identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی چیست؟

Rate this post

دلیل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

اگر همیشه لباس های خود را چروک شده از ماشین لباسشویی خارج می کنید بهتر است بدانید که چند دلیل عامل چروک شدن لباس ها هستند. دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شدن لباسها در ماشین لباسشویی می‌شود همچنین باید اطلاعاتی در مورد جنس و مراقبت و شستشو از لباسی که خریداری کرده اید داشته باشید. یکی از مشکلات رایج کاربران در حین کار با لباسشویی، چروک شدن لباس ها می باشد.

بنابراین ما در این مقاله شما را با اصلی ترین علل چروک شدن لباس ها در لباسشویی و نحوه تعمیر لباسشویی بوش آشنا خواهیم کرد. دمای بالا، عدم اتصال صحیح شلنگ ورودی آب، انتخاب دور نامناسب خشک کن لباسشویی، عدم انتخاب برنامه مناسب شست و شو و قرار دادن حجم بسیار زیاد لباس موجب چروک شدن لباس ها شده و به مرور شما را نیازمند تعمیر لباسشویی می کند. جهت ثبت درخواست تعمیر لباسشویی و یا دریافت خدمات تخصصی تعمیر ظرفشویی بوش با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در تهران تماس نمایید. در این مقاله سعی کردیم به عوامل ایجاد چروک در لباسها در ماشین لباسشویی بپردازیم.

 

عواملی که در چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی تاثیرگذارند

دمای بالا و نامناسب ماشین لباسشویی

اتصال نادرست شلنگ ورودی آب لباسشویی

انتخاب نادرست دور خشک کن ماشین لباسشویی

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

حجم نامناسب با ظرفیت ماشین لباسشویی

 

دمای بالا و نامناسب ماشین لباسشویی

یکی از عوامل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی شست و شوی لباس ها با دمای بالای آب است بهتر است با استفاده از کلید temp در ماشین لباسشویی دمای آب را بین ۳۰ تا ۴۰ درجه تنظیم کنید و با توجه به شرایط شستشو و نگهداری از لباسی که خریداری کرده‌اید برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید.

اتصال نادرست شلنگ ورودی آب لباسشویی

یکی دیگر از نکاتی که باید در شستن لباس ها به آن دقت کرد اتصال اشتباه شلنگ ورودی به لباسشویی است گاهی پیش می‌آید که شلنگ آّب گرم به ورودی آب سرد وصل شده است و در واقع آب گرم به طور مستقیم وارد لباسشویی می شود، و باعث چروک شدن لباس ها می شود بهتر است با استفاده از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی اتصالات درست آب گرم و آب سرد ماشین لباسشویی را چک کنید و در صورت اتصال اشتباه آن را درست کنید.

انتخاب نادرست دور خشک کن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در چروک شدن لباس‌ها انتخاب دور خشک کن نامناسب با نوع لباس و ضخامت آنها است.بهتر است دور خشک کن را با توجه به ویژگی های لباس تعیین کنید ما به شما دور خشک کن ۸۰۰ را برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها توصیه می کنیم اگر از خشک کن صددرصد استفاده می کنید باید بدانید که در چنین شرایطی هیتر خشک کن گرم شده و فن شروع به کار می‌کند در نتیجه با وجود هوای گرم علاوه بر خشک شدن لباسها باعث چروک شدن آنها نیز می شود. باز هم برای انتخاب دور خشک کن مناسب بهتر است از مشخصات و ویژگیهای روی اتیکت لباس بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با ۶ عامل اصلی سفیدک زدن لباس ها در لباسشویی

 

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

انتخاب یک برنامه شستشوی مناسب با توجه به جنس لباس و میزان کثیفی می تواند در کیفیت شستشو و کاهش چین و چروک لباس تاثیر گذار باشد بهتر است لباس ها را با توجه به جنس و رنگی که دارند دسته بندی کنید و با انتخاب برنامه متناسب با جنس لباس ها شستشو را انجام دهید تا از چروک شدن لباس ها جلوگیری کنید.اگر بین جنس لباس کثیفی و برنامه شستشو تناسب وجود نداشته باشد باعث چروک شدن لباس ها و از بین رفتن الیاف لباس می شود.

حجم نامناسب با ظرفیت ماشین لباسشویی

هنگام استفاده از لباسشویی همواره باید ظرفیت ماشین لباسشویی خود را مد نظر داشته باشید اگر همواره لباس های بیش از ظرفیت لباسشویی را داخل لباسشویی قرار می دهید باید با صحنه چروک شدن لباس ها مواجه شوید .هنگام استفاده از ماشین لباسشویی بهتر است از حجم قابل قبولی از ماشین لباسشویی استفاده کنید که  فضای خالی برای چرخیدن لباس ها وجود داشته باشد یکی از راهکارها برای کاهش حجم لباسی که در درون لباسشویی قرار می‌دهید جدا کردن لباس ها بر اساس رنگ و جنس آنهاست این کار نه تنها به شستشوی بهتر می انجامد می تواند از چروک شدن بیش از حد لباس آن جلوگیری کند.

نکته:در ماشین لباسشویی های امروزی دکمه ایی به اسم ضد چروک وجود دارد که شما می توانید با فشردن همزمان آن با برنامه اصلی شستشو از چروک شدن لباسش ها جلوگیری کنید.

نکته:استفاده درست و به اندازه از مایع نرم کننده لباس نیز میتواند از چروک شدن لباس ها جلوگیری کند.

 

علل داغ شدن ماشین لباسشویی

 

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به رفع هود آشپزخانه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدماتی همچون تعمیر و یا تعویض برد لباسشویی بوش می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

 

تلفن:

 

 

تکمیل فرم :

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

رضایت شما آینده ماست

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *