identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

دلیل حل نشدن شوینده یا قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

Rate this post

چرا مواد شوینده یا قرص ها به راحتی در ماشین ظرفشویی حل نمی شوند؟

در این مقاله شما را با اصلی ترین عوامل حل نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی آشنا کردیم. حل نشدن قرص درون دستگاه، علاوه بر آنکه مانع از شست و شوی ظروف می گردد، با انباشته شدن درون دستگاه به مرور به قطعات ماشین ظرفشویی شما آسیب های شدیدی وارد می نماید. گاهی اوقات این مشکل با برخی اقدامات جزئی نظیر تعویض نوع قرص، چیدمان اصولی ماشین ظرفشویی، انتخاب برنامه مناسب و… قابل حل است اما گاهی مشکل جدی تر بوده و ناشی از معیوب شدن قطعات است و در این شرایط لازم است اقدام به ثبت درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در نمایندگی روبراه سرویس با تماس با شماره زیر نمایید.

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است با مشکل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بعد از اتمام کار مواجه شوید .

این مشکل می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد از جمله خراب شدن قطعه دیسپنسر،برنامه انتخابی و یا قرص ماشین ظرفشویی باشد.

شما با خواندن این مقاله تا حد زیادی می توانید این مشکل را برطرف کنید اما اگر متوجه شدید که ایراد از یک قطعه است می توانید از متخصصین حرفه ای تعمیر ماشین ظرفشویی رو براه سرویس کمک بگیرید بدین منظور می توانید با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس بگیرید و یا اینکه از طریق سایت درخواست خود را ثبت کنید.

 

انواع قرص و کالک و کلین و شوینده ظرفشویی و لباسشویی

 

دلیل اول :نوع قرص ماشین ظرفشویی

بهتر است از قرص با کیفیت برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر قرصی که برای ماشین ظرفشویی خود انتخاب کرده اید تقلبی باشد قطعاً به راحتی حل نمی شود.

مورد دیگر داشتن تاریخ انقضا قرص ماشین ظرفشویی است برای اینکه در این مورد اطمینان حاصل کنید یک عدد قرص را در یک لیوان آب گرم قرار دهید اگر تا ۱۰ دقیقه حل شد یعنی قرص فاسد نشده است در غیر این صورت باید قرص جدید و با کیفیت تهیه کنید.

دلیل دوم: چیدمان اشتباه ظروف داخل ماشین ظرفشویی 

بهتر است طبق دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی ظروف داخل ماشین ظرفشویی چیده شوند و از قرار دادن ظروف بزرگ مقابل درب جا قرصی جلوگیری شود چرا که مانع باز شدن درب و حل شدن کامل قرص می شود.

پس دقت کنید که ظروف را فقط در محدوده سبد بچینید و هیچ ظرفی خارج از محدوده سبد ظرفشویی نباشد.

دلیل سوم: بسته شدن راه ورود قرص ماشین ظرفشویی

بهتر از قرص های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید چرا که قرص های کیفیت پایین دارای ناخالصی هایی هستند که مانع پخش شدن قرص در حین شستشو می شوند.

دلیل چهارم :توقف در چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی

در سیکل شستشو قطعه ای که وظیفه باز کردن و حل کردن قرص ماشین ظرفشویی را به عهده دارد دیسپنسر است حال اگر به هر دلیلی مشکلی در این چرخه به وجود بیاید دیسپنسر نمی‌توانند در زمان مشخص وظیفه خود را به درستی انجام دهد در نتیجه شوینده یا قرص حل نمی شود بنابراین برای رفع این مشکل بهتر است چرخه شستشو را متوقف و دوباره چرخه شستشو را مجددا راه اندازی کنید با شروع یک چرخه شستشوی جدید دیسپنسر

بیشتر بخوانید  بررسی ۶ عامل اصلی خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری در حین کار

دوباره فرمان می گیرد و اقدام به حل کردن قرص در ظرفشویی می کند.

دلیل پنجم :گیر کردن کلید سوئیچ ماشین ظرفشویی

گیر کردن سوئیچ می تواند دلیل حل نشدن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی باشد چراکه جایگاه قرص ماشین ظرفشویی توسط یک سوئیچ کنترل می شود بنابراین بهتر است قبل از شروع به کار ماشین ظرفشویی آن را به آرامی حرکت دهید و از آزاد بودن آن اطمینان حاصل کنید و بعد از ماشین ظرفشویی استفاده کنید .

اگر در این مرحله نتوانستید مشکل را برطرف کنید احتمال زیاد مشکل از تایمر کنترل کننده درب جایگاه قرص یا مواد شوینده است پس بهتر است این مشکل را با تکنسین های مجرب روبه‌راه سرویس در میان بگذارید.

دلیل ششم:خرابی دیسپنسر ماشین ظرفشویی

همنطور که قبلا هم بیان کردیم اگر دیسپنسر مشکل داشته باشد و به درستی کار نکند نمی‌تواند قرص یا شوینده ماشین ظرفشویی را به درستی حل کند.به همین دلیل بهتر است برای تعمیر یا تعویض دیسپنسر دستگاه خود از تکنسین های مجرب روبه‌راه سرویس کمک بگیرید تا هم اصولی انجام شود و هم به قطعات دیگر آسیب وارد نشود.

دلیل هفتم :نچرخیدن بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی

 ممکن است به دلیل چیدمان غلط و اشتباه ظروف در ماشین ظرفشویی بازوها نتوانند به درستی حرکت کنند بنابراین بهتر است قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید یک بار بازوهای ماشین ظرفشویی را با دست بچرخانید از آزاد بودن آنها مطمئن شوید.

دلیل هشتم: برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

بهتر است برای شستشوی ظروف از برنامه شستشوی کامل استفاده کنیم چرا که برنامه هایی که کمتر از ۴۵ دقیقه هستند،از مواد شوینده استفاده نمی کنند.

دلیل نهم: پایین بودن دمای آب ماشین ظرفشویی

قرص ها در دماهای پایین آب به راحتی حل نمی شوند بنابراین از داغ بودن آب ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.برای شستشوی ظروف از برنامه های کامل و طولانی با دمای بالا استفاده کنید. همانطور که متوجه شدید حل شدن قرص یا مواد شوینده در ماشین ظرفشویی دلایل زیادی داشت شما با کمک این مقاله تا حد زیادی می‌تواند این مشکل را برطرف کنید، اما اگر مشکلتان رفع نشد و متوجه شدید که علت آن فنی است توصیه می‌شود از متخصصان ماشین ظرفشویی رو براه سرویس کمک بگیرید تا درکمترین زمان ممکن نسبت به تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی شما اقدام کنند .

خرید پمپ تخلیه ظرفشویی بوش با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت

خرید بهترین جرم گیر ظرفشویی بوش از طریق تماس با شماره های فوق 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *