identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نحوه پخت کیک در مایکروفر به سادگی بدون نیاز به فر

Rate this post

نحوه پخت کیک در مایکروفر

کیک یکی از خوشمزه ترین دسرهاست که به شیوه‌ های مختلف در مراسم گوناگون پخته و سرو می شود. اغلب افراد تصور می کنند برای پخت کیک تنها به فر نیاز است و بدون فر نمی توانند به خوبی کیک را تهیه کنند و به همین سبب هزینه ی زیادی را صرف خرید فر می نمایند. اما در این مقاله به شما می گوییم که چطور می توان کیک را در مایکروفر معمولی و یا کانوکشن نیز به راحتی درست کرد. یک مایکروفر می تواند گرمای مورد نیاز برای پخت کیک را درست مانند فر های حرفه ای فراهم کرده و آن را در سراسر کیک پخش کند و در نهایت کیک را به بهترین شکل ممکن بپزد. اگرچه پخت کیک در مایکروفر بسیار آسان است، اما لازم است قبل از این کار برخی از نکات مربوط به آن را بدانید. در واقع برای تهیه کیک، باید در کنار مواد تشکیل دهنده آن نکات بسیاری را در رابطه با مایکروفر در نظر بگیرید. پخت خمیر کیک با دمای مناسب در مایکروویو باعث می شود کیک به بهترین شکل ممکن آماده شود. با ما همراه شوید تا پخت کیک در نوع مایکروفر ساده و کانوکشن را به شما معرفی کرده و ویژگی های هر یک را بررسی کنیم.

  • نحوه عملکرد مایکروفر در پخت کیک

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای پخت کیک فقط باید از فر استفاده نمایند. اما در حقیقت اینگونه نیست و شما می‌توانید در مایکروفر نیز بسیار راحت کیک مورد نظر خود را آماده سازید. پختن کیک در ماکروفر به دو روش معمولی و کانوکشن قابل اجرا است. علاوه بر این برای پختن کیک با کیفیت در مایکروفر نکاتی قابل ذکر است تا بتوانید حاصل زحمت خود را به بهترین شکل ممکن از مایکروفر دریافت نمایید. برای مثال: یکی از این نکات برای پخت هر چه بهتر کیک استفاده از دمای مناسب است. در ادامه بیشتر درباره پخت کیک در مایکروفر به روش ساده و کانوکشن صحبت می کنیم.

  • نحوه پخت کیک در مایکروفر به روش معمولی

گاهی ممکن است که مایکروفر شما فاقد کانوکشن باشد و یا اینکه شما نخواهید از کانوکشن دستگاه برای پخت کیک استفاده کنید. در این صورت باید با نحوه پخت کیک در مایکروفر به روش معمولی آشنا باشید. به این جهت ابتدا از روند گرما در مایکروفر آگاهی داشته باشید و بدانید که چه دمایی را برای پخت کیک باید تنظیم کنید. در مایکروفرهای معمولی گزینه تنظیم دما وجود ندارد و شما فقط می‌توانید سطح قدرت آنها را تنظیم کنید. میزان قدرت یا همان توان مایکروفر روی ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است. توان در مایکروفر مطابق زیر نشان داده می‌شود.

درصد مانند: ۱۰٪-۲۰٪ تا ۱۰۰٪

سطح طبیعی مانند: بسیار کم، کم، متوسط و زیاد

بیشتر بخوانید  آموزش طلایی و کاربردی جهت تشخیص ماشین لباسشویی اورجینال از تقلبی

شماره‌گذاری مانند: ۳،۲،۱ تا ۱۰ و یا ۱۰ تا ۱۰۰

تا اینجا درباره نحوه نشان داده شدن توان در مایکروفر صحبت کردیم. برای پخت کیک در ماکروفر به روش معمولی ابتدا مایه کیک را آماده کرده و آن را درون ظرفی که مخصوص مایکروفر است؛ بریزید و ظرف مورد نظر را داخل مایکروفر قرار دهید. سطح توان مایکروفر را روی ۱۰۰ درصد گذاشته و دکمه شروع را فشار دهید. پخت کیک شما با بالاترین توان ممکن در مایکروفر تقریباً ۸ تا ۹ دقیقه طول می‌کشد. پس از گذشت ۹ دقیقه و خاموش شدن مایکروفر؛ با استفاده از یک خلال دندون داخل کیک را چک نمایید.

در صورتی که با بیرون آوردن خلال ذره‌ای از کیک به آن نچسبید، نشان‌دهنده این است که کیک شما کاملا پخته است؛ اما در صورتی که مقداری کیک به خلال دندون چسبیده باشد؛ لازم است که مجددا به مدت یک دقیقه کیک را درون مایکروفر بپزید و دوباره پس از گذشتن ۱ دقیقه کیک خود را چک نمایید. به این صورت کیک شما به روش معمولی در مایکروفر آماده می‌گردد.

 

 

  • نحوه پخت کیک در مایکروفر با استفاده از فن کانوکشن

در صورتیکه مایکروفر شما دارای کانوکشن است می‌توانید از این سیستم برای پخت کیک استفاده نمایید. این سیستم قابلیت بیشتری نسبت به مایکروفرهای معمولی برای پخت کیک دارد؛ زیرا گرما به صورت یکنواخت به مواد غذایی انتقال پیدا کرده و ضمن زودتر پخته شدن آن، طراوت و تازگی و خواص مواد غذایی کاملاً حفظ می‌گردد.

نحوه پخت کیک در ماکروفر با استفاده از فن فر کانوکشن کانوکشن به این صورت است که شما علاوه بر تنظیم سطح توان می‌توانید درجه حرارت را نیز تنظیم نمایید. برای پخت کیک به روش کانوکشن ابتدا لازم است که دستگاه را به مدت ۷ الی ۸ دقیقه از قبل گرم کنید. برای این کار مایکروفر را روی حالت کانوکشن قرار داده و حرارت آن را روی ۱۸۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید و دکمه شروع را فشار دهید.

پس از گذشتن ۷ الی ۸ دقیقه دستگاه را خاموش کرده و کیکی را که آماده کرده‌اید و درون ظرف مناسب قابل استفاده در مایکروفر ریخته‌اید؛ درون دستگاه قرار دهید. حال تایم را روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنید و مجددا دکمه شروع را بزنید و منتظر پخت‌ کیک در حالت کانوکشن باشید. پس از تمام شدن زمان تعیین شده مانند روش قبل از یک خلال دندان برای تست پخته شدن کیک استفاده کنید. در صورتی که ذرات کیک به خلال دندون چسبیده بود مجدداً کیک را به مدت ۱۰ دقیقه داخل دستگاه قرار دهید تا کاملا پخته شود.

پس از متوقف شدن مایکروفر اجازه دهید تا کیک به مدت ۲ دقیقه داخل مایکروفر بماند و بعد از دو دقیقه در مایکروفر را باز کرده و ظرف کیک را بیرون آورید. با استفاده از این روش کیک شما با بهترین کیفیت مغز پخت می‌شود بدون اینکه دیواره‌های کیک خشک و یا برشته شود.

بیشتر بخوانید  بررسی مواردی که منجر به ایجاد بوی سوختگی در آبمیوه گیری می شود + راهکار

 

 

  • نحوه پخت کیک در ماکروفر با استفاده از دمای مناسب

دمای مناسب برای پخت کیک در ماکروفر مهمترین چیزی است که باعث پخته شدن کیک شما با بهترین کیفیت ممکن می‌گردد.

برای اینکه کیک شما در بهترین حالات ممکن در مایکروفر پخته شود دو مرحله پیش گرمایش و پخت کیک بسیار حائز اهمیت هستند.

پس بهتر از قبل از اینکه کیک را درون مایکروفر قرار دهید؛ ابتدا یکبار مایکروفر را روی ۱۸۰ درجه قرار داده و دکمه استارت را فشار دهید تا درون مایکروفر گرم شود. پس از این که دما به ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد رسید؛ ظرف کیک خود را درون مایکروفر قرار داده و دما را روی ۱۷۵ درجه تنظیم کنید و مجدداً دکمه استارت را فشار دهید. با این تنظیم دما در ماکروفر کیک شما کاملاً تازه و اسفنجی باقیمانده و مغز پخت می‌شود.

  • استفاده از ظروف مناسب برای پخت کیک در مایکروفر

استفاده از ظروف مناسب برای پخت کیک در مایکروویو به شرح زیر می باشد:

  • برای پخت کیک با استفاده از دکمه کانوکشن می توانید از قالب های سیلیکونی یا فلزی نیز استفاده نمایید.
  • در روش پخت کیک بدون کانوکشن هرگز نباید از ظروف استیل و یا فلزی برای پخت کیک استفاده کنید.
  • پخت سریع کیک در مایکروفر

یکی از مهم ترین برتری پخت کیک با مایکروفر نسبت به فر پخش یکنواخت و سرتاسری حرارت، دمای ثابت و در نتیجه پخت یکنواخت کیک دانست. عملکرد کانوکشن به کمک فن و حفره های دستگاه،  هوای گرم را به طور یکنواخت در محفظه به حرکت در می آورد و دما را در تمام طول پخت ثابت نگه می دارد. در حالی که فر معمولی سیستم گردش هوا نداشته و گرما فقط از دو شعله پایین و بالای فر ایجاد می شود. اما دستگاه های ماکروفر و سولاردام با جریان دادن یکنواخت گرما، سبب پخت یکنواخت در تمام نقاط کیک شده و نیاز به جا به جا کردن سینی فر نیست. از آنجا که این دستگاه ها توسط اشعه از مرکز شروع به گرم کردن می کنند، وسط کیک پف کرده و زودتر می پزد. در نتیجه می توانید کیک فوری در مایکروفر درست کنید.

با استفاده از نکات مرور شده در بالا می توانید با استفاده از مایکروفر انواع روش های پخت کیک در مایکروفر را دنبال کرده و با خیال راحت کیک های خوشمزه و خوش طعمی در این دستگاه درست کنید.

 تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند .شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیر فر و مایکرویو خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *