identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

ارورE:15 ماشین ظرفشویی بوش

فهرست مطالب

5/5 - (2 امتیاز)

درود

 

ماشین ظرفشویی های بوش یکی از برترین  محصولات در دسته شوینده ها می باشد که از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار است، اما هیچ دستگاهی و هیچ برندی نمی تواند ادعا کند محصولی که تولید می کند بدون هیچگونه ایراد تا سال ها کار کند .

اما باید در نظر داشت که برخی از محصولات همانند ماشین ظرفشویی بوش که از کیفیت بالایی برخوردار است نیز هرچند نسبت به برندهای دیگر کمتر دچار مشکل می شود ولی گاهی برخی از مشکلات برای این ماشین ظرفشویی ایجاد می گردد.

معمولا مشکلاتی که برای ماشین ظرفشویی بوش ایجاد می شود نیاز به قطعه نداشته و با کمی حوصله و مطالعه می توان بدون نیاز به تعمیرکار متخصص مشکل دستگاه را برطرف نمود. یکی از مشکلات عمده ای که در ماشین ظرفشویی های بوش دیده می شود ارور E:15 می باشد .

ارور E15 در اکثر مواقع هشدار بروز نشتی در ماشین ظرفشویی شما را می دهد. نشتی ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج در دستگاه است که پیامد های ناخوشایندی به همراه دارد. چرا که وجود نشتی می تواند موجب نفوذ آب و رطوبت به سایر قطعات شده و ماشین ظرفشویی شما را با مشکلات جدی رو به رو سازد و خسارت های زیادی برای شما به همراه داشته باشد. گاهی اوقات ظاهر شدن این ارور ناشی از معیوب شدن قطعه خاصی نیست و به آسانی قابل حل است. اما گاهی ممکن است در دستگاه مشکل جدی به وجود آمده باشد و بهتر است در این شرایط سریعا اقدام به تعمیر ظرفشویی بوش در تهران نمایید.

 

 

 معنای ارور E:15 :

در کف ماشین ظرفشویی های بوش همانند تصویر بالا یک سنسور نشتی به همراه یک یونولیت دایره ای شکل وجود دارد که به محض وجود آب در کف ماشین ظرفشویی این سنسور به برد اصلی فرمان نشتی را ارسال می کند و پمپ تخلیه به صورت خودکار وارد مدار می شود، همچنین برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دیگر قطعات و سیم کشی ماشین ظرفشویی عملیات شستشو متوقف و ارور E:15 نمایش داده می شود، همچنین چراغ شیر آب نیز همراه با این ارور روشن می شود .

یونولیت دایره ای شکلی که در تصویر بالا مشاهده می کنید با سطح آب که در کف ماشین ظرفشویی وجود دارد بالا آمده و سنسور نشتی را لمس می کند، از این طریق سنسور نشتی متوجه وجود نشتی خواهد شد.

 

علت نشتی:

علت نشتی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یک به یک برای شما عزیزان شرح خواهیم داد:

 

 

شستن آشپزخانه

اولین و بیشترین دلیل که باعث نمایش ارور E:15 در ماشین ظرفشویی بوش می شود شستشوی کف آشپزخانه می باشد.

گاهی اوقات دوستان اقدام به شستن آشپزخانه خود می کنند و مقداری آب وارد ماشین ظرفشویی می شود، از آنجایی که کف ماشین ظرفشویی بوش بسته است آب در آنجا حبس شده و خارج نمی گردد.

بیشتر بخوانید  علت سرو صدای زیاد ماشین ظرفشویی و راهکار های رفع آن

در صورت مواجه شدن با این مشکل جهت جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه سریعا ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.

اگر خودتان بخواهید این آب موجود در کف سینی ماشین ظرفشویی را تخلیه کنید، پس از جداکردن برق ماشین ظرفشویی، دستگاه را به آرامی به حالت زاویه ۴۵درجه نگهدارید تا آب کاملا تخلیه شود پس از این انجام این کار یک الی دو ساعت اجازه دهید اگر رطوبتی روی قطعات داخلی وجود دارد از بین رفته سپس اقدام به روشن کردن ماشین ظرفشویی نمایید.

 

حتما به این نکته توجه کنید که زاویه بیش از حد می تواند به برد اصلی و دیگر قطعات آسیب وارد کند .

بهتر است برای تخلیه آب موجود در کف دستگاه از تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی کمک بگیرید .

 

 

 

 

نشتی از شلنگ های ورودی و خروجی

گاهی اوقات کشیدگی شلنگ ها ورودی و خروجی به بدنه کابینت و یا پوسیدگی شلنگ ها در جابجایی ماشین ظرفشویی باعث سوراخ شدن قسمتی از شلنگ شده و آب از این قسمت وارد ماشین ظرفشویی می شود . نشتی شلتگ می تواند به دلیل بروز مشکل در پمپ تخلیه ظرفشویی بوش نیز رخ دهد

این مورد را میتوان به سادگی و بدون نیاز به تعمیرکار لوازم خانگی بررسی نمود .

 

 

 

واشر کابین و زیر درب

در ماشین ظرفشویی بوش برای آب بندی و عدم تخلیه آب داخل کابین از واشر در اطراف کابین و یک واشر زیر درب استفاده شده است که به علت عدم جرمگیری و یا استفاده از مواد

شوینده نامرغوب دچار پوسیدگی شده و آب داخل کابین را از خود عبور می دهد .

 

 

 

 

نشتی از اجزاء داخلی

 

 

 

داخل ماشین ظرفشویی بوش قطعات زیادی وجود دارد همچون: مخزن، هیت پمپ، پمپ تخلیه و …  که هرکدام از این موارد می تواند دچار مشکل شده باشد و از این نقاط نشتی بوجود آید که برای بررسی کامل این موضوع بهتر است از تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی کمک گرفته شود .

 

 

 

 

ارور E:15 در ماشین ظرفشویی های بوش نشان دهنده وجود آب در کف دستگاه می باشد و می تواند دلایل متعددی داشته باشد .

پیشنهاد روبراه سرویس به شما عزیزان این است که برای رفع این مشکل از تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی کمک گرفته شود تا قبل از آسیب دیدن قطعات دیگر ماشین ظرفشویی اقدامات لازم صورت گیرد.

با توجه به اینکه برد اصلی ماشین ظرفشویی، هیت پمپ، پمپ و … در کف دستگاه متصل است احتمال خراب شدن آن ها با آب وجود دارد، همچنین رفع این مشکل بصورت غیر تخصصی می تواند مشکلات زیادی را به بار آورد.

 

در صورت درخواست هرگونه خدمات و خرید بهترین شوینده و جرم گیر ظرفشویی بوش و یا مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل و یا با شماره تماس ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره ماشین ظرفشویی های بوش

 

رضایت شما آینده ماست 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *