identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چرا ظروف با ماشین ظرفشویی دچار خط و خش و کدری می شوند؟

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

اینبار روبراه سرویس دلایل کدر شدن، لک و خط و خش افتادن روی ظروفی که با ماشین ظرفشویی شسته می شوند را برای شما آماده کرده است .

در همه خانه ها ظروفی وجود دارد که نسبت به ظروف دیگر از لحاظ مادی و حتی معنوی برای اعضای خانواده مهم است و چه اتفاق بدیست که این ظروف دچار رنگ رفتگی و خط و خش شود . علت کدر شدن، خش افتادن و لکه‌های سفید در ماشین ظرفشویی را در این مقاله بررسی می کنیم.

گاهی اوقات می بینیم که برخی از ظروفی که با ماشین ظرفشویی شسته می شوند به مرور زمان دچار خط و خش و رنگ رفتگی شده و کلی ذهن اعضای خانواده مخصوصا خانم خانه را درگیر می کند.

گاهی این ظروف یادگاری از شخص عزیزی است و گاهی هم ظرفی گرانقیمت و خاص.

خب ما برای شما توضیح خواهیم داد که چرا این مشکل برای ظروف پیش می آید و چگونه می توانیم اقدام به رفع این مشکل کنیم که هم از این اتفاق جلوگیری کنیم و هم از ظرف های موجود در منزل محافظت کنیم .

برخی از مردم زمانی که با این مشکل مواجه می شوند اقدام به پاک کردن صورت صورت مسئله می کنند و این ظروف را به جای قرار دادن در ماشین ظرفشویی با دست شسته و به قول خودشان خیال خودشان را از این بابت راحت می کنند.

بله این یک راه است برای جلوگیری از خط و خش افتادن و رنگ رفتگی ظروف اما یک راه منطقی نیست و ریشه مشکل همچنان پابرجاست .

بهتر است ما به جای اینکه از شستن ظروف در ماشین ظرفشویی اجتناب کنیم سعی کنیم مشکل را برطرف کنیم تا هم در مصرف انرژی و هم در زمانی که از ما برای شستن ظرف ها گرفته می شود صرفه جویی کنیم.

چندین علت وجود دارد که ماشین ظرفشویی ظروف را خراب می کند که ما به آن ها پرداخته و روش برطرف کردن آن ها را به شما آموزش خواهیم داد .

به ییاد داشته باشید که هر مشکلی یک راه حلی دارد و این مشکل نیز بدون راه حل نیست.

 

نکته : باید مورد بررسی قرار بگیرد نوع مشکلی است که برای ظروف پیش آمده !

آیا این ظروف خط خطی شده ؟ سفیدک زده؟ مات شده؟ آیا این سفیدک هایی که روی ظروف است با شستشو قابل پاک شدن است؟

 

 

اولین و مهمترین مسئله که باید به آن توجه شود و دقیق مورد بررسی قرار بگیرد شوینده ای است که برای دستگاه استفاده می شود که این شوینده نیز شامل چندین نوع است

 

شوینده اصلی (قرص – پودر – ژل)

نمک ماشین ظرفشویی

مایع جلادهنده

پودر جرم گیر ظرفشویی بوش

 

هر کدام از این سه مورد ذکر شده دارای ایراد باشد در کیفیت شستشو و عملکرد دستگاه تاثیر زیادی خواهند داشت پس حتما از شوینده های اصلی و با کیفیت استفاده فرمایید و از استفاده کردن از شوینده های تقلبی و تاریخ مصرف گذشته پرهیز نمایید که این مسئله حتی گاهی اوقات نه تنها به ظروف بلکه به خود ماشین ظرفشویی شما نیز آسیب وارد می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش گام به گام نحوه تعویض کیسه و فیلتر جاروبرقی بوش

همچنین باید خاطر نشان کرد که تمامی این شوینده ها وظیفه و عملکرد جدا و متفاوتی را در شستشو دارند. استفاده از شوینده بی کیفیت و با مقدار زیاد به پمپ تخلیه ظرفشویی بوش آسیب وارد می نماید

اولین شوینده یعنی همان شوینده اصلی که گاه می تواند قرص، پودر و یا ژل باشد، وظیفه تمیز کردن ظروف از هرگونه چربی و کثیفی را دارد و نبود آن هنگام شستشو عملا شستشو با آب خالی انجام شده و ظروفی تمیز نخواهیم داشت.

 

 

دومین مورد یعنی همان نمک ماشین ظرفشویی که مهترین وظیفه ای که دارد احیا نمودن رزین ماشین ظرفشویی شماست

شاید بپرسید رزین چیست؟ کجای دستگاه قرار دارد؟ یا چه کاری را انجام می دهد ؟

خب رزین وظیقه گرفتن سختی آب را دارد و از این قطعه آب نرم شده به داخل کابین جریان پیدا می کند، رزین پس از چندین بار شستشو (حدودا بیست دفعه) پر شده و کثیف می شود و نیاز به احیا شدن و تمیز شدن دارد و تنها چیزی که قادر است این قطعه مهم ماشین ظرفشویی شما را احیا کند نمک ماشین ظرفشویی از نوع با کیفت می باشد.

نمک های بی کیفیت در برخی مواقع خاصیتی ندارند و گاهی هم بعلت بی کیفیت بودنشان به رزین دستگاه شما آسیب وارد می کنند که باعث این می شود که شستشو بدون اینکه سختی آب گرفته شود انجام گردد که موجب خط و خش و گاهی بعلت نشتی نمک باعث مات شدن ظرف ها شود.

 

 

سومین مورد که مایع جلا دهنده می باشد

مایع جلا دهنده نیز وظیفه براق کردن و شفاف نمودن و خشک کردن هر چه بهتر ظروف را دارد بدین صورت که در دقایق آخر شستشو با کاهش تنش سطحی آب باعث جدا شدن قطرات آب و سر خوردن قطرات آب می شود که این امر به بهتر خشک شدن ظروف شما کمک کرده و از ایجاد لکه بخاطر وجود قطرات آب روی ظروف جلوگیری بعمل می آورد.

مایع جلا دهنده الزامی نیست و فقط نقش آن بالا بردن کیفیت شستشو است و نبود آن لطمه ای به دستگاه یا ظروف شما نخواهد زد اما وجود آن بصورت بی کیفیت نه تنها به ظروف شما آسیب وارد می کند بلکه احتمال ایجاد مشکل برای ماشین ظرفشویی شما را در پی خواهد داشت.

 

نکته مهم:

گاهی اوقات نمک ماشین ظرفشویی و مایع جلا دهنده از کیفیت بالایی برخوردار است اما تنظیمات پایه دستگاه بدرستی انجام نشده و حجم استفاده از نمک و مایع جلا دهنده بدرستی انجام نمی شود که باعث ایجاد یک لایه مات رو ظروف شده که گاهی هم با شستشو از بین می رود و در مواقعی بدتر هم ایجاد خط و خش روی ظروف می باشد که دیگر نمی توان کاری برای این ظروف انجام داد.

بیشتر بخوانید  علت خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

پس حتما با توجه به سختی آب منطقه خود تنظیمات دستگاه را با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه خود  تنظیم کنید

همچنین اگر شما دفترچه راهنمای دستگاه خود را به هر علتی ندارید می توانید از طریق سایت روبراه دانلود کرده و یا با ارسال یک درخواست از طریق راه های ارتباطی با ما دفترچه راهنمای دستگاه خودتان را از ما بصورت رایگان دریافت نمایید.

 

پیشنهاد روبراه سرویس:

با توجه به سختی آب بهتر است سختی آب ماشین ظرفشویی بین ۴ تا ۶ و میزان مصرف مایع جلا دهنده با توجه به نوع شوینده بین ۳ تا ۵ تنظیم گردد، منظور از نوع شوینده شوینده اصلی می باشد زیرا گاهی برخی از قرص های ماشین ظرفشویی چندکاره بوده و دارای میزان کمی مایع جلادهنده و نمک می باشد.

 

چهارمین مورد بعدی که می توان به آن اشاره نمود خرابی مخزن نمک می باشد که به آن یکبار اشاره کردیم

زمانیکه این قطعه ایراد داشته باشد نمک به میزان بیشتری وارد کابین می شود و باعث ایجاد خط و خش و مات شدگی ظروف می گردد.

جدا از نمک بی کیفیت عامل بعدی که باعث خرابی این قطعه می شود اشتباه ریختن شوینده می باشد، گاهی پیش آمده دوستان پودر ماشین ظرفشویی را به اشتباه داخل مخزن نمک ریخته اند و با توجه به اینکه پودر شستشو پس از آب خوردگی بشدت سفت و سخت می شود به مخزن نمک نیز آسیب وارد می کند .

حتما به محض متوجه شدن به این موضوع اشتباه ریختن شوینده سریعا اقدام به تخلیه پودر از داخل مخزن نمک نمایید و برای بهتر انجام شدن این عمل بهتر است از سرویسکار متخصص کمک گرفته شود.

 

پنجمین مورد برنامه شستشو می باشد

اینجا به علت رنگ رفتگی ظروف خواهیم پرداخت

نکته مهم این است که آیا ظروفی که داخل ماشین ظرفشویی قرار داده شده مناسب جهت ماشین ظرفشویی است ؟؟؟

و اینکه برنامه انتخاب شده برای شستشوی ظروف برنامه مناسبی است ؟؟؟

مهمترین علت رنگ رفتگی طرح و نقش ظروف دمای آب بالای برنامه است و نباید ظروف طرح دار را با برنامه های لا دمای آب بالا شست

همچنین برخی از شوینده ها به خاطر خاصیت تمیز کننده ی بالایی که دارند موجب پاک شدن طرح ظروف می شوند .

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس
در این مقاله شما را اصلی ترین عوامل ایجاد خط و خش بر روی ظروف پس از شستن آن ها در ماشین ظرفشویی آشنا کردیم.
اگر با خریداری شوینده اورجینال ماشین ظرفشویی بوش و یا ریختن به اندازه نمک و یا مایع جلادهنده اورجینال ماشین ظرفشویی بوش مشکل دستگاه شما حل نشد به شما توصیه می کنیم جهت ثبت درخواست سرویس و تعمیر ظرفشویی بوش در تهران با روبراه سرویس از طریق تماس با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ و یا پر کردن فرم زیر اقدام نمایید تا مجرب ترین تعمیرکاران در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و اقدام به ارائه خدمات نمایند.
در انتخاب نوع مواد شوینده دقت بالایی لحاظ شود و از خرید شوینده های بی کیفیت جدا خودداری نمایید

بیشتر بخوانید  چرا ماشین ظرفشویی بوش ارور E:09 می دهد

از برنامه های شستشو مناسب استفاده نمایید و برای ظروف حساس از برنامه های با دمای پایین استفاده شود

به محل ریختن مواد شوینده توجه لازم بعمل آورید و مراقب باشید شوینده ها را در محل اشتباه نریزید

تنظیمات پایه ماشین ظرفشویی خود را بدرستی انجام دهید و اگر نیاز بود از سرویسکار متخصص کمک بگیرید

 

شما دوستان عزیز می توانید جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

روبـــــــراه سرویـــــس ۴۴۲۱۹۶۱۹ – ۰۲۱-   ۶۸۲۸۷-۰۲۱

 

                                                                                                                                                   رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *