identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت سرو صدای زیاد ماشین ظرفشویی و راهکار های رفع آن

Rate this post

چرا ماشین ظرفشویی صدا می دهد؟

یکی از مشکلات رایج ماشینهای ظرفشویی سر و صدای زیاد ماشین است.دلایل متفاوتی می تواند علت رخ دادن این مشکل باشد.

در واقع زمانی که ماشین ظرفشویی صدای بلندی از خود تولید می کند ممکن است به این دلیل باشد که ظرف یا وسیله ای که در داخل ماشین ظرفشویی در حال شستشو است شکسته شده و به پایین دستگاه افتاده باشد در چنین حالتی ممکن است به  داخل دستگاه را پیدا کند و در داخل پمپ گیر کند و باعث ایجاد صدای بلند شود.

بسیاری اوقات صدای ماشین ظرفشویی، طبیعی بوده و حاصل شست و شوی ظروف می باشد و جای نگرانی ندارد. اما گاهی اوقات ممکن است از دستگاه شما صدای نابهنجاری خارج شود که لازم است سریعا به منشا این صدا رسیدگی کنید. چرا که صدای بیش از حد ماشین ظرفشویی می تواند ناشی از معیوب شدن برخی قطعات داخلی دستگاه باشد که رسیدگی نکردن به آن می تواند به سایر قطعات آسیب وارد نماید و شما را ناگریز به پرداخت هزینه سنگین تعمیر ماشین ظرفشویی بوش نماید. بنابراین بهتر است اقدام به عیب یابی قطعات زیر نمایید و در صورت وجود مشکل جدی با تعمیرکاران روبراه سرویس تماس نمایید.

 

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم ۱۰۰ عددی اصلی

 

خرابی پمپ علت سر و صدای ماشین ظرفشویی

پمپ ماشین ظرفشویی در قسمت پایین دستگاه قرار دارد در واقع پمپ دو وظیفه به عهده دارد:

۱)شست و شو  و گردش آب داخل ماشین ظرفشویی

۲) تخلیه آب

وجود پسماند مواد غذایی سفت و یا تکه های شکسته ظروف داخل ماشین ظرفشویی که به داخل دستگاه را پیدا کرده باشند با هر بار برخورد با پروانه‌های پمپ با این قطعات پمپ تخلیه ظرفشویی بوش آسیب دیده و  باعث ایجاد صدای بلند در دستگاه می شوند.

تعمیر درب ماشین ظرفشویی

یاتاقان

 

یکی دیگر از علت های  سر و صدای ماشین ظرفشویی یاتاقان و حلقه های پلاستیکی هستند که جهت نگهداری و ساپورت بازوی آبپاش استفاده میشوند. اگر یاتاقان ها دچار ساییدگی شده باشند بازوهای آبپاش نمی‌تواند به درستی حرکت کنند و ظروف را تمیز کنند.

 

بازوهای ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از علت های صدا دادن ماشین ظرفشویی می تواند بازو های آبپاش باشد. بازوها وظیفه پخش یکنواخت آب روی ظروف را برعهده دارند اگر در حین حرکت با شی برخورد کنند باعث ایجاد سر و صدا می شوند قبل از روشن کردن دستگاه بازوها را با دست خود حرکت دهید و از حرکت آزادانه آن اطمینان حاصل کنید اگر متوجه لق بودن اب پاش شدید ممکن است در قسمت مرکزی یا هاب ساییدگی ایجاد شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

 

لیست قیمت قطعات یدکی و لوازم مصرفی ماشین ظرف شویی

در این مقاله سعی کرده ایم علت سر و صدای ماشین ظرفشویی را بیان کنیم و راه حل هایی برای رفع این مشکل را برایتان به  اشتراک بگذاریم. شما کاربران عزیز میتوانید در صورت برخورد با چنین مشکلی با اطمینان و خیالی آسوده از طریق تماس  و یا   مراجعه حضوری به مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی رو به‌ راه سرویس به راحتی تعمیرات ماشین ظرفشویی خود را به ما بسپارید و بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین قیمت قطعات یدکی قهوه ساز

خرید بهترین پودر جرم گیر ظرفشویی و لباسشویی بوش از فروشگاه روبراه سرویس

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

‫3 نظر

  • CBD for sale گفت:

    Very shortly this web site will be famous amid all blog viewers, due to it’s good posts

  • صبورا حیدری گفت:

    سلام
    اخیرا پس از شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی ظرف ها کدر به نظر می رسن
    شوینده همونه و هیچی تغییر نکرده
    امکانش هست بگین دلیل این اتفاق چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *