identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت روشن نشدن مخلوط کن و آموزش گام به گام تعمیر آن

Rate this post

علت روشن نشدن مخلوط کن و چگونگی تعمیر آن

با دستگاه مخلوط کن برقی می‌توان نوشیدنی‌های سرد و معجون‌های خوشمزه‌ای را در چند ثانیه تهیه کرد. تهیه سوپ، سس، غذای کودک، قابلیت خرد کردن انواع میوه، سبزیجات و یخ از دیگر کاربردهای این دستگاهها به شمار می‌رود. دستگاه مخلوط کن برقی قادر است تمامی مواد غذایی سفت و نرم، حتی یخ را به صورت یکدست خرد و له کند. بنابراین، موتور قدرتمند، تیغه‌های محکم، آسانی و سرعت کار از ویژگی‌های یک مخلوط کن خوب به شمار می‌رود. از مشکلات رایج مصرف کننده های مخلوط کن می توان به روشن نشدن آن اشاره کرد که در ادامه این مقاله به علل این مشکل و تعمیرات مخلوط کن به آن خواهیم پرداخت:

دلایل متعددی را برای علت روشن نشدن مخلوط کن می توان برشمرد. برخی از این دلایل کاملا فنی بوده و نیاز به استفاده از خدمات تعمیرکار مخلوط کن دارد. برخی از آنها تنها با تعویض قطعات قابل حل است و برخی نیز با چند ترفند ساده قابل رفع خواهند بود.

 

  • اشکال در محافظ الکتریکی مخلوط کن

از دلایل اصلی روشن نشدن مخلوط کن می توان اشکال در محافظ الکتریکی آن را نام برد. در برخی مواقع وجود مشکل در محافظ الکتریکی دستگاه های مختلف مخصوصا مخلوط کن ها، می تواند باعث روشن نشدن دستگاه شود. در این حالت باید اقدام به حل مشکل کرد که در ادامه مراحل گام به گام تعمیر محافظ الکتریکی بیان شده است.

 با توجه به اینکه محافظ الکتریکی وظیفه محافظت از دستگاه را به عهده دارد، بنابراین بروز هر گونه ایراد یا خرابی در این بخش می‌تواند باعث مختل شدن عملکرد مخلوط کن شود.

برای تعمیر ابتدا باید مخلوط کن را روشن کرده و بلافاصله دستگاه را خاموش نمایید و سپس اورلود را مورد بررسی قرار دهید، اگر بعد از انجام این کار بوی سوختگی احساس کردید باید اورلود را تعویض نمایید.

لازم به ذکر است که اتصال بین قطعات می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه به دلیل وجود بار اضافی شود که در این حالت باید برای مدتی دستگاه را خاموش نمایید.

باید موتور دستگاه را نیز بررسی کنید تا از سالم بودن موتور اطمینان حاصل نمایید.

 به هیچ عنوان نگذارید به موتور فشار زیادی وارد شود، چون در برخی مواقع بخاطر رعایت نکردن برخی موارد ساده در رابطه با نحوه استفاده از دستگاه می تواند باعث وارد شدن فشار زیاد به موتور شود.

در این حالت عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است باعث سوختگی موتور مخلوط کن شود.

 

  • خرابی اورلود از اصلی ترین علت های کار نکردن مخلوط کن

خرابی اورلود از اصلی ترین علت های کار نکردن مخلوط کن است. که برای رفع این مشکل می توانید سیم های متصل به اورلود را جدا کرده و با استفاده از رابط های آوومتر اقدام به تست آن کنید.

بیشتر بخوانید  آیا استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی ضروری است؟

 یعنی باید اوومتر را به پایه های آن متصل کرده و به عقربه دقت نمایید، اگر عقربه ها با اندکی انحراف، مایل به عدد صفر هستند دز اینصورت اورلود سالم می باشد اگر انحراف عقربه را مشاهده نکردید در این حالت اورلود خراب است و باید تعویض گردد.

 

  •  سوختن موتور مخلوط کن

برای اطمینان از این مورد، همانطور که  گفته شد، ابتدا باید اورلود مورد بررسی قرار گیرد، چون معمولاً دستگاه هایی که دارای اورلود هستند ،احتمال سوختن موتور در این دستگاه ها کم است.

 چون معمولاً موتور هایی که می سوزند به خاطر نبود محافظ است برای اینکه از سالم بودن یا نبودن موتور اطمینان حاصل کنید می توانید سیم های متصل به آن را جدا کرده و با استفاده از دو سیم مستقل دیگر به موتور ولتاژی برابر ۲۲۰ ولت بدهید.

اگر موتور حرکت نکرد قطعا سوخته است. ولی اگر موتور حرکت در این حالت مشکلی در موتور وجود ندارد و دلیل روشن نشدن دستگاه موارد دیگر است. در صورت سوختن موتور شما میتوانید تعمیرات مخلوط کن خود را به متخصصین مجرب روبراه سرویس بسپارید.

 

  • کوتاه شدن زغال موتور هم می تواند دلیل روشن نشدن مخلوط کن 

کوتاه شدن زغال موتور هم می تواند دلیل روشن نشدن مخلوط کن باشد. 

زغال از جمله قطعات مصرفی در موتور مخلوط کن می باشد که هر چند وقت به چند وقت باید نسبت به تعویض کردن آن اقدام نمایید.

کوتاه شدن زغال می تواند علت روشن نشدن مخلوط کن باشد. از این رو در صورت مواجه با این مشکل، زغال موتور را نیز باید چک کنید و در صورت نیاز آن را با قطعات فابریک برند مخلوط کن خود تعویض نمایید.

 

  • بارهای اضافی دلیلی برای روشن نشدن مخلوط کن

وارد شدن بارهای اضافی دلیلی برای روشن نشدن مخلوط کن است. برای این منظور نکات زیر را در نظر داشته باشید:

وارد شدن بارهای اضافی نیز می تواند دلیلی بر کار نکردن مخلوط کن باشد. اگر از مخلوط کن خود برای مخلوط کردن مواد غیر مجاز برای دستگاه استفاده کرده باشید، یا زمان زیادی از آن به صورت پیوسته کار کشیده باشید، بهتر است ابتدا چند ساعت به دستگاه اجازه بدهید تا خنک شود. سپس دوباره آن را راه اندازی نمایید.

 

  • اشکال در کلید های اصلی و نقش آن در روشن نشدن مخلوط کن

از علت های مهم دیگر وجود خرابی در کلیدهای اصلی دستگاه می باشد، که برای رفع این مشکل نیز باید دستگاه را از برق جدا کنید و بعد از آن سیم های متصل به کلید را نیز از آن جدا نمایید. به وسیله اهم متر به بررسی کلید ها بپردازید، در صورت وجود مشکل در کلید ها می توانید اقدام به خرید کلید جدید کرده و مشکل روشن نشدن مخلوط کن را رفع نمایید.

 

بیشتر بخوانید  آموزش گام به گام نحوه تعمیر سیم جمع کن در مدل های مختلف جاروبرقی

 

  • ایرادات صفحه کنترل برق علت روشن نشدن مخلوط کن

بررسی و نحوه رفع ایرادات صفحه کنترل برق علت روشن نشدن مخلوط کن به قرار زیر می باشد:

صفحه کنترل برق در مخلوط کن صفحه ای است که برق ورودی از ریز برق را دریافت کرده و آن را به سایر مدارهای دستگاه انتقال می دهد. در صورتی که این صفحه ایراد پیدا کرده باشد، برق به سایر قطعات دستگاه از جمله موتور نمی رسد و بایستی برای تعمیر و تعویض آن اقدام نمایید.

 

  • ضعیف شدن برق منزل دلیلی بر روشن نشدن مخلوط کن

ضعیف شدن برق، نوسان های شدید آن و قطع شدن برق مانع از کارکرد هر وسیله برقی در خانه خواهد بود. از این رو در صورتی که مخلوط کن شما کار نکرد ابتدا باید برق منزل را بررسی کنید تا قطع نشده باشد. اگر سایر وسایل برقی به راحتی کار کردن و تنها مخلوط کن ایراد داشت، می توانید به بررسی موارد دیگر برسید. در قدم بعدی باید پریزی که مخلوط کن را به آن متصل نموده اید بررسی کنید. دستگاه دیگری را به این پریز وصل کرده و برق آن را تست کنید یا مخلوط کن را به پریز دیگری متصل می نمایید. اگر از سه راهی برای روشن کردن مخلوط کن استفاده می نمایید، سلامت سه راهی را نیز باید چک کنید.

 

  •  نبود برق در دو شاخه یا پریزه برق

برای عیب یابی می توانید مراحل زیر را انجام دهید: ابتدا باید پریز برق را بررسی نمایید ، چون ممکن است در دوشاخه یا در پریز، برق وجود نداشته باشد. برای اینکار به راحتی می توانید به وسیله یک ولت متر و یا ولتاژ متر، از وجود برق در پریز اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی سیم نیز حائز اهمیت است چون در برخی مواقع وجود قطعی یا پارگی در بخش‌های مختلف سیم می تواند باعث روشن نشدن مخلوط کن گردد.

 

  • اشکال در سیم کشی از دلایل روشن نشدن مخلوط کن

از موارد مهم دیگر می‌توان به وجود مشکل در سیم کشی مخلوط کن اشاره کرد که برای رفع این مشکل نیز می‌توانید اتصالات اصلی مدار را مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز مشکل و یا قطعی در بخش های مختلف آن اقدام به نصب مجدد سیم در جای مورد نظر خود کنید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس برای علت روشن نشدن مخلوط کن:

همانطور که در این مقاله گفته شد علت های زیادی باعث روشن نشدن مخلوط کن می شود که از این علل می توان به مشکلات برقی مانند اشکال در سیم کشی، ضعیف بودن برق منزل، نبود برق در دوشاخه ،ایرادات صفحه کنترل برق و یا ایرادات در قطعات مخلوط کن مانند سوختن موتور و کلید های مخلوط کن و یا عدم استفاده صحیح از مخلوط کن و مخلوط کردن مواد نامناسب اشاره کرد. راه حل بررسی این مشکلات و تعمیرات مخلوط کن نیز گفته شد. تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند .شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات مخلوط کن خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر موتور مخلوط کن بوش با مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده و نکاتی برای افزایش طول عمر جارو شارژی

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

‫2 نظر

  • زهرا موسوی گفت:

    سلام
    چند روز پیش در حین مخلوط کردن در مخلوط کن، دستگاه صدای بلندی داد و خاموش شد.
    منم چند ساعت از برق کشیدم که اگر داغ کرده مشکل حل شه ولی دیگه روشن نشد
    ممکنه موتور مخلوط کن سوخته باشه؟

  • رویا خسروشاهی گفت:

    سلام
    مخلوط کن در حین کار صدای اضافی غیر عادی میده
    میشه بگین علت صدای زیاد مخلوط کن چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *