identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

جرمگیری ماشین لباسشویی

4.7/5 - (7 امتیاز)

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی پر استفاده بوده و این وسیله برای هر خانه لازم و ضروری است . تعمیر ماشین ظرفشویی بوش فقط باید که توسط مختصص خاص این حوزه انجام گردد.

خب ماشین لباسشویی ها با آب، انواع شوینده، لباسهای کثیف و … رابطه دارد و خب این موارد گفته شده در دراز مدت آثار خود را در ماشین لباسشویی خواهد گذاشت.

طبیعی است که املاح آب، رسوبات شوینده ها و کثیفی لباس ها درون لباسشویی جرم ایجاد کند و این جرم ها نیز نیاز به تمیز شدن و باید از بین رفته تا کارایی ماشین لباسشویی شما کاهش پیدا نکند.

عدم جرم گیری به موقع لباسشویی نه تنها آسیب های شدیدی به دستگاه شما وارد می کند بلکه از لحاظ بهداشتی نیز تاثیرات مخربی به پوست شما عزیزان وارد کرده و باعث بیماری و ناراحتی های پوستی خواهد شد.

برای درک بهتر این موارد تا ادامه این مقاله روبراه سرویس با ما همراه باشید .

 

 

 

درام یا دیگ ماشین لباسشویی همان قسمتی است که لباس ها را قبل از شستشو درون آن قرار می دهیم، اما این قسمت فلزی درون یک محفظه ای دیگر قرار گرفته که به آن پوسته دیگ گفته می شود.

 

 

درون پوسته دیگ آب و شوینده مخلوط می شود و درام پر شده از لباس ها با مخلوط آب و شوینده در این پوسته دیگ در چرخش است و تمامی مراحل شستشو، آب کشی و خشک کردن در این قسمت انجام می شود .

 

 

نمایی از درام ماشین لباسشویی جرم گرفته

ماشین لباسشویی

 

 

 

کاسه نمد، بلبرینگ، سه نظام و شفت

 

از اصلی ترین قطعاتی که عدم جرم گیری ماشین لباسشویی روی آنها تاثیر می گذارد کاسه نمد، بلبرینگ، سه نظام و شفت می باشد .

با ایجاد جرم در اطراف شفت سه نظام، هنگام چرخش دیگ شفت و سه نظام خیلی تحت فشار قرار گرفته و احتمال شکستن بسیار زیاد خواهد شد.

تعمیر این مشکل در ماشین لباسشویی ها هزینه زیادی را خواهد داشت و به علت دمونتاژ کردن ماشین لباسشویی معمولا این نوع از تعمیرات در منزل انجام نمی شود و برای سرویس و تعمیر این مشکلات ماشین لباسشویی شما برای چندین روز باید به تعمیرگاه منتقل شود که جدا از هزینه تعمیرات و احتمال آسیب دیدن دستگاه شما در این انتقال (انتقال دستگاه از منزل شما به تعمیرگاه و بازگشت دستگاه از تعمیرگاه به منزل) باید به این مورد هم توجه داشت که چند روزی شما قادر به شستن لباس هایتان نخواهید بود و کوهی از لباس کثیف در گوشه ای از منزل شما انباشته خواهد شد.

 

 

پوسته دیگ

 

 

یکی از مهمترین چیزهایی که دچار جرم گرفتگی می شود پوسته داخلی دیگ است

قسمتی که اکثر جرم ها در آنجا ایجاد می شود و با هر بار شستن کثیفی ها و جرم هایی که روی دیواره های داخلی پوسته دیگ ایجاد شده با لباس های شما در تماس است که جدا از کاهش کیفیت شستشو و خوب تمیز نشدن لباس ها باعث ایجاد بیماری و ناراحتی های پوستی خواهد شد .

بیشتر بخوانید  آشنایی با سیستم دیفراست یخچال و آموزش گام به گام نحوه تعمیر آن

بنابراین برای حفظ سلامت خانواده حتما به جرمگیری ماشین لباسشویی خود اهمیت دهید.

 

 

المنت

 

 

ماشین لباسشویی ها برای گرم کردن آب جهت بهتر تمیز شدن لباس ها از المنت استفاده می کند، زمانیکه اطراف المنت را جرم فراگرفته باشد المنت قادر نخواهد بود دمای آب را به میزان لازم بالا برده در نتیجه کیفیت شستشو پایین خواهد آمد و از آنجایی که المنت دائم در تلاش است آب را گرم کند آمپر زیاد کشیده می شود و باعث بالا رفتن مصرف برق و حتی فشار به برد اصلی ماشین لباسشویی و در نهایت هزینه های سنگین تعمیر این موارد خواهد شد.

 

 

لاستیک لباسشویی

 

عدم جرمگیری ماشین لباسشویی در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی نیز تاصیر خود را می گذارد، به مرور زمان اطراف لاستیک ماشین لباسشویی جرم ایجاد می شود که پس از ایجاد این جرم تمیز کردن آن به شدت دشوار می شود .

برای جلوگیری از ایجاد جرم و کپک در اطراف لاستیک لباسشویی جرم گیری را مرتب انجام دهید و پس از خشک کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی را باز نگه دارید تا رطوبت کاملا از محفظه ماشین لباسشویی خارج شود.

 

 

 

زمان مناسب جرم گیری

زمان جرمگیری ماشین لباسشویی بستگی به سختی آب منطقه، نوع شوینده و کثیفی لباس ها بستگی دارد

اما در ماشین لباسشویی های جدید آپشنی وجود دارد که زمان جرم گیری ماشین لباسشویی را به صورت خودکار به شما نمایش می دهد

مثل Drum Clean  در ماشین لباسشویی های بوش و یا Tup clean  در ماشین لباسشویی های الجی .

اما در ماشین لباسشویی هایی که این آپشن را دارا نیست بهتر است بین هر ۳۰ تا ۵۰ بار شستشو دستگاه جرمگیری شود.

 

 

نحوه جرمگیری

اگر دستگاه شما دارای برنامه جدا گانه جهت جرم گیری داشته باشد فقط کافیست یک عدد قرص جرمگیر ماشین لباسشویی و یا ۵۰ گرم پودر جرمگیر ماشین لباسشویی را درون درام یا دیگ ماشین لباسشویی ریخته و برنامه جرمگیری ماشین لباسشویی را انتخاب و دکمه شروع به کار را فشار دهید.

در صورتی که ماشین لباسشویی شما برنامه مخصوص جرمگیری را نداشته باشد یکی از برنامه های شستشویی که دمای آب بالایی دارد را انتخاب و دکمه شروع به کار را فشار دهید .

 

هرچه دمای آب بالاتر باشد مواد جرمگیر فعال تر و نتیجه بهتری را در جرمگیری خواهد داشت .

 

جهت مشاوره رایگان در رابطه با جرمگیری ماشین لباسشویی و خرید برد لباسشویی بوش خود و یا هرگونه درخواست خدمات و سرویس لوازم خانگی با ما تماس بگیرید.

با ما آسوده خاطر باشید .

رضایت شما آینده ماست

 

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *