identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت زنگ زدن سبد ماشین ظرفشویی

Rate this post

دلایل زنگ زدن بدنه داخلی و سبد ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی که امروز در همه آشپزخانه ها دیده می شود با تمام مزیت هایی که به همراه دارد با گذشت زمان و استفاده مکرر ممکن است با مشکلات و ایراداتی رو به رو شود.مشکلاتی از قبیل زنگ زدن سبد و بدنه داخلی ماشین ظرفشویی.
توجه داشته باشید که زنگ زدن بدنه داخلی ماشین ظرفشویی می تواند به مرور به دستگاه آسیب شدید ترین نظیر پوسیدگی بدنه و نشتی آب از دستگاه را به همراه داشته باشد. به این صورت مشکلی که شاید به آسانی قابل حل است به یک مشکل بغرنج تبدیل می گردد. بهتر است از علت های زنگ زدن سبد و بدنه ماشین ظرفشویی آگاهی یابید تا به این صورت بتوانید از بیشتر شدن این مشکل جلوگیری نمایید و دیگر نیازی به صرف هزینه سنگین جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در تهران نداشته باشید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید!!

مشاهده زنگ زدگی در بدنه و سبد ماشین ظرفشویی می تواند ناخوشایند باشد اما به راحتی می توان از ایجاد چنین مشکلی پیشگیری کرد همچنین شما می توانید با رعایت نکاتی قسمت‌هایی که دچار زنگ زدگی شده اند را ترمیم کنید.

 

لیست قیمت تمام قطعات ماشین ظرفشویی بوش

 

علت زنگ زدگی سبد داخل ماشین ظرفشویی

املاح موجود در آب

زنگ زدگی و رسوبات موجود در لوله آب

استفاده از شوینده نامناسب به مقدار زیاد

استفاده بیش از حد از نمک و مایع جلادهنده

نداشتن دقت کافی در برداشتن و گذاشتن ظروف

 

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم ۱۰۰ عددی اصلی

 

املاح موجود در آب

گاهی بالا بودن میزان آهن موجود در آب ورودی ظرفشویی که از خانه تامین می شود می تواند یکی از دلایل زنگ زدگی سبد و بدنه ماشین ظرفشویی باشد.اگر چنین زنگ زدگی را در دستگاه خود مشاهده کردید یکی از عوامل آن می‌تواند آهن زیاد موجود در آب باشد.
شما کاربران عزیز می توانید با نصب کردن فیلتر در مسیر ورودی آب به دستگاه از ورود آهن و املاح موجود در آب جلوگیری کنید.

 

زنگ زدگی و رسوبات موجود در لوله آب
گاهی زنگ زدگی و رسوب هایی که روی سبد و بدنه داخلی ماشین ظرفشویی خود مشاهده می‌کنید در واقع رسوباتی هستند که از طریق آب و از مسیر لوله وارد دستگاه شما شده اند در چنین شرایطی نصب فیلتر ورودی می تواند از ورود این رسوبات به داخل دستگاه جلوگیری کند.

 

استفاده بیش از حد از نمک و مایع جلادهنده
یکی از مهمترین عوامل زنگ زدن سبد و قطعات داخلی ماشین ظرفشویی ترکیب مایع جلادهنده و نمک در دمای بالا است که یک ترکیب خورنده و قوی به وجود می‌آورد که علت زنگ زدن ماشین ظرفشویی است.برای جلوگیری از چنین مشکلی نباید اجازه دهید مایع جلادهنده یا نمک روی بدنه دستگاه باقی بماند در واقع هنگام استفاده از نمک در داخل ماشین ظرفشویی بهتر است که از قیف کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  پودر یا مایع لباسشویی؟ از کدام برای شستن لباس ها با ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

 

استفاده از شوینده نامناسب به مقدار زیاد
یکی دیگر از عوامل زنگ زدگی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی استفاده از مواد شوینده نامناسب و غیر استاندارد است چرا که در میان شوینده ها مواد شیمیایی غیر استانداردی مثل کلر وجود دارد که به شدت خورده است و موجب زنگ زدن قطعات داخلی دستگاه می‌شود.در واقع تصور اینکه هر چه از مواد شوینده بیشتر استفاده کنیم ظروف تمیز تر می شوند نیز یک باور غلط است که می تواند در بروز چنین مشکلاتی تاثیر گذار باشد. سعی کنید در استفاده از مواد شوینده از نوع برندهای معتبر استفاده کنید و از قرص ها و مواد شوینده طبق راهنمای موجود روی بسته استفاده کنید.

استفاده از شوینده به مقدار زیاد موجب بروز آسیب به پمپ تخلیه ظرفشویی بوش خواهد شد

 

نداشتن دقت کافی در برداشتن و گذاشتن ظروف

در واقع عدم توجه  و عجله در هنگام گذاشتن و برداشتن ظروف در سبد می‌تواند عاملی در از بین بردن لاستیک محافظ سبد و در آینده ای نه چندان دور موجب زنگ زدگی سبد شو. سعی کنید از برخورد ظروف تیزی مانند چاقو یا چنگال به سبد ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید چرا که این خراش و خوردگی به تدریج باعث پوسیدگی و زنگ زدن سبد ماشین ظرفشویی می شود در صورتی که سبد ماشین ظرفشویی دچار آسیب شد باید از اسپری مخصوص وینیل برای پوشش مجدد پلاستیک روی سبد ظرفشویی استفاده کنید.

 

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به رفع هود آشپزخانه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

.تعمیر درب ماشین ظرفشویی

قیمت سبد پایین ماشین ظرفشویی بوش

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات رسوب زدایی و خرید پودر جرم گیر ظرفشویی بوش می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر با ما تماس نمایید:

 

تلفن:

 

 

 

واتساپ/همراه:

۰۹۱۲۳۷۶۹۲۳۴

 

 

اینستاگرام:

 

 

تکمیل فرم :

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *