identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

بررسی ۷ عامل اصلی که موجب نشت آب از یخچال فریزر می شود

علت-نشت-آب-از-یخچال

فهرست مطالب

4.7/5 - (4 امتیاز)

بررسی ۷ علت اصلی نشت آب از یخچال فریزر

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که با نشتی آب از یخچال فریزر و یا انباشت آب در کف آشپزخانه خود مواجه شوید.

نشت آب از بدنه یخچال فریزر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

گاهی این علت ها با اقدامات ساده رفع شده اما گاهی اوقات مشکل از قطعات اصلی دستگاه شما است.در این صورت برای تعمیر یخچال بوش خود به تعمیرات تخصصی احتیاج خواهید داشت.

ما در این مقاله به علت های نشت آب از بدنه یخچال فریزر خواهیم پرداخت.

 

چرا آب از یخچال فریزر نشت می کند؟

نشت آب از یخچال فریزر یکی از مشکلات شایعی است که امروزه به دغدغه بزرگی برای کاربران این دستگاه تبدیل شده است.

این مشکل می تواند در تمامی برند های یخچال به وجود آید. در این صورت باید هرچه سریع تر به بررسی و عیب یابی بروز این مشکل و نحوه تعمیر ساید بای ساید بوش بپردازید.

علت های عمده نشت آب از یخچال فریزر یه شرح زیر می‌ باشد:

  1. وجود مشکلاتی در واشر دور درب یخچال
  2. انسداد در لوله تخلیه یخچال فریزر
  3. برفک زدن اوپراتور یخچال فریزر
  4. انباشت مقداری آب در جامیوه ای یخچال
  5. وجود انسداد در تخلیه دیفراست یخچال
  6. وجود شکستگی در سینی تخلیه یخچال
  7. وجود مشکلاتی در آبسرد کن یخچال

 

وجود مشکلاتی در واشر دور درب یخچال فریزر

واشر دور درب یخچال وظیفه حفظ دمای داخل یخچال، همچنین جلوگیری از نفوذ هوای گرم به محیط داخل را بر عهده دارد.

در صورت وجود مشکل در واشر دور درب یخچال‌، هوای گرم محیط به داخل یخچال نفوذ پیدا می کند. در این شرایط در داخل یخچال پدیده چگالی رخ می دهد و به این صورت آب در یخچال جمع خواهد شد.

نشتی آب از یخچال موجب نفوذ این آب به قطعات اصلی یخچال و همچنین سایر لوازم موجود در آشپزخانه شما و بروز خسارت های بیشتر می گردد
بنابراین اگر لاستیک د‌ور درب یخچال شما شل شده است بهتر است آن را به آرامی خارج کرده و درون آب گرم قرار دهید تا شل شدگی‌ آن رفع شود
همچنین برای جلوگیری از بروز این مشکل و نشتی آب از دستگاه به نظافت مرتب قطعات و لاستیک د‌ور درب توجه کنید
اگر با نظافت و یا قرار دا‌دن این قطعه درون آب گرم مشکل دستگاه شما حل نشد اقدام به خریداری لاستیک د‌ور درب اورجینال یخچال تک بوش از روبراه سرویس نمایید

در این شرایط بهتر است هرچه سریع تر اقدام به تعویض و یا تعمیر واشر دور درب یخچال فریزر نمایید.

 

انسداد لوله تخلیه یخچال فریزر

آب هایی که به علت های گوناگون درون یخچال فریزر جمع می شوند از قسمت لوله تخلیه یخچال خارج می شوند.

همچنین برفک ها و آب هایی ریخته شده در یخچال نیز از لوله تخلیه عبور میکنند و خارج می شوند. به همین ترتیب در صورت انسداد لوله تخلیه، آب های موجود در یخچال مسیری برای خروج نداشته و به همین سبب از یخچال فریزر نشت می کند.

بیشتر بخوانید  چرا ماشین لباسشویی روشن می شود اما دیگ نمیچرخد؟ راهکار های حل این مشکل چیست؟

در این صورت بهتر است اقدام به باز نمودن و بررسی علت انسداد آن نمایید.

 

برفک زدن اوپراتور یخچال فریزر

چنانچه در اطراف اوپراتور شما یخ زده و دیفراست نیز قادر به آب نمودن یخ ها نباشد هوا نیز توان عبور کردن از فن یخچال را نداشته و به این ترتیب‌ یخچال فریزر شما خنک نخواهد کرد. در این شرایط جهت رفع این مشکل بهتر است اقدام به یخ زدایی اطراف اوپراتور یخچال کنید. یخ زدایی و دسترسی به این قطعه در یخچال فریزر می تواند برای شما کاری دشوار باشد و نیاز به تخصص دارد.

در این شرایط بهتر است اقدام به تعمیر یخچال فریزر ال جی در تهران نمایید.

 

انباشته شدن آب در زیر جامیوه ای یخچال فریزر

انباشته شدن آب در قسمت زیرین جامیوه ای موجب نشت آب از یخچال فریزر خواهد شد. جمع شدن آب در قسمت زیرین جامیوه ای می تواند به دلیل وجود مشکل در المنت یخچال، سیستم دیفراست یخچال، گرفتگی لوله های یخچال و یا یخ زدن مسیر خروجی یخچال فریزر شما باشد.

به همین سبب در صورتی که با نشت آب از یخچال فریزر خود مواجه شده اید و متوجه شدید که این مشکل به دلیل‌ جمع شدن آب در جامیوه ای است بهتر است‌ اقدام به بررسی و تعمیر یخچال‌ فریزر سامسونگ در تهران نمایید.

 

انسداد در مسیر تخلیه دیفراست یخچال فریزر

در صورتی که با مشکل نشت آب از یخچال فریزر خود مواجه شدید، اقدام به بررسی مسیر تخلیه دیفراست یخچال فریزر نمایید.

به مرور زمان ممکن است به دلایلی اعم از وجود برفک ها و یخ ها،  در مسیر تخلیه دیفراست یخچال انسداداتی ایجاد شود. در این شرایط آب موجود از یخچال و برفک های یخچال توان خارج شدن از دستگاه را نخواهد داشت. و به همین دلیل آب از یخچال فریزر نشت می کند.

در این شرایط بهتر است از تعمیرکار خود بخواهید تا اقدام به رفع انسداد و تعمیر دیفراست یخچال نماید.

 

وجود شکستگی در سینی تخلیه یخچال فریزر

آب های موجود در یخچال فریزر با کمک مسیر هایی‌ به طرف سیستم تخلیه یخچال حرکت می کنند. سپس آب های انباشته شده پس از عبور از مسیر تخلیه به سمت سینی تخلیه یخچال حرکت می کنند. در مرحله بعدی این آب های جمع شده بر روی سینی با کمک کمپرسور تبخیر می شود.

در صورتی که سینی تخلیه دچار شکستگی و یا مشکلات دیگری شده باشد، آب موجود در یخچال به خارج از یخچال نشت می یابد. در این شرایط باید اقدام به بررسی و تعمیر سینی تخلیه یخچال نمایید.

 

وجود مشکلاتی در آبسرد کن یخچال

عامل ‌دیگری که موجب نشتی آب از یخچال فریزر می‌شود، مشکلاتی در آبسرد کن یخچال‌ است. در صورتی که به ظرفیت آبسرد کن توجه نکنید و بیش از حد مجاز، آب در داخل آبسرد کن بریزید، آب از محفظه آب سرد کن سرریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  کپسول قهوه و ویژگی های این نوع قهوه

و همچنین در صورت عدم توجه در ریختن آب در آبسرد کن  نیز منجر به سرریز شدن آب در کف یخچال می شود.

علاوه بر موارد گفته شده چنانچه آبسرد کن دچار مشکلات دیگری  مانند شکستگی شده باشد نیز موجب نشتی آب از یخچال فریزر می شود. در این شرایط بهتر است اقدام به تعمیر آبسرد کن بوش خود نمایید.

 

بررسی علل دیگری که موجب نشتی آب از یخچال می شود:

ممکن است خرابی شیر ورودی یخچال و یا اتصال ضعیف این شیر با یخچال موجب نشتی آب از یخچال فریزر خواهد شد. در این شرایط بهتر است اقدام به بررسی شیر ورودی یخچال  و در صورت نیاز اقدام به سفت کردن و یا تعویض‌ نمودن یخچال کنید.

چنانچه یخچال شما دارای فیلتر است باید به صورت مداوم اقدام به خالی نمودن آب موجود در آن کنید تا مانع از جمع شدن رسوبات در فیلتر یخچال و یا ترک خوردن شیلنگ یخچال‌ شوید. چنانچه رطوبت موجود در یخچال و محیط اطراف آن افزایش یافته باشد ممکن است با نشتی آب از یخچال مواجه شوید.

همچنین اشکال در کارکرد هیتر یخچال فریزر نیز می تواند منجر به نشت آب‌ از یخچال شود. در صورتی که با بررسی موارد گفته شده این مشکل رفع نشد بهتر است هرچه سریع تر با نمایندگی ارزان و تخصصی تعمیرات یخچال فریزر تماس نمایید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی علت های اصلی که منجر به نشت آب از یخچال فریزر می شود پرداخته شد. با بررسی‌ برخی از این موارد مشکل شما به آسانی  رفع می شود. اما در صورتی که مشکل یخچال شما رفع نشد و یا ایراد از قطعات اصلی‌ یخچال‌ فریزر باشد،

بهتر است با تعمیرکاران مجرب خود تماس نموده تا اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی بوش در محل نمایند.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات یخچال فریزر و ساید در برند های بوش، سامسونگ، ال جی و زیمنس خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر لوازم خانگی و یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *