identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

برای باز کردن درب ماشین لباسشویی که قفل است چه باید کرد؟

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی پر کاربرد و مورد نیاز هر خانه می باشد ولی کوچکترین مشکل و خرابی در ماشین لباسشویی مشکلات زیادی را برای اعضای خانواده ایجاد می کند و عدم کارکرد ماشین لباسشویی خانگی مساویست با کوهی از لباسهای کثیف که خیلی از این لباسها مورد نیاز خانواده است و باید به زودی شسته شوند ولی به علت عدم کارکرد ماشین لباسشویی این لباسها یا باید با دست شسته شوند و یا خشکشویی.

شستن لباس با دست و یا مراجعه به خشکشویی به دفعات کاری سخت و خسته کننده است و با توجه به هزینه های بالای تعمیر ماشین لباسشویی و کمبود قطعات فنی و دردسرهای تعمیر دستگاه بهتر است با کمی مراقبت بیشتر از این وسیله ضروری تا سالیان سال بدون مشکل و یا حداقل مشکل از ماشین لباسشویی خانگی خود استفاده کنیم .

یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی ها که خیلی از دوستان شاید تجریه کرده باشند باز نشدن درب ماشین لباسشویی که میتواند قبل از شروع کار با ماشین لباسشویی و یا بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی پیش آید و باید بدانیم علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی از چیست و چگونه میتوان رفع ایراد نمود.

ماشین لباسشویی دارای سیستم کاملا هماهنگ و مرتبط به هم می باشد که بروز کوچکترین مشکل در یک قسمت باعث تاثیر گذاشتن روی قسمتی دیگر می شود که آنها را در این مقاله روبراه سرویس یکی یکی برای شما دوستان شرح خواهیم داد:

 

قفل کودک 

 

 

 

 

در اکثر ماشین لباسشویی ها با فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی نه تنها پنل قفل می شود و برنامه ها ی دستگاه و دکمه ها عمل نمی کند بلکه درب دستگاه نیز باز نمی شود، ابتدایی تریم کاری که در هنگام باز نشدن درب ماشین لباسشویی باید انجام شود بررسی نمودن قفل کودک ماشین لباسشویی است و باید روی صفحه نمایش را بررسی نمایید که علامت قفل کودک که در برخی از ماشین لباسشویی ها علامت کودک و یا نوشته CL و یا عکس قفل و نوشته  lock مشاهده می شود. پس قفل کودک می تواند علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد.

 

شکستگی دستگیره درب 

 

 

 

 

در اکثر ماشین لباسشویی ها برای بازکردن درب دستگاه حتما باید شاسی دستگیره را به بکشیم و یا فشار دهیم که در هر مدل از ماشین لباسشویی متفاوت است .

گاهی قسمتی از دستگیره به علت محکم بسته شدن و یا حتی بخاطر فرسودگی دچار شکستگی شده و درب ماشین لباسشویی باز نمی شود .

پس شکستگی دستگیره درب نیز می تواند علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی شما باشد.

برای بازکردن درب دستگاه حتما باید از تعمیرکار متخصص لباسشویی کمک بگیرید.

 

 

گرم بودن 

 

یک مورد دیگر که می توان گفت علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی می شود گرم بودن بیش از حد ماشین لباسشویی است

بیشتر بخوانید  تعویض فیلتر یخچال

گرم شدن بیش از حد یعنی اینکه چند بار پشت سر هم از ماشین لباسشویی استفاده شده باشد و مدارهای الکترونیکی و قطعات دستگاه داغ شده باشد .

هنگامی که دستگاه شما گرم شده باشد مدار الکترونیکی به خوبی عمل نکرده و درب ماشین لباسشویی باز نمی شود که این مورد خیلی ساده با مقداری صبر و خنک شدن دستگاه حل خواهد شد.

 

 

 

خرابی میکروسوئیچ 

 

 

میکرو سوئیچ قطعه ای از دستگاه می باشد که درب ماشین لباسشویی شما را حین کار قفل می کند و پس از اتمام کار این قفل را آزاد می کند و با برد لباسشویی بوش ارتباط دارد و خرابی این قطعه می تواند علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد .

زمانیکه این قطعه آسیب دیده باشد (چه از لحاظ فیزیکی و یا چه از لحاظ الکترونیکی) به خوبی عمل نمی کند و درب ماشین لباسشویی شما باز نمی شود .

در اغلب ماشین لباسشویی های امروزی خراب شدن این قطعه دارای ارور می باشد و ارور خرابی این قطعه روی صفحه نمایش قابل مشاهده می باشد که با توجه به هر برند و مدل این کدهای ارور متفاوت است .

 

عدم تخلیه

 

تخلیه نشدن کامل ماشین لباسشویی هم می تواند علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی باشد .

مراحل شستشو باید به ترتیب طی شود و زمانی که در یک مرحله کار به درستی صورت نگیرد موجب اختلال در روند کار ماشین لباسشویی می شود و تخلیه نکردن نیز یکی از این مراحل است.

زمانی که آب داخل ماشین لباسشویی مانده باشد برای جلوگیری از ریختن آب دستگاه به بیرون میکروسوئیچ درب را آزاد نمی کند که این مورد نیز باید به خوبی بررسی گردد.

سایر ارورها

 

  • چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟
  • برای باز کردن درب ماشین لباسشویی که قفل چه باید کرد؟
  • چرا ماشین لباسشویی ارور F16 می دهد?
  • دستگیره ماشین لباسشویی شکسته از کجا تهیه کنیم؟

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس
در این مقاله شما را با اصلی ترین عوامل باز نشدن درب لباسشویی آشنا کردیم. برخی از این عوامل به آسانی قابل حل بوده اما برخی دیگر نیاز به تعمیر لباسشویی بوش دارد. بنابراین اگر مشکل از قفل درب، دستگیره، میکروسوئیچ، اختلال در عملکرد اتصالات لباسشویی و یا عدم تخلیه می باشد بهتر است جهت خرید قطعات لباسشویی بوش و یا رفع این مشکل با روبراه سرویس در تماس باشید. روبراه سرویس با برخورداری از مجرب ترین تعمیرکاران اقدام به ارائه خدمات تعمیر ظرفشویی بوش در محل شما نیز می نماید.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا روبراه سرویس با داشتن سابقه کاری ممتاز و داشتن ده ها سرویسکار متخصص و کار آزموده در اسرع وقت جهت رفع مشکل اقدام نمایند .

بیشتر بخوانید  بررسی ۳ نشانه اصلی خرابی ترموکوپل اجاق گاز و نحوه تعمیر و تعویض آن

 

فراموش نکنید :

رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *