identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

بررسی مزایا و معایب شوینده های ماشین لباسشویی

5/5 - (2 امتیاز)

آیا مایع لباسشویی برای لباسشویی ضرر دارد؟

یکی از مهمترین لوازم برقی در خانه ها ماشین لباسشویی است که موجب سهولت در امر لباس شستن می‌شود. ممکن است گمان کنید شستن لباس در لباسشویی کاری آسان است و فقط کافیست لباس را در دستگاه قرار داده و سپس اندکی مواد شوینده بریزید و لباس ها به همین شکل شسته می شوند. اما بر خلاف تصور شما انتخاب شوینده مناسب برای لباسشویی امری مهم است و منجر به افزایش طول عمر دستگاه و همچنین کاهش‌ نیاز به تعمیر کار ماشین لباسشویی می‌شود.

امروزه مواد شوینده ماشین لباسشویی در تنوع بسیاری در بازار به شکل مایع، پودر و قرص ماشین لباسشویی عرضه می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایب متعددی هستند. ما در این مقاله به بررسی معایب و مزایا مواد شوینده ماشین لباسشویی می پردازیم. در صورت بروز هر گونه مشکل میتوانید با نمایندگی مجاز ماشین لباسشویی در تهران تماس نمایید.

لوازم-جانبی-ظرفشویی بوش

لوازم-جانبی-ظرفشویی بوش

بررسی مایع لباسشویی

پودر های لباسشویی علی رغم پاک کنندگی بالایی که دارند، حاوی سدیم پریورات هستند که این ماده نقش سفید کنندگی دارد. به همین سبب چنانچه از پودر لباسشویی بیش از حد استفاده نمایید، لباس های شما تغییر شکل می یابند. استفاده از پودر ماشین لباسشویی برای لباس های نازک مضر است زیرا موجب آسیب دیدن الیاف لباس خواهد شد.

مایع لباسشویی با وجودی که اندازه پودر قدرت پاک کنندگی ندارد، اما به کیفیت لباس آسیب نمیزند. مایع لباسشویی مزایایی همچون رایحه ای خوشبو و ملایم، و قابلیت حل شوندگی در دمای پایین را دارد.  همچنین این محصول بسیار متنوع و دوست دار محیط زیست است.

 

انواع مایع لباسشویی

مایع لباسشویی‌روزانه

این محصول برای شست و شوی‌روزانه و برای انواع لباس ها با رنگ های مختلف و جنس های ظریف، مجلسی، و شست و شوی انواع پارچه و پرده و پارچه های ابریشمی مناسب است. مایع لباسشویی روزانه به هیچ عنوان آسیبی‌به بافت لباس وارد نمی کند.

 

مایع لباسشویی مخصوص کودک

مایع لباسشویی کودک این مزیت را دارد که به دلیل عدم وجود رایحه و  مواد شیمیایی مضر، از ایجاد الکتریسیته ساکن و حساسیت پوستی کودک جلوگیری میکند.

 

مایع لباسشویی پلی واش

این محصول به دلیل داشتن آنزیم های طبیعی برای از بین بردن لکه ها از روی انواع پارچه بسیار مناسب است.  همچنین به هیچ عنوان به بافت لباس آسیبی وارد نمیکند.

 

مایع لباسشویی مشکین شوی

مایع لباسشویی مشکین شوی از تغییر رنگ و بور شدن لباس های تیره و مشکلی جلوگیری میکند. این مایع به دلیل خاصیت ضد الکتریسیته بودن از جذب گرد و غبار توسط پارچه و ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.

 

مایع لباسشویی سفید شوی

با استفاده از مایع لباسشویی سفید شوی درخشندگی و شفافیت لباس های‌ سفید حفظ شده و تمیزی به لباس ها بر میگردد.

بیشتر بخوانید  بررسی 4 علت اصلی که موجب بوی بد اتو پرس و اتو بخار می شود + راهکار

 

مایع لباسشویی رنگین شوی

مایع لباسشویی رنگین شوی از تغییر رنگ لباس و یا انتقال رنگ در حین شست و شو جلوگیری میکند و همچنین باعث حفظ رنگ و شادابی لباس های می‌شود.

 

مضرات استفاده از مایع لباسشویی‌ برای ماشین لباسشویی

جالب است بدانید مضرات مایع لباسشویی در مقایسه با پودر های دیگر خیلی کمتر است. این محصول بر خلاف پودر ها قابلیت حل شوندگی در آب سرد با سختی بالا را دارد.  این اتفاق موجب کاهش‌ ایجاد رسوبات در ماشین لباسشویی و همچنین افزایش‌ طول عمر دستگاه می‌شود. در مایع لباسشویی در مقایسه با پودر ها، انزیم های شیمیایی کمتری به کار رفته که برای دستگاه و طبیعت مفید است.

کارخانه های مایع لباسشویی، روز به روز و متناسب با دستگاه های روز بازار ساختار مایع لباسشویی را تغییر می دهند. این اتفاق موجب کاهش‌ مضرات آن نسبت به پودر های لباسشویی خواهد شد. توجه کنید که با وجود فواید گفته شده، باز هم ممکن است در صورتی که از مایع لباسشویی بی کیفیت استفاده نمایید، یا نحوه استفاده از آن را رعایت نکنید، ممکن است به قطعاتی همچون برد لباسشویی بوش شما آسیب وارد کند. در صورت بروز مشکل در ماشین لباسشویی خود با تعمیرکار بوش در تهران تماس نمایید.

 

نکاتی برای استفاده بهتر از مایع لباسشویی

ممکن است‌ ماشین لباسشویی در خانه شما بسیار کاربرد باشد

و شما از آن برای شست و شوی انواع لباس، پارچه و پرده و ملحفه استفاده نمایید.

برای آنکه به ماشین لباسشویی شما آسیبی وارد نشود و احتیاجی به تعمیرات ماشین لباسشویی و خرید قطعات جانبی لباسشویی نداشته باشید، بهتر است نکات زیر را رعایت نمایید:

 

عدم استفاده بیش از حد از مواد شوینده

ممکن است تصور کنید که هرچه بیشتر از مواد شوینده استفاده نمایید، لباس هایتان تمیز تر می شوند.

اما باید بگوییم خیر! استفاده بیش از حد از مواد شوینده موجب اختلال در چرخه شست و شو،

انباشت رسوبات در ماشین لباسشویی، سفیدک زدن لباس ها و انباشت باکتری ها،

و حتی موجب ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی شما خواهد شد.

پس برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و لباس های مورد نظرتان، از شوینده به اندازه استاندارد استفاده نمایید.

 

انتخاب شوینده مناسب بر اساس نوع ماشین لباسشویی

چنانچه ماشین لباسشویی شما پر بازده (HE) است، بهتر است از مایع لباسشویی مناسب با ماشین های کارامد استفاده نمایید. به هیچ عنوان از مایع لباسشویی معمولی برای این دستگاه ها استفاده نکنید،  زیرا در این صورت مواد شوینده بر روی لباس ها و درون دستگاه باقی می مانده و موجب تولید کف زیاد در لباسشویی، و در نتیجه خراب شدن ماشین لباسشویی خواهد شد. در این صورت می توانید با تعمیرکار لباسشویی در محل تماس نمایید.

نظافت مخزن مواد شوینده پیش از استفاده از مایع لباسشویی

بیشتر بخوانید  دلایل بوی بد آبسردکن یخچال

به شما توصیه می شود پیش از ریختن مواد شوینده و به طور مرتب محفظه مواد شوینده را تمیز نمایید. پس از آنکه آب از شیر برقی ماشین لباسشویی رد می شود، وارد مخزن مواد شوینده می شود. چنانچه در مخزن مواد شوینده رسوباتی انباشته شده باشد،  فشار آب کم شده و آبگیری ماشین لباسشویی دچار مشکل خواهد شد.

پس بهتر است پیش از ریختن مواد شوینده مخزن را بررسی نمایید. برای رسوب زدایی مخزن مواد شوینده تنها کافی است مخزن را از دستگاه خارج نمایید و با آب ولرم و فرچه آغشته به مواد شوینده محفظه را تمیز نمایید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی معایب و مزایای مواد شوینده ماشین لباسشویی پرداخته شد. با پیشرفت تکنولوژی روز به روز موارد شوینده تولیدی برای ماشین های لباسشویی بیشتر می شوند اما پیش از خرید مواد شوینده مناسب با دستگاه خود بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید تا بتوانید مواد شوینده مناسب نسبت به دستگاه خود را خریداری کنید. و به این شکل موجب حفظ طول عمر دستگاه خود شوید و دیگر به تعمیر لباسشویی بوش نیاز پیدا نکنید.

لباسشویی جهت شست و شوی لباس ها، علاوه بر آب‌ به مواد شوینده نیز نیاز دارد. امروزه به دلیل استفاده زیاد لباسشویی و ماشین ظرفشویی، شوینده ها در انواع مختلف تولید و عرضه شده اند. برخی از این شوینده ها اورجینال نبوده و با انباشته شدن درون دستگاه شما به قطعات لباسشویی بوش شما آسیب وارد می نماید. بنابراین پیش از انتخاب شوینده برای دستگاه خود به اورجینال بودن این محصولات توجه کنید. جهت خرید شوینده مرغوب ظرفشویی و لباسشویی جهت افزایش طول عمر دستگاه و لباس ها و ظروف خود و پیشگیری از نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش با روبراه سرویس در تماس باشید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر لوازم خانگی بوش، سامسونگ، زیمنس و ال جی و یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

محصولات بوش و خدمات تعمیرات روبراه سرویس

‫2 نظر

  • علیرضا ملکی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    تعمیرکاران شما کار نصب لباسشویی جی پلاس رو هم انجام میدن؟

  • شیما بهرامی گفت:

    سلام
    امکانش هست برنامه متناسب با شست و شوی پرده در ماشین لباسشویی بوش رو بگین؟ ممنونم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *