identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نکاتی طلایی برای نگهداری بهتر از ماشین ظرفشویی

4.5/5 - (2 امتیاز)

راهکار های طلایی افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین لوازم در هر آشپزخانه ها است که ظرف شستن را به امری‌ دلچسب تبدیل نموده است. اما به دلیل گرانی قطعات ماشین ظرفشویی و مشکلات ناخوشایندی که در صورت از کار افتادن دستگاه ایجاد می شود،  نحوه استفاده و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی ‌بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ما در ادامه شما را با مواردی کاربردی آشنا خواهیم کرد که کارایی ماشین ظرفشویی شما را تا مدت طولانی تضمین می کند و شما را از صرف هزینه جهت دریافت تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در شمال تهران بی نیاز می سازد. رعایت برخی از این موارد از چیزی که به نظرتان می رسد نیز آسان تر است. این عوامل می تواند شامل استفاده اصولی از شوینده، استفاده از شوینده های اورجینال، سرویس و تعویض مرتب لاستیک دور درب، رسوب زدایی منظم، تنظیم درجه سختی آب، روشن نکردن دستگاه در زمان اوج مصرف، نصب اصولی دستگاه است که در ادامه به بررسی دقیق این موارد خواهیم پرداخت.

با رعایت برخی اقدامات به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی کمک کرده و دیگر کمتری نیاز به تعمیر قطعات ماشین ظرفشویی پیدا میکنید. ما در این مقاله به شرح برخی از اقدامات موثر جهت افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می پردازیم:

 

استفاده صحیح از شوینده های ظرفشویی

ممکن است گمان کنید که هرچه بیشتر از قرص ظرفشویی ‌استفاده نمایید، ظرف ها تمیز تر خواهند شد. باید بدانید که یکی از عواملی که به مرور منجر به کاهش طول عمر ظرفشویی و خرابی قطعات آن خواهد شد،  استفاده بیش از حد از پودر ظرفشویی است.

در صورتی که از مایع ظرفشویی بیش از حد مجاز استفاده نمایید نیز، منجر به باقی ماندن تأثیر آن بر روی ظروف و تمیز نشدن ظروف خواهد شد. به همین سبب توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی و ریختن به اندازه شوینده ظرفشویی، منجر به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خواهد شد.

 

استفاده صحیح از شوینده های ظرفشویی

ممکن است گمان کنید که هرچه بیشتر از شوینده ظرفشویی ‌استفاده نمایید، ظرف ها تمیز تر خواهند شد. باید بدانید که یکی از عواملی که به مرور منجر به کاهش طول عمر ظرفشویی و خرابی قطعات آن خواهد شد، استفاده بیش از حد قرص در ماشین ظرفشویی است.

در صورتی که از مایع مناسب ظرفشویی بیش از حد مجاز استفاده نمایید نیز، منجر به باقی ماندن تأثیر آن بر روی ظروف و تمیز نشدن ظروف خواهد شد. به همین سبب توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی و ریختن به اندازه شوینده ظرفشویی و پودر جرم گیر ظرفشویی بوش  منجر به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی خواهد شد.

استفاده بیش از حد از شوینده و یا استفاده از شوینده غیر اورجینال موجب آسیب رسیدن به پمپ تخلیه ظرفشویی بوش خواهد شد

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد کاسه نمد ماشین لباسشویی

 

تعویض به موقع لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی همچون لاستیک دور درب یخچال و لباسشویی، وظیفه چسباندن درب به بدنه دستگاه را بر عهده دارد. در صورت خرابی لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی، درب دستگاه خراب شده و احتمال نشتی آب از بدنه ماشین ظرفشویی وجود دارد.

به همین دلیل برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی و نگهداری بهتر از دستگاه خود، بهتر است در زمان های مشخص اقدام به تعویض واشر دور درب نمایید و لاستیک را متناسب با ظرفشویی خود و از فروشگاه های معتبر لوازم جانبی خریداری نمایید.

 

نظافت منظم ماشین ظرفشویی

مورد دیگری که موجب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی می‌شود، نظافت به موقع دستگاه است. به این نکته توجه نمایید که حتما پس از تمیز نمودن کثیفی های روز ظروف می توانید ظروف را در داخل دستگاه قرار دهید. بهتر است هر بار پس از شست و شوی ‌ظروف دستگاه را بررسی نمایید  و در صورت وجود کثیفی در ماشین ظرفشویی سریعاً اقدام به تمیز نمودن آن کنید تا از رشد باکتری ها و همچنین خرابی قطعاتی همچون پمپ تخلیه ظرفشویی بوش جلوگیری نمایید.

 

تنظیم درجه سختی آب در ماشین ظرفشویی

بر اساس معیار های متفاوتی سختی آب در یک منطقه و یا شهر مشخص می شود. سختی آب با وجود املاح در آب رابطه مستقیم دارد. یعنی سختی آب یک منطقه بالا باشد املاح آب نیز بالا است. وجود املاح زیاد در آب نیز منجر به انباشت رسوبات در بخش های مختلف ماشین ظرفشویی، و در نهایت باعث کاهش کیفیت و عملکرد ظرفشویی خواهد شد.

در صورت کاهش کیفیت در عملکرد ماشین ظرفشویی می توانید تا نمایندگی تعمیر بوش در تهران تماس نمایید. پس حین استفاده از ماشین ظرفشویی بهتر است پیش از هر کاری درجه سختی آب را بر اساس دفترچه راهنمای دستگاه تنظیم نمایید. با تنظیم سختی آب، مانع از انباشت رسوبات در قطعات ماشین ظرفشویی شده و همچنین به افزایش طول عمر دستگاه کمک میکنید.

 

روشن نمودن ظرفشویی در ساعاتی غیر از اوج مصرف

روشن نمودن دستگاه های برقی در ساعات اوج مصرف، به دلیل نوسانات زیاد برق، منجر به سوختن موتور دستگاه و خرابی آن خواهد شد. در صورت سوختن موتور، تعمیر موتور ظرفشویی را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

پس‌ برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی بهتر است:

دستگاه را در ساعاتی به جز ساعات اوج مصرف یعنی آخر شب و اول صبح روشن نمایید.

 

نصب ماشین ظرفشویی در جاهای استاندارد

در صورتی که به مکانی که ماشین ظرفشویی را در آن قرار میدهید توجه نکنید و دستگاه را در جای نامناسب نصب نمایید، ممکن است موجب ضربه زدن به دستگاه و خرابی قطعات ماشین ظرفشویی شوید. پس‌ محل نصب دستگاه بسیار حائز اهمیت است و بهتر است ماشین ظرفشویی را، در جای کم رفت و آمد و دور از هرگونه فشار و ضربه نصب نمایید. بهتر است پس از خرید دستگاه خود، نصب ماشین ظرفشویی را به نمایندگی مجاز دستگاه در تهران بسپارید.

بیشتر بخوانید  بررسی ۳ دلیل اصلی پریدن فیوز پس از روشن کردن آبمیوه گیری

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به راهکار های نگهداری بهتر از ماشین ظرفشویی پرداختیم. با رعایت نکاتی مانند نظافت منظم دستگاه، استفاده از آب و شوینده مناسب، تعویض به موقع واشر درب و همچنین انتخاب محل مناسب برای دستگاه، کارایی ماشین ظرفشویی را بالا برده و کمتر نیاز به تعمیرکار پیدا میکنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در ماشین ظرفشویی خود بهتر است با نمایندگی مجاز ماشین ظرفشویی تماس نمایید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی خود با پرکردن فرم درخواست تعمیر لوازم خانگی بوش، سامسونگ، زیمنس و ال جی و یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

یک نظر

  • شیرین حامدی گفت:

    سلام
    ماشین ظرفشویی ال جی حین شست و شوی ظروف صدای غیر عادی میده
    ممنون میشم بگین مشکل چیه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *