identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

آنچه در مورد پودر و شستشوی لباس باید بدانید!

فهرست مطالب

Rate this post

لباس هایمان را چگونه بشوریم؟

پاکیزگی و داشتن لباس های تمیز  و مرتب یکی از مشغله های روزانه هر فرد است.
چرا که داشتن ظاهری آراسته می تواند در اعتماد به نفس نوع ارتباط و طرز رفتار دیگران تاثیر زیادی داشته باشد.
شستشوی لباس شاید در نگاه اول کار ساده و راحتی باشد.اما شست و شوی لباس هم مانند هر کار دیگری نیازمند داشتن یک سری اطلاعات و رعایت کردن یک سری قوانین است. کاری که باید انجام دهیم دانستن نکات و اطلاعات در مورد جنس لباس شیوه صحیح شستشو و… معمولاً این اطلاعات از روی اتیکت لباس قابل دسترسی هستند.

به دلیل اهمیت شست و شوی لباس ها در فرایند شست و و شو، ماشین لباسشویی یکی از لوازم بسیار کاربردی در خانه ها به شمار می رود. به همین سبب نحوه نگهداری از این دستگاه و استفاده از مرغوب ترین پودر شوینده لباسشویی درون دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین ترتیب لازم است به نکاتی در حین کار با دستگاه توجه کنید تا دستگاه شما دچار مشکل نشده و نیاز به تعمیر لباسشویی بوش نداشته باشید. همچنین شست و شوی ظروف به صورت دستی نیز کاری دشوار است و به همین ترتیب لازم است به سلامت ماشین ظرفشویی خود نیز توجه کنید و اگر زمان سرویس دستگاه شما فرا رسیده است با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در تهران تماس نموده و اقدام به ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بوش نمایید.

 

شستن لباس با دست

بنابراین قبل از اینکه لباس را بشویید.به اتیکت و اطلاعاتی که روی آن درج شده است دقت کنید.قبل از هر کاری لباس هایی که باید با دست شسته شوند را جدا کنید لباس های بافت،پشمی،کاموایی و لباس‌هایی که حساس هستند باید به روش قدیمی شستشو با دست شسته شوند.شستشوی
لباس با دست نیز نیازمند داشتن اطلاعاتی است که از آسیب رسیدن به لباس جلوگیری شود بهترین کاری که می‌توان در این زمان انجام داد این است که مایع و پودر شستشو را ابتدا در آب حل کنید و از ریختن مستقیم پودر روی لباس جلوگیری کنید چرا که به راحتی داخل بافت لباس حل نمی شود و بعد از خشک شدن به صورت پودر یا لکه سفید روی لباس قابل مشاهده است.
اشتباهات رایج شستشوی لباس با دست چنگ زدن بیش از حد لباس است این کار علاوه بر اینکه تار و پود لباس را از بین می برد هیچ کمکی به حل شدن لکه روی لباس نمی کند و در واقع باعث می شود که بیشتر به تار و پود لباس نفوذ پیدا کند.

 

شستن لباس با لباسشویی

برای شستن لباس با ماشین لباسشویی باید بدانیم چطور بدون اینکه به لباس آسیب وارد کنیم آن را بشویم داشتن اطلاعات در مورد جنس نحوه شست و شو رنگ و… مقدار  و نوع مواد شوینده مهمترین نکاتی هستند که هنگام شستشوی لباس با ماشین لباسشویی باید مد نظر داشت اگر رعایت نشوند ممکن است به لباس آسیب وارد شود.

بیشتر بخوانید  اشتباهات رایج و مهم در استفاده از ماشین لباسشویی

لباس ها هگام شستشو باید تفکیک شوند و این تفکیک می‌تواند بر اساس جنس رنگ و میزان لکه و کثیفی آنها باشد.
برنامه شستشوی لباسشویی نیز باید متناسب با مشخصات لباس انتخاب شود مثلا لباس های کاموایی و پشمی نیاز دارند که با حالت شستشوی مخصوص و در آبی که دمای آن برای پارچه مناسب است شسته شوند.

اگر در شستشوی لباس نکات اصلی  را رعایت کنیم،لباس حالت اولیه اش را حفظ کرده و همیشه تمیز به نظر می‌آید البته کیفیت پودر ماشین لباسشویی نیز بی تاثیر نیست.پودر  لباسشویی نامرغوب باعث از بین رفتن تار و پود لباس می‌شود و بعد از مدتی لباس کهنه شده و تغییر رنگ میدهد.

حال بعد از دانستن اطلاعات لباس از نظر جنس و رنگ و نحوه شستشو باید به انتخاب پودر شستشوی مناسب پرداخت.
در واقع پودر شوینده  ای قلیایی و قوی است که امروز از پر کاربرد ترین و مهمترین مواد شوینده به حساب می آید که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و به سرعت باکتری ها و لکه ها را از روی پارچه از بین می برد.

روش انتخاب پودر ماشین لباسشویی مناسب

 

پودر ماشین لباسشویی از نظر قدرت تمیز کنندگی و رایحه از تنوع بالایی برخوردار هستند به طور کلی پودر ماشین لباسشویی را می توانیم به سه دسته تقسیم کنیم :

انواع پودر مناشین لباسشویی :

پودر ماشین لباسشویی مخصوص لباس های رنگی

پودر ماشین لباسشویی مخصوص لباسهای سفید

پودر ماشین لباسشویی مخصوص لباسهای نوزادان و افراد حساس

 

هنگام شستشوی لباس های رنگی بهتر است از پودر مخصوص لباس های رنگی استفاده کنیم چرا که در عین قدرت پاک کنندگی برای از بین بردن لکه و کثیفی به تار و پود رنگ پارچه آسیبی وارد نمی کند و باعث حفظ درخشندگی لباس می‌شود.

لباسهای سفید بهتر است با پودر مخصوص لباس های سفید شسته شوند. اگر برای شستشوی لباس ها از پودر مخصوص استفاده نکنید لباس های سفید به مرور زمان چرک مرده و کدر می شوند و با انباشته شدن این پودر درون دستگاه، قطعاتی همچون برد لباسشویی بوش معیوب خواهد شد
پوست بدن نوزادان به دلیل اینکه حساس و آسیب‌پذیر است بهتر است برای شستشوی لباس هایشان پودر ماشین لباسشویی مخصوصی که بدون بو و آنزینم است استفاده شود. این پودر علاوه بر اینکه باکتری ها را از بین میبرد از پوست حساس کودکان نیز محافظت کرده و از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند افراد حساس و افرادی که مبتلا به بیماری های پوستی هستند نیز برای شستشوی لباسها باید از چنین پودری استفاده کنند.  

 

تفاوت بین پودر و مایع لباسشویی

تفاوتی که بین پودر و مایع لباسشویی وجود دارد به دلیل داشتن ماده ای به نام بلیچ یا همان سفید کننده است.پودر نسبت به مایع لباسشویی از قدرت پاک کنندگی و لکه بری بیشتری برخوردار است و در واقع چون مایع از ترکیب ضعیف تر و ملایم تری برخوردار است بهتر است برای شستن لباسهای رنگی و حساس استفاده شود.تفاوت دیگری که بین پودر و مایع لباسشویی وجود دارد وجود آلکیل بنزن سولفات است که قدرت لکه بری پودر را بالا می‌برد تا بتواند لکه های چون خاک گل و روغن را از روی لباس از بین ببرد.
پودر ماشین لباسشویی را نمی توان مدت زیادی نگه داشت اما مایع های لباسشویی از تاریخ انقضای بیشتری برخوردار هستند و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد کاسه نمد ماشین لباسشویی

پودرهای ماشین لباسشویی ایرانی نیز تنوع بالایی برخوردار هستند و از نظر کیفیت چیزی از برند خارجی کم ندارد مزیت دیگر استفاده از پودر ایرانی می توان به قیمت ارزان ،بسته بندی سازگار با محیط،کیفیت شستشوی بالا اشاره کرد.

 

نکته آخر

 

انتخاب پودر شستشوی مناسب با توجه به روند شستشوی درست لباس علاوه بر حفظ حالت اولیه و افزایش طول عمر لباس باعث افزایش سرعت شستشو و صرفه جویی در هزینه های اقتصادی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *