identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

آموزش گام به گام ‌ریست کردن تمامی مدل های ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

4.5/5 - (2 امتیاز)

‌ریست کردن تمامی مدل های ماشین لباسشویی

شاید برایتان جالب باشد اما تقریبا بیشتر مشکلاتی که در ماشین لباسشویی خود با آن مواجه می شوید، با ریست کردن لباسشویی رفع می شود.  و در این صورت دیگر نیازی به نمایندگی لباسشویی نخواهید داشت.

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی دکمه ریست وجود دارد اما در برخی دیگر باید به صورت دستی اقدام به ریست نمودن لباسشویی نمایید. ما در این مقاله به بررسی نحوه ریست نمودن مدل های مختلف لباسشویی خواهیم پرداخت.

 

چه مشکلاتی در ماشین لباسشویی با ریست کردن رفع می‌شود؟

برخی از مشکلات ماشین لباسشویی برای رفع شدن نیاز به ریست نمودن دارد به شرح زیر است:

  1. نوسان برق
  2. قطعی برق
  3. ورود ولتاژ بیش از حد به صورت ناگهانی به ماشین لباسشویی

 

چرا باید ماشین لباسشویی را ریست کرد؟

در ماشین لباسشویی های مدرن، جهت پاک کردن برنامه هایی که دچار مشکل شده اند و همچنین جهت رفع مواد زیر از ریست نمودن لباسشویی استفاده می شود. تنها کافی یک دکمه را بر اساس مدل دستگاه خود فشار دهید تا دستگاه ریست شده و مشکلات آن حل شود.

  1. انتخاب برنامه اشتباه
  2. قفل شدن لباسشویی بر روی یک برنامه
  3. چشمک زدن صفحه نمایش لباسشویی

اما در صورت بروز مشکلات جدی در لباسشویی و خرابی قطعه، مشکل با ریست کردن حل نمی شود. در این صورت باید اقدام به تعمیر و سرویس لباسشویی خود نمایید.

 

نحوه کار با دکمه ریست لباسشویی

ریست کردن لباسشویی این امکان را برای شما فراهم می کند تا دوباره دستگاه را راه اندازه کنید و به این شکل برخی از مشکلات دستگاه را به ساده ترین و سریع ترین زمان ممکن رفع کنید. ریست کردن لباسشویی باعث می شود مشکلاتی مانند قطع و وصل شدن دستگاه، ولتاژ نامناسب و پیام های خطای موجود در لباسشویی به راحتی حل شوند.

 

آموزش ریست کردن لباسشویی

در ماشین لباسشویی های جدید، دکمه ای مشخص برای ریست کردن دستگاه بر روی دستگاه قرار گرفته است.

با فشردن دکمه ریست، دستگاه شروع به کار مجدد میکند و به این شکل برخی از مشکلات دستگاه رفع خواهد شد. در صورتی که لباسشویی شما دکمه ریست نداشت، باید به صورت دستی آن را ریست نمایید.

 

دکمه های ریست لباسشویی به شرح زیر است:

دکمه های ریست لباسشویی ممکن است به شکل دکمه start و یا start-pause بر روی دستگاه قرار گرفته باشد.  باید این دکمه را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. پس از فشردن این دکمه، باید ماشین لباسشویی را روشن نمایید. و در مرحله بعدی باید یکی از برنامه های لباسشویی را انتخاب نمایید.

بررسی کنید که آیا کارایی دستگاه بهبود یافته یا خیر و یا ارور هایی که قبلا بر روی ماشین لباسشویی قرار داشت از بین رفته است یا خیر. در صورتی که پس از ریست نمودن دستگاه باز هم مشکلات آن رفع نشد، یکی از قطعات دستگاه مشکل پیدا کرده است و در این صورت باید با نمایندگی لباسشویی خود تماس نمایید.

بیشتر بخوانید  علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

 

نحوه ریست لباسشویی هایی که دکمه ریست ندارند

در اکثر لباسشویی های قدیمی دکمه ریست تعبیه نشده است. به همین دلیل باید به صورت دستی اقدام به ریست نمودن آن کرد: شما به راحتی و با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه خود می توانید لباسشویی را به صورت دستی ریست نمایید. بر اساس نوع و مدل دستگاه، معمولا ریست کردن لباسشویی به صورت دستی، ۳۰ تا ۶۰ ثانیه زمان میبرد.

 

مراحل ریست نمودن دستی لباسشویی

چنانچه لباسشویی شما دکمه کنترل دارد، باید مطمئن شوید که دستگاه بر روی حالت spin قرار نگرفته باشد. در صورتی که دستگاه شما دکمه کنترل ندارد باید دستگاه را بر روی حالت spin قرار دهید. در مرحله بعد مطمئن شوید که دستگاه شما به شیر آب متصل است. سپس دستگاه را روشن نموده و دکمه استارت را فشار دهید.

در برخی از مدل های لباسشویی جهت ریست کردن لازم است درب دستگاه را ۶ بار باز و بسته نمایید. لباسشویی های روز بازار دارای دکمه ریست هستند و فقط کافی است با فشردن یک دکمه این کار را انجام دهید.

 

در چه شرایطی باید لباسشویی‌ بوش را ریست کرد؟

پیش از ریست کردن لباسشویی بوش باید بدانید در چه مواقعی باید اقدام به انجام این کار نمایید.

  1. هنگامی که دستگاه در حین شست و شو متوقف می شود.
  2. در صورت شروع نشدن برنامه شست و شو
  3. هنگامی خاموشی دستگاه به دلیل قطع برق
  4. در صورت وجود ارور و خطا بر روی نمایشگر دستگاه

در این صورت با ریست کردن دستگاه مشکل حل خواهد شد.

 

نحوه ریست نمودن لباسشویی بوش

ساده ترین راه برای ریست کردن لباسشویی بوش به شرح زیر است:

در مرحله اول دوشاخه دستگاه را از پریز برق خارج نمایید. سپس ۵ دقیقه منتظر بمانید. در مرحله بعد دکمه استارت دستگاه را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید. سپس دو شاخه دستگاه را به برق متصل نموده و دستگاه را روشن نمایید. در مرحله بعدی یک برنامه شست و شو را انتخاب نمایید. و به این شکل دستگاه ریست می شود.

 

در صورتی که لباسشویی بوش شما دارای ولوم بود از روش زیر برای ریست نمودن دستگاه استفاده نمایید:

در مرحله اول لباسشویی را در حالت خاموش (موقعیت ساعت ۱۲) قرار دهید. سپس درب لباسشویی را بسته و ولوم را بر روی ساعت ۶ تنظیم نمایید. سپس ۳ ثانیه صبر کرده و دکمه spin را فشار دهید. سپس ولوم را بر روی ۷ قرار داده و دو ثانیه صبر نموده و سپس دکمه  spin را رها کنید

در مرحله اخر ولوم لباسشویی را بر روی حالت آف قرار دهید. به این شکل لباسشویی بوش شما ریست خواهد شد. در صورتی که با ریست کردن دستگاه مشکل حل نشد، با تعمیر بوش در تهران تماس نمایید.

علاوه بر ماشین لباسشویی ممکن است در حین کار با ماشین ظرفشویی بوش نیز با مشکلاتی مواجه شوید که رفع این مشکل تنها با ریست کردن دستگاه امکان پذیر باشد. در این شرایط بهتر است از نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش آگاهی یابید تا با انجام این کار به ساده ترین شکل ممکن قادر به رفع مشکل باشید و دیگر نیازی به تعمیر ظرفشویی بوش نداشته باشید. جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه تعمیر لوازم خانگی بوش و یا خرید ارزان ترین قطعات لوازم خانگی بوش در کلیه نقاط شهر تهران با روبراه سرویس در تماس باشید و از خدمات پس از تعمیر این مجموعه برخوردار شوید.

بیشتر بخوانید  آموزش گام به گام ریست کردن یخساز در مدل های مختلف یخچال های ساید بای ساید

 

چه زمانی باید لباسشویی ال جی را ریست کرد؟

پیش از ریست کردن باید بدانید چه زمانی لازم است دستگاه را ریست نمایید و در صورت ریست کردن چه مشکلاتی حل می شود. با کمک ریست نمودن لباسشویی ال جی مشکل های زیر را به راحتی حل نمایید.

  1. شروع نشدن و کار نکردن سیکل دستگاه
  2. آبگیری نکردن لباسشویی
  3. خاموش شدن لباسشویی
  4. توقف ناگهانی دستگاه در حین کار
  5. وجود خطاهایی بر روی نمایشگر لباسشویی

 

نحوه ریست نمودن دستی لباسشویی ال جی

در صورتی که در لباسشویی شما دکمه ریست وجود ندارد باید به شیوه زیر اقدام به ریست نمودن دستگاه کنید: در مرحله اول دکمه روشن خاموش و یا پاور را فشار دهید. سپس لباسشویی خود را خاموش نمایید.

در محله بعدی لباسشویی را از برق کشیده و ۵ دقیقه صبر کنید. سپس دکمه شروع یا استارت را ره مدت ۵ ثانیه فشار دهید. در مرحله بعدی لباسشویی را به برق متصل کرده و دکمه پاور را فشار دهید. سپس می توانید یک برنامه را انتخاب نمایید اما پیش از این کار از اتصال لوله آب به لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

با انجام مراحل ذکر شده می توانید لباسشویی خود را ریست نمایید. در صورتی که مشکل دستگاه با ریست کردن حل نشد باید با تعمیرکار ال جی در محل تماس نمایید.

 

چه زمانی باید لباسشویی سامسونگ را ریست کرد؟

هنگامی که مشکلات زیر  در لباسشویی به وجود آمد، باید اقدام به ریست نمودن آن کنید.

  • توقف لباسشویی در حین کار،
  • مشکلاتی در سیکل لباسشویی
  • خاموشی ناگهانی لباسشویی
  • قطعی برق دستگاه
  • یا نرفتن دستگاه به سیکل بعدی 
  • وجود خطا و ارور در نمایشگر دستگاه 

معمولاً در لباسشویی های جدید سامسونگ دکمه ای مخصوص ریست وجود دارد که در صورت بروز مشکلات گفته شده با زدن آن دکمه می توانید دستگاه را دوباره راه اندازی کرده و مشکل را حل نمایید.

 

نحوه ریست نمودن دستی لباسشویی سامسونگ

روش های ریست نمودن لباسشویی سامسونگ به شرح زیر است: در مرحله اول دستگاه را خاموش نمایید. سپس ۱۰ دقیقه صبر نمایید. در مرحله بعدی برق دستگاه را به پریز متصل نموده و دکمه روشن دستگاه را فشار دهید. در مرحله بعدی یک برنامه شست و شو به غیر از spin را انتخاب کنید و در نهایت میتوانید لباسشویی خود را دوباره راه اندازی کنید.

در صورتی که با ریست کردن دستگاه مشکل حل نشد، با سرویس کار سامسونگ تماس نمایید.

 

در صورت کار نکردن دکمه ریست دستگاه چه اقداماتی را باید انجام داد؟

به طور کلی ماشین های لباسشویی یا با دکمه مخصوص ریست می شوند و یا همانطور که گفته شد به صورت دستی. در صورتی که دکمه ریست لباسشویی شما از کار افتاده باشد . ممکن است میکروسوئیچ درب و یا قفل کننده و تایمر لباسشویی  و یا برد لباسشویی بوش دچار مشکل شده باشد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با ۷ عامل اصلی یکسره شدن جاروبرقی

 

در صورت از کار افتادن لباسشویی، آیا با ریست کردن مشکل حل می شود؟

در شرایطی مشکلاتی که ممکن است در استفاده از ماشین لباسشویی خود با آن مواجه شوید، به سادگی و با ریست کردن حل می شود اما گاهی اوقات برخی مشکل های لباسشویی نیاز به تعمیرکار متخصص دارد.

در صورتی که لباسشویی شما ناگهان خاموش شده و از کار بیوفتد اقدام به انجام مراحل زیر نمایید:

ابتدا برق‌دستگاه را بررسی نموده و مطمئن شوید که برق دستگاه مشکلی ندارد، بهتر است پریز برق را نیز بررسی کنید و از سالم بودن آن نیز اطمینان حاصل نمایید. در مرحله بعدی درب ماشین لباسشویی را ۶ بار باز و بسته نمایید. در صورتی که از کار افتادن دستگاه به دلیل تراز نبودن و عدم توازن است محل نصب دستگاه را تغییر دهید. سپس لوله تخلیه را بررسی نمایید که گرفتگی ای وجود نداشته باشد.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در لباسشویی ها قابلیتی به نام ریست وجود دارد که با کمک آن اکثر مشکلات لباسشویی حل خواهد شد. در برخی مدل های لباسشویی دکمه ای مخصوص به این کار تعبیه شده اما در برخی دیگر باید به صورت دستی ریست را انجام دهید. معمولا با ریست کردن دستگاه مشکلاتی مانند روشن نشدن، قطع ناگهانی در حین کار و وجود خطاهایی بر روی صفحه نمایش رفع خواهد شد. در صورتی حل نشدن مشکل با ریست کردن احتمالا مشکل از قطعات دستگاه است که در این صورت باید اقدام به خرید لوازم جانبی لباسشویی نمایید.

همچنین میتوانید خدمات نصب و تعمیر تمامی مدل های لباسشویی را به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیر لباسشویی بوش خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر لوازم خانگی بوش، سامسونگ، زیمنس و ال جی و یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

 

یک نظر

  • افشین موحد گفت:

    سلام
    دکمه استارت ماشین لباسشویی عمل نمی کنه
    مشکل از نمایشگره یا از قطعات داخلی؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *