identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت صدای ماشین ظرفشویی

ظرفشویی-بوش-SMS68MW02E-8

فهرست مطالب

Rate this post

ماشین ظرفشویی ها معمولا از صدای کمی برخوردار هستند و صداهایی که دارد آزاردهنده نیست اما، گاهی به علت بروز مشکل در بخش هایی از ماشین ظرفشویی متوجه صدای غیر طبیعی می شویم.

ماشین ظرفشویی ها دارای قطعات به هم مرتبط هستند که بروز مشکل در یکی از قسمت های آن باعث تاثیر روی قسمت های دیگر می شود و نباید به صداهای غیر طبیعی که ماشین ظرفشویی شنیده می شود بی تفاوت بود زیرا عدم توجه و عدم رفع ایراد باعث شدیدتر شدن مشکل و یا آسیب به دیگر قطعات دیگر مانند پمپ تخلیه ظرفشویی بوش می گردد.

روبراه سرویس در این مقاله سعی دارد به چند مورد از ایراداتی که باعث ایجاد صدای غیر طبیعی در ماشین ظرفشویی می شود را برای شما توضیح دهد، با ما همراه باشید.

 

نکته: گاهی عدم توجه به یک مشکل کوچک که به راحتی توسط افراد قابل حل شدن می باشد باعث ایجاد یک مشکل بزرگ خواهد شد، یعنی رفع یک مشکل کوچک و بی هزینه جایش را به هزینه های سنگین بابت تعمیر ماشین ظرفشویی می شود.

 

چیدمان ظروف :

 

 

یکی از دلایل ایجاد صدای غیر طبیعی از ماشین ظرفشویی چیدمان غلط ظروف درون سبدهای ماشین ظرفشویی است .

زمانی که ظروف به درستی چیده نشده باشد احتمال ضربه زدن دوش های آب پاش به ظروف وجود دارد و ایجاد صدا کند، یا گیر کردن دوش های آب پاش به ظروف و عدم چرخش آن نیز باعث ایجاد صدای غیر طبیعی در ماشین ظرفشویی می کند.

همچنین یکی دیگر از مواردی که با چیدمان غلط ظروف باعث شنیده شدن صدای غیر طبیعی در ماشین ظرفشویی خواهد شد خوردن ظروف به همدیگر است و حتی جدا از صدایی که ایجاد می کند احتمال شکستن ظروف نیز وجود دارد.

بهتر است پس از چیدمان ظروف و قبل از روشن کردن دستگاه بازوهای آب پاش را با دست بچرخانید تا مطمئن شوید بازوهای آب پاش به جایی گیر نمی کند.

 

دوش های آب پاش:

 

 

خراب بودن یا فرسودگی دوش های آب پاش ماشین ظرفشویی هم یکی از دلایل ایجاد صدا در ماشین ظرفشویی است.

معمولا زمانیکه دوش های آب پاش ماشین ظرفشویی دچار مشکل و یا فرسودگی باشد صدای زوزه از داخل دستگاه شنیده می شود . برای بررسی این مشکل بهتر است دستگاه توسط یک تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی تست و بازدید شود.

گاهی افتادن ظروف کوچک در کف دستگاه و یا سرجای خود نبودن فیلتر یا درب مخزن نمک باعث گیر کردن دوش های آب پاش به این قسمت ها شده و ایجاد صدا میکند.

 

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی:

 

 

پمپ های تخلیه یک از قطعات مهم ماشین ظرفشویی میباشد که در ایجاد صدای غیر طبیعی ماشین ظرفشویی نقش پر رنگی دارد و پس از بررسی نمودن دو مورد بالا پمپ تخلیه نیز باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی چیست؟

اولین مسئله که باید چک شود گیر کردن مواد غذایی در کف ماشین ظرفشویی است و چیزهایی مثل هسته زیتون، هسته خرما، تکه های استخوان، خلال دندانی که در گوشه بشقاب جا می ماند و … در قسمت کف دستگاه به وفور دیده می شود و به علت وجود پپروانه در پمپ تخلیه در هنگام چرخش با این موارد برخورد کرده و ایجاد صدا می کند.

نکته: عدم تمیز نمودن این قسمت باعث خرده شدن پروانه پمپ تخلیه و گاهی فشار زیاد به پمپ تخلیه می شود که باعث سوختن آن می شود.

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی در کارایی دستگاه شما تاثیر زیادی دارد. چرا که موجب تخلیه آب درون دستگاه می گردد و اگر این پمپ دچار مشکل شود و قادر به تخلیه نباشد، با نشتی آب مواجه خواهید شد. اگر قادر به عیب یابی این قطعه نبودید، به دلیل تخصصی بودن این قطعه و عواقب نا بهنجار نشتی آب، بهتر است جهت عیب یابی، تعمیر و یا تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش با روبراه سرویس در تماس باشید.
روبراه سرویس نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش در تهران است که اقدام به عرضه با کیفیت ترین پمپ تخلیه ظرفشویی بوش به محل شما می نماید.

 

 

فن زئولیت:

 

برخی از ماشین ظرفشویی ها (در برند بوش) دارای فناوری زئولیت می باشد و خراب بودن فن زئولیت نیز از مواردی است که باعث ایجاد صدای غیر طبیعی از ماشین ظرفشویی می شود.

 

 

برای بررسی کامل تر و رفع ایرادات فنی می توانید با روبراه سرویس تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان روبراه سرویس در سریع ترین زمان ممکن اقدام به رفع ایراد ماشین ظرفشویی شما عزیزان نمایند.

همچنین از طریق پر کردن فرم زیر درخواست شما عزیزان ثبت و با شما تماس گرفته خواهد شد همچنین می توانید  جهت خرید جرم گیر ظرفشویی بوش با شماره های ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ و ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید 

 

رضایت شما آینده ماست.

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *