identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

ترانس کلی خانگی چگونه کار می کند

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

درود

 

چقدر درباره ترانس های خانگی اطلاعات دارید اگر به فکر خرید یک ترانس خانگی خوب هستید و اطلاعات کامل در این زمینه ندارید تا انتهای مقاله روبراه سرویس با ما همراه باشید.
در ابتدا به نحوه کار کردن ترانس های استابلایزر خانگی خواهیم پرداخت.
وجود ترانس استابلایزر در منزل، کارگاه های کوچک و بزرگ، ادارات و هر کجا که دارای سیستم های حساس و الکترونیکی هستند از لحاظ منطقی الزامی است اما به دلیل اینکه خیلی از مردم در رابطه با وجود این نوع وسیله اطلاعات کافی ندارند و گاهی برخی از مردم نمیدانند که همچین وسیله ای در کشور وجود دارد در آن حدی که باید باشد در خانه ها و اداره ها و … مشاهده نمی شوند.
اما می توان گفت این وسیله ضروری است و نسبت به تهیه آن حتماً اقدام کنید.

 

 

 

ترانس استابلایزرهای خانگی دارای شکل و شمایل مختلفی هستند و شرکت های زیادی وجود دارند که اقدام به تولید این وسیله کرده اند اما جدا از زیبایی و اندازه ترانس بیشتر باید به کیفیت و قدرت ترانس استابلایزر دقت داشت .

 

 

 

انواع استابلایزر خانگی :

ترانس های ۵ کیلو وات : معمولا خروجی این نوع ترانس استابلایزر ۲۰ آمپر بوده و برای کولرهای آبی، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد.

ترانس های ۷ کیلو وات : این نوع از ترانس استابلایزر خانگی معمولا با خروجی ۳۰ آمپر می باشد و در خانه های با متراژ زیر ۱۵۰ متر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای حفاظت از ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر، تلویزیون، چراغ های خانه، کولر آبی، کولر گازی (۱ عدد) اما در صورتی که در خانه شما بیشتر از ۱ کولر گازی وجود دارد بهتر است یا از ترانسهای سنگین تر استفاده نمایید و یا دو عدد ترانس ۷ کیلو وات در منزل نصب نمایید.

 

 

چرا باید از ترانس استابلایزر خانگی استفاده کنیم:

 

 

 

 

لوازم خانگی ها دارای حساسیت هایی می باشند که میزان این حساسیت ها با یکدیگر تفاوت دارد .

منظور از حساسیت چیست ؟؟؟

گاهی بعضی از لوازم خانگی با شدت و یا فت ولتاژ خیلی جزئی (نوسان برق) مورد آسیب قرار می گیرند و باعث صرف هزینه های بالا و دردسرهای زیادی می شوند.

برای جلوگیری از نوسان برق و همچنین محافظت از لوازم برقی منزل یا به طور ساده تر بیمه کردن لوازم خانگی برقی از نوسان برق بهترین راه حل استفاده از ترانس استابلایزر می باشد.

علت اصلی ایجاد نوسان برق سیم کشی نامناسب، گسل های الکترونیکی، ایرادات پست های برق و …

 

 

تفاوت ترانس استایلایزر و محافظ های پلاستیکی:

 

 

اگر دقت کنید روی محافظ های معمولی که بیشتر به عنوان سیم سیار و رابط کاربرد دارد اطلاعاتی درج شده است که تمامی آنها نقش قطع کن را ایفا می کند، بدین صورت که اگر ولتاژ زیر ۱۷۰ باشد محافظ جریان برق را قطع می کند و همچنینی ولتاژ بالای ۲۵۰ نیز باشد محافظ جریان برق را مجددا قطع می کند و در ولتاژ بین ۱۷۰ تا ۲۵۰ هیچ کاری برای لوازم خانگی نمی کند و نوسان برق بین این ولتاژ به راحتی می تواند به لوازم خانگی شما آسیب وارد کند.

بیشتر بخوانید  4 علت سوختن غذا در مایکروفر و راهکار از بین بردن بوی سوختگی مایکروفر

اما ترانس کلی خانگی بدین صورت است که جریان برق را قبل از ورود به واحد تعییر می دهد و ولتاژ مناسب و بدون نوسان را به واحد انتقال می دهد.

بدین صورت که با استفاده از ترانس کلی در منزل دیگر هیچ نیازی به محافظ برق نبوده و تمامی پریز ها و کلیدهای برق محافظ شده می باشد.

 

یکی از ترانس های خیلی کاربردی و مناسب برای خانه ها ترانس استابلایزر الکترو اسپارک می باشد که از تمامی جهات برای هر خانه با متراژ زیر ۱۵۰ متر مناسب است و در صورت بالا بودن متراژ می توان بخشی از خانه مثل آشپزخانه را با این وسیله محافظت نمود و یا از دو یا سه ترانس برای خانه های متراژ بالا و سه فاز استفاده کرد.

برای مطلاعه ویژگی های ترانس استابلایزر الکترو اسپارک روی لینک زیر کلیک کنید.

 

ترانس استابلایزر الکترو اسپارک

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *