identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

5/5 - (1 امتیاز)

امروزه وجود ماشین ظرفشویی در خانه ها از اهمیت بالایی برخوردار شده است و نسبت به گذشته استقبال گرم تری از این وسیله کاربردی دیده می شود اما در کنار استفاده از این دستگاه به مراقبت و نگهداری از این دستگاه نیز اهمیت داده شود .

یکی از مشکلاتی که خیلی از مشتریان از ما سوال میکنند اینست که :

جرا ماشین ظرفشویی ظرف ها رو خشک نمیکنه؟؟؟

 

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران

 

خب این مشکل همیشه هم ایراد محسوب نمی شود و با یک راه کار ساده می توانید از این اتفاق جلوگیری بعمل آورید که در ادامه در رابطه با تمام دلایلی که باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود را برای شما به شرح خواهیم داد،

همچنین برای رفع این مشکل راه کارهایی وجود دارد که در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت

 

برنامه ماشین ظرفشویی

 

 

یکی از مواردی که ابتدا باید به آن توجه نمود برنامه انتخابی ماشین ظرفشویی می باشد.

برنامه های ماشین ظرفشویی با توجه به نوع شستشو و نوع ظرف و … با یکدیگر تفاوت دارند و تمامی برنامه های ماشین ظرفشویی خشک کردن کامل را انجام نمی دهد.

در برنامه های شستشو با زمان کم معمولا خشک کن ماشین ظرفشویی عمل نمی کند و یا اگر عمل کند بصورت کامل و ۱۰۰% این کار را انجام نمی دهد، برای فهمیدن این موضوع که کدامیک از برنامه های ماشین ظرفشویی عملیات خشک کن را بصورت کامل انجام می دهد یا خیر باید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کرده و یا در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی می توانید با شماره گیری ۴۴۲۱۹۶۱۹ با کد تهران از روبراه سرویس علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی را سوال نمایید.

کارشناسان روبراه سرویس بصورت کاملا رایگان و با صبر و حوصله به تمامی سوالات شما پاسخ داده و شما را راهنمایی می کنند.

 

چیدمان ظروف در ظرفشویی

 

 

 

یکی دیگر از مواردی که باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی می باشد:

  • ظروف چسبیدن ظروف به کابین ماشین ظرفشویی باعث خشک نشدن ظروف خواهد شد
  • بهتر است ظروف بزرگ را طبقه پایین و ظروف کوچتر طبقه بالا قرار گیرد
  • تمامی ظروف باید بصورت وارونه یا سروته باشد تا انتهای کار آب داخل ظروف جا نماند
  • سعی کنید ظروف کوچکتر وسط سبد ها و ظروف بزرگتر را کنار سبد ها قرار دهید

 

لازم به ذکر است که ظروف پلاستیکی درون ماشین ظرفشویی کامل خشک نمی شود، همچنین به علت سبک بودن ظروف پلاستیکی با فشار آب به سادگی حرکت کرده و گاهی ظروف را به هم میزند و منجر به شکستگی ظروف میکند.

 

 

مایع جلادهنده ظروف

 

 

درون ماشین ظرفشویی ها مخزنی وجود دارن برای ریختن مایع جلادهنده اما باید خاطر نشان کرد که هیچ الزامی برای ریختن مایع جلادهنده درون ماشین ظرفشویی وجود ندارد و فقط برای بهتر خشک شدن وشفاف شدن بیشتر ظروف استفاده می شود .

بیشتر بخوانید  علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی چیست؟

برای خشک شدن بهتر ظروف از مایع جلادهنده استفاده نمایید و اگر با وجود مایع جلادهنده در مخزن مربوطه باز هم ظروف کامل خشک نشد با توجه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی میزان استفاده از مایع جلادهنده را در تنظیمات ماشین ظرفشویی تغییر دهید .

عملکرد مایع جلادهنده بدین صورت است که با کاهش دادن به کشش سطحی آب به خشک شدن بهتر ظروف کمک می کند.

مایع جلادهنده باعث می شود به جای گلوله یا قطره های بزرگ آب روی ظروف یک سطح نازک از آب روی ظروف ایجاد شود که باعث خشک شدن سریع تر و راحت تر ظروف می شود.

شرکت بوش با ارائه ماشین ظرفشویی های زئولیت دار باعث شده نیاز به مایع جلادهنده در این نوع از ماشین طرفشویی خیلی کاهش پیدا کند و ظروف نسبت به ماشین ظرفشویی های دیگر خیلی بهتر خشک و شفاف شود .

در مقاله های قبلی سیستم زئولیت را کاملا برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

شما می توانید با ورود به صفحه مقالات تمامی مقاله های روبراه سرویس را مشاهده فرمایید.

 

نکات آخر :

بهتر است برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه کنید و در صورت عدم دسترسی از روبراه سرویس بخواهید تا دفترچه فارسی دستگاه شما را بصورت رایگان برای شما ارسال کند.

بهتر است هنگام خارج کردن ظروف از ماشین ظرفشویی ابتدا ظروفی که در سبد پایین قرار دارند را تخلیه کنید تا قطرات آبی که روی برآمدگی های ظروف طبقات بالا وجود دارد روی ظروف طبقه پایین نیافتد.

بهتر است پس از اتمام کار درب ماشین ظرفشویی را مقداری باز بگذارید تا رطوبت از داخل دستگاه خارج شود سپس اقئام به برداشتن ظروف نمایید.

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات با روبراه سرویس تماس بگیرید .

۴۴۲۱۹۶۱۹ – ۰۲۱ 

 

رضایت شما آینده ماست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *