identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

Rate this post

مقدمه :

ماشین ظرفشویی ها گاهی دچار یک سری مشکلاتی می شوند که بین تمامی برندها مشترک می باشد و میتوان گفت رایج می باشد ، برخی از این مشکلات ساده و قابل رفع توسط خودمان می باشد و گاهی هم برای رفع برخی از این مشکلات نیازمند کمک گیری از تعمیرکار متخصص می باشیم .

ما برخی از این مشکلات را بهمراه روش مرتفع کردن ایراد را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی :

دلایل متعددی وجود دارد که این مشکل برای ماشین های ظرفشویی رخ دهد.

اولین علت احتمالی تاخوردگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی می باشد، زمانیکه با مشکل تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی برخورد کردید قبل از انجام هر کار دیگر، شلنگ تخلیه را بررسی نمایید و مطمئن شوید تا خوردگی نداشته باشد یا شلنگ زیر دستگاه یا بین کابینت ها تحت فشار نباشد

پس از اطمینان از عدم تاخوردگی شلنگ تخلیه محل تخلیه را بررسی نمایید.

بهترین کار ممکن اینست که شلنگ تخلیه را در یک لگن بزرگ قرار دهید و ببینید آب دستگاه تخلیه می شود یا نه و اگر آب تخلیه شد پس مشکل از محل تخلیه است.

گاهی اوقات شلنگ تخلیه به سیفون زیر سینک متصل می گردد و بعلت گرفتگی سیفون زیر سینک, سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی به خوبی عمل نمی کند که برای رفع این مشکل باید سیفون زیر سینک به خوبی شسته شود.

و یا گاهی سیستم نصب سیفون زیر سینک غلط می باشد و عمل تخلیه ماشین ظرفشویی را تحت تاثیر قرار می دهد دقت داشته باشید که لوله تخلیه سیفون همیشه باید از محل نصب شلنگ تخلیه پایین تر باشد .

 

 

Kitchen PVC tailpiece leaking at slip nut - DoItYourself.com Community Forums

 

 

ماشین ظرفشویی صدای غیر طبیعی دارد؟

 

ماشین ظرفشویی معمولا نسبت به لباسشویی صدای خیلی کمتری دارد و تنها صدایی که دارد، صدای پخش  آب توسط فواره ها، صدای تخلیه و صدای آبگیری می باشد که خیلی هم صدای کمی دارد و صداهایی غیر از این صداهای ذکر شده ایراد محسوب شده و نیاز به بررسی دارد.

 

Free Photo | Photo of displeased woman plugs ears with discontent, doesnt want to hear annoying sound or noise

عوامل این صداها :

  • شل بودن بازوها یا همان فواره های آب پاش که میتوانید مهره های آن را محکم کنید
  • گیر کردن اجسام خارجی مثل خلال دندان، هسته زیتون، هسته خرما، تکه های کوچک استخوان و … در پروانه پمپ تخلیه که باید زیر فیلتر را بررسی و تمیز کنید
  • گیر کردن ظروف به بازوهای آبپاش یا ضربه زدن بازوهای آب پاش به ظروف در حین چرخش که باید در چیدن صحیح ظروف دقت فرمایید
  • کثیف بودن یا گیر کردن مواد غذایی درون حفره های بازوهای آبپاش

 

 

روشن نشدن ماشین ظرفشویی :

با توجه به قیمت های نجومی لوازم خانگی و قطعات بدکی این محصولات و همچنین نیاز شدید به لوازم خانگی، متاسفانه رخ دادن کوچکترین ایراد در لوازم خانگی موجب ناراحتی و استرس اعضای خانواده می شود.

بیشتر بخوانید  تعمیرات حرفه ای ماشین های لباسشویی بوش در منزل

در این مواقع به جای ناراحتی و استرس با خونسردی کامل موارد زیر را بررسی نمایید :

  • اول از همه مطمئن شوید دوشاخه ماشین ظرفشویی شما از پریز خارج نشده باشد و کابل برق ماشین ظرفشویی را چک کنید. (معمولا زمانیکه مشتریان عزیز با ما تماس می گیرند زمان مراجعه سرویسکارهای روبراه با این مورد مواجه می شوند که دوشاخه از سرجای خودش بیرون آمده و دستگاه هیچگونه ایرادی ندارد ) پس به جای صرف کردن زمان و هزینه خودتان جهت بررسی این مورد اقدام کنید.
  • مطمئن شوید پریزی که دوشاخه به آن متصل شده بخوبی عمل کند و قطعی نداشته باشد (برای تست این مورد می توانید توسط یک مولتیمتر و یا یک فازمتر از جریان ورودی برق اطمینان حاصل فرمایید یا اینکه دوشاخه ماشین ظرفشویی را به یک پریز دیگر متصل کنید و ببینید آیا دستگاه روشن می شود یا نه)
  • خرابی کابل برق (گاهی اوقات بخاطر فشار زیاد یا کشیده شدن بیش از حد کابل ظرفشویی دچار آسیب می شود که شما می توانید با خرید یک کابل از فروشگاه روبراه سرویس کابل ماشین ظرفشویی خود را تعویض نمایید)
  • مشکل از برد اصلی (برای بررسی دقیق این مورد حتما از یک سرویسکار متخصص کمک بگیرید)
  • مشکل سیم کشی و سوکت های درون ماشین ظرفشویی(برای بررسی دقیق این مورد حتما از یک سرویسکار متخصص کمک بگیرید)
  • مشکل در پنل ماشین ظرفشویی (برای بررسی دقیق این مورد حتما از یک سرویسکار متخصص کمک بگیرید)

 

نشتی از ماشین ظرفشویی

این مشکل نیز دلایل متعددی دارد که یه آنها نیز خواهیم پراخت:

  • نشتی از شیر آب ورودی

در بعضی مواقع بخاطر اینکه شیر آب ورودی پشت ماشین ظرفشویی می باشد و دیده نمی شود اگر شیر آب ایراد داشته باشد آب از زیر دستگاه خارج شده و به  جلوی ماشین ظرفشویی هدایت می شود و ماشین ظرفشویی هیچگونه ایرادی ندارد

  • محل تخلیه

پس زدن آب از محل تخلیه گاهی باعث مشاهده آب زیر ماشین ظرفشویی می شود که معمولا به علت بیرون آمدن شلنگ از محل تخلیه و یا انسداد در محل تخلیه ساختمان است.

  • پاره شدن یا زخمی شده شلنگ ورودی یا شلنگ تخلیه

در این مواقع آب قطره قطره از شلنگ زخمی شده ماشین ظرفشویی خارج می گردد که بستگی به مدل ماشین ظرفشویی ها گاهی می توانید شلنگ معمولی از ابزار فروشی های محل خریداری کنید و اقدام به تعویض شلنگ ماشین ظرفشویی کنید و گاهی هم حتما باید شلنگ اورجینال را از شرکت های معتبر خریداری کنید.

  • سوراخ شدن کابین ماشین ظرفشویی

استفاده از مواد شوینده های بی کیفیت موجب سوراخ شدن کابین ماشین ظرفشویی می شود که گاهی باعث نشتی می شود که برای رفع این مشکل باید از سرویسکار متخصص کمک گرفته شود

  • نشتی از قطعات داخلی مثل پمپ تخلیه ظرفشویی بوش، هیت پمپ، حوضچه و … که باز هم اینجا باید سرویسکار متخصص کمک گرفته شود
  • نشتی از لاستیک زیر درب
بیشتر بخوانید  بررسی 6 ماده غذایی که به هیچ عنوان نباید داخل یخچال گذاشت

این اتفاق معمولا بعلت عدم جرمگیری اتفاق می افتد، برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می شود حتما به موقع نسبت به جرمگیری ماشین ظرفشویی خود اقدام فرمایید.

 

درب ماشین ظرفشویی بسته نمی شود

معمولا این اتفاق به سادگی قابل حل می باشد و دلایل این اتفاق عبارتند از :

  • طبقات سر جای خودش نیست

زمانیکه طبقات به درستی سر جای خودشان نباشند درب دستگاه بسته نمی شود حتما طبقات را بررسی نمایید که کاملا سر جای خودش قرار گرفته باشد و تا انتها داخل باشد

  • لوازم جانبی در محل صحیح قرار نگرفته

گاهی دوستان لوازم جانبی ماشین ظرفشویی را در جای صحیح قرار نمی دهند، برای مثال بعضی از افراد بوگیر ماشین ظرفشویی را انتهای سبد قرار می دهند و این کار باعث می شود سبد ماشین ظرفشویی به انتهای کابین نچسبیده و مانع از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی می گردد.

  • درب تاب برداشته

زمانیکه به درب دستگاه فشار زیاد وارد شده باشد برای مثال قرار دادن وسیله ای سنگین روی درب باعث تاب برداشتن درب شده و درب به راحتی بسته نخواهد شد

  • لولا از جای خود خارج شده

معمولا این اتفاق زمانی رخ میدهد که برای خارج کردن دستگاه برای جابه جایی یا اسباب کشی از در برای بیرون کشیدن دستگاه استفاده می شود و این عمل باعث خارج شدن لولای درب از محل خود شده و مانع از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی شما می شود .

  • خرابی زبانه درب

اینجا نیز نیاز به سرویسکار متخصص لوازم خانگی می باشیم.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس
در این مقاله با رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در حین کار با ماشین ظرفشویی بوش با آن مواجه شوید، اعم از تخلیه نشدن آب درون ماشین ظرفشویی، صدای زیاد دستگاه در حین کار، روشن نشدن ماشین ظرفشویی، نشتی آب از دستگاه و بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی آشنا شدید.
هر یک از این مشکلات می تواند دلایل جزئی داشته باشد که به آسانی قابل حل است. اما اگر از دانش فنی در این زمینه برخوردار نیستید بهتر است به دلیل تخصصی بودن قطعات ماشین ظرفشویی و کارایی آن ها جهت عیب یابی و تعمیر ظرفشویی بوش در تهران با تعمیرکاران روبراه سرویس در تماس باشید.

 

جهت خرید انواع قطعات ظرفشویی و انواع شوینده ها همچون جرم گیر ظرفشویی بوش و یا هرگونه مشاوره رایگان در رابطه با مشکلات لوازم خانگی خود می توانید با ما تماس بگیرید

روبـــراه سرویـــس ۰۲۱۴۴۲۱۹۶۱۹- ۶۸۲۸۷-۰۲۱

امیدواریم از این مقاله روبراه سرویس لذت برده باشید .

 

رضایت شما آینده ماست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *