identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

راهکار های حل مشکل قفل شدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟

4.5/5 - (4 امتیاز)

علت قفل شدن درب ماشین ظرفشویی چیست؟

یکی از مشکلات شایعی که کاربران ماشین ظرفشویی ممکن است با آن مواجه شوند، قفل شدن درب ماشین ظرفشویی‌ است. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در برنامه ماشین ظرفشویی و یا اشکال در قطعات دستگاه باشد.

گاهی اوقات ممکن است پس از اتمام فرایند شست و شو با قفل شدن درب دستگاه و باز نشدن آن مواجه شوید. در این شرایط انبوهی ظرف درون دستگاه باقی می ماند و وارد کردن فشار شدید به دستگاه جهت باز کردن درب ممکن است شما را با مشکلات بیشتری مواجه سازد. بنابراین لازم است هر چه سریع تر به فکر عیب یابی این مشکل نمایید. قفل شدن درب ماشین ظرفشویی می تواند ناشی از خرابی قفل درب، معیوب شدن لولا، خرابی سوئیچ لولا، وجود آب درون ماشین ظرفشویی و فعال بودن قفل کودک باشد. برخی این مشکلات توسط کاربر قابل حل است اما برای برخی دیگر نیاز به تماس با تعمیرگاه ظرفشویی بوش به محل خود تماس نمایید. بهتر است با اصلی ترین علت عوامل باز نشدن درب که در ادامه آن را شرح خواهیم داد آشنا شوید.

در صورت باز نشدن درب ماشین ظرفشویی بهتر است هرچه سریع تر با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی خود تماس نمایید. زیرا بروز این مشکل در دستگاه شما موجب اختلال در کارایی ظرفشویی خواهد شد.

 

۵ دلیل عمده باز نشدن درب ماشین ظرفشویی

علت های مهمی که موجب باز نشدن و یا قفل شدن درب ماشین ظرفشویی‌ می‌شوند به شرح زیر است:

  1. وجود خرابی در قفل درب ماشین ظرفشویی
  2. وجود مشکلاتی در لولای درب ماشین ظرفشویی
  3. وجود خرابی در عملکرد سوئیچ فشار درب ماشین ظرفشویی
  4. فعال بودن قفل کودک ماشین ظرفشویی
  5. جود آب در درون ماشین ظرفشویی

 

وجود خرابی در قفل درب ماشین ظرفشویی

قفل درب ماشین ظرفشویی از قطعات متفاوتی تشکیل شده است. خرابی در این قطعه موجب باز نشدن درب ظرفشویی خواهد شد. بهتر است پیش از هرکاری بررسی و عیب یابی این قطعه را به تعمیرکار بسپارید. تعمیرکار ظرفشویی باید ابتدا به بررسی و تعمیر قفل درب ماشین ظرفشویی بوش نماید.

قفل درب ظرفشویی میکروسوئیچ نام دارد که موجب باز و بسته شدن و فیکس شدن درب ماشین ظرفشویی می شود. پس در صورت بروز مشکل در این قطعه تعمیرکار باید به تعمیر و یا تعویض میکروسوئیچ درب ظرفشویی بپردازد.

 

شکستگی و یا پوسیدگی لولای درب ماشین ظرفشویی

یکی از مشکلاتی که ممکن است منجر به باز نشدن درب ماشین ظرفشویی شود،  شکستگی و یا پوسیدگی لولای درب ظرفشویی است. در شرایطی که در طولانی مدت و یا بیش از حد از دستگاه خود استفاده نمایید، لولای درب خشک شده و یا موجب بروز شکستگی در این قطعه خواهد شد. در این شرایط‌ بهتر است از تعمیرکار خود بخواهید اقدام به تعویض لولای درب نماید.

بیشتر بخوانید  ۷ علت مهم خرابی آب پاش ماشین ظرفشویی+ راه حل این مشکل

 

وجود مشکلاتی در عملکرد سوئیچ فشار در ماشین ظرفشویی

وجود اختلال در عملکرد سوئیچ درب ماشین ظرفشویی، موجب باز نشدن درب ظرفشویی خواهد شد.

در شرایطی نیز ممکن است عوامل خارجی مانند هوا، در سوئیچ درب گیر کند، و به این شکل از باز شدن درب ماشین ظرفشویی جلوگیری نماید. در این صورت باید اقدام به تعمیر و یا تعویض سوئیچ درب ظرفشویی نمایید. در صورت تعویض این قطعه بهتر است از قطعات اورجینال ظرفشویی و با کیفیت و متناسب با مدل دستگاه شما استفاده شود.

 

فعال بودن قفل کودک ماشین ظرفشویی

یکی از امکاناتی که امروزه بر روی ماشین های ظرفشویی تعبیه شده است، قفل کودک است. زمانی که قفل کودک ماشین ظرفشویی فعال باشد، هیچ برنامه دیگری بر روی دستگاه اعمال نمی شود و دکمه های دیگر دستگاه نیز عمل نخواهد کرد.

ممکن است به علت فعال بودن قفل کودک، درب ماشین ظرفشویی شما باز نشود. نحوه فعال نمودن و یا غیر فعال نمودن قفل کودک ماشین ظرفشویی در مدل های مختلف دستگاه متفاوت است. در این صورت بهتر است پیش از هرکاری اقدام به غیر فعال نمودن قفل کودک در ماشین ظرفشویی نمایید.

 

جمع شدن آب در درون ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از علت هایی که موجب باز نشدن درب ماشین ظرفشویی خواهد شد، جمع شدن آب در درون دستگاه است. بهتر است پیش از باز نمودن درب ماشین ظرفشویی، اندکی صبر نمایید تا آب درون دستگاه تخلیه شود. سپس مجددا اقدام به باز نمودن درب ماشین ظرفشویی نمایید. در صورتی که باز هم درب دستگاه باز نشد و آبی در درون ماشین ظرفشویی شما جمع نشده بود، بهتر است اقدام به بررسی علت های دیگر باز نشدن درب ماشین ظرفشویی نمایید. جهت بررسی و عیب یابی دستگاه خود می توانید با نمایندگی تعمیر سامسونگ در تهران تماس نمایید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی علت های‌ باز نشدن درب ماشین ظرفشویی پرداختیم. این مشکل موجب از بین رفتن عملکرد ماشین ظرفشویی برای استفاده مجدد خواهد شد.

بررسی و تعمیرات قطعات ظرفشویی همچون پمپ تخلیه ظرفشویی بوش کاری تخصصی است و بهتر است در صورتی که با باز نشدن درب ظرفشویی مواجه شدید، سریعا با تعمیرکار خود تماس نمایید. در صورتی که نیاز به تعویض قطعات دستگاه بود نیز بهتر است اقدام به خریداری قطعات اورجینال و شوینده ها و جرم گیر ظرفشویی بوش از سایت روبراه سرویس نمایید.

شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

‫3 نظر

  • مهدی موحدی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تعمیرکاران روبراه سرویس
    ممنون که این اطلاعات مفید و کاربردی رو در اخیارمون میزارین

  • سارا روشنی گفت:

    سلام، درب ماشین ظرفشویی سامسونگ رو هرکاری میکنم بسته نمیشه
    چیزی هم لای درب گیر نکرده
    میشه بگید علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی چیه؟

  • حامد لطفی گفت:

    سلام
    پس از شستن ظروف در ظرفشویی دوو ظرف ها کاملا خشک نمیشه
    میشه بگید علت خشک نشدن ظروف چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *