identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی چیست؟

علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی
Rate this post

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از ماشین ظرفشویی با آن مواجه شوید طولانی شدن سیکل شستشو است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد این مشکل می شوند. گاهی اوقات با انجام یک سری تنظیمات می توانید این مشکل را برطرف کنید و گاهی اوقات مشکل فنی است و با توسط تکنسین مجرب این کار انجام شود. به طور معمول چرخه شستشو و خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی های امروزی بین ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد. در واقع مدت زمان شستشو با توجه به برنامه ای ماشین ظرفشویی متغیر است. علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی را در این مقاله بررسی می کنیم.

 

علت های طولانی شدن سیکل شستشو:

 

کاهش فشار آب 

اگر فشار آب منطقه شما کم باشد مدت زمان بیشتری طول میکشد تا دستگاه پر آب شود فشار آب باید بین ۲۰ تا ۱۲۰ پاسکال باشد.

اگر پایین تر از این حد باشد بیشتر از حد معمول طول خواهد کشید.

یکی از اصلی ترین عواملی که موجب کاهش فشار آب می شود انباشت رسوبات در دستگاه است و بهتر است به استفاده مرتب از جرم گیر ظرفشویی بوش توجه کنید.

 

خراب بودن المنت حرارتی 

المنت حرارتی وظیفه گرم کردن آب ورودی به ماشین ظرفشویی را به عهده دارد و در این مرحله اگر نتواند آب را به اندازه کافی گرم کند ماشین ظرفشویی وارد سیکل شستشو نخواهد شد.

 

خراب بودن ترموستات

ترموستات وظیفه تنظیم آب ورودی را به عهده دارد بناربراین زمانی که آب ورودی به اندازه کافی گرم شد ترموستات افزایش دمای آب را متوقف می کند و ماشین ظرفشویی وارد سیکل شستشو می شود.

بنابراین خراب بودن این قطعه باعث توقف یا طولانی شدن سیکل شستشو خواهد شد.

 

انباشته شدن رسوب در مسیر گردش آب

به دلیل استفاده مکرر و و سختی آب محل سکونت ممکن است یک سری رسوبات در مسیر ورود و خوروج آب انباشه شوند که موجب طولانی شدن مدت زمان ورود و خروج آب و افزایش مدت زمان شسنتشو خواهند شد.

همچنین انباشته شدن رسوبات موجب معیوب شدن قطعات ظرفشویی همچون پمپ تخلیه ظرفشویی بوش خواهد شد

خراب بودن عایق ظرفشویی (یک علت شستشوی طولانی ظرفشویی)

اگر به هر دلیلی عایق اطراف ماشین ظرفشویی خراب شده باشد نمیتواند گرمای ماشن ظرفشویی را حفظ کند و در نتیجه زمان شستشو افزایش پیدا می کند.

 

عدم اتصال ماشین ظرفشویی به آب گرم

اگه ماشین ظرفشویی به شیر آب سرد متصل شده باشد زمان میشتری نیاز است تا آب را گرم کند و در نتیجه زمان شستشو طولانی خواهد شد.

خرابی برد (یک علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی)

تمامی عملکرد های ماشین ظرفشویی به عهده برد ماشین ظرفشویی است بنابرین وجود هر گونه مشکل در قسمت های مختلف برد باعث توقف سیکل شستشو یا افزایش زمان شستشو خواهد شد و یک علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی است.

بیشتر بخوانید  نحوه تنظیم هیدروستات لباسشویی

تعمیر درب ماشین ظرفشویی

تنظیمات نادرست دستگاه (علت طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی)

اگر به هر دلیلی تنظیمات ماشین ظرفشویی تغییر کند.به عنوان مثال اگر ماشین ظرفشویی روی حالت HOT WASH یا SANI WASH  تنظیم شده باشد خود به خود چند دقیق به زمان شستشو اضافه خواهد کرد.

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس
در این مقاله شما را با اصلی ترین عوامل طولانی شدن فرایند شست و شو در ماشین ظرفشویی آشنا کردیم. برخی از این عوامل مانند کاهش فشار آب، به آسانی قابل حل است. اما برخی دیگر ممکن است به مرور به دستگاه شما آسیب های جبران ناپذیری وارد نماید و سریعا باید به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی بوش جهت تعمیر این قطعات باشید. این عوامل شامل خرابی المنت، ترموستات، عایق ماشین ظرفشویی، اتصال نداشتن دستگاه به آب گرم و معیوب شدن برا است. جهت ثبت درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در محل خود فرم زیر را پر کنید و یا با شماره ۶۸۲۸۷ تماس نمایید تا تکنسین های مجرب روبراه سرویس سریعا جهت انجام خدمات در محل شما حاضر شوند.

برای تعمیرات مختلف و تخصصی ظرفشویی فرم زیر را پر کنید.

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
روبراه سرویس تعمیر ماشین لباسشویی

روبراه سرویس تعمیر ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *