identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

در صورت از کار افتادن تایمر ماشین ظرفشویی چه مشکلاتی به وجود می آید؟

4.5/5 - (4 امتیاز)

در صورت از کار افتادن تایمر ماشین ظرفشویی چه مشکلاتی به وجود می آید؟

ظرفشویی جزئی از پر مصرف ترین لوازم برقی است. تایمر یکی از مهم ترین قطعات ظرفشویی است زیرا برنامه شست و شوی ظرفشویی را تنظیم می نماید. به دلیل حساسیت لوازم خانگی برقی، ماشین ظرفشویی ممکن است به دلیل برخورد آب با دستگاه و یا استفاده بیش از حد از آن خراب شود. علاوه بر آن اختلال در تایمر نیز یکی از علت های مهم خرابی در ماشین ظرفشویی است.

تایمر در ماشین ظرفشویی های قدیمی، به قطعات در زمان بندی مشخص دستور انجام کار می دهد تا به این صورت دستگاه شما قادر به شست و شوی ظروف باشد. از کار افتادن تایمر، موجب اختلال در فرایند و زمان بندی کار قطعات شده و به این صورت دستگاه شما نمی تواند به خوبی اقدام به شست و شوی ظروف نماید و ممکن است به سایر قطعات ماشین ظرفشویی بوش آسیب وارد شود. به همین ترتیب شما لازم است از عوامل مؤثر در معیوب شدن تایمر و نشانه های خرابی آن آگاهی یابید و در صورت نیاز تعویض قطعات ماشین ظرفشویی بوش در محل را به نمایندگی های معتبر بسپارید.

 

پیامد های خرابی تایمر ماشین ظرفشویی

تایمر یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی است.

در صورت خرابی تایمر ممکن است عواقب ناخوشایندی رخ دهد:

  • چنانچه تایمر ماشین ظرفشویی از کار بیفتد دیگر نمی توان چرخه شست و شوی ماشین ظرفشویی را تنظیم نمود.
  • از دیگر پیامد های خرابی تایمر می توان به از بین رفتن قابلیت تنظیم زمان خشک نمودن ظروف در ظرفشویی اشاره نمود.
  • در صورت از کار افتادن تایمر نمی توان بر اساس نوع ظروف و میزان کثیفی، تایم مناسبی را تنظیم نمود.
  • چنانچه تایمر در ظرفشویی وجود نداشته باشد، ماشین ظرفشویی در زمان شست و شو به مرحله بعدی نخواهد رفت.
  • در صورت عدم وجود تایمر قابلیت تنظیم ظرفشویی از بین خواهد رفت.

 

علت های جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی

در صورتی که با مشکلاتی در تایمر خود مواجه شدید پیش از هر کاری به بررسی علت های بروز این مشکل بپردازید:

  • وجود مشکلاتی در کارکرد میکروسوئچ درب ظرفشویی
  • وجود مشکلاتی در تایمر و از کار افتادن کنترل
  • وجود مشکلاتی در شناور ماشین ظرفشویی

بی شک یکی از مواد گفته شده در بالا موجب از کار افتادن تایمر شده است.  پس از مشخص نمودن علت از کار افتادن تایمر می توانید به تعمیر دستگاه بپردازید. بررسی و عیب یابی ماشین ظرفشویی کاری تخصصی است و نیاز به دانش فنی دارید و بهتر است در صورت بروز این مشکل تعمیر ظرفشویی بوش خود را به نمایندگی لوازم خانگی بوش بسپارید.

 

وجود مشکلاتی در کارکرد میکروسوئیچ در ظرفشویی

در صورت وجود هرگونه مشکل در درب ظرفشویی و یا بسته نشدن درب ظرفشویی، دستگاه روشن نخواهد شد. میکروسوئیچ بر روی درب ماشین ظرفشویی وظیفه دارد تمام عوامل را بررسی نماید و چنانچه درب دستگاه باز باشد، مانع از روشن شدن ظرفشویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  لیست قیمت لوازم یدکی ماشین لباسشویی و ظرفشویی

خرابی در میکروسوئیچ دستگاه موجب روشن نشدن ظرفشویی خواهد شد. چنانچه ظرفشویی روشن نشود، تایمر نیز روشن نمیشود و این اتفاق موجب می شود که امکان جلو یا عقب کردن تایمر نیز وجود نداشته باشد. چنانچه خرابی در میکروسوئیچ ظرفشویی موجب جلو نرفتن تایمر شود، تعمیر کار باید اقدام به بررسی و تعمیر آن نمایید.

 

وجود مشکلاتی در تایمر و از کار افتادن کنترل

از کار افتادن کنترل تایمر ماشین ظرفشویی و خرابی در تایمر آن موجب بروز مشکلاتی در ماشین ظرفشویی خواهد شد. تایمر ماشین ظرفشویی وظیفه دارد به پمپ، موتو و شیر برقی آب دستور شروع و یا پایان کار را دهد. در صورت از کار افتادن کنترل تایمر موجب اختلال و نرسیدن فرمان به قطعات ماشین ظرفشویی خواهد شد. به این صورت در صورت کار نکردن کنترل تایمر، قطعات ماشین ظرفشویی خاموش شده و تایمر دیگر خاموش و یا روشن نخواهد شد.

در صورت بروز این مشکل به دلیل خرابی در تایمر و از کار افتادت کنترل الکترونیکی، بهتر است به بررسی علت این مشکل بپردازید. پوسیدگی سیم ها، قطعی اتصالات و یا نبود جریان برق موجب خرابی در تایمر و کنترل الکترونیکی خواهد شد. تعمیر این مشکل کاری تخصصی است و نیاز به تعمیر کار تخصصی ماشین ظرفشویی دارد.

 

وجود مشکلاتی در شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی، پس از پر شدن آب درون مخزن، بالا آمده و مانع از پر شدن بیش از حد ظرفشویی خواهد شد. شناور ماشین ظرفشویی به شیر برقی فرمان قطع کردن آب را می‌دهد. ممکن است تایمر به دلیل اختلال در عملکرد شناور و یا میکروسوئیچ، از کار افتاده باشد. به همین سبب باید به بررسی این قطعات بپردازید. انباشت کثیفی ها موجب از کار افتادن شناور و از کار افتادن شناور نیز موجب از کار افتادن تایمر ظرفشویی خواهد شد. چنانچه از کار افتادن تایمر به دلیل اختلال در شناور باشد باید از تعمیر کار خود بخواهید تا این قطعه را تعویض نماید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی علت از کار افتادن تایمر پرداختیم. از کار افتادن تایمر مشکل اساسی است زیرا منجر به از‌ کار افتادن ماشین ظرفشویی خواهد شد. بررسی و عیب یابی این مشکل کاری تخصصی است و نیازمند دانش فنی است. بهتر است تعمیرات قطعاتی همچون پمپ تخلیه ظرفشویی بوش را به یک متخصص مجرب بسپارید. روبراه سرویس تعمیرگاه تخصصی است که با مجرب ترین تعمیرکاران به ارائه خدمات و تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بوش، سامسونگ، ال جی و زیمنس و فروش قطعات جانبی ظرفشویی و اورجینال ترین جرم گیر ظرفشویی بوش و سایر قطعات لوازم خانگی بوش می پردازد.

شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید  تعمیر لوازم خانگی محله میدان آزادی 68287-021

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

یک نظر

  • صادق تهرانی گفت:

    سلام
    ظرفشویی حی پلاس روشن نمیشه
    پریز برق و سیم دستگاه هم چک کردم مشکلی نداشت
    ممکنه موتور سوخته باشه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *