identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نحوه رسوب زدایی و جرم گیری بخارشوی

Rate this post

نحوه رسوب زدایی و جرم گیری بخارشوی

امروزه و با گذشت زمان و آشنایی مردم نسبت به مضرات فراوان مواد شیمیایی و پاک کننده ها، بخارشوی به یک دستگاه بسیار پر کاربرد و بسیار مفید برای سلامتی همگان تبدیل شده است که با استفاده از آن می توان تمامی سطوح اعم از کاشی و سرامیک، شیشه ها، دیوار آشپزخانه، کف زمین، فرش و موکت گوشه و کنار خانه، سطوح اجاق گاز و… را به راحتی تمیز کرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در بخارشوی ایجاد شود، جمع شدن رسوبات و آلودگی هایی در داخل و خارج از آن است که به دلیل کاربرد فراوانی که بخارشوی دارد باید داخل و خارج آن را مرتب تمیز کرد تا در دستگاه مشکلاتی اعم از بخار نکردن بخارشوی، باز نشدن درب مخزن آب، رسوب بستن دیگ بخار و فشار بر روی موتور و داغ کردن بیش از حد موتور ایجاد نشود. اگر رسوبات در دستگاه انباشته شود و از دستگاه درست نگه داری نشود، دستگاه ممکن است روشن شود ولی کارایی زیادی ندارد و ممکن است در آینده آسیب های زیادی به دستگاه وارد شود. تمیز کردن رسوبات بدنه داخلی و خارجی و رسوبات موجود در دیگ بخار بخارشوی باعث افزایش طول عمر و کاربرد بخارشوی می شود و بسیار ضروری است.

 

 

  • تمیز کردن بدنه خارجی بخارشوی

تمیز کردن بدنه خارجی بخارشوی یکی از نقاط بسیار مهم بخارشوی است که به شدت در معرض آلودگی های محیطی مانند پرز و گرد و غبار قرار دارد و هم کثیفی روی بخارشوی ظاهر نامناسبی به آن می دهد. برای تمیز کردن رسوبات این بخش می توان از یک دستمال نرم نم دار استفاده کرد و اگر لکه سرسختی روی بدنه بخارشوی ایجاد شده باشد به هیچ عنوان نباید از اجسام تیز برای تمیز کردن آن استفاده نمود. 

برای تمیز کردن لکه های سخت روی بدنه خارجی بخارشوی تنها کافی است از محلول های اسیدی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده نمود. ابتدا کمی از محلول سرکه و جوش شیرین را تهیه کنید سپس به آرامی روی لکه بکشید. به این صورت مشاهده خواهید کرد که لکه به آسانی پاک می شود.

 

  • رسوب زدایی اتصالات و نازل های بخار شوی

اتصالات و نازل های بخارشوی باعث می شوند بخار از داخل مخزن بخارشوی به سمت بیرون هدایت شود. در صورتی که در داخل اتصالات بخارشوی رسوبات و جرم هایی جمع شده باشد، آنگاه دیگر دستگاه مکش و بخار کافی نخواهد داشت. در این صورت شما میتوانید اتصالات و نازل دستگاه را جدا کرده سپس با مواد شوینده و آب اقدام به تمیز کردن آنها کنید. 

برای اینکار ابتدا سر شلنگ را گرفته و از داخل آن آب بریزید و اجازه دهید آب از سمت دیگر آن خارج شود. به این صورت هرگونه انسداد مانند پرز، رسوبات آهکی یا مو از بین می روند. اگر رسوبات به اتصالات یا نازل بخارشوی چسبیده باشد در آن صورت باید از مواد اسیدی مانند سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن این رسوبات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  علت از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی در حین کار چیست؟

به این صورت که در ظرفی مقداری سرکه و جوش شیرین و آب جوش ریخته و باهم ترکیب نمایید. به این شکل که ۵۰ درصد ظرف را سرکه و ۵۰ درصد را آب جوش همراه با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین تشکیل داده باشد.

این ترکیب را در مخزن بخارشوی ریخته سپس منتظر شوید تا دستگاه شروع به بخار کردن کند و در این حین از دستگاه استفاده نکنید و زمانی که شروع به بخار کردن کرد، دستگاه را خاموش نمایید. بعد از آنکه رسوب زدایی تمام شد، اندکی صبر کنید تا دستگاه خنک شود. سپس می توانید دستگاه را بشویید.

 

  • تمیز کردن رسوبات مخزن بخارشوی

مخزن بخارشوی مهمترین بخشی است که در هر بار تمیز کردن بخارشوی باید به آن توجه داشته باشید. این قسمت در بخارشوی وظیفه تبدیل آب به بخار را دارد. اگر از آب معمولی برای پر کردن مخزن بخارشوی استفاده کنید باعث می شود رسوباتی در مخزن و اتصالات بخارشوی ایجاد شود. برای به وجود نیامدن و کاهش رسوبات بهتر است از آب مقطر استفاده شود.

در صورتی که از آب مقطر استفاده نمی کنید باید دستگاه را مرتبا رسوب زدایی کنید.

برای تمیز کردن مخزن بخارشوی کافی است پس از هر بار استفاده، آب مخزن را خالی کنید تا مخزن بخارشوی محل انباشت آب های آلوده و رسوبات و آلودگی ها نشود.

 

مراحل از بین بردن رسوبات موجود در بخارشوی

  • مقداری سرکه و جوش شیرین را در ظرفی تهیه کنید.
  • محلول را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شود.
  • مواد به دست آمده را در مخزن بخارشوی بریزید.
  • دستگاه را در مکانی قرار داده تا شروع به بخار کردن کند.
  • در مدت روشن بودن دستگاه، برای نظافت از آن استفاده نکنید.
  • زمانی که دستگاه شروع به بخار کردن کرد، آن را خاموش نمایید.
  • یک الی دو ساعت صبر کنید تا دستگاه با محلول شستشو داده شود.
  • سپس محلول را خالی کرده و مخزن را بشویید. دقت کنید از مقدار زیادی سرکه و جوش شیرین استفاده نکنید.

 

 

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس:

در این مقاله درباره نحوه تمیز کردن و رسوب زدایی بخارشوی و علت انجام این کار مطالبی بیان شد. نحوه تمیز کردن بدنه خارجی و همچنین تمیز کردن نازل و اتصالات بخارشوی، رسوب زدایی مخزن یا دیگ بخار نیز بیان شد.

هم چنین رسوبات موجود در بخارشوی و عدم رسوب زدایی آن می تواند باعث مشکلاتی مانند بخار نکردن بخارشوی، باز نشدن درب مخزن آب، رسوب بستن دیگ بخار و فشار بر روی موتور و داغ کردن بیش از حد موتور دستگاه می شود. در صورت بروز این مشکلات برای تعمیر بخارشوی خود می توانید با تعمیرکاران مجبرب روبراه سرویس تماس نمایید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند .شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات بخارشوی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ در ارتباط باشید

بیشتر بخوانید  ترانس کلی خانگی چگونه کار می کند

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

یک نظر

  • דירות דיסקרטיות בתל אביב گفت:

    חברת יגואר און מייצרת תחליפים מן הטבע כפתרון לבעיות און גברי, אימפוטנציה, אי סיפוק מיני ובעיות שונות הקשורות בחיי המין.דירות דיסקרטיות באשקלון

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *