگاه رو دستگاه تق تق صدا میده و ایست میکنه
    ممنون میشم بگین باید چیکار کنم؟

  • حسین آزادی فر گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ممکنه راهنمایی کنید جرم گیری مخزن ماشین لباسشویی به چه صورتیه؟
    ممنونم

  • صادق مهرانفر گفت:

    سلام
    دیگ لباسشویی بوش امروز بعد از دو دور چرخیدن دیدم داره صدا میده
    و هرکاری میکنم نمیچرخه و در جای خودش لق میزنه
    ممکنه راهنمایی کنید که ایراد از کجاست؟

  • شکوفه حصارکی گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    دکمه wash لباسشویی من از کار افتاده
    ولی دکمه های دیگه اوکین و کار میکنن
    ممکنه راهنمایی کنید که اشکال از کجاست؟

  • علی رجبی فر گفت:

    سلام
    مخزن ماشین لباسشویی بوش صدا میده
    انگار گیر میکنه به جایی
    میشه راهنمایی کنید اشکال از کجا ممکنه باشه؟

  • مجید خیری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    در حین شست و شو لباس بین دیگ و تیوپ لباسشویی قرار میگیره و بعضی وقتا منجر به پاره شدن لباس ها میشه
    ممکنه راهنمایی کنید علت گیر کردن لباس بین دیگ و تیوپ لباسشویی چیه؟
    ممنون

  • نریمان هدایتی گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون از سایت خوبتون
    لباسشویی بوش بعضی وقتا در برنامه خشک کن گیر میکنه و جلو نمیره
    ممکنه راهنمایی کنید باید چیکار کنم و مشکل جدی داره یا نه
    ممنون

  • شهرام محمودیان گفت:

    سلام
    شب بخیر
    ماشین لباسشویی بوش در حین کار بوی سوختگی میده
    میخواستم بدونم مشکل از کجاست و اینکه میتونم همچنان ازش استفاده کنم یا خیر؟
    ممنون

  • مهری نفتچی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من لباسشویی بوش دارم بعد از اینکه برنامه رو انتخاب میکنم و دکمه شروع به کار رو میزنم دستگاه شروع به کار نمیکنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید که علت چیه

  • رسول رضوی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    لباسشویی بوش بر روی خشک کن میره آب هم تخلیه میشه اما لباس ها خشک نمیشه
    ممکنه بگین علت چیه؟
    ممنونم

  • فاطمه نوروزی زاده گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ممکنه بگین جهت جرم گیری لباسشویی بوش پودر جرم گیر رو باید در داخل دیگ و شیار های لباسشویی بریزیم بهتره یا در داخل مخزن و جاپودری دستگاه؟
    ممنون

  • هدیه میگانی گفت:

    سلام
    ماشین لباسشویی ۶ کیلویی بوش بوق اخطار اضافه وزن میزنه
    با اینکه لباس هارو کمتر کردم مشکل حل نشد
    دستگاه کاملا تراز است و لباس هارو هم کامل میشوره
    ممکنه بگین علت بوق اضافه وزن در لباسشویی بوش چیه؟
    ممنون

  • سینا احمدزاده گفت:

    سلام
    وقت به خیر
    چند وقته پس از روشن کردم لباسشویی و شروع به کار کردن دستگاه تایمر شروع به چرخیدن میکنه و هر کاری میکنم این مشکل حل نمیشه
    میشه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم؟

  • فریبرز جهانی گفت:

    سلام
    به تازگی هنگام آبگیری لباسشویی از زیر دستگاه آب نشت میکنه و در شرایط دیگر دستگاه مشکلی نداره
    ممکنه بگین علت نشت آب در زمان آبگیری چیه؟

  • فروغ پیامی گفت:

    سلام. لباسشویی بوش جدیداً زمان زیادی طول میکشه تا دستگاه روی خشک کن بره و بعضی وقت ها هم نمیره
    میشه راهنمایی کنید که مشکل لباسشویی چیه؟

  • علی فرخی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    لباسشویی بوش قبلا وقتی کار دستگاه تموم میشد یک آهنگی پخش می کرد ولی الان دستگاه هیچ صدایی نمیده
    ممکنه راهنمایی کنید که علت چیه و مشکل جدیه یا نه؟

  • عفت عسگریان گفت:

    وقت بخیر. لباسشویی بوش موقع آبگیری چند بار قطع و وصل میشه و تق تق صدا میده
    ممکنه راهنمایی کنید علت قطع و وصل شدن لباسشویی حین آبگیری چیسه؟

  • فریده سهرابی گفت:

    سلام وقت بخیر
    لباسشویی بوش چند وقته آلارم فیلتر چک میزنه با اینکه فیلتر رو چند روز پیش درآوردم و شستم و سر جاش گذاشتم باز هم آلارم میده. ممکنه راهنمای کنید علت بروز انی مشکل چیه؟ ممنونم

  • ناهید احمد زاده گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    امکانش هست راهنمایی کنید نحوه ریست کردن لباسشویی اسنوا به چه صورتی است؟
    ممنونم

  • رویا وزیری گفت:

    سلام
    لباسشویی بوش روی نمایشگر ارور ۱ میده و خود به خود داخل دستگاه آب جمع میشه
    میشه راهنمایی کنید علت بروز این مشکل چیه؟

  • کریم عباس پور گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    لباسشویی بوش حین کار متوقف میشه چند دقیقه بعد دوباره شروع به کار میکنه. بعضی وقت ها هم مجدد شروع به کار نمیکنه و دستگاه رو ریست میکنم تا درست بشه
    ممکنه بگین باید چکار کنم؟

  • مهری سقفیان گفت:

    سلام خسته نباشید
    دیگ لباسشویی بوش چند وقتیه کند شده و سرعت لباسشویی خیلی افت کرده
    میشه راهنمایی کنید که علت کند شدن دیگ چیه؟

  • مهناز مقتدایی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    لباسشویی بوش چند روزه همش ارور ۱ میده و وقتی هم که خاموشه داخل دستگاه آب جمع میشه
    میشه راهنمایی کنید که ایراد از کجاست؟

  • محسن لطفی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممکنه بگین معنی ارور F:23 لباسشویی بوش چیه و چجوری حل میشه؟

  • جوادی گفت:

    سلام وقت بخیر
    لباسشویی بوش در حین شست و شو از دستگاه صدای زیادی خارج میشه ممکنه راهنمایی کنید که مشکل دستگاه چیه؟

  • عباس وزیری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممکنه راهنمایی کنید علت ارور ۱ ماشین لباسشویی بوش چیه و برای رفع این مشکل باید چیکار کنم؟

  • شیرین طاها نسب گفت:

    سلام روزتون بخیر
    لباسشویی بوش آبگیری نمیکنه و نمیچرخه درب دستگاه هم کامل بسته نمیشه
    ممکنه راهنمایی کنید که باید چیکار کنم؟

  • مازیار میرهاشمی گفت:

    سلام خسته نباشید
    لباسشویی بوش چند وقته ارور f:23 میده و از زیرش آب نشت می کنه
    میشه راهنمایی کنید علت بروز این مشکل چیه؟

  • ناهید یوسفی گفت:

    سلام روز بخیر
    لباسشویی بوش تخلیه نمیکنه ممکنه راهنمایی کنید که چرا لباسشویی تخلیه نمیکنه و برای حل این مشکل لازمه چیکار کنم؟

  • مهشید شفابخش گفت:

    سلام روز بخیر
    زمان آبگیری لباسشویی بوش خیلی طولانی شده میخواستم بدونم اتفاق خطرناکیه یا مشکل خاصی نیست و میتونم باهاش کار کنم
    ممنون

  • سیمین نوروزی گفت:

    سلام
    ماشین لباسشویی من دیروز حین کار دود کرد و داخلش هم بوی سوختگی میداد منم سریع خاموشش کردم
    میشه راهنمایی کنید که ایراد از کجاست؟

  • سحر اقبالی گفت:

    سلام
    لباسشویی بوش بعد از آبگیری چراغ های دستگاه خاموش میشه و ارور میده
    ممکنه راهنمایی کنید که ایراد از کجاست؟

  • شهریار صلاحی گفت:

    سلام
    روز بخیر
    ممکنه راهنمایی کنید ارور ۱۶ رو لباسشویی بوش چه معنی میده؟

  • سهراب خدایی گفت:

    سلام روز بخیر
    چن وقته بعد شستن لباس ها آب ماشین لباسشویی خالی نمیشه
    میشه راهنمایی منید چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی کنه؟

  • رضا اعظمی گفت:

    سلام
    ماشین لباسشویی بوش وسط کار خاموش میکنه
    وقتی از برق میکشم و دوباره وصلش میکنه روشن میشه و باز هم حین کار خاموش میکنه
    ممکنه راهنمایی کنید که علتش چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *