identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نحوه تعمیر جاروبرقی بوش

فهرست مطالب

5/5 - (2 امتیاز)

نحوه تعمیر جاروبرقی بوش

جاروبرقی یکی از لوازم های بسیار مهم در هر خانه ای است که کار نظافت و بهداشت بخش های مختلف منزل شما را بر عهده دارد

و در صورت خرابی در این دستگاه، مشکلات فراوانی برای شما ایجاد خواهد شد.

جاروبرقی بوش، با اینکه دارای با کیفیت ترین قطعات است اما باز هم ممکن است به دلیل استفاده نادرست، طول عمر جاروبرقی کاهش یافته و 

دچار ایراداتی شود و احتیاج به تعمیرات تخصصی داشته باشد.

در صورت نیاز به تعمیرات تخصصی جاروبرقی بوش، می توانید با متخصصین مجرب روبراه سرویس تماس نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر تخصصی جاروبرقی بوش شما در محل کنند.

بهتر است تعمیرات جاروبرقی بوش را تعمیرگاه های متفرقه نسپارید و در صورت نیاز به تعویض قطعات برای جاروبرقی خود قطعات اورجینال جاروبرقی بوش را خریداری نمایید.

روبراه سرویس تعمیرگاه تخصصی برند بوش است که با متخصصین مجرب و قطعات اورجینال، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

 

چگونه منشأ مشکل در جاروبرقی بوش را پیدا کنیم؟

در صورتی که موتور جاروبرقی کار نکرد، ابتدا از اتصال دستگاه به برق و درست بودن گیرنده الکتریکی اطمینان حاصل نمایید.کابل برق را نیز بررسی و تست نمایید.

سپس موتور یونیورسال و کلید را تست نموده و در صورتی که قطعه ای مشکل داشت آن را تعمیر و یا تعویض نمایید. در صورتی که موتور کند کار می کند، علت را در گیر کردن آشغال و یا تجمع گرد و غبار در طول زمان بیابید و آن را بر طرف نمایید.

برس های فرسوده را تعویض نمایید و بلبرینگ ها را در صورت خشک شدن با روغن و یا گریس سبک،روغن کاری نموده و در صورت فرسودگی آن را تعویض نمایید.

در صورتی که موتور متوقف می شود و دوباره شروع به کار می کند، کابل برق، کلید، موتور و فن را تست نمایید. در صورت وجود مشکل در این قطعات، آن ها را سرویس نموده و یا تعویض نمایید. چنانچه موتور جاروبرقی صدا می دهد، محفظه جاروبرقی را باز نموده و کثیفی و آشغال های موجود را تمیز کنید.

در صورت خرابی در تسمه جاروبرقی، آن را جدا کرده و تعویض نمایید. در صورت کاهش مکش در جاروبرقی، احتمالاً مخزن و یا کیسه جاروبرقی و یا فیلتر بیش از حد پر شده است،

در صورت نیاز کیسه جاروبرقی را تعویض نموده و یا خالی کنید. همچنین اقدام به خریداری فیلتر هپا جاروبرقی بوش از روبراه سرویس نمایید

لوله فنری را از نظر انسداد بررسی نموده و در صورتی که شیء درآن گیر کرده و یا تجمع یافته است مشکل را برطرف نمایید.

فیلتر جاروبرقی را بررسی نموده و در صورت نیاز تمیز یا تعویض نمایید.چنانچه برس جاروبرقی بر روی فرش کرک بر جای میگذارد، تسمه شل شده را تعویض نمایید.غلتک برس را نیز بررسی و تمیز نموده و آن را در جای خود تنظیم نموده و یا در صورت نیاز تعویض کنید.

بیشتر بخوانید  7 علل اساسی خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار

و در نهایت مسیر جریان هوا را در لوله و در داخل دستگاه را تمیز نمایید.

اگر در حین استفاده از جاروبرقی با مشکلاتی نظیر روشن نشدن، خاموش شدن ناگهانی، ظاهر شدن کد خطا، کاهش مکش، عدم امکان تنظیم دور موتور جاروبرقی و … مواجه شدید و پس از بررسی فیلتر، پاکت، خرطومی و تلسکوپی پی به علت مشکل نبردید لازم است اقدام به بررسی برد جاروبرقی بوش نمایید و برای عیب یابی، تعمیر و تعویض و یا خرید برد جاروبرقی بوش با روبراه سرویس تماس نمایید

 

نکات ایمنی پیش از تعمیرات جاروبرقی بوش

پیش از تعمیر جاروبرقی بوش، دوشاخه سیم رابط را از برق بکشید. در حین باز نمودن جاروبرقی بوش، دقت کنید که خار های پلاستیکی قاب نشکند.

پیش از باز نمودن موتور جاروبرقی بوش، نقشه مونتاژ آن را رسم نمایید.جهت باز نمودن پیچ دستگاه، از ابزار مناسب استفاده نمایید. در صورتی که دوشاخه دستگاه معیوب و شکسته شده است، قبل از استفاده اقدام به تعویض آن نمایید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن آرمچیر از واشر های فنری و تخت استفاده نمایید.از خازن های پارازیت گیر پس از تعمیر جاروبرقی بوش استفاده نمایید.

پیش از قرار دادن موتور، ابتدا لاستیک انتهای موتور را بر روی موتور جاروبرقی بوش قرار دهید. در صورت نیاز به تعویض سیم جمع کن جاروبرقی بوش می توانید با نمایندگی بوش در شرق تهران تماس نمایید

روش باز نمودن جاروبرقی بوش

پیش از باز نمودن جاروبرقی بوش، دوشاخه را از برق بیرون بکشید. درب قاب جاروبرقی را باز نمایید.کیسه جاروبرقی بوش را با دست بیرون کشیده تا مجرا باز شود.

جاروبرقی را برگردانده و با استفاده از پیچ گوشتی و چهارسو پیچ های نگهدارنده درپوش موتور را باز نمایید.بهتر است ترتیب و نحوه قرار گرفتن موتور و سیم جمع کن را از روی جاروبرقی ترسیم نموده تا در زمان مونتاژ مشکلی پیش نیاید.

ترسیم مونتاژ می تواند به صورت یادداشت هایی باشد که در حین کار شما را راهنمایی کند.اسفنجی بر روی موتور جاروبرقی را برداشته و آن را بررسی نمایید.

در صورت سالم بود آن را بشویید اما اگر فرسوده بود اقدام به تعویض آن نمایید.موتور جاروبرقی را به صورت کشویی به سمت بالا حرکت دهید تا به این شکل موتور و همچنین لاستیک انتهای موتور از جای خود خارج شوند.

 

روش باز نمودن کلید جاروبرقی بوش

پیچ های موجود بر روی قاب را با کمک پیچ گوشتی باز نمایید.قاب پلاستیکی را از روی کلید ها جدا نمایید. در نهایت به این طریق می توانید کلید ها را جدا نمایید.

 

روش باز نمودن موتور یونیورسال جاروبرقی بوش

در مرحله اول پیچ هریک از نگهدارنده های جاروبک و خازن پارازیت گیر را باز نمایید. سر سیم بوبین استاتور به نگهدارنده جاروبک را با دم باریک بیرون بکشید .

بیشتر بخوانید  علت نچرخیدن تیغه آبمیوه گیری چیست و برای حل این مشکل چه اقدامی باید کرد؟

سر سیم، یک اتصال فنی است که می تواند نر یا ماده باشد. از سر سیم ها جهت اتصال سیم های زیر پیچ و یا اتصال هایی که قابل جدا شدن است، استفاده  می شود.

 

نحوه تعمیر موتور جاروبرقی بوش

در این قسمت به بررسی نحوه تعمیر موتور در جاروبرقی بوش خواهیم پرداخت:مشکلاتی مانند قطع برق دستگاه، مشکل سیم کشی دستگاه خراب شدن فیوز و یا داغ شدن بیش از حد دستگاه، منجر به از کار افتادن موتور خواهند شد.

با روشن نمودن یک لامپ، از وجود برق در ساختمان مطمئن شوید.سپس از اینکه دو شاخه جاروبرقی به پریز برق متصل است نیز اطمینان حاصل نمایید.

بررسی نمایید که سیم جاروبرقی اتصالی و یا قطعی نداشته باشد.در صورتی که سیم جاروبرقی از نظر ظاهری مشکلی نداشت، آن را از دستگاه خارج نموده و با یک اهم متر بررسی نمایید.

چنانچه اهم متر بی نهایت را نشان داد، لازم است سیم جاروبرقی را تعویض نمایید. گاهی اوقات مشکل به دلیل داغ شدن بیش از حد جاروبرقی به وجود آمده است.

در این هنگام بهتر است دستگاه را ۳۰ دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره به برق متصل کرده و روشن نمایید. در صورتی که اقدامات گفته شده مشکل را حل نکرد، احتمالا یکی از قطعات داخلی موتور مشکل پیدا کرده است.

در صورتی که موتور جاروبرقی صدا می دهد بلبرینگ آن را بررسی نموده و در صورت نیاز تعویض نمایید.چنانچه موتور جاروبرقی جرقه می زند نیز کلکتور آن را بررسی نمایید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به بررسی نحوه تعمیرات و باز نمودن و نکات ایمنی در حین تعمیرات جاروبرقی بوش پرداخته شد.

در صورت وجود مشکل در جاروبرقی بوش، سامسونگ ، الجی بهتر است تعمیرات آن را به تعمیرگاه های مجرب لوازم خانگی بوش سپرده و در صورت نیاز به خرید قطعات، قطعات اورجینال جاروبرقی بوش را خریداری نمایید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات جاروبرقی، با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

‫2 نظر

  • مهسا نادری گفت:

    سلام
    خیلی ممنون میشم نحوه باز کردن و تعویض فیلتر جاروبرقی ال جی رو نیز منتشر کنید و بگین که زمان مناسب برای تعویض فیلتر جاروبرقی هر چند وقت یکبار است.

  • حمید جدیدی گفت:

    سلام
    میشه نحوه تعمیر جاروبرقی سامسونگم بررسی کنید؟
    ممنون

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *