identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نحوه از بین بردن رسوب های موجود در چای ساز

فهرست مطالب

4/5 - (3 امتیاز)

نحوه رسوب زدایی چای ساز

استفاده از چای ساز برای به جوش آوردن آب و درست کردن چای به مرور آن را پر از رسوب های آهکی می نماید که جلوه بدی به چای ساز می دهد. میزان این رسوب ها بر حسب میزان املاح موجود در آب متفاوت خواهد بود. در ادامه با روند تمیز کردن چایساز و رهایی آن از این رسوبات بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین در انتها نیز موثرترین و بهترین مواد مورد استفاده برای جرم گیری چای ساز را نیز معرفی خواهیم کرد که می توانید از آنها برای راحت تر کردن مراحل تمیز کردن این دستگاه در منزل استفاده کنید. این مواد در همه منازل وجود داشته و هزینه ای هم برای آنها پرداخت نمی کنید.

 

قوری قرمز چای ساز بوش مدل TTA2010

 

چرا لازم است چایساز را رسوب زدایی کنیم؟

عدم رسوب زدایی چای ساز می تواند مشکلاتی را در این دستگاه برای شما به دنبال داشته باشد. آهک های بروز کرده در دیواره های کتری برقی با به جوش آمدن آب در آن غوطه ور شدن و این صحنه جالبی نیست. از این گذشته عمر چای ساز را نیز تحت تاثیر قرار می دهند و باعث می شوند در دراز مدت استفاده از دستگاه با مشکلاتی روبرو باشد. برای قهوه ساز نیز به همین منوال است و اگر مشکل خیلی حاد بود حتما باید به تعمیرکار حرفه ای قهوه ساز مراجعه کنید. همچنین ابزارها و ترکیبات مختلفی هم برای از بین بردن این رسوبات چای ساز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. 

به دلیل وجود سختی در آب و املاح منفی، به مرور زمان و استفاده از این آب جهت تهیه چای، موجب انباشت رسوباتی درون کتری چای ساز بوش می گردد که این رسوبات به مرور موجب بروز مشکلاتی همچون کدر شدن آب، بوی‌ بد چای، از بین رفتن طعم مطبوع چای، افزایش زمان دم کشیدن چای شده و همچنین ممکن است موجب معیوب شدن دیواره های کتری، نشت آب از کتری چای ساز، معیو‌ب شدن قطعات داخلی کتری و بروز بیماری ها و آلرژی در کاربران شود
به همین سبب پس‌ از خواندن این مقاله به رسوب زدایی مرتب چای ساز خود توجه نمایید

 

 

گام اول رعایت ایمنی در نحوه رسوب زدایی چای ساز

برای شروع ابتدا باید چای ساز را از برق جدا کنید. سپس زیر چایساز را خاموش کرده و کتری چایساز را بعد از سرد شدن زیر آب سرد کاملا شستشو دهید و محتویات داخل آن را خالی کنید.

 

قوری چای ساز سفید بوش مدل TTA2201

 

گام دوم از مراحل تمیز کردن چای ساز

برای اینکه چربی ها و لکه های خارجی موجود در کتری چایساز از بین برود، با استفاده از اسفنج یا پارچه نرم و همچنین مواد شوینده ظروف به خوبی اطراف آن را تمیز کنید. دقت کنید که استیل های ضد زنگ مورد استفاده برای تولید چایساز به راحتی خراشیده می شوند. از این رو حتما باید از پارچه های نرم استفاده نموده و به آرامی این مرحله را انجام دهید. همچنین دقت کنید که قسمت های برقی دستگاه را نیز به آب نزنید. اگر چایساز شما دارای فیلتر داخلی است فیلتر را خارج کرده و ابتدا آن را تمیز نمایید.

بیشتر بخوانید  تفاوت ترانس استابلایزر و محافظ برق چیست؟

گام سوم از مراحل رسوب زدایی چای ساز

ابتدا محلول های تمیز کننده بسازید. برای این منظور می توانید از سرکه سفید، لیمو ترش یا جوش شیرین و مخلوط آنها با آب کمک بگیرید. برای استفاده از سرکه سفید مخلوطی با حجم مساوی از سرکه و آب را ترکیب نمایید. کمی هم آب لیمو ترش به آن اضافه نموده و کتری را با آن پر کنید.

کتری را به برق وصل کرده وان را روشن کنید تا بجوشد. کتری را تنظیم کنید تا بین نیم ساعت تا یک ساعت با همین شرایط کار کند. یا اگر دارای سیستم خاموشی خودکار است بگذارید تا خود به خود خاموش شود.

گام چهارم در مراحل تمیز کردن چایساز

با اتمام مرحله قبل کتری را برداشته و محتویات آن را در سینک ظرفشویی خالی کنید. دوباره داخل کتری را با آب سرد شستشو دهید. به جهت قدرت بالای پاک کنندگی مواد گفته شده آهک ها از دیواره های کتری جدا می شوند. شما نیز می توانید با یک پارچه نرم دیواره های آن را به خوبی تمیز کنید. برای این کار می توانید از برس بطری نیز کمک بگیرید.

گام پنجم در تمیز نمودن چای ساز Bosch

  • گام پنجم در تمیز نمودن چای ساز بمربوط به تمیز کردن آهک های کتری است. به همین منظور:
  • سعی کنید بلافاصله بعد از تمیز کردن آهک های چای ساز از آن برای درست کردن چای استفاده نکنید.
  • ابتدا کتری را پر از آب نموده و اجازه دهید یک بار به جوش آید تا بوی ترکیبات مورد استفاده برای تمیز کردن آن زا بین برود.
  • سپس آب کتری را خالی کرده و اجازه دهید به صورت کامل خشک شود.
  • اگر در طی این مراحل کتری به میزان دلخواه تمیز نشد، یک بار دیگر این مراحل را انجام دهید.

 

استفاده از سرکه سفید برای جرمگیری چای ساز

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن چای ساز طبق نکات زیر انجام می پذیرد:

  • سرکه سفید یکی از تمیز کننده ترین مواد در آشپزخانه شما است که می توانید از آب برای رسوب زدایی چای ساز استفاده نمایید.
  • دقت کنید که در صورت استفاده از سرکه سفید مخلوط آن را با آب به صورت ۵۰ ۵۰ درست کنید.
  • همچنین در کنار سرکه سفید می توانید از آب لیمو ترش نیز استفاده نمایید.

 

قوری چای ساز بوش (شفاف)

 

نحوه رسوب زدایی چای ساز با جوش شیرین

نحوه رسوب زدایی چای ساز با جوش شیرین طبق مراحل زیر انجام می پذیرد:

  • جوش شیرین نیز از تمیز کننده های قوی است.
  • از این ماده نیز می توانید برای رسوب زدایی کتری استفاده نمایید.
  • رسوب زدایی با جوش شیرین ممکن است کمی وقت کیر باشد.
  • اما در ترکیب جوش شیرین و آب نیز می توانی از مقداری آب لیمو ترش تازه استفاده نمایید. زیرا اسید سیتریک به نرم شدن آهک ها در چای ساز کمک خواهد کرد.
بیشتر بخوانید  آشنایی با نکاتی که لازم است پیش از خرید چای ساز از آن آگاهی داشته باشید

جرم گیری چای ساز با لیمو ترش

  • همچنین می توان برای جرم گیری چای ساز از لیمو ترش استفاده کرد. برای این منظور بایست:
  • برای این منظور نیاز به حدود ۵۰ میلی لیتر آب لیمو ترش تازه خواهید داشت.
  • آن را با مقدار کافی آب مخلوط کرده و ۵ مرحله ذکر شده در بالا را با آن بگذرانید.

 

 روش دیگری که می‌توانید از آن برای رسوب زدایی سماور، انواع کتری و چای ساز استفاده کنید استفاده از ۲-۳ عدد سیب زمینی رنده شده و یک تکه زاج سفید است. به این ترتیب که بسته به حجم ظرف دو یا سه تا سیب زمینی رنده کنید و به مدت نیم ساعت آن را با آب بجوشانید. بعد از نیم ساعت یک تکه زاج سفید کوبیده هم به آن اضافه کنید و اجازه بدهید نیم ساعت دیگر هم بجوشد. سپس آبکشی کنید و بگذارید با آب تازه بجوشد.

 

راهکار دیگر استفاده از پوست هندوانه است. برای این کار کافیست پوست هندوانه‌ای که میل کرده اید را خرد کرده و درون سماور، انواع کتری و چای ساز به مدت سی دقیقه به همراه آب بجوشانید. به این ترتیب ظرف خود را درست مثل روز اول نو و بدون هر گونه رسوب خواهد دید.

 

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از رسوب گرفتن کتری و سماور است به این صورت است که گوش ماهی یا فلس صدف را در کتری انداخته تا آهک موجود در آب را جذب کند. از این روش پس از جرم زدایی و یا برای کتری‌های نو استفاده کنید تا آهک آب به دیواره‌های آن جذب نشود.

یا می توانید  از جرم گیر‌های سیمی و یا جرم گیر‌های پودری موجود در بازار که برای رسوب زدایی و جرم گیری سماور، انواع کتری و چای ساز تهیه و تولید شده اند، استفاده کنید.

قوری چای ساز بوش با کد :۰۰۶۴۶۲۰۲ (قرمز رنگ)

 

شما نیز می توانید با طی کردن همین مراحل به سادگی چایساز خود را در منزل تمیز نموده  و دوباره چای های خوشمزه ای برای خود و خانواده درست کنید. استفاده از این نکات هم باعث افزایش کیفیت عملکرد دستگاه خواهد شد و هم می تواند طول عمر آن را نیز افزایش دهد. عدم دقت به این نکات ممکن است روی کیفیت دستگاه شما تاثیر منفی گذاشته و دائما مجبور به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات چای ساز شوید.

 

جرمگیر قهوه ساز بوش (کلین)

مایع رسوب زدای قهوه ساز بوش

قرص رسوب زدایی قهوه ساز بوش

قرص کوانتوم فینیش ۷۲ عددی

نمک ماشین ظرفشویی ۱۵۰۰ گرمی فینیش

جرمگیر اتو

 تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند .شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست  تعمیر خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره: ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید  آموزش گام به گام جهت تعمیر تخصصی کلید چای ساز در تمامی برند ها

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *