identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی در حین کار چیست؟

فهرست مطالب

4.5/5 - (2 امتیاز)

چرا جاروبرقی در حین کار ناگهان خاموش می‌شود؟

جاروبرقی وسیله ای بسیار مهم است که موجب سهولت در نظافت منزل می شود. گاهی ممکن است شما در حال جارو کشیدن منزل خود باشید ناگهان جاروبرقی خاموش شود.

این مشکل می تواند بسیار جدی باشد و نشانه خرابی در قطعات جاروبرقی باشد. خاموشی ناگهانی جاروبرقی در حین کار موجب می شود که قادر به نظافت کامل محل مورد نظر نباشید، و این اتفاق برای شما می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

بهتر است جهت بررسی و عیب یابی دستگاه خود را به نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در تهران بسپارید. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله به بررسی و عیب یابی این مشکل خواهیم پرداخت.

 

وجود خرابی در موتور جاروبرقی

علت دیگری که موجب خاموشی ناگهانی جاروبرقی خواهد شد، خرابی و یا سوختن موتور جاروبرقی است، این مشکل ممکن است منحر به بروز صدای زیاد جاروبرقی در حین کار شود.

ممکن است به دلیل قدیمی بودن موتور، استفاده بیش از حد از جاروبرقی و یا استفاده از جاروبرقی در ساعات اوج مصرف،  موتور جاروبرقی سوخته و موجب خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شود.

در صورت بروز این مشکل به دلیل اهمیت این قطعه بهتر است بررسی و تعمیرات موتور جاروبرقی بوش را به تعمیرکار مجرب بسپارید.

 

وجود خرابی در محافظ جاروبرقی

امروزه به دلیل نوسانات برق و یا نرسیدن جریان برق کافی و یا جلوگیری از سوختن لوازم های برقی،جهت اتصل جاروبرقی به برق از محافظ برق استفاده می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل تحمل فشار زیاد و یا عبور جریان برق زیاد، محافظ برق خراب شود.در صورت سوختن محافظ برق ناگهان با خاموش شدن جاروبرقی روبرو خواهید شد. در این مواقع با تعویض محافظ برق مشکل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حل خواهد شد.

 

کثیفی بیش از حد فیلتر جاروبرقی

در داخل جاروبرقی فیلتری قرار دارد که آلودگی ها و ذرات غبار در داخل آن انباشه می‌شود. فیلتر جاروبرقی ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت کارایی خود را از دست داده و خراب شود.

در صورت خرابی فیلتر جاروبرقی، ذرات و آلودگی ها به داخل دستگاه نفوذ کرده و به موتور جاروبرقی فشار وارد می کند. این اتفاق منجر به داغ شدن موتور جاروبرقی و خاموش شدن دستگاه خواهد شد.

برای حل این مشکل می توانید اقدام به خرید فیلتر هپا جاروبرقی بوش نمایید.

 

قطع شدن سیم و یا کابل جاروبرقی

جاروبرقی برای شروع به کار نیاز به اتصال به برق دارد. در شرایطی ممکن است سیم جاروبرقی دچار اتصالی و یا زدگی باشد.

وجود اتصالی و یا زدگی در سیم جاروبرقی منجر به قطع شدن جریان برق و در نهایت خاموش شدن جاروبرقی خواهد شد. برای حل مشکل قطعی یا اتصالی در سیم جاروبرقی بهتر است تعمیر آن به تعمیرکار جاروبرقی بسپارید،و یا اقدام به خرید سیم جمع کن جاروبرقی بوش نمایید.

بیشتر بخوانید  دلیل حل نشدن شوینده یا قرص در ماشین ظرفشویی چیست؟

وجود اتصالی در سیم جاروبرقی در طولانی مدت منجر به سوختن قطعات داخلی و موتور جاروبرقی خواهد شد.

 

وجود نوساناتی در جریان برق

نوسانات مستقیم و یا غیر مستقیم جریان برق می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شود.چنانچه دستگاه شما به محافظ متصل نباشد، نوسانات جریان برق می تواند منجر به سوختن قطعات جاروبرقی شود.

به دلیل نوسان برق، برق کافی به جاروبرقی نمی رسد و در نتیجه خاموش شده و کارایی خود را از دست می دهد. معمولاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که از دستگاه خود در زمان اوج مصرف استفاده نمایید.

چنانچه برای استفاده از جاروبرقی خود از محافظ برق استفاده نکنید، ممکن است نوسانات برق منجر به سوختن جاروبرقی شما شود. در صورت سوختن جاروبرقی، تعمیر جاروبرقی ال جی در تهران را به متخصصین مجرب روبراه سرویس بسپارید.

اگر جاروبرقی شما به صورت ناگهانی خاموش می گردد ممکن است قطعات جاروبرقی به دلیل عدم استفاده اصولی و یا استفاده بیش از حد دچار مشکل شده باشد و گاهی نیز ممکن است این اتفاق به دلیل کثیفی بیش از حد دستگاه و یا مسدود شدن قطعات رخ دهند
ممکن است خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به دلیل داغ شدن و یا سوختن موتور جاروبرقی و یا مسدود شدن فیلتر و لوله خرطومی رخ دهد
اگر مشکل از موارد فوق نبود لازم است جهت عیب یابی و تعمیر برد جاروبرقی بوش با نمایندگی روبراه سرویس تماس نمایید

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

ما در این مقاله به بررسی علت های خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پرداختیم.

علت هایی مانند خرابی محافظ برق، کثیف شدن فیلتر جاروبرقی، وجود اتصالی در کابل جاروبرقی، خرابی در موتور و یا نوسانات برق منجر به خاموشی ناگهانی جاروبرقی در حین کار خواهد شد.

در صورت بروز این اتفاق بهتر است سریعاً اقدام به بررسی و تعمیرات جاروبرقی به نمایندگی تعمیر بوش در شرق تهران بسپارید. چون در غیر این صورت ممکن است به قطعات جانبی جاروبرقی بوش نیز آسیب وارد شود.

روبراه سرویس نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است که با تعمیرکاران مجرب به ارائه خدمات کی پردازد.

شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات جاروبرقی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

‫5 نظر

  • امیرمحمد حسینی گفت:

    سلام
    جاروبرقی ال جی در حین استفاده صدای بلندی داد و خاموش شد
    چجوری میتونم بررسی کنم که مشکل از موتوره یا نه؟

  • عطیه نصیری گفت:

    سلام
    شب بخیر
    من هر کاری میکنم نمیتونم قدرت موتور جاروبرقی بوش رو کم کنم
    میشه بگین مشکل از چیه؟

  • پروانه حشمتی گفت:

    سلام
    وقتی میخوام سیم جاروبرقی رو جمع کنم نمیشه
    سیمش داخل دستگاه نمیره
    میشه بگین علت چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *