identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چرا مایکروفر غذا را گرم نمی کند؟

فهرست مطالب

Rate this post

چرا مایکروفر غذا را گرم نمی کند؟

یکی از متداول ترین مشکلاتی که برای مایکروفر ها رخ میدهد، این است که غذا را به خوبی گرم نمیکند. در این صورت شما هر چقدر مدت زمان گرم کردن را طولانی کنید، باز هم غذا به حد کافی گرم نمیشود. به همین دلیل ما به سراغ بررسی علت های اصلی گرم نشدن غذا در مایکروفر رفته ایم، تا شما کاربران گرامی، بتوانید در سریع ترین زمان ممکن پی به مشکل مایکروفر خود ببرید و به رفع عیب و بهبود آن بپردازید.

مایکروفر چگونه غذا را گرم می‌کند؟

مایکروفر ها برای گرم کردن غذا از نوعی تابش الکترومغناطیس استفاده می‌کنند. انرژی مایکروفر از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد مشابه عبور می‌کند و توسط غذا جذب می‌شود. مایکروفر توسط تابش اشعه به مولکول های آب موجود در مواد غذایی، باعث گرم شدن غذا می‌شود. آن ها با ایجاد اصطکاک بین مولکولی مواد غذایی، غذا را می‌پزند. مایکروفر ها باعث لرزش مولکول های آب می‌شوند، افزایش اصطکاک بین مولکول ها باعث گرما می‌شود. اشعه داخل مایکروفر توسط لوله‌ای به نام مگنترون تولید می‌شود.

خرابی مگنترون

بیشترین شانس خرابی در اجزای دستگاه زمانی که مایکروفر گرم نمیکند به مگنترون اختصاص می یابد. مگنترون برای گرم کردن غذا از ولتاژ و جریان DC بالا استفاده می‌کند. به همین خاطر مگنترون در معرض سوختگی قرار دارد. در واقع مگنترون یک ویژگی مهم در عملکرد گرمایش مایکروفر است. اگر مگنترون مایکروفر شما بسوزد باید آن را عوض کنید. چون مایکروفر با ولتاژ بالا کار می‌کند و خازن ولتاژ بالا می‌تواند مدت طولانی شارژ شود، حتی وقتی ماکروفر خاموش باشد ممکن است داخل آن ولتاژ وجود داشته باشد. به همین خاطر تعویض مگنترون نیاز به تخصص و مهارت بالا دارد و باید حتما توسط تکنسین آموزش دیده انجام شود در غیر این صورت می‌تواند خطر برق گرفتگی و شوک الکتریکی را به همراه داشته باشد. 

سوختن دیود

دیود موجود در مایکروفر برای خنثی کردن ولتاژ با خازن کار می‌کند، که برای تغذیه مگنترون لازم است. اگر دیود بسوزد، مایکروفر دیگر تغذیه نمی‌شود و در نتیجه نمی‌تواند غذا را گرم کند.  دیود خروجی توان AC را به DC تبدیل می‌کند و ولتاژ را تقریبا دو برابر می‌کند. این ولتاژ توسط مگنترون باعث می‌شود که غذای شما را گرم کند. اگر دیود خراب شود، بسوزد یا بنا به هر دلیلی از کار بیوفتد مگنترون آن ولتاژ کافی و مورد نیاز برای گرم کردن غذا را دریافت نمی‌کند و در نهایت مایکروفر غذا را گرم نمی‌کند. یک خبر خوب این است که در صورت سوختن دیود، به راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد. اما در این صورت تنها راه حل ممکن تعویض دیود مایکروفر می‌باشد که تعمیر و تعویض آن باید حتما توسط تکنسین متخصص و ماهر انجام شود.

خرابی سوئیچ درب

بیشتر بخوانید  بررسی ۸ دلیلی که مانع از تخلیه آب در ماشین لباسشویی می شود + راهکار

مایکروفر ها دارای ۳ یا ۴ سوئیچ درب هستند. این سوئیچ ها برای اطمینان از بسته بودن کامل درب طراحی شده اند و هنگام بسته شدن درب فعال می‌شوند. در واقع این مکانیسم ایمنی برای مایکروفر می‌باشد تا هنگام باز بودن درب هیچ اشعه مضری ایجاد نکند. هنگامی که درب مایکروفر را می‌بندید حتما از بسته شدن کامل و ایمن سوئیچ درب اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت بسته نشدن صحیح درب، مایکروفر اصلا روشن نمی‌شود و در نهایت مایکروفر گرم نمی‌شود. همچنین حتی اگر یکی از سوئیچ ها کار نکند، مایکروفر گرم نمی‌شود. برای بررسی خراب بودن یا نبودن سوئیچ درب از مولتی متر استفاده کنید و در صورت نیاز، باید سوئیچ درب را عوض کنید. توجه داشته باشید که تعویض و تعمیر سوئیچ درب حتما باید توسط تکنسین انجام شود.

نکات مهم

– قبل از اقدام به هر گونه بررسی و تعمیر مایکروفر حتما مایکروفر را از برق جدا کنید.

– در صورت مشاهده هر گونه کثیفی، آسیب دیدگی مهر و موم درب که باعث بسته نشدن صحیح درب می‌شود، به هیچ وجه مایکروفر را روشن نکنید و از آن استفاده نکنید و هر چه سریع تر اقدام به تعمیر و یا تعویض درب کنید.

– در صورت خرابی و شکستگی درب شیشه‌ای ممکن است مایکروفر روشن شود، اما به علت وجود اشعه های بسیار خطرناک می‌تواند آسیب جدی به شما وارد کند.

– در صورت نیاز به تعویض قطعات در مایکروفر حتما از قطعات پیشنهاد شده توسط سازندگان و طراحان محصول استفاده کنید و حتما از قطعات اورجینال و اصل استفاده کنید.

به خاطر خطر بالای برق گرفتگی ولتاژ بالا تعمیر مایکروفر توسط خود شما توصیه نمی‌گردد. در زمان نیاز کافی است با ما تماس بگیرید تا ما ضمن مراجعه حضوری در مدت زمان کوتاه نسبت به عیب یابی اقدام نماییم. تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند .شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست خود تعمیر خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *