identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت برفک زدن ساید

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

چرا یخچال فریزر برفک می‌زند؟

یخچال یکی از مهمترین لوازم خانگی می باشد که وجود آن در هر خانه لازم و ضروریست و سالهاست که مردم از آن استفاده می کنند، با پیشرفت تکنولوژی و نیاز مردم این وسیله در طرح ها و مدل های مختلفی تولید شده و  روانه بازار گردیده است و مردم با توجه به تعداد اعضای خانواده، مقدار نیاز و همچنین سلیقه خود یخچال مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

یخچال ها نیز همانند لوازم برقی دیگر امکان خراب شدن دارد و برای جلوگیری از خرابی و عدم کاهش طول عمر یخچال بهتر است از یخچال منزل و یا محیط کار به خوبی نگهداری کنیم .

 

 

مشکل در یخچال می تواند به گونه های مختلفی ایجاد گردد که یکی از این مشکل ها برفک زدن در قسمت فریزر یخچال های ساید بای ساید می باشد که علت این مشکل و روش های رفع این مشکل را برای شما شرح خواهیم داد:

 

باز ماندن درب 

 

 

یکی از دلایلی که منجر به برفک زدن قسمت فریزر در یخچال های ساید باید ساید می شود خوب بسته نشدن درب دستگاه است، زمانیکه درب دستگاه خوب بسته نمی شود رطوبت محیط وارد دستگاه می شود و این رطوبت در دمای فریزر منجمد شده و باعث برفک می شود.

با مشاهده برفک در فریزر حتما بررسی کتید که درب به خوبی بسته شود

گاهی کشوها و یا طبقات داخلی باعث عدم بسته شدن کامل درب می شود، بررسی این مشکل به سادگی توسط خودمان انجام پذیر است.

بازماندن طولانی مدت درب نیز می تواند باعث ایجاد برفک شود، سعی کنید هنگام استفاده درب دستگاه را زیاد باز نگذارید .

 

نوار دور درب

 

دور تا دور درب یخچال نواری مگنتی وجود دارد که تمام درزهای یخچال کاملا کور شود و خاصیت مگنتی بودن این لاستیک باعث محکم تر شدن و کیپ شدن بهتر درب و بدنه می شود. 

پس از چندین سال استفاده مگنت خاصیت خود را از دست می دهد و عمل کیپ شدن درب و بدنه به خوبی انجام نمی پذیرد که باید لاستیک دور درب کامل تعویض شود.

گاهی مواد غذایی و یا مایعات اسیدی موجود در یخچال با نوار دور درب یخچال تماس پیدا کرده و باعث خوردگی و پوسیدگی سریعتر نوار دور درب می شود که این پوسیدگی ها هم رطوبت محیط را از خود عبور می دهد و وارد یخچال می کند و هم باعث خوب بسته نشدن درب می شود.

گاهی نیز ممکن است اشیاء تیز با لاستیک د‌ور درب یخچال برخورد کند و یا به دلیل تنظیم دمای یخچال بر روی درجه نامناسب، لاستیک د‌ور درب یخچال دچار خشکی شود و به مرور بی توجه به خشک شدن لاستیک د‌ور درب موجب پوسیدگی و پاره شدن این قطعه شود
بنابراین بهتر است جهت جلوگیری از بروز برفک زدن یخچال و معیوب شدن کمپرسور اگر لاستیک د‌ور درب یخچال قابل تعمیر نبود سریعا به فکر خرید این قطعه به صورت اورجینال از فروشگاه روبراه سرویس نمایید و طول عمر دستگاه خود را تضمین کنید

بیشتر بخوانید  چرا نرم کننده بعد از شستشو در محل جاپودری باقی می‌ماند؟

همچنین از جا در آمدن قسمتی از لاستیک دور درب از جای خودش نیز می تواند مانع بسته شدن کامل درب شود.

 

خرابی دمپر یخریز

 

 

این مورد در یخچال های ساید که دریچه یخریز دارد اتفاق می افتد

 

 

دمپر یخریز در حالت عادی زمانیکه که دکمه یخ را فشار می دهیم برای انتقال یخ ها (از محفظه یخ به داخل لیوان) باز شده و پس از دریافت یخ و رها کردن این دکمه این دمپر بسته می شود، اما زمانی که دمپر یخریز دچار مشکل و یا شکستگی شده باشد باز می ماند و یا به خوبی بسته نمی شود و رطوبت محیط از این قسمت وارد دستگاه می شود که بیشترین برفک را هم (به علت اینکه در مسیر انتقال یخ است) زیر کشوی یخساز ایجاد می کند و بیشترین برفکی که رویت می شود در همین قسمت محفظه یا کشوی یخساز مشاهده می کنیم.

 

سنسور دیفراست

 

 

در یخچال های امروزی که برفک دیده نمی شود و  به اصطلاح این یخچال ها به NO FROST معروف است،  این سنسور در زمان ایجاد برفک با ارسال پالس های الکترونیکی به برد اصلی اطلاع می دهد و پس از آن برد اصلی به یک المنت دستور به کار می دهد و المنت برفک های موجود را ذوب کرده و از طریق لوله تخلیه به کنار موتور دستگاه انتقال و توسط گرمای موتور این برفک های ذوب شده تبخیر می شود.

زمانیکه این سنسور دچار مشکل شده باشد المنت نیز هیچگونه فعالیتی نکرده و باعث افزایش و برفک می شود.

 

المنت

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با سنسور دیفراست خدمت شما عزیزان داده ایم المنت خودش نیز می تواند عاملی باشد برای دیده شدن برفک در فریزر ، زمانیکه سنسور دیفراست پالس های الکترونیکی را برای برد اصلی ارسال کند و برد اصلی نیز دستور فعایت را به المنت معیوب ارسال نماید واضح است که هیچگونه حرارتی از المنت ایجاد نشده و برفک ها به مرور بیشتر نیز خواهد شد.

 

ترموفیوز (فیوز حرارتی)

فیوز حرارتی یا ترموفیوز یک پل ارتباطی بین برد اصلی و المنت است که باعث جلوگیری از صدمه دیدن دیگر قطعات یخچال و حتی صدمات خیلی بزرگتر می شود به این صورت که حرارت المنت بیشتر از ۷۰ درجه سانتی گراد شود برای جلوگیری از آتش سوزی و یا ذوب شدن قطعات داخلی این فیوز میسوزد و المنت از کار می افتد.

زمانیکه ترموفیوز به هر دلیلی از کار افتاده باشد عملیات ذوب شدن برفک نیز انجام نخواهد شد و می تواند دلیلی برای دیده شدن برفک در فریزر باشد.

 

برد اصلی

 

 

با مطالعه توضیحاتی که در رابطه با ترموفیوز، المنت و سنسور دیفراست داده شد مشخص شد که بین همه این موارد و برد اصلی ارتباط مستقیم وجود دارد و برد اصلی است که تمام این ارتباط ها را کنترل می کند، پس نتیجه خواهیم گرفت که برد اصلی نیز می تواند باعث ایجاد برفک در فریزر شود.

بیشتر بخوانید  بررسی عوامل اصلی که موجب از کار افتادن صفحه لمسی هود آشپزخانه می شود

 

برخی از این مشکلات توسط خود دوستان قابل حل می باشد اما برای مشکلات تخصصی تر می توانید با تکمیل فرم درخواست خدمات روبراه سرویس که در پایین برای شما قرار داده ایم، رفع تمامی مشکلات یخچال خود را به ما بسپارید .

با توجه به اینکه نیاز بیشتر مردم به یخچال از دیگر لوازم خانگی دیگر بیشتر است، روبراه سرویس سعی کرده است خدمات مربوط به یخچال را بصورت ویژه تر و سریع تری انجام دهد تا با مشتریان عزیز نگران فاسد شدن مواد غذایی که این روزها قیمت بالایی هم پیدا کرده اند نباشند.

پس از ثبت درخواست و یا تماس با روبراه سرویس از طریق شماره های ۴۴۲۱۹۶۱۹ و ۶۸۲۸۷ در تهران کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کرده و اقدام به رفع ایراد دستگاه شما می کنند.

 

رضایت شما آینده ماست

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *