identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چطوری بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

Rate this post

ماشین لباسشویی ها یکی از لوازم خانگی پر مصرف در هر خانه می باشد که باید جدا از اینکه روش های استفاده صحیح از آن را بدانیم برای رفع یک سری از ایرادات نیز اطلاعات لازم داشته باشیم که در صورت نیاز بدون کمک از سرویسکار و بدون صرف هزینه خودمان نسبت به رفع مشکلات ساده اقدام کنیم.

یکی از مشکلات شایع که شاید خیلی از ما با آن برخورد داشته ایم استشمام بوی بد از داخل ماشین لباسشویی می باشد که در این مقاله در رابطه با علت های آن و روش های مقابله با آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

 

 

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می دهد ؟

 

 

درون ماشین لباسشویی ها انواع لباس ها شسته می شود و مقداری میکروب و باکتری و کثیفی درون ماشین باقی خواهد ماند که پس از مدتی این کثیفی ها انباشته شده و باعث انتشار بوی نا مطبوع از ماشین لباسشویی می شود.

به علت وجود آب و فضای تاریکی که در ماشین لباسشویی ها وجود دارد تکثیر این میکروب، باکتری و کثیفی ها بسیار شدید تر می شود.

همچنین وجود انواع مواد شوینده و جا ماندن آن در قسمت های مختلف ماشین لباسشویی و فاسد شدن آن باعث انتشار بوی نامطبوع می شود.

به خاطر داشته باشید در صورت عدم رفع مشکل جدا از ماشین لباسشویی لباسهای شسته شده نیز درگیر بوی نا مطبوع خواهند شد.

بهترین راه حل برای رفع این میکروب و باکتری ها انجام عمل جرمگیری می باشد.

 

 

 

نحوه جرمگیری ماشین لباسشویی:

جرمگیری ماشین لباسشویی کار بسیار ساده ایست و نیاز به تخصص بالا ندارد اما در کنار آن انجام عملیات جرمگیری از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است هر ۴۰ تا ۵۰ بار شستشو یکبار ماشین لباسشویی را جرمگیری کنید.

 

◊ برای اینکار فقط نیاز به پودر یا قرص جرمگیر داریم که دو نوع ااز بهترین جرمگیرهایی که وجود دارد :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جرمگیر طلایی بوش

 

 

برای جرمگیری یک عدد قرص جرمگیر ماشین لباسشویی و یا ۴۰ گرم جرمگیر پودری را درون درام ماشین لباسشویی ریخته و در صورت داشتن گزینه جرمگیری رو پنل آن را انتخاب و دکمه شروع به کار را فشار می دهیم .

 توجه : در هنگام جرمگیری هیچ لباسی نباید درون ماشین لباسشویی وجود داشته باشد.

 

برنامه های جرمگیری در ماشین لباسشویی های الجی Tub Clean و در ماشین لباسشویی های بوش Drum Clean و در ماشین لباسشویی های دیگر نیز با نام های مختلف دیده می شود و در صورتی که مشین لباسشویی شما برنامه مجزا جهت جرمگیری ندارد باید از یک برنامه با زمان بیشتر از یکساعت و با بالاترین دما ترجیحا ۹۰ درجه ماشین لباسشویی خود را بدون لباس روشن کنید.

بیشتر بخوانید  فرق بین ماشین لباسشویی های تسمه ای با بدون تسمه

 

جرمگیر ها با داشتن آنزیم های مختلف باعث می شوند :

 

 

  • ضد عفونی شدن ماشین لباسشویی
  • از بین رفتن بوی نا مطبوع
  • از بین بردن جرم و آهک موجود در ماشین لباسشویی که بر اثر آب ایجاد می شود.
  • بالا بردن کارایی ماشین لباسشویی و جلوگیری از فشار به شفت ماشین لباسشویی.
  • کاهش مصرف انرژی 
  • بهتر تمیز شدن لباس ها 

 

در این مقاله شما را با عوامل اصلی بوی بد لباسشویی بوش و راهکار های حل این مشکل آشنا کردیم. به دلیل آنکه لباسشویی همواره در معرض کثیفی های ناشی از لباس ها و یون های منفی موجود در آب و رسوبات ناشی از مواد شوینده قرار دارد لازم است به جرم گیری دستگاه و استفاده از رسوب زداهای اورجینال و خریداری شوینده اورجینال بوش توجه کنید. در صورتی که موعد سرویس لباسشویی شما فرا رسیده است و یا نیاز به تعمیر لباسشویی بوش دارید با روبراه سرویس تماس نمایید. روبراه سرویس با برخورداری از مجرب ترین تعمیرکاران اقدام به ارائه خدمات نصب، سرویس و تعمیر ظرفشویی بوش در محل شما می نماید.

جهت خرید جرمگیر، مشاوره رایگان و یا هرگونه درخواست خدماتی همچون تعمیر برد لباسشویی بوش کافیست با شماره های ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ و ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید و یا فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان روبراه سرویس در سریع ترین زمان ممکن جهت هماهنگی و رفع مشکل با شما عزیزان تماس بگیرند.

 

رضایت شما آینده ماست

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

سوالات متداول و رایج

جرمگیر ها با داشتن آنزیم های مختلف باعث چه می شوند؟

ضد عفونی شدن ماشین لباسشویی
از بین رفتن بوی نا مطبوع
از بین بردن جرم و آهک موجود در ماشین لباسشویی که بر اثر آب ایجاد می شود.
بالا بردن کارایی ماشین لباسشویی و جلوگیری از فشار به شفت ماشین لباسشویی.
کاهش مصرف انرژی 
بهتر تمیز شدن لباس ها 

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می دهد؟

درون ماشین لباسشویی ها انواع لباس ها شسته می شود و مقداری میکروب و باکتری و کثیفی درون ماشین باقی خواهد ماند که پس از مدتی این کثیفی ها انباشته شده و باعث انتشار بوی نا مطبوع از ماشین لباسشویی می شود.

به علت وجود آب و فضای تاریکی که در ماشین لباسشویی ها وجود دارد تکثیر این میکروب، باکتری و کثیفی ها بسیار شدید تر می شود.
همچنین وجود انواع مواد شوینده و جا ماندن آن در قسمت های مختلف ماشین لباسشویی و فاسد شدن آن باعث انتشار بوی نامطبوع می شود.

چگونه از قرص های رسوب زدا در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

برای جرمگیری یک عدد قرص جرمگیر ماشین لباسشویی و یا 40 گرم جرمگیر پودری را درون درام ماشین لباسشویی ریخته و در صورت داشتن گزینه جرمگیری رو پنل آن را انتخاب و دکمه شروع به کار را فشار می دهیم .

نحوه جرمگیری ماشین لباسشویی چگونه است؟

جرمگیری ماشین لباسشویی کار بسیار ساده ایست و نیاز به تخصص بالا ندارد اما در کنار آن انجام عملیات جرمگیری از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است هر 40 تا 50 بار شستشو یکبار ماشین لباسشویی را جرمگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *