identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

آموزش گام به گام تعمیر درب یخچال بوش

آموزش تعمیر درب یخچال بوش

فهرست مطالب

Rate this post

درب یخچال بوش یکی از مهم ‌ترین قطعات در یخچال می‌باشد که وجود مشکل در آن، پیامد های ناگواری را به همراه داشته و به صورت کلی عملکرد یخچال را مختل می کند . چگونگی تعمیر درب یخچال بوش ، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
به همین سبب ما در ادامه ی این مقاله شما ر ابا اصلی ترین نکات در مورد چگونگی تعمیر درب یخچال‌ بوش آشنا می کنیم. به منظور افزایش اطلاعات خود در مورد تعمیر یخچال بوش با روبراه سرویس از طریق شماره گیری ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در تماس باشید. تعمیر درب یخچال بوش در روبراه سرویس به صورت کاملا تخصصی و در کم ترین زمان ممکن در محل شما در سراسر نقاط تهران انجام میگیرد.

خرابی های رایج درب یخچال بوش

یخچال ها در هر اندازه ای از قطعات یکسانی برخوردار می باشند که هر یک نیازمند سرویس دوره ای می باشند. به همین سبب روبراه سرویس نمایندگی تعمیرات بوش در تهران اقدام به ارائه خدمات تعمیرات قطعات یخچال بوش در انواع مدل ها و به شکل کاملا تخصصی می نماید. شما عزیزان می توانید کلیه خدمات یخچال خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید.
خرابی درب یخچال بوش می تواند در عملکرد فنی و ظاهری یخچال اختلال ایجاد نماید. پوسیدگی،زنگ زدگی، شکستگی و فرو رفتگی جزو ایرادات اصلی درب یخچال می باشد. در صورتی که امکان تعمیر شکستگی و پوسیدگی درب نباشد بهتر است چهت تعویض و یا تعمیر آن با نمایندگی معتبر تعمیر یخچال فریزر بوش تماس نمایید.

چگونه می توان اقدام به تعمیر درب یخچال بوش نمود؟

یکی از مهمترین نکات جهت تعمیر هر دستگاهی، آن است که اقدام به عیب یابی ایراد اتقاق افتاده نموده و پس از آن نیز اقدام به شناخت علت بروز آن مشکل کنید تا در نهایت اقدام به یافتن راه حل مشکل کنید. درب یخچال بوش نیز ممکن است به دلایلی اعم از افتادگی، زنگ زدگی یا معیوب شدن لولای آن و … دچار مشکل شود که در ادامه به هر یک از این عوامل خواهیم پرداخت .

آموزش تعمیر چگونگی افتادگی درب یخچال بوش

افتادگی درب یخچال ، یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای درب‌های یخچال در انواع برند ها از جمله برند بوش رخ می‌دهد. اما علت افتادگی درب یخچال بوش چیست؟
همان گونه که اشاره شد، پس از تشخیص یک مشکل لازم است به دنبال علت بروز آن باشیم تا به این صورت به بهترین راهکار جهت رفع آن دست یابیم. افتادگی درب یخچال ممکن است ناشی از سنگینی بیش از حد طبقه های یخچال باشد که موجب بروز مشکل در باز و بسته شدن درب یخچال می شود. همچنین ، گاهی نیز ممکن است به مرور زمان درب به صورت کامل از جای خود کنده شود.

 رایج ترین خرابی های درب یخچال بوش

گاهی ممکن است با مشکلات دیگری همچون بسته نشدن کامل درب یخچال مواجه شوید که این امر موجب خنک نشدن داخل یخچال شده و به موتور جهت خنک کردن دستگاه فشار زیادی وارد می شود که این اتفاق موجب خرابی کمپرسور یخچال خواهد شد.
بسته نشدن درب گاهی می تواند به دلیل خرابی لاستیک دور درب، لولای درب، کثیفی لاستیک درب، و یا تراز نبودن یخچال رخ می دهد. پیش از تعمیر درب یخچال بوش لازم است با انجام اقداماتی از خرابی آن پیشگیری کنید.
همواره مراقبت از لوازم از تعمیر آن آسان تر است. مراقبت از درب یخچال شامل مواردی نظیر تمیز کردن سطوح یخچال علی الخصوص درب می باشد، همچنین بهتر است از تراز بودن یخچال اطمینان حاصل کنید، به هیچ عنوان نیز درب یخچال را به مدت طولانی باز نگه ندارید و از قرار دادن مواد بیش از حد در یخچال نیز خودداری کنید. به این صورت با رعایت برخی نکات جزئی و نادیده نگرفتن مشکلاتی کوچک و عیب یابی به موقع یخچال بوش می توانید از تعویض و تعمیر درب یخچال بوش جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید  با استفاده از قرص،نمک و مایع جلا در ظرفشویی لازم است یا نه؟

در ضمن مشکلات دیگری نظیر بسته نشدن کامل درب یخچال است. که این امر موجب میشود. داخل یخچال خنک نماند و به موتور برای خنک کردن فشار زیادی وارد می شواد که در پی آن خرابی کمپرسور یخچال نیز را به همراه دارد. این بسته نشدن درب گاهی بر اثر خرابی نوار لاستیکی دور درب، خرابی لولای درب، کثیف بودن لاستیک لای درب، ناترازی یخچال بوجود می آید. قبل از تعمیر درب یخچال بوش باید از خرابی آن پیشیگیری کرد.
همیشه مراقبت از وسایل آسانتر از تعمیر آن است. مراقبت از درب یخچال شامل مواردی همچون تمیزی سطوح یخچال مخصوصا درب آن، از تراز بودن یخچال مطمئن شویم، درب یخچال را به مدت طولانی باز نگذاریم. و بیش از اندازه مواد غذایی در یخچال قرار ندهیم. با رعایت نکات کوچک و نادیده نگرفتن مشکلات کوچک و همچنین عیب یابی یخچال بوش یه موقع، از تعویض و تعمیر درب یخچال بوش می توان جلوگیری نمود.

مشکلات درب یخچال بوش به دلیل تراز نبودن دستگاه

مشکلات درب یخچال بوش در اکثر اوقات ناشی از تراز نبودن دستگاه می باشد. گاهی اوقات تراز نبودن یخچال موجب چسبیدن بیش از حد درب به بدنه شده که این موضوع در طولانی مدت موجب خرابی درب می شود. علاوه بر آن رطوبت موجود در فضا نیز از مهم ترین عواملی است که موجب زنگ زدنگی و پوسیدگی درب یخچال می شود. در صورتی که به موقع از زنگ زدگی جلوگیری کنیم، نیازمند تعویض درب یخچال بوش خواهید شد. لازم است توجه داشته باشید که دستگاه خود را در محیط های مرطوب و در معرض نور و گرما نباشد. بهتر است بدانید که رفع پوسیدگی کار تخصصی بوده و لازم است زیر نظر کارشناس مجرب صورت گیرد.

به همین سبب روبراه سرویس با برخورداری از کارشناسان مجرب اقدام به رفع مشکل انواع زنگ زدگی درب یخچال بوش را بهترین شکل ممکن می نماید. همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین می توانید با رعایت نکات جزئی همچون، تمیز کردن مرتب و خشک نگه داشتن دیسپنسر، پیشگیری از قرار دادن یخچال در معرض و نور مستقیم خورشید مانع از زنگ زدگی درب به طور قابل توجهی شوید.

مشکلات درب یخچال بوش به دلیل خرابی لولای درب

لولای درب یخچال فریزر بوش در بخش پایینی درب دستگاه قرار دارد و در کنار آن، قاب پلاستیکی و واشر تعبیه شده است. لولای درب یخچال بوش نیز از مهم ترین قطعاتی می باشد که معیوب شدن آن، بسیار رایج می باشد که ممکن است به دلیل استفاده ی نادرست از درب یخچال، دچار شکستگی می‌شود.
هنگامی که متوججه شدید لولای درب یخچال شما دچار مشکل شده است به منظور جلوگیری از شکستگی این قطعه، لازم است به سرعت قفسه‌های یخچال را خالی کنید تا سبک شود و پس از آن اقدام به روغن کار آن با استفاده از مقداری گریس و یا روغن‌های خوراکی نمایید. بهتر است بدانید که در صورت شکستگی در لولای درب یخچال، تنها راهکار تعمیر لولای درب، تعویض آن می‌باشد.
ممکن است لولای درب یخچال‌ به دلایلی نظیر باز و بسته کردن بیش از حد درب آن و بستن محکم آن، دچار مشکل ‌شود، پس بهتر است تا حد امکان از این کارها را انجام ندهید. همچنین قرار دادن لوازم سنگین در قفسه‌های یخچال نیز ممکن است موجب بروز مشکل در لولای درب یخچال‌ شود. لازم است در زمان تعمیر لولای درب یخچال بوش بدانید که هر مدل از یخچال‌ها، از لولای مخصوصی برخوردارند و لازم است به منظور تعویض لولا، مشکل را پیدا کرده و اقدام به خریداری لولای مخصوص یخچال خود نمایید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با اصلی ترین راهکار حل ارور e10 لباسشویی بوش

لولای درب یخچال فریزر بوش چه اهمیتی دارد؟

درب یخچال بوش و فریزر بوش، در لوازم برودتی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. چرا که با باز ماندن درب یخچال، هوای گرم وارد فضای داخلی یخچال شده و در این شرایط موجب گرم شدن دستگاه می شود و این موضوع نیز موجب خنک نشدن یخچال خواهد شد و در این شرایط کمپرسور یخچال به صورت مداوم کار خواهد کرد و به دلیل کارکرد طولانی موتور، فشار بیش از حدی به کمپرسور یخچال فریزر بوش وارد شده و احتمال آسیب به موتور دستگاه نیز زیاد خواهد شد.
همچنین گرم شدن هوای کابین یخچال، موجب فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال فریزر و کاهش کیفیت مواد غذایی می شود. پس در صورت معیوب شدن و یا افتادگی درب یخچال به دلیل وجود مشکل در لولای درب یخچال لازم است سریعا به فکر تعویض این قطعه باشید.

مشکلات درب یخچال بوش به دلیل خرابی لاستیک دور درب

خرابی لاستیک دور درب یخچال بوش از جمله مهم ترین مواردی است که موجب اختلال در درب یخچال می شود. در صورت وجود مشکل در لاستیک دور درب یخچال بدون شک با بسته نشدن درب و یا باز ماندن درب یخچال مواجه می‌شوید.
درون لاستیک دو درب یخچال مگنت و آهنرباهایی قرار گرفته شده است که با محکم چسپیدن به بدنه یخچال مانع از خروج سرما از داخل دستگاه می‌شود.در صورتی‌ تمام شدن مگنت و کاهش قدرت جذب آن یا به پاره شدن و پوسیدگی در نوار لاستیکی لازم است حتما به فکر تعویض لاستیک دور درب دستگاه باشید.

مشکلات درب یخچال بوش به دلیل تمیز نبودن لاستیک دور درب

تمیز نبودن لاستیک دور درب یخچال نیز از دیگر مهم ترین عوامل بسته نشدن درب یخچال و یا مشکلات دیگر در درب دستگاه است. در این شرایط تنها کافی است با یک پارچه مرطوب و شیشه پاک‌ کن اقدام به تمیز کردن این قطعه نمایید؛ چرا که در صورت تمیز نبودن لاستیک دور درب یخچال، آهنربا درب به شکل صحیح بر روی درب محکم نشده و در نتیجه موجب خروج سرمای درون یخچال می‌شود.

نتیجه گیری

اگر در زمان کار با یخچال خود متوجه شده اید که درب یخچال دچار مشکل شده است، چنانچه کمی فرد فنی بوده باشید میتوانید سریعا اقدام به تعویض لولای درب یخچال، تراز کردن دستگاه و یا تعویض لاستیک دور درب و تمیز کردن آن نمایید.البته بهتر است بدانید که در زمان تعویض قطعات یخچال بوش لازم است درب یخچال به خوبی چفت شود و دستگاه تراز باشد تا اثر افتادگی درب به لولا فشار بیشتری وارد نکند.
شما می توانید به منظور دریافت خدمات سرویس و تعمیر یخچال فریزر بوش و یا دریافت خدمات تخصصی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بوش با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید تا مجرب ترین تعمیرکاران در سریع ترین زمان جهت ارائه خدمات تخصصی در محل شما حاضر شده و اقدام به ارائه خدمات نمایند.

بیشتر بخوانید  راهکار های کاربردی تمیز نمودن تمام قسمت های هود آشپزخانه

سوالات متداول و رایج

تعمیر درب یخچال بوش چه اهمیتی دارد؟

درب یخچال یکی از مهم ترین قطعات در یخچال است که مانع از نفوذ هوای محیط به داخل دستگاه می شود. بنابراین بهتر است در صورت بروز مشکل سریعا به فکر تعمیر درب یخچال بوش باشید.

تعمیر‌ درب یخچال بوش به چه صورتی است؟

گاهی ممکن است به دلایلی نظیر خرابی و یا پوسیدگی لاستیک دور درب، معیوب شدن لولا، کثیفی لاستیک و یا تراز نبودن دستگاه، درب یخچال بوش دچار مشکل شده و شما را نیازمند تعمیر آن سازد.

جهت تعمیر یخچال‌ بوش در تهران با کجا در تماس باشیم؟

گاهی اوقات خرابی های مرتبط با درب یخچال در محل امکان پذیر بوده و نیاز به تعمیرات تخصصص ندارد. اما اگر قادر به انجام این کار نیستید می توانید با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ با مرکز تعمیرات روبراه سرویس تماس نمایید.

قطعات یخچال بوش را از کجا خریداری کنیم؟

اگر نیاز به خریداری قطعات یخچال بوش با بهترین کیفیت و کمترین قیمت دارید تنها کافی است با روبراه سرویس تماس نمایید تا با کیفیت ترین قطعات را با نازل ترین قیمت و در سریع ترین زمان درب منزل دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *