identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت نشتی آب از بدنه چای ساز چیست؟

Rate this post

امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی چای ساز ها جای خود را به کتری و سماور های برقی داده اند. به دلیل اینکه تعداد زیادی از خانم ها شاغل هستند تمایل دارند وسایلی در اختیار داشته باشند که در زمان کوتاهی غذا و نوشیدنی خود را آماده کنند.

چای ساز ها از یک قوری و یک کتری تشکیل شده اند که می توانند در کمترین زمان ممکن آب را جوش بیاورند و یک چای تازه دم را در اختیار شما قرار دهند. همچنین می توانید برای دم کردن انواع دمنوش ها و گرم نگه داشتن انواع مایعات از آن استفاده کنید.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که هنگام استفاده از چای ساز با آن مواجه میشوید آب دادن چای ساز است.

 

قوری قرمز چای ساز بوش مدل TTA2010

 

اما دلیل آب دادن چای ساز چیست و چه راهکار هایی برای برطرف کردن آن وجود دارد؟

چای ساز هایی با برند های متفاوت و جنس هایی چون فلز،پلاستیک،شیشه ،پیرکس با ویژگی ها و مشخصات و قیمت های مخصوص به خودشان در بازار وجود دارند. نشت آب از چای ساز یکی از ایرادات چای ساز است که قابل تعمیر میباشد.

پایین بودن کیفیت چای ساز

کم بودن آب چای ساز

عدم استفاده از توری چای ساز 

رسوبات موجود در چای ساز 

خراب شدن ترموستات چای ساز

 

قوری چای ساز سفید بوش مدل TTA2201

 

پایین بودن کیفیت چای ساز

بی کیفیت بودن چای ساز ارتباط مستقیمی با نشت آب از چای ساز ها دارد معمولا چای ساز هایی که از جنس پلاستیک هستند

بسیار بی کیفیت هستند و با چندین بار استفاده دچار نشتی آب می شوند.یکی از نکاتی که هنگام لوازم برقی باید به آن توجه کنید

کیفیت است نه قیمت. بسیاری از افراد سعی میکنند کالای مورد نیاز خود را با پایین ترین قیمت تهیه کنند ولی بعد از گذشت زمان کوتاهی مجبور هستند به دلیل خرابی های زیاد دستگاه هزینه های تعمیرات را پرداخت کنند.

بهتر است هنگام خرید چای ساز محصولی که بالاترین کیفیت را دارد انتخاب کنید چای ساز هایی از جنس پیرکس و فلز از بهترین و چای ساز هایی با جنس پلاستیک از بدترین جنس های چای ساز هستند.

یکی از با کیفیت ترین چای ساز های موجود در بازار که به صورت های پیرکس، شیشه ای و یا فلزی با بهترین متریال در بازار عرضه می شوند، چای ساز بوش می باشد. کتری چای ساز بوش با به روز ترین امکانات روز جهان ساخته شده است و به این صورت به دلیل کیفیت پایین بدنه شما را با نشت آب مواجه نساخته و به این صورت با کاهش احتمال نشت آب، از بروز آسیب به قطعات الکترونیکی داخلی نیز جلوگیری می نماید
همچنین چای ساز بوش به گونه ای طراحی شده است که در صورت اتمام آب درون دستگاه، چای ساز به صورت خودکار خاموش می گردد و به این صورت ایمنی شما را تضمین می نماید

بیشتر بخوانید  چرا قهوه در قهوه ساز زود سرد می شود؟

کم بودن آب چای ساز

در صورتی که کتری چای ساز را با آب کم یا بدون آب روشن کنید حرارت ایجاد شده باعث آسیب زدن به بدنه کتری می شود و به مرور زمان نشتی آب را به دنبال خواهد داشت.

یکی از دلایل نشت آب خراب شدن المنت دستگاه است. زمانی که شما چای ساز را روشن می کنید اما به دلیل فراموشکاری آب کافی داخل کتری نمیریزید باعث خراب شدن المنت میشوید در واقع المنت برای گرم کردن آب روشن می شود اما چون آبی درون کتری نیست حرارت ایجاد شده به بدنه کتری منتقل می شود.

عدم استفاده از توری چای ساز 

شاید در نگاه اول توری کتری قطعه ای بدون کاربرد و بدون اهمیتی باشد اما در واقع اگر توری دستگاه نباشد بخار آب به سرعت خارج می شود در چنین شرایطی دمای آب بالاست اما دمای دستگاه کمی پایین می آید و جریان برق ورودی به ترموستات قطع نمیشود و به همین دلیل دستگاه مدت زمان طولانی تری کار خواهد کرد و گرمای ایجاد شده باعث خراب شدن عایق اطراف چای ساز میشود.

رسوبات موجود در چای ساز 

املاح موجود در آب هنگامی که آب به جوش می آید به بدنه کتری می چسبند بنابراین اگه به موقع جرمگیری نکنید این رسوبات باعث خوردگی بدنه و در نتیجه نشتی آب می شوند.

خراب شدن ترموستات چای ساز

ترموستات یکی از قطعات اصلی لوازم برقی است که اگر به هر دلیلی به درستی کار نکند و خراب باشد مانع قطع به موقع جریان برق می شود و کتری مدت زمان بیشتری روشن میماند و گرمای ایجاد شده باعث از بین رفتن عایق و آبند های کتری می شود.

 

قوری چای ساز بوش (شفاف)

 

 

نکته:

هنگام خرید چای ساز Bosch بهتر است از یک برند با کیفیت خرید کنید و با دانستن نکات استفاده و نگهداری از چای ساز از مواجه شدن با مشکلات احتمالی و خراب شدن دستگاه جلوگیری نمایید و عمر دستگاه خود را بالا ببرید و از پرداخت هزینه های بالای تعمیرات و تعویض قطعات در این شرایط اقتصادی در امان بمانید .به هر حال روبراه سرویس آماده است تا با ارایه بهترین خدمات در کمترین زمان ممکن توسط بهترین و مجرب ترین تعمیرکاران در زمینه تعمیر و تامین قطعات تخصصی لوازم خانگی در خدمت شما باشد.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

قوری چای ساز بوش با کد :۰۰۶۴۶۲۰۲ (قرمز رنگ)

 

جرمگیر قهوه ساز بوش (کلین)

مایع رسوب زدای قهوه ساز بوش

قرص رسوب زدایی قهوه ساز بوش

قرص کوانتوم فینیش ۷۲ عددی

نمک ماشین ظرفشویی ۱۵۰۰ گرمی فینیش

جرمگیر اتو

یک نظر

  • علی رحمانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    معنی ارور e1 در چای ساز بوش نشونه چیه؟
    ممکنه تو قطعه ای مشکل به وجود اومده باشه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *