identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت بخار نکردن بخارشوی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

علت بخار نکردن بخارشوی و آموزش گام به گام حل این مشکل

دستگاه بخار شوی برای تمیز کردن کف ، دوده ها، لکه ها و جمع کردن مایعات سرازیر شده بر روی کف مناسب است و دردسر های اغلب تی های معمولی را ندارد. بخار شوی بدون استفاده از مواد شیمیایی، خانه ی شما را  تمیز، با طراوت و ضد عفونی می کند. به همین دلیل، استفاده از آن برای کسانی که بچه دار هستند یا حیوان خانگی دارند، مناسب است. همچنین بعد از کشیدن بخار شوی کف زود خشک می شود و لازم نیست مدت زیادی خانواده ی خود را از راه رفتن بر روی قسمتهای تمیز شده منع کنید. و مکانیسم کار آن به گونه‌ای است که آب موجود در مخزن را به بخار تبدیل کرده و سپس بخار را با شدت بالا خارج می‌کند تا سطوح تمیز و ضد عفونی شوند. اکثر کاربران با این مشکل مواجه هستند که بخارشوی آن‌ها بخار تولید نمی‌کند؛ اما مشکل از کجا است؟ عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در عملکرد بخارشوی اختلال ایجاد کرده و آن را متوقف می‌کند، برخی از این مشکلات به وجود آمده فنی و تخصصی هستن به همین دلیل توصیه می شود که برای تعمیر بخارشوی خود از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بخواهید.

در پایان این مقاله با کلیه علت های بخار نکردن بخارشوی و راه حل های آن آشنا خواهید شد.

  • نبود آب در مخزن

اگر بخار شوی بخار نکند، ابتدا مطمئن شوید که مخزن دارای آب می باشد. اگر آب ندارد، مخزن را بیرون بیاورید؛ کلاهک را باز کنید و آن را پر کنید. در حقیقت، به برق متصل کردن یک بخارشوی خالی می تواند به راحتی به خود دستگاه آسیب رساند، چون آبی برای گرم شدن وجود ندارد. بنابراین، اگر خواستید از بخار نکردن بخارشوی خود شکایت کنید، وجود آب کافی درون دستگاه خود را دقیق چک کنید، آن را به برق بزنید و زمانی کافی برای گرم شدن آب آن تا دمایی مناسب برای تولید بخار اختصاص دهید. اگر مخزن پر می باشد، مخزن را بیرون آورید و کلاهک قرار گرفته در زیر آن را چک کنید که به درستی نصب شده و شل نشده است. 

 

 

 

  • گرفتگی دهانه ی بخارشوی

اکثر تولیدکنندگان توصیه می کنند که از آب مقطر در بخارشوی استفاده شود. پیامد عدم دنبال کردن این دستورالعمل معمولا گرفتگی دهانه ی دستگاه را در پی دارد. وقتی آب سخت گرم می شود، املاح معدنی آن معمولا جدا می شود. فشار وارده این املاح معدنی را به اطراف می برد و باعث گرفتگی سوراخ هایی می شوند که بخار از آنها عبور می کند. اگر برای بخارشوی از آب سخت استفاده می کنید، حتما بخارشوی خود را مرتبا تمیز کنید. این کار به جلوگیری از انسداد دستگاه توسط مواد معدنی کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  آموزش گام به گام راهکار های طلایی جهت تمیز کردن قطعات مختلف جاروبرقی

 

  • بسته نبودن درب مخزن زیرین بخارشو

یکی دیگر از دلایل اینکه بخارشوی بخار تولید نمی‌‌کند، بسته نبودن درب زیرین مخزن است. در صورتی درب زیرین مخزن، کامل بسته نشده باشد، بخار کافی تولید نمی‌شود. اگر درب مخزن بسته نباشد، بهتر است آن را بررسی کنید، شاید که شل شده و یا دچار نقص فنی شده باشد.

در صورتیکه شل شده آن را سفت کنید. اما اگر درب مخزن دچار نقص فنی شده باشد، برای تعویض درب و تعمیر بخار شوی بوش خود می‌توانید از تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس کمک بگیرید.

 

 

  • آب کاملا داغ نشده است

وقتی شما عجله دارید ممکن است بدون چک کردن اینکه آب دستگاه به اندازه کافی داغ شده است یا خیر، شروع به تمیز کردن با آن کنید. بخارشوی می بایست آب را تا دمایی حدود ۱۰۰ درجه سلسیوس (۲۱۲ درجه فارنهایت) گرم کند. نه تنها این کار برای از بین بردن جرم و کثیفی ها مناسب خواهد بود بلکه برای تولید مقدار کافی ای از بخار برای تمیز کردن بیشتر سطوح هم لازم می باشد.

 

  • نشت آب از بخارشوی

یکی دیگر از دلایل بخار نکردن بخارشوی، نشت آب از قطعات نازل، پمپ و یا مخزن بخارشوی است. برای رفع این مشکل باید تمامی قطعات دستگاه همچون نازل، شلنگ‌ها، بست‌ها و مخزن بخارشوی را بررسی کنید. در صورتیکه قطعات بخارشوی دچار پارگی و … باشند، باید به تعویض آن‌ها اقدام کنید.

 

  • مسدود شدن فیلتر بخارشوی

فیلتر بخارشوی یکی از بخش‌های مهم بخارشوی است که نقش تصفیه کنندگی و یا غربالگری در دستگاه را به عهده دارد. برای اینکه فیلتر بخارشوی را بررسی کنید باید در صورتیکه امکان خروج مخزن بخارشوی وجود دارد، مخزن را خارج کنید. سپس در سوراخی که به فیلتر متصل است، آب سرد بریزید.دکمه روشن بخارشوی را فشار دهید.اگر بخار را مشاهده کردید، مشکل از فیلتر بخارشوی بوده و باید آن را تعویض کنید. اگر باز هم بخار ایجاد نشد احتمالا سوراخ های بخار پاش مسدود است.

 

 

  • خرابی المنت بخارشوی

اگر المنت بخارشوی خراب شده باشد، دستگاه توانایی لازم برای گرم کردن بویلر و تولید بخار را ندارد. از آنجا که سنسورهای دستگاه وظیفه قطع و وصل کردن ولتاژ ورودی به المنت‌ها را بر عهده دارند، زمانیکه این سنسورها آسیب می‌بینند، المنت بخارشوی نیز خراب شده و بخارشوی بخار نمی کند و یا زیادی کار می‌کند که در هر دو صورت خطرناک بوده و برای حل این مشکل و تعمیر بخارشوی خود می توانید با تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس تماس نمایید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس:

دستگاه بخارشوی امروزه به یکی از پرکاربرد ترین وسایل در هر منزلی تبدیل شده است. یکی از مشکلات رایج بخارشوی بخار نکردن آن است که ممکن است به علت نداشتن آب، مسدود بودن دهانه بخارشوی، مسدود بودن فیلتر بخارشوی، داغ نشدن آب، نشت آب از بخارشوی یا خرابی المنت بخارشوی باشد. نحوه بررسی این مشکل و تعمیر آن نیز گفته شد. تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند .شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات بخارشوی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ در ارتباط باشید.

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *