identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

Rate this post

آشنایی با علت های ناگهانی متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار

زمانی که ماشین لباسشویی در حین شستشو متوقف می‌شود،دستگاه هنوز خاموش نشده و همچنان روشن است بروز همچین مشکلی دلایل متفاوتی دارد و قطعات مختلف ماشین لباسشویی ممکن است ایراد داشته باشند. یکی از مشکلاتی که کاربران لباسشویی در حین کار با دستگاه دارند، خاموش شدن لباسشویی است. خاموش شدن لباسشویی موجب می شود تا با انبوهی لباس کثیف باقی مانده درون دستگاه مواجه شوید. بنابراین لازم است سریعا به فکر تعمیر لباسشویی بوش باشید. خاموش شدن لباسشویی در حین کار می تواند به دلیل معیوب شدن میکروسوئیچ، خرابی در قفل و زبانه درب، معیوب شدن شیر برقی، اختلال در عملکرد تایمر و خرابی برد اصلی باید که در ادامه به عیب یابی این مشکلات خواهیم پرداخت. جهت ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بوش در محل با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید.

 

اشکال در میکروسوئیچ درب

زمانی که درب ماشین لباسشویی باز باشد لباسشویی قادر به شروع کار و  چرخیدن نخواهد بود در صورتیکه میکروسوئیچ خراب باشد و به درستی کار نکند ممکن است ماشین لباسشویی در حین کار متوقف شود بنابراین برای اینکه از درست بودن میکروسوئیچ اطمینان حاصل کنید به کمک یک مولتی متر آن را تست کنید.

موتور قفل و زبانه درب لباسشویی

تا زمانی که قفل درب ماشین لباسشویی بسته نشده باشد لباسشویی فرآیند شستشو را آغاز نخواهد کرد بنابراین از قفل بودن درب لباسشویی اطمینان حاصل کنید.اگر قفل درب شل شده باشد یا دچار ساییدگی شده باشد مانع درست بسته شدن زبانه قفل می شود.

بنابراین ممکن است به دلیل شل بودن در حین شست و شو از میکروسوئیچ درب فاصله بگیرد و ماشین لباسشویی هنگام کار متوقف شود .

پس اگر نیاز به تعویض دارد آن را تعویض کنید.

خرابی شیر ورودی یا شیر برقی

در مرحله شروع شستشوی لباسها در ماشین لباسشویی قبل از چرخش دیگ ماشین دستگاه منتظر ورود آب به دیگ از طریق شیر ورودی خواهد ماند

بنابراین اگر شیر ورودی آب از کار بیفتد دستگاه همچنان منتظر خواهد ماند تا آب به داخل دیگ لباسشویی وارد شود،اگر شیر ورودی خراب باشد منجر به توقف لباسشویی در حین کار خواهد شد بنابراین اگر جریان در شیر ورودی آب وجود ندارد باید آن را تعویض کنید.

خرابی تایمر یا برد 

 تایمر همان ولوم در ماشین لباسشویی های قدیمی هست که به صورت مکانیکی دستورات را به اجزای مختلف لباسشویی در حین فرایند شستشو منتقل میکند که امروزه در مدل های دیجیتال به شکل برد الکتریکی کار میکند. چه خرابی در تایمر باشد و چه در برد الکتریکی مانع از ارسال دستورات به اجزای لباسشویی و در نتیجه باعث توقف لباسشویی در حین کار میشود.

 

خرابی برد کنترل اصلی

خرابی برد کنترل اصل لباسشویی بوش  یکی از دلایل رایج توقف ماشین لباسشویی در حین کار است که اگر خراب باشد حتما باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید  علت زنگ زدن سبد ماشین ظرفشویی

چنانچه با مشکل توقف ماشین لباسشویی در حین شستشو مواجه شدید و در این زمینه هیچ آمادگی برای تعمیر یا رفع مشکل ندارید به شما توصیه

می شود که با متخصصین و تکنسین‌های آموزش دیده و با تجربه رو به راه سرویس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *