identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

فهرست مطالب

Rate this post

شاید خیلی از ما این مشکل آزاردهنده (رفع بوی بد ماشین ظرفشویی) را تجربه کرده باشیم اما باید گفت این مشکل به سادگی قابل برطرف شدن هست و اصلا جای نگرانی نیست.

ما سعی داریم در این مقاله روبراه سرویس چند راه حل برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی خدمت شما کاربران و مشتریان عزیز ارائه دهیم که به سادگی میتوانید این موارد را بدون نیاز به تعمیرکار متخصص و پرداخت هزینه انجام دهید.

ماشین ظرفشویی همانطور که از نامش مشخص است برای شستن ظرف است و روی ظروفی که درون ماشین ظرفشویی قرار می دهیم مقداری ته مانده غذا وجود دارد.

ته مانده غذاهای موجود روی ظروف یکی از عواملی است که باعث ایجاد بوی نا مطبوع در کابین ماشین ظرفشویی می شود.

شما می توانید با روش های زیر این مشکل را کاملا برطرف نمایید:

 

جرم گیری ماشین ظرفشویی

 

ماشین ظرفشویی نیز همانند ماشین لباسشویی نیاز به جرمگیری دوره ای دارد و باید بین ۶۰ تا ۸۰ بار شستشو دستگاه با مواد مخصوص جرمگیری شود، برای بهتر شدن روند شستشو و عملکرد ماشین ظرفشویی و همچنین رفع بوی بد ماشین ظرفشویی بهتر است جرم گیری ماشین ظرفشویی را جدی بگیرید.

 

 

فیلتر تخلیه آب

 

فیلتر تخلیه برای جلوگیری از ورود مواد غذایی به داخل پمپ تخلیه است که با گرفتن تکه های مواد غذایی و جلوگیری از نفوذ آنها به پمپ تخلیه در عملکرد پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی مشکلی بوجود نیاید.

خب با توجه به این موضوع طبیعتا ته مانده های مواد غذایی به اطراف فیلتر گیر کرده و پس از مدتی ایجاد بوی نامطبوع خواهند کرد برای جلوگیری از این مشکل بهتر است هر ۳ الی ۴ بار استفاده از ماشین ظرفشویی و یا هفته ای دوبار این فیلتر را خارج کرده و زیر آب گرم و فشار آب با فرچه نرم به خوبی شسته و تمیز نمایید.

 

فواره های آب پاش

 

بدون شک در تمامی ماشین ظرفشویی ها در هر برند فواره های آب پاش وجود دارد و وظیفه آب پاش نیز چرخاند و چحش کردن آب و مواد شوینده روی ظروف می باشد.

گاهی تکه های مواد غذایی داخل حفره های موجود روی فواره ها گیر کرده و ایجاد گرفتگی می کند .

با انسداد فواره های آب پاش نه تنها ظروف به خوبی تمیز نمی شود بلکه بخاطر خوب تمیز نشدن کابین و همچنین ته مانده های غذا که باعث گرفتگی فواره ها هستند باعث ایجاد بوی نا مطبوع در ماشین ظرفشویی می شود.

بهتر است همزمان با تمیز کردن فیلتر تخلیه حفره های موجود در فواره های آب پاش را نیز به وسیله یک سوزن و یا خلال دندان تمیز نمایید و فواره های آب پاش را نیز زیر فشار آب بخوبی شستشو دهید.

 

بیشتر بخوانید  بررسی ۸ عامل که منجر به چشمک زدن درجه یخچال می شود + راهکار

کابین دستگاه

 

 

 

کابین داخل ماشین ظرفشویی گاهی حتی بعد از جرمگیری کالم تمیز نمی شود و نیاز به تمیز کردن بصورت دستی دارد.

برای تمیز کردن کابین ماشین ظرفشویی بهتر است با یک پارچه نرم تمامی مناطقی که آب و جرمگیر به آن نفوذ نمی کند را به خوبی تمیز کنید.

 

لاستیک زیر درب و کابین

 

 

زیر درب های ماشین ظرفشویی لاستیکی وجود دارد که مواد غذایی داخل آن جا می ماند و باعث ایجاد رفع بوی بد ماشین ظرفشویی می شود و به علت جایی که قرار دارد آب و جرمگیر به خوبی این قسمت را تمیز نمیکند بهتر است با یک اسفنج نرم و مقداری شوینده این محل را نیز تمیز کنید.

 

شلنگ تخلیه آب

 

 

گاهی گرفتگی در شلنگ تخلیه باعث ایجاد بوی نا مطبوع در ماشین ظرفشویی می شود

 

 

همچنین گاهی بوی فاضلاب از شلنگ تخلیه وارد ماشین ظرفشویی می شود بهتر است برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی مقدار به شلنگ تخلیه قوس دهید تا مقداری آب درون شلنگ بماند که این مقدار آب سدی باشد برای ورود بوی فاضلاب به ماشین ظرفشویی شما .

 

در صورت هرگونه سوال و یا مشاوره و همچنین درخواست خدمات با تیم روبراه سرویس تماس بگیرید.

روبراه سرویس با تیم تخصصی با داشتن اطلاعات بالا و قوی در زمینه خدمات لوازم خانگی بدون تعطیلی در خدمت شما عزیزان می باشد و برای رفع هرچه سریع تر مشکل لوازم خانگی شما از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد بود و با کمترین و منصفانه ترین هزینه رضایت کامل و همیشگی شما مشتریان عزیز را جلب خواهد نمود.

 

جهت هرگونه درخواست فرم زیر را تکمیل نمایید

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

شعار روبراه سرویس را بخاطر بسپارید

 

رضایت شما آینده ماست

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *