identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چیزهایی که نباید وارد ماشین لباسشویی شود

فهرست مطالب

Rate this post

مقدمه:

ماشین لباسشویی یک وسیله ضروری در هر خانه می باشد و بروز مشکل برای این وسیله کلی از انرژی افراد خانواده را خواهد گرفت، بنابراین می توانیم با رعایت نکات پیش پا افتاده ای که در این مقاله برای شما آماده کرده ایم در نگهداری هر چه بهتر این وسیله ضروری کوشا باشیم .

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن بیشتر قطعات ماشین لباسشویی، این وسیله نیز از حساسیت بالایی برخوردار می باشد

فشار زیاد، استفاده نادرست و عدم دانش استفاده از ماشین لباسشویی خسارت های زیادی را به این دستگاه وارد می کند.

اینجا سعی داریم با توضیحاتی که خدمت شما دوستان عزیز قرار می دهیم کمک کرده باشیم تا شما دوستان بتوانید مقداری از هزینه های تعمیر لوازم خانگی منزلتان را کاهش دهید.

 

در این مقاله قصد داریم چیزهایی که نباید درون ماشین لباسشویی شسته شود را به همراه علت برای شما نام ببریم

 

Soft Wide Knit Rich Navy Blue Tasselled Knitted Blanket

پتو:

یکی از چیزهایی که خیلی در رابطه با آن سوال می شود همین مورد پتو می باشد و خیلی از عزیزان برای اینکه بتوانند پتوهای خانه را با ماشین لباسشویی شستشو دهند به فکر خریدن لباسشویی بزرگتر می افتند.

آیا درون لباسشویی های بزرگ میشه پتو شست؟

باید جواب بله میتوان درون لباسشویی پتو شست اما، خسارات زیادی را به دستگاه شما وارد می کند.

هیچ یک از لباسشویی های خانگی برای شستن این وسیله (پتو) طراحی نشده است حتی در لباسشویی های ۹ کیلویی زیرا پتو به علت جنسی که دارد حجم زیادی از آب را به خود جذب کرده و این اتفاق باعث سنگین شدن بیش از حد دیگ لباسشویی می شود.

اما این سنگینی بیش از حد چه آسیبی به دستگاه وارد می کند ؟

زمانی که پتو آب زیادی به خود جذب می کند هنگام چرخش دیگ و یا در مرحله خشک کن تعادل چرخش دیگ را بر هم زده و باعث آسیب رسیدن به کمک ها، بلبرینگ، شفت و دیگر قطعات ماشین لباسشویی می باشد.

همینطور که از اسم این دستگاه پیداست (ماشین لباسشویی) این وسیله فقط برای شستن لباس طراحی شده است پس برای جلوگیری از کاهش عمر ماشین لباسشویی خود از شستن پتو از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

 

 

Superior Flokati Wool Rug - Shades of Light

قالیچه های کوچک یا پادری

شستن قالیچه های کوچک و یا پادری بخاطر جنس و اندازه ای که دارد داخل دستگاه به خوبی بالانس نشده و هنگام چرخش به دیگ ضربه وارد می کند و باعث لرزش می شود.

این لرزش نیز باعث آسیب رسیدن به دیگ، بلرینگ و … می شود.

جدا از این مورد ذکر شده چیزی مثل پادری دارای کرک های زیادی است که این کرک ها می تواند به پمپ تخلیه ماشین لباسشویی فشار و آسیب وارد کند و گاهی هم باعث گرفتگی و انسداد پمپ تخلیه می شود.

بیشتر بخوانید  هزینه تعمیر و سرویس لباسشویی و ظرفشویی, تعرفه خدمات لباسشویی و ظرفشویی

 

 

Coins and keys on ceramic tray | Miscellaneous | Gallery | Picdrome

 

 

سکه، کلید و یا اجسام خارجی کوچک

این مورد زیاد دیده شده است که درون پمپ تخلیه سکه گیر کرده است و مانع از خروج آب در هنگام تخلیه می شود.

حتما باید به خوبی جیب های لباس را بررسی نمایید تا سکه و یا اجسام خارجی دیگر به داخل دستگاه راه پیدا نکند و با همین گشتن لباس ها قبل از درون ماشین لباسشویی انداختن می توانید از بروز یکی از حوادث احتمالی ماشین لباسشویی خود جلوگیری بعمل آورید.

این گونه از اجسام خارجی از مابین لاستیک لباسشویی و دیگ به داخل پوسته و پمپ تخلیه نفوذ می کند.

 

 

 

لباس های کوچک یا لباس زیر

این نوع لباس ها بعلت کوچک بودن آن همانند اجسام خارجی دیگر می تواند از بین لاستیک و دیگ به داخل پوسته دیگ و پمپ تخلیه نفوذ کند .

در نظر داشته باشید چیزی مثل جوراب های زنانه که خیلی نازک و ظریف می باشد به راحتی از درز لاستیک عبور می کند و همچنین برخی از لباس های زیر دارای فنر می باشد که این فنر از لباس گاهی خارج شده و از طریق حفره های کوچک دیگ عبور می کند و باعث ایجاد صدا، خرابی پمپ تخلیه و یا حتی سوراخ کردن قطعات پلاستیکی ماشین لباسشویی همچون لاستیک دور درب، خرطومی ها و شلنگ های داخلی ماشین لباسشویی می شود.

بنابراین برای حل این مشکل هم راه حل هایی وجود دارد برای مثال جوراب ها را گره زده و داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

اما بهترین روش پیش گیری از بروز این مشکل استفاده از کیسه می باشد، کیسه ای تهیه کنید که توری داشته باشد و آب و شوینده به داخل آن نفوذ کند و لباسهای کوچک و زیر را درون کیسه قرار داده سپس درون ماشین لباسشویی بگذارید.

 

 

Mens Waterproof Jackets & Coats | GO Outdoors

لباسهای ضد آب

لباسهای ضدا آب همانند بادگیر، بارونی و امثال این موارد به علت خارج نشدن آب از درون لباس همانند یک پلاستیک یا بادکنک پر از آب شده و احتمال ترکیدن و یا پاره شدن لباس به علت چرخش های متعدد دیگ لباسشویی وجود دارد .

اینگونه لباسها حجم آب زیادی را درون خود حبس می کنند، پس بهتر است این لباس ها با دست و بیرون از ماشین لباسشویی شسته شوند.

 

 

How to Clean Shoes in a Washing Machine | Euronics

کفش کتانی

کفش کتانی ممکن است درون ماشین لباسشویی دچار صدمه و پارگی گردد

کفش های کتانی که مجازیم درون ماشین لباسشویی بشوییم دارای برچسب machine safe می باشد، حتما قبل از شستن کفش به این مورد دقت کنید که کفش کتانی شما دارای این برچسب باشد .

اما machine safe به این معنا نیست که به ماشین لباسشویی شما آسیب وارد نمی گردد و این موضوع فقط به خود کفش شما مربوط می شود

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به لباسشویی بهتر است کفش کتانی خود را درون کیسه های پارچه ای و یا درون رو بالشی قرار دهید و بهمراه یک یا دو حوله درون دستگاه بیاندازید زیرا این حوله ها از ضربه زدن کفش کتانی به دیگ و همچنین کاهش صدا کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  خطای F23 ماشین لباسشویی بوش

 

 

Are You Brushing Your Dog Properly Between Grooming Sessions? — The Tailored Groomer | Mobile Dog and Cat Grooming Chicago

موی سگ و گربه

افرادی که حیوان خانگی دارند خوب به این مورد پی برده اند که موی سگ یا گربه به لباس ها و دیگر پارچه ها می چسبد

درون ماشین لباسشویی موی گربه و سگ به هم چسبیده و فشرده می شوند و بیشترین آسیبی که به قسمت پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آسیب بیشتری را وارد می کند .

موی سگ و گربه با چرخیدن دور پروانه پمپ تخلیه باعث فشار به پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شده و تضعیف و بعد از آن سوختن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خواهد شد.

 

 

Local Washer and Washing Machine Repair Waco, Killeen, Round Rock

مواد شوینده زیاد

ریختن مواد شوینده زیاد درون ماشین لباسشویی نه تنها لباسها را تمیز تر نمی کند بلکه باعث ایجاد خسارت به لباس و حتی ماشین لباسشویی نیز می گردد.

زمانیکه شوینده لباسشویی زیاد باشد مقداری شوینده بین تاروپود لباس باقی می ماند و باعث ایجاد سفیدک در لباس ها می شود

همچنین در مصرف مایع شوینده زیاده روی می شود و از لحاظ اقتصادی بصرفه نیست

با حل نشدت و کامل خارج نشدن مواد شیونده از داخل ماشین لباسشویی داخل دیگ کف باقی می ماند و گاهی دیده شده کف حاصل شده از ریختن شوینده زیاد از قسمت جا پودری به بیرون از دستگاه انتقال می یابد.

هنگام استفاده از شوینده ماشین لباسشویی جنس لباس و نوشته های روی بسته بندی مواد شوینده را در نر داشته باشید

بعضی از لباسها مانند لباسهای توری باعث می شود کف بیشتری تولید شود.

 

 

بالش

بارها دیده شده که دوخت بالش در حین شستشو باز شده و مواد داخل بالش(پشم یا پر و یا کاموا)  به داخل دیگ نفوذ کرده و مشکلات خیلی زادی را نیز به همراه آورده

بدین صورت که داخل پوسته دیگ از پشم و پر انباشته می شود و باعث می شود تخلیه لباسشویی بدرستی عمل نکند

همچنین باعث ایجاد بوی بد نیز می شود و تا مدتها پس از شستشوی لباس ها این مواد خارج شده از بالش را روی لباس های شستشه شده مشاهده خوهید کرد .

 

 

امیداواریم توانسته باشیم به حف و نگهداری لوازم خانگی شما کمک اندکی کرده باشیم.

روبـــــراه سرویس پشتیبان لوازم خانگی خانه شما .

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست سرویس و تعمیر برد لباسشویی بوش و سایر قطعات با ما تماس بگیرید.

۴۴۲۱۹۶۱۹- ۶۸۲۸۷ با کد تهران

 

رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *