identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت صدای هود و روش رفع مشکل

Rate this post

هود آشپزخانه یکی از لوازم خانگی است که به دلیل دیر خراب شدن آن شاید خیلی درباره آن صحبت نمی شود اما باید به این موضوع توجه داشت که خراب شدن هود نیز می تواند دردسرهای زیادی را ایجاد کند مثل: صدای آزاردهنده و یا از بین نرفتن بوی غذا در منزل برخی از مشکلات هود را میتوان بدون نیاز به تعمیرکار متخصص و بدون صرف هزینه رفع نمود. 

در اکثر اوقات می توان گفت صدای خارج شده از هود آشپزخانه طبیعی است. اما گاهی ممکن است بنا به دلایلی صدای دستگاه شما از حالت طبیعی خارج شود. این اتفاق علاوه بر آزار دهنده بودن، ممکن است به مرور شما را با مشکلات بیشتری مواجه سازد که نیاز به تعمیر هود بوش داشته باشید. به همین سبب بهتر است پیش از بروز مشکل بیشتر جهت عیب‌ یابی دستگاه خود با نمایندگی روبراه سرویس تماس نمایید. روبراه سرویس نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش در محل و ارائه دهنده کلیه خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر لباسشویی بوش و سایر لوازم خانگی بوش در تهران می باشد.

 

صدای غیر طبیعی :

 

 

یکی از مشکلاتی که در هود زیاد اتفاق می افتد صدای غیر طبیعی هود می باشد که می تواند ایراد فنی یا غیر فنی باشد.

گاهی عدم استفاده از درپوش مناسب در در خروجی مجرای تخلیه هوای هود که بیرون از ساختمان قرار دارد یکی از مواردی است که باعث ایجاد صدا در هود می شود.

بدین صورت که گاهی ریختن سنگ ریزه و یا افتادن پرنده ها داخل لوله تخلیه هوا باعث ایجاد صدا می شود، همچنین گاهی اجسام داخلی به داخل هود راه پیدا می کند و با چرخش فن موتور و برخورد اجسام خارجی به فن صدای غیر طبیعی از هود ایجاد می شود

در این مواقع فقط کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

 

 

  • بازکردن کاور هود
  • جداکردن لوله خرطومی
  • با چند ضربه اجسام داخل لوله خرطومی را تخلیه کنید
  • از قسمت بالای هود بررسی کنید اگر اجسام خارجی داخل فن موتور هود افتاده بردارید
  • همینطور که لوله خرطومی از هود جدا می باشد هود را روشن کنید تا هرچه اجسام داخلی و خاک داخل فن هود ریخته است تخلیه شود (برای سرویس دوره ای یکی از کارهایی که میتوان انجام داد همین روش است)

اگر صدای فن از بین رفت و مشکل حل شد همین مراحل را از آخر به اول انجام دهید اما اگر مشکل رفع نشد احتمالا مشکل از موتور دستگاه می باشد و نیاز به بررسی تخصصی توسط تعمیرکار متخصص می باشد.

یکی دیگر از دلایل صدای غیر طبیعی در هود شل بودن پیچ و بدنه های هود می باشد که با یک پیچ گوشتی به سادگی می توانید با محکم کردن بدنه و پیچ های هود این مشکل را مرتفع نمایید.

بیشتر بخوانید  بررسی علائم و نشانه های اصلی نشت و یا اتمام گاز در یخچال

 

روشن نشدن هود:

دلایل متعددی وجود دارد که باعث روشن نشدن هود می شود

قبل از هر چیزی باید بررسی نمایید که برق ورودی به درستی متصل باشد و قطعی نداشته باشد که بدون نیاز به تعمیرکار می توانید این مورد را بررسی نمایید

در غیر این صورت مشکل یا از موتور هود می باشد و یا برد اصلی که برای بررسی این موارد نیز احتیاج به تعمیرکار متخصص می باشد .

 

عدم مکش:

چهار علت وجود دارد که باعث می شود هود مکش کافی نداشته باشد و بوی غذا را به خوبی از آشپزخانه به بیرون انتقال ندهد.

 

 

اولین چیزی که خیلی در مکش هود تاثیر گذار است نصب صحیح در محل مناسب می باشد

فاصله بین اجاق گاز و یا صفحه گاز تا هود باید به خوبی رعایت شود زیرا با زیاد شدن فاصله این دو از هم عملیات مکش خیلی ضعیف تر انجام می گیرد، همچنین اگر فاصله این دو از حالت استاندارد کمتر باشد باعث ایجاد صدمات شدید به هود (به علت حرارت شعله گاز) و یا مشکلات بزرگتر خواهد شد، بنابراین در نصب اولیه هود باید به تمامی استانداردهای درج شده روی دفترچه راهنمای هود دقت نمایید و برای نصب هود حتما از تکنسین نصب متخخصص کمک بگیرید و انجام نصب را به تکنسین متخصص نصب واگذار کنید.

 

 

دومین مورد کثیفی فیلترهای هود است، به علت مکش هود و جذب چربی به فیلترهای هود گاهی انجام عمل مکش به خوبی انجام نمی شود که تنها راه حل رفع این مشکل در هود هایی که فیلترهای دائمی دارند شستن فیلتر می باشد و هودهایی که دارای فیلترهای مصرفی می باشد اقدام به تعویض فیلتر نماییم.

 

 

سومین عامل کیپ شدن یا تاخوردن مجرای تخلیه هوا می باشد که برای بررسی این موضوع می توانید مسیر تخلیه هوا را با دقت بررسی نمایید تا گرفتگی یا تاخوردگی در مجرای تخلیه هوا وجود نداشته باشد.

 

 

چهارمین و آخرین علت نیز ضعیف شدن موتور هود و یا از کار افتادن آن می باشد

در برخی از مدل های هود به جای یک موتور از دو  موتور نیز برای مکش کافی استفاده شده و شاید این موضوع شما را به اشتباه بیاندازد و با شنیدن صدای موتور خیال شما را از بابت خراب بودن موتور راحت کند

اما باید توجه داشت که گاهی فقط یک موتور هود کار می کند و موتور دیگری ضعیف شده و یا از کار افتاده باشد و با توجه به نوع هود که با دو موتور طراحی شده است، یک موتور برای مکش کافی نمی باشد و باید برای رفع ایراد از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

 

روبراه سرویس با داشتن ده ها سرویسکار متخصص و مجرب در خدمت شما عزیزان است.

جهت درخواست هرگونه خدمات تخصصی لوازم خانگی فقط کافیست فرم درخواست خدمات که برای شما ایجاد نموده ایم را تکمیل نمایید تا کارشناسان روبراه سرویس در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس برقرار نمایند.

بیشتر بخوانید  پر شدن ماشین لباسشویی در زمان خاموشی

 

رضایت شما آینده ماست

 

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *