identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

در صورت پریدن فیوز پس از روشن کردن جاروبرقی چه باید کرد؟

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

چرا پس از روشن نمودن جاروبرقی فیوز میپرد؟

جاروبرقی یکی از مهم ترین لوازم های خانگی جهت نظافت منزل است. ممکن است حین روشن نمودن جاروبرقی جهت نظافت منزل ناگهان با پریدن فیوز برق مواجه شوید.

اگر به این قضیه توجه نکنید و این قضیه مجدد تکرار شود به جاروبرقی شما آسیبی جدی وارد می نماید. پریدن فیوز می تواند جهت حفاظت از جاروبرقی باشد مثلا ممکن است به دلیل مشکلات برقی، برق زیادی به دستگاه شما وارد شود و پریدن فیوز از این موضوع جلوگیری می نماید.

پس‌بهتر است در صورت بروز این مشکل برای جلوگیری از خسارت بیشتر با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در محل تماس نموده تا تعمیرکار جاروبرقی اقدام به بررسی و عیب یابی این مشکل نماید.

 

علت های اساسی پریدن فیوز در حین روشن نمودن جاروبرقی

به طور کلی  دلایل عمده منجر زیر منجر به پریدن فیوز در حین روشن نمودن جاروبرقی می‌شود:

  1. وجود مشکلاتی در سیم کشی ساختمان
  2. وجود مشکلاتی در فیوز برق
  3. وجود مشکلاتی در قطعات (فیلتر و کیسه) جاروبرقی
  4. استفاده از یک پریز برای چند دستگاه
  5. استفاده از جاروبرقی در زمان اوج مصرف

بررسی این دلایل و تعمیر قطعات جاروبرقی موضوعی تخصصی است و در صورتی که به آن بی توجه باشید و یا خودتان اقدام به بررسی این علل نمایید عواقب ناخوشایندی ایجاد می‌شود. پس بهتر است سریعاً با تعمیرکار جاروبرقی خود تماس نمایید.

 

وجود خرابی در فیلتر و کیسه جاروبرقی

یکی از عواملی که به صورت غیر مستقیم منجر به پریدن فیوز خواهد شد، خرابی فیلتر و کیسه جاروبرقی است. در صورتی که فیلتر و کیسه جاروبرقی بیش از حد کثیف شود، منجر به داغ شدن بیش از حد جاروبرقی و خراب شدن آن می‌شود.

داغ شدن بیش از حد جاروبرقی نیز، به برد و موتور جاروبرفی آسیب زده و در نتیجه منجر به پریدن فیوز خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است مرتب فیلتر و کیسه جاروبرقی را تعویض نمایید.

بدین منظور به توصیه کارشناسان جهت تعویض فیلتر بهتر است اقدام به خریداری فیلتر هپا جاروبرقی بوش از روبراه سرویس نمایید. علاوه بر آن ممکن است گاهی اتصالی در برخی از قطعات جاروبرقی موجب اتصالی در جاروبرقی و برد جاروبرقی بوش شود و به سایر قطعات دستگاه شما نیز آسیب زیادی وارد شود و نیاز به هزینه زیادی جهت تعمیر دستگاه داشته باشید. در این شرایط لازم است به دلیل اهمیت برد، جهت عیب یابی و تعمیر این قطعه با نمایندگی های معتبر تماس نمایید

 

وجود مشکل در سیم کشی‌ ساختمان

در صورتی که پس‌ از روشن نمودن جاروبرقی فیوز می پرد، بهتر است با یک متخصص برق تماس نمایید تا اقدام به بررسی سیم کشی ساختمان نماید.

در صورتی که سیم های ساختمان فرسوده بود آن را با سیم های با کیفیت تعویض نماید.انتخاب کیفیت سیم های ساختمان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  سرویس تخصصی ماشین لباسشویی بوش در تهران

در صورتی که از سیم بی کیفیت در سیم کشی ساختمان خود استفاده نمایید،ممکن است این سیم ها در اثر جریان بالا برق بسوزد و به این شکل منجر به پریدن فیوز و یا آتش سوزی و سوختن دستگاه شما شود.

 

وجود مشکلاتی در فیوز برق

فیوز وسیله ای است که امروزه در تمامی خانه ها برای محافظت از دستگاه های برقی از آن استفاده می‌شود. به دلیل تنوع بسیار بالای فیوز ها، ممکن است نتوانید فیوز مناسبی را برای منزل خود خریداری نمایید.

در صورتی که از فیوز غیر استاندارد استفاده نمایید، جریان برق خیلی زیاد و یا خیلی کم به لوازم برقی شما وارد می شود. یکی از ‌دلایل‌ اساسی‌ پریدن فیوز در حین روشن نمودن جاروبرقی نیز استفاده از فیوز غیر استاندارد است. پس بهتر است جهت خرید فیوز منزل خود، با افراد صاحب نظر و متخصص مشورت نموده و فیوزی متناسب با لوازم خود خریداری نمایید.

استفاده از یک پریز جهت روشن نمودن چند وسیله برقی

چنانچه از یک پریز برای چند دستگاه برقی استفاده نمایید، ممکن است فیوز بپرد. لوازم خانگی برای روشن شدن نیاز به برق زیادی دارند. در صورتی که برق خارج شده از پریز، بیش از حد باشد، پس از روشن نمودن دستگاه فیوز میپرد.

در صورتی که چند دستگاه برقی را به یک پریز متصل نمایید، برق کافی به دستگاه ها نرسیده و به این دلیل فیوز میپرد و منجر وجود مشکلاتی در جاروبرقی خواهد شد.

پس‌ بهتر است از یک پریز برای روشن نمودن چند وسیله برقی به صورت همزمان استفاده نکنید.

 

استفاده از جاروبرقی در ساعات اوج مصرف

یکی دیگر از دلایل مهمی که منجر به پریدن فیوز حین روشن کردن جاروبرقی می شود، استفاده از وسایل برقی‌ در زمان اوج مصرف است.

در صورتی که در زمان اوج مصرف از جاروبرقی‌خود استفاده نمایید، برق کافی به دستگاه شما نرسیده و این اتفاق باعث جرقه زدن و سوختن جاروبرقی می شود.

فیوز برای جلوگیری از سوختن جاروبرقی به دلیل کمبود جریان برق، خاموش میشود. پس بهتر است جهت جلوگیری از بروز این مشکل، جاروبرقی خود را در زمان اوج مصرف روشن نکنید.

بهترین ساعات برای استفاده از جاروبرقی در هنگام صبح است.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به علت های پریدن فیوز در حین روشن نمودن جاروبرقی‌ پرداختیم.

در برخی اوقات مشکل از سیم کشی ساختمان و فیوز و استفاده از جاروبرقی در ساعات اوج مصرف است اما گاهی اوقات مشکل از قطعاتی همچون سیم جمع کن جاروربرقی بوش می باشد

در صورت بروز هرگونه مشکل در جاروبرقی خود با نمایندگی تعمیرات بوش در شرق تهران تماس نمایید تا متخصصین مجرب روبراه سرویس اقدام به بررسی 

و عیب یابی جاروبرقی در تهران نمایند.

نمایندگی روبراه سرویس بورس قطعات لوازم خانگی بوش در تهران است.

بیشتر بخوانید  بررسی ۷ عامل اصلی که موجب نشت آب از یخچال فریزر می شود

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات جاروبرقی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

‫2 نظر

  • زهره صبوری گفت:

    سلام
    دکمه های جاروبرقی بوش چند رویه که کار نمیکنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • مریم حسین پور گفت:

    سلام
    من آبمیوه گیری دلونگی رو به برق زدم و در حین استفاده فیوز پرید
    میشه علت پریدن فیوز حین استفاده از آبمیوه گیری رو هم بگین؟
    ممنون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *