identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

فهرست مطالب

Rate this post

 

دلایل کم شدن قدرت مکش جارو برقی

کثیف بودن فیلتر های جاروبرقی
مسدود بودن یا پارگی لوله خرطومی جاروبرقی
پر بودن کیسه جاروبرقی
قرار گرفتن وضعیت پارویی در وضعیت نامناسب
خراب بودن موتور جاروبرقی

کثیف بودن فیلتر های جاروبرقی

اگر فیلتر های جاروبرقی کثیف باشند باعث کاهش مکش و کارایی جاروبرقی می‌شوند بعضی از این فیلترها یکبار مصرف بوده و قابل تعویض هستند و برخی دیگر قابل شستشو می باشند.
بنابراین اگر با کاهش مکش جاروبرقی مواجه شدید قبل از انجام هر کاری جارو برقی را از خاموش کنید و فیلترهای آن را به خوبی تمیز کنید. و  فیلتر های قابل شستشو راکاملا بشویید و بعد از اینکه کاملاً خشک شدن در داخل جارو برقی قرار دهید و دوباره از  جاروبرقی استفاده کنید.

همچنین جهت افزایش کارایی جاروبرقی و جلوگیری از بروز بیماری های تنفسی در خود و خانواده تان از فیلتر هپا جاروبرقی بوش استفاده نمایید

 

انواع لوازم پرمصرف و فیلترهای جاروبرقی

 

مسدود بودن یا پارگی لوله خرطومی جاروبرقی

گاهی پایین بودن قدرت مکش جاروبرقی به خاطر گرفتگی یا پارگی قسمت خرطومی جاروبرقی می باشد بنابراین باید مسیر لوله فلزی (تلسکوپی) و لوله پلاستیکی (خرطومی) را بررسی کنید تا اگر گرد و غبار یا جسمی داخل آن گیر کرده باشد برداشته شود.همچنین اگر لوله خرطومی دارای سوراخ یا پارگی باشد می تواند روی قدرت و مکش جاروبرقی تاثیر بگذارد و باعث ایجاد صدای ناهنجار شود، بهتر است در چنین شرایطی خرطومی جاروبرقی را تعویض کنید.

 

پر بودن کیسه جاروبرقی

اگر در شرایطی که کیسه جاروبرقی پر است از آن استفاده کنید علاوه بر اینکه با کاهش مکش جاروبرقی مواجه می‌شوید ممکن است به موتور جاروبرقی فشار وارد کنید.وجود سوراخ یا پارگی در کیسه جاروبرقی می تواند یکی دیگر از دلایل کاهش مکش جاروبرقی باشد بنابراین بهتر است هنگام کم شدن مکش کیسه جاروبرقی را چک کنید.

 

قرار گرفتن وضعیت پارویی در وضعیت نامناسب

یکی دیگر از دلایل کاهش مکش جاروبرقی قرار گرفتن پارویی در موقعیت نامناسب است .روی پارویی شاسی وجود دارد که مشخص میکند شما فرش را جارو می کشید یا سرامیک و پارکت را بنابراین بهتر است در موقعیت مختلف از حالت درست پارویی استفاده کنید.

 

خراب بودن موتور جاروبرقی

گاهی کاهش مکش و قدرت جاروبرقی به دلیل مشکلات موجود در موتور جاروبرقی است بنابراین اگر موتور جاروبرقی خراب باشد ممکن است مکش خود را از دست بدهد. وجود  سر و صدا و لرزش در جاروبرقی نیز می‌تواند دلایل دیگر نشانه های خراب شدن موتور جاروبرقی باشند و معیوب شدن سیم جمع کن جاروبرقی بوش در سوختن موتور تاثیر مهمی بر جای می گذارد اگر در حین جاروکشی متوجه شدید که مکش جاروبرقی شما مانند سابق نیست بهتر است سریعا اقدام به تعویض و یا نظافت پاکت و فیلتر جاروبرقی نمایید
اگر با نظافت پاکت و فیلتر مشکل دستگاه شما رفع نشد اقدام به بررسی خرطومی و تلسکوپی نموده تا شیء خارجی وارد دستگاه شما نشده باشد
اگر مشکل دستگاه شما رفع نشد ممکن است به موتور آسیب وارد شده باشد و یا به دلیل معیوب شدن برد جاروبرقی بوش، کارایی دستگاه شما دچار مشکل شده باشد و در این شرایط بهتر است دستگاه خود را خاموش نمایید و اقدام به ثبت درخواست تعمیر جاروبرقی در روبراه سرویس نمایید

بیشتر بخوانید  علت زرد سوختن شعله اجاق گاز چیست؟

 

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به رفع هود آشپزخانه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات می توانید از طریق پل های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

 

تلفن:

 

 

 

 

 

 

تکمیل فرم :

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

 

رضایت شما آینده ماست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *