identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

آشنایی با ۵ نوع قهوه ساز و قابلیت ها و قطعات آن جهت خرید بهترین دستگاه

راهنمای خرید قهوه ساز

فهرست مطالب

5/5 - (1 امتیاز)

آشنایی با ۵ نوع قهوه ساز و قابلیت ها و قطعات آن جهت خرید بهترین قهوه ساز

در صورتی که شما هم از طرفداران قهوه ساز می‌ باشید و قصد خرید یک قهوه ساز مناسب بر اساس مصرف خود دارید

لازم است پیش از هر چیزی با مدل های مختلف قهوه ساز آشنا شوید.

امروزه قهوه به یکی از نوشیدنی های مورد علاقه افراد تبدیل شده و حتی می توان گفت جای چای را در خانه ها گرفته است.

بدون شک در صورتی که مصرف قهوه در خانه شما خیلی زیاد باشد، خریداری بهترین قهوه ساز از مراجعه به کافی شاپ جهت نوشیدن قهوه به صرفه تر است.

به همین خاطر امروزه قهوه ساز به دستگاه پر طرفدار در منازل، اداره ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و … تبدیل شده است.

این مقاله را از دست ندهید تا با انتخاب بهترین مدل قهوه ساز و خرید آن بر اساس نیازتان دیگر نیازی به تعمیر قهوه ساز بوش نداشته باشید.

 

نکاتی که لازم است جهت خرید بهترین قهوه ساز به آن توجه داشته باشید

ممکن است گمان کنید خرید قهوه ساز کاری بسیار آسان است. اما لازم است بدانید به دلیل محبوبیت زیاد این دستگاه،

قهوه ساز در مدل ها و برند ها مختلفی عرضه شده است.  در صورتی که با‌ انواع مدل های قهوه ساز آشنا نباشید ممکن است به دلیل انتخاب نادرست

در حین کار با دستگاه دچار مشکل شده و نیازمند تعمیر ارزان قهوه ساز پاناسونیک در محل شوید. به همین دلیل ما در این مقاله اطلاعاتی جامع در مورد  مدل های مختلف قهوه ساز و همچنین امکانات آن به شما ارائه خواهیم داد.

 

راهنمای خرید انواع مدل های قهوه ساز

شاید گمان کنید تمامی قهوه ساز های موجود در بازار به یک شکل عمل میکنند. اما لازم است بدانید بر اساس تنوع قهوه و غلظت و طعم آن مدل های مختلفی قهوه ساز در بازار به عرضه می سد.

در این بخش با راهنمای خرید اسپرسوساز و قهوه ساز شما را با انواع مدل ها قهوه ساز و نحوه استفاده از قهوه ساز بوش و نکاتی در زمینه حجم، غلظت، وزن و میزان قدرت آن ها آشنا می کنیم.

آشنایی با کارایی قهوه ساز فیلتر دار (Drip coffee maker)

یکی از پر طرفدار ترین مدل های قهوه ساز، قهوه ساز فیلتر دار است کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و در اکثر اماکن عمومی مانند شرکت ها و کافه ها استفاده می شود.

به این نوع قهوه ساز، قهوه ساز قطره ای نیز گفته می شود که به جای فیلتر دائمی می توان از فیلتر کاغذی نیز در آن استفاده کرد.

پس از روشن نمودن دستگاه آب به آرامی جوش می آید و به فیلتر قهوه اضافه می شود. به دلیل کارکرد آسان آن، این دستگاه در خانه ها و رستوران ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آشنایی با کارکرد قهوه ساز خلأ یا وکیوم (Vacuum coffee maker)

قهوه ساز خلأ از دو محفظه متصل به هم از جنس شیشه بوروسیلیکات، فلز یا پلاستیک ساخته شده است که با کمک خلأ اقدام به تهیه قهوه می نماید.

بیشتر بخوانید  چه عواملی منجر به نشت نمک ماشین ظرفشویی می شود + راهکار

این دستگاه از فیلتری از جنس الیاف شیشه ای یا فلزی، کاغذ و یا نایلون تشکیل شده است نحوه کار  قهوه ساز وکیوم به صورتی است که بخار آب حاصل از حرارت آب موجود در مخزن پایین دستگاه به مخزن بالا منتقل شده و سپس با پودر های قهوه آسیاب شده ترکیب می شود. پس از ترکیب مخزن پایینی با آب، شعله مخزن زیرین خاموش شده و به دلیل افت دما،

فشار بهتر در مخزن پایین کاهش یافته و به این صورت قهوه از مخزن بالا رد شده و به مخزن پایین ریخته می شود. در نهایت قهوه موجود در مخزن پایینی را در فنجان میریزند و نوش جان می کنند.

 

آشنایی با نکاتی جهت خرید نسکافه ساز

نسکافه ساز یکی از دستگاه های پر طرفدار جهت تهیه قهوه می باشد که به شما امکان تهیه انواع مدل های قهوه را می دهد.

آشنایی با قهوه ساز کپسولی (Capsule Coffee machine)

قهوه ساز کپسولی دارای یک کپسول قهوه دارای یک محفظه می باشد که جهت تهیه یک فنجان قهوه بدون نیاز به اندازه گیری از آن استفاده می شود.

کپسول های این مدل قهوه ساز دارای انواع مختلفی می باشد. پودر قهوه تازه آسیاب شده محتوای این محصول است.

کپسول قهوه دارای عایق در برابر هوا بوده و تا زمانی که کپسول قهوه دچار آسیب نشود، قادر به تهیه قهوه با کیفیت و خوش طعم خواهیم بود.

جهت تهیه قهوه با قهوه ساز کپسولی تنها کافی است کپسول قهوه ساز را در دستگاه قرار دهید و قهوه آماده شده را نوش جان فرمایید.

آشنایی با قهوه ساز دو نفره (Double coffee machines)

دستگاه قهوه ساز دو نفره دستگاهی کاربردی برای منازل شما و ادارات می باشد. کارکرد این دستگاه بسیار آسان بوده و در کمترین زمان ممکن دو فنجان قهوه را برای شما تهیه می کند.

به دلیل آنکه این قهوه ساز به آسانی و در سریع ترین زمان دو فنجان قهوه را در اختیار شما می گذارد، دستگاهی بسیار مناسب برای اماکن شلوغ و عمومی می‌ باشد. قهوه مورد استفاده در این قهوه ساز نیز همان قهوه معمولی و آسیاب شده می باشد.

راهنمای خرید قطعات قهوه ساز
گاهی اوقات ممکن است به دلیل عدم استفاده اصولی از قهوه ساز و اسپرسوساز و یا به دلیل عدم رسوب زدایی مرتب، دستگاه شما دچار مشکل شده و قهوه از طعم سابق برخوردار نباشد و یا قادر به تهیه قهوه نباشید
قهوه ساز بوش از بهترین متریال ساخته شده است که موجب افزایش طول عمر دستگاه می گردد
اما اگر هر یک از قطعات قهوه ساز شما دچار مشکل شود لازم است جهت جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر اقدام به خریداری قطعات فابریک قهوه ساز از بورس لوازم قهوه در تهران نمایید

 

آشنایی با قطعات مختلف قهوه ساز

به دلیل کاربرد فراوان و طرفداران زیاد قهوه ساز، امروزه این دستگاه در مدل ها مختلفی به عرضه می رسد. در این بخش‌ شما‌ را با دنیای داخلی قطعات جانبی قهوه ساز بوش آشنا خواهیم کرد با آشنایی با عملکرد هر یک از این قطعات بتوانید موجب افزایش طول عمر قهوه ساز خود شوید.

بیشتر بخوانید  پیش از سفر، جهت حفظ و نگهداری یخچال چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

گروپ هد چیست و چه وظیفه ای دارد؟

یکی از مهم ترین قطعات قهوه ساز که وظیفه گرفتن عصاره قهوه را بر عهده دارد گروپ هد می باشد. با استفاده از گروپ هد، آب‌ به صورت مساوی بر پودر قهوه کوبیده شده و در پرتافیلتر ریخته می شود.

جنس گروپ هد از فلز است و در قسمت جلوی قهوه ساز تعبیه شده است. گروپ هد قسمت مهمی از قهوه ساز است که همیشه به دستگاه متصل بوده و آب از داخل آن به سبد قهوه ریخته می شود.

این قطعه نام های دیگری مانند بریو گروپ، بریو هد و گروپ اسپرسو نیز دارد. یک قهوه ساز معمولی به صورت کلی یک گروپ هد دارد. اما ممکن است قهوه ساز ها صنعتی و حرفه ای تا ۷ عدد گروپ هد نیز داشته باشند.

 

پرتافیلتر

در برخی از مدل های قهوه ساز این امکان وجود دارد که در کنار پودر قهوه از کپسول قهوه و پد قهوه نیز استفاده نمایید. معمولا سبد پرتافیلتر در قهوه ساز به دو صورت فشرده و غیر فشرده ساخته می شود . نوع فشرده آن معمولا در قهوه ساز های خانگی کاربردی می باشد.

همچنین می توان گفت کیفیت قهوه تهیه شده تحت تأثیر این سبد ها می باشد. در صورت وجود مشکل در پرتافیلتر دستگاه خود با مشکلاتی مانند کف نکردن اسپرسوساز مواجه خواهید شد.

 

سبد پرتافیلتر

سبد پرتافیلتر در پرتا فیلتر قرار گرفته و جایی برای ریختن و کوبیدن پودر قهوه می باشد که به دو صورت تک شات و دو شات تهیه می شود.

 

نازل بخار

نازل بخار در قهوه ساز به شما امکان ایجاد بخار را می دهد

 

برخی نکات طلایی جهت خرید قهوه ساز

در صورتی که تمایل به خریداری قهوه ساز دارید به نکات زیر توجه نمایید:

  • میزان توان و عملکرد قهوه ساز
  • زمان مورد نیاز جهت تهیه قهوه
  • مقدار کیفیت قهوه تهیه شده
  • میزان جای مورد نیاز جهت قرار دادن قهوه ساز
  • استفاده از قهوه برای مصرف خانگی و یا فروشی
  • میزان قیمت قهوه ساز
  • جنس بدنه قهوه ساز
  • زیبایی و خدمات پس از فروش قهوه ساز زیمنس

 

آشنایی‌ با مهم ترین امکانات قهوه ساز پیش از خرید بهترین دستگاه

در این بخش شما را با مهم ترین امکانات قهوه ساز آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین قهوه ساز را با بیشتری امکانات بر اساس نیاز خود خریداری نمایید:

مقدار ظرفیت قهوه ساز

در صورتی که تمایل به خریداری قهوه ساز دارید لازم است توجه کنید که قهوه ساز مورد نظر شما ظرفیت تهیه چند فنجان قهوه را دارد.

امروزه قهوه ساز هایی با ظرفیت های مختلف در بازار عرضه شده اند که شما می توانید بنا بر نیاز خود بهترین دستگاه را خریداری کنید.

محبوب ترین نوع قهوه ساز معمولا قهوه ساز هایی با ظرفیت ۸ فنجان می باشند.

بیشتر بخوانید  نقش جلادهنده در ماشین ظرفشویی چیست؟

درصورت خریداری قهوه سازی که پاسخ گوی نیاز شما نباشد شما با مشکلات زیادی مانند انباشت رسوبات در دستگاه و همچنین خارح نشدن قهوه از قهوه ساز مواجه خواهید شد.

 

برخورداری از صفحه نمایش دیجیتال در قهوه ساز

در صورت برخورداری قهوه ساز از نمایشگر دیجیتال شما امکان مشاهده فرایند دم کشیدن قهوه را دارید. نمایشگر قهوه ساز از نوع ال ای دی می باشد که به شما امکان بررسی وضعیت قهوه و تایمر را می دهد.

همچنین امکان خاموش شدن اتوماتیک بر روی دستگاه را نیز خواهید داشت. همچنین نمایشگر قهوه ساز به دستگاه شما زیبایی دو چندانی خواهد بخشید.

صفحه نمایش دیجیتال در قهوه ساز به شما این امکان را می دهد تا زمانی که رسوبات در دستگاه انباشته شد کد خطایی بر روی نمایشگر ظاهر شود و شما اقدام به رسوب زدایی قهوه ساز خود نمایید تا از خرابی قطعات پیشگیری کنید.

در این شرایط به توصیه تعمیرکاران بهتر است جهت افزایش کارایی و رسوب زدایی دستگاه خود از قرص جرمگیر قهوه ساز بوش استفاده نمایید

 

برخورداری از قابلیت آسیاب در قهوه ساز

قابلیت آسیاب معمولا بر روی قهوه ساز های کمی تعبیه شده است. وجود آسیاب در قهوه موجب می شود که میزان مناسب قهوه فراهم شود و به شما امکان تهیه قهوه خوش طعم تر را خواهد داد

قهوه ساز هایی که از این قابلیت برخوردار می باشند گران تر بوده و نیاز به صرف هزینه بیشتری جهت خرید قهوه ساز خواهید داشت.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله شما را با نکاتی که لازم است پیش از خرید قهوه ساز بدانید و انواع مختلف قهوه ساز آشنا کردیم که بتوانید اقدام به خریداری بهترین مدل قهوه ساز بر اساس میزان مصرف خود نمایید.

در صورتی که پس از خریداری قهوه ساز نیاز به خدماتی مانند جرم گیری‌ قهوه ساز، هوا گیری، تعویض قطعات و یا تعمیر ارزان و تخصصی قهوه ساز داشتید می توانید کلیه این خدمات تخصصی را به نمایندگی تعمیرات روبراه سرویس در تهران بسپارید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیر اسپرسوساز سامسونگ و تعمیر قهوه ساز زیمنس خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر لوازم خانگی و یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

سوالات متداول و رایج

پیش از خریداری قهوه ساز لازم است به چه نکاتی توجه نماییم؟

در صورتی که تمایل به خریداری قهوه ساز را دارید لازم است پیش از خرید به برخی نکات توجه کنید که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله آنکه از چه مقدار بودجه برخوردار می باشید؟ چه مقدار قضای آزاد دارید؟ ظرفیت مناسب قهوه ساز بر اساس نیاز شما چقدر است؟

قهوه ساز ها دارای چه قابلیت هایی می باشند؟

قهوه ساز های موجود در بازار امروزه دارای امکانات متعددی مانند نمایشگر ال ای دی و آسیاب می باشند. نمایشگر ال ای دی علاوه بر بخشیدن ظاهری زیبا به دستگاه شما به شما امکان خاموش کردن خودکار دستگاه و آگاهی از عملکرد دستگاه را خواهد داد.

خدمات پس از فروش قهوه ساز لازم است به چه صورتی باشد؟

پس از خرید قهوه ساز به خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه توجه داشته باشید. روبراه سرویس نمایندگی تعمیرات کلیه برند های ایرانی و غیر ایرانی می باشد که اقدام به ارائه کلیه خدماتی مانند هوا گیری، رسوب زدایی، تعویض قطعات و تعمیر قهوه ساز و اسپرسوساز شما می نماید و این کار به واسطه مجرب ترین تعمیرکاران شهر تهران و با کیفیت ترین قطعات جانبی قهوه ساز انجام می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *