identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چرا مایکروویو غذا را گرم نمیکند؟

مایکروویو و فر
Rate this post

از آنجایی که مایکروویو برای کار کردن به ولتاژ ۲۲۰ ولت نیاز دارد و همچنین از آنجایی که ولتاژ بالای ۳۰ برای بدن انسان خطرناک میباشد بهتر است برای تعمیر این نوع از لوازم خانگی حتماً از تکنسین متخصص تعمیرات مایکروویو استفاده نمایید و از هرگونه تعمیر توسط افراد غیر متخصص  و بدون تجربه جداً خودداری نمایید. در این مقاله می پردازیم به این که علت گرم نشدن غذا در مایکروفر یا مایکروویو چیست؟

به یاد داشته باشید که مایکروویو حتی اگر از برق هم جدا شده باشد خطر مرگ وجود دارد.

 

 

لازم به ذکر است به علت اینکه مایکروویو با اشعه کار می کند حتما پس از باز و بست کردن مایکروویو و تعمیر آن حتما دستگاه بوسیله نشتی یاب اشعه مورد بررسی قرار گیرد.

 

نحوه کار مایکروویو

 

 

مایکروویو از تابش های الکترومغناطیس برای گرم کردن مواد غذایی استفاده می‌کند. انرژی مایکروویو از ظروف شیشه ای، پلاستیکی و موارد مشابه عبور کرده و غذایی که درون ظرف قرار دارد این انرژی را جذب می کند. مایکروویو با انتشار اشعه به مولکول‌های آب موجود در مواد غذایی، باعث گرم شدن آن می‌شود.

با ایجاد اصطکاک بین مولکولهای مواد غذایی، غذا پخته می شود. مایکروویو ها با ایجاد لرزش بین مولکول های آب شده و این  افزایش اصطکاک بین مولکول ها باعث ایجاد گرما می‌شود.

اشعه داخل مایکروویو توسط  مگنترون تولید می‌شود. 

 

از مواردی که میتواند باعث گرم نشدن غذا در مایکروویو شود :

 

  • انتخاب برنامه و توان اشتباه 
  • انتخاب زمان کوتاه
  • خرابی دیود
  • خراب شدن مگنترون
  • میکروسوئیچ

 

برای اینکه بتوانیم از تمام قابلیت های مایکروویو خانگی و یا محل کار خود استفاده نماییم باید دفترچه راهنمای محصول را به خوبی مطالعه کنیم، گاهی برخی از شرکت ها در زمان نصب اقدام به ارائه توضیحات به مشتریان خود می کنند.

 

 

اما معمولا این توضیحات به صورت مختصر بوده و معمولا کامل نمی باشد ، شاید در برخی دیگر از شرکت ها دیده باشید که برای مایکروویو کلاس حضوری ایجاد می کنند و روش کارکرد مایکروویو را در جمعی از مشتریان توضیح می دهند.

انتخاب توان کم و یا زمان کوتاه یکی از دلایل گرم نشدن مواد غذایی در مایکروویو می باشد و بین مواد غذایی مایع، جامد و نوع آن توان و زمان مناسب با همان مواد غذایی باید انتخاب شود.

 

خرابی قطعات مایکروویو نیز از دلایل گرم نشدن مواد غذایی است که به بحث تعمیرات بر می گردد و حتما باید تعمیرات این وسیله را به متخصص تعمیرات مایکروویو واگذار کنید.

 

 

همانطور که گفته شد به علت خطرناک بودن تعمیرات این وسیله که گاهی منجر به مرگ نیز خواهد شد، بدون تجربه و تخصص ورود نکنید تا از صدمات بیشتر دیدن دستگاه و همچنین احتمال خطر جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  خارج کردن فنر لباس زیر از ماشین لباسشویی

یکی از قطعاتی که با مشکل مواجه می شود دیود است 

وظیفه دیود چیست ؟؟؟

دیود وظیقه دارد ولتاژ متناوب AC  را به ولتاژ مستقیم DC (حدود ۵۰۰۰ ولت)  تبدیل کند و از این مگنترون برای گرم کردن غذا تغذیه می شود.

زمانیکه دیود سوخته باشد این عمل اتفاق نخواهد افتاد و مگنترون نمی تواند به میزان کافی تغذیه کند بنابراین گرم شدن مواد غذایی به خوبی انجام نخواهد شد.

معمولا سوختگی دیود به صورت چشمی مشهود است و در غیر این صورت باید از طریق مولتی متر به بررسی دقیق تر دیود پرداخت.

 

مگنترون نیز برای تولید فرکانسی که غذا را گرم می کند از ولتاژ بالا و جریان D/C استفاده می کند.

اگر مگنترون دچار مشکل شده باشد، مایکروویو غذا را گرم نمی کند، بهتر است برای تعمیر مگنترون اقدام نکنید و آن را تعویض نمایید.

 

مایکروویو ها بین ۲ الی ۴ عدد میکروسوئیچ برای درب دارند که در صورت خراب شدن هر یک از آنها مایکروویو عمل نخواهد کرد.

به دلیل بالا بردن امنیت و جلوگیری از انتشار اشعه و کاهش خطرات احتمالی از چند میکروسوئیچ درب استفاده می شود.

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات در زمینه مایکروویو می توانید با شماره تماس ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ و یا تکمیل فرم درخواست زیر با ما در ارتباط باشید.

 

رضایت شما آینده ماست 

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *