identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

نگهداری از قهوه ساز

فهرست مطالب

Rate this post

درود

قهوه یکی از نوشیدنی های فوق العاده ای است که نوشیدن آن نوعی تفریح هم به حساب می آید و لذت بخش است و اکثر ما برای مصرف این نوشیدنی پر طرفدار به کافی شاپ ها مراجعه می کنیم و یا اگر علاقه شدید تر و یا فرصت کافی شاپ رفتن نباشد، دستگاه قهوه ساز و یا اسپرسوساز را به خانه هایمان می آوریم.

اما نکته اینجاست که صرف قهوه خوش طعم و با کیفیت در منزل، جدا از نوع و برند دستگاه به مراقبت و نگهداری صحیح و منظم دستگاه قهوه ساز وابستگی شدیدی دارد و عدم مراقبت صحیح و انجام ندادن سرویس های لازم به صورت منظم: در مرحله اول باعث پایین آمدن کیفیت طعم و مزه قهوه و در مراحل بعد باعث کاهش عمر مفید دستگاه و ایجاد مشکلات پی در پی برای این دستگاه که قیمت پایینی هم ندارد منجر خواهد شد.

قهوه را باید ساخت!

فروش قطعات فنی قهوه ساز و اسپرسوساز روبراه سرویس

فروش قطعات فنی قهوه ساز و اسپرسوساز روبراه سرویس

 

نگهداری و مراقبت از قهوه ساز یا همان دستگاه اسپرسو ساز کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست و به شما این اطمینان را می دهیم که با مطالعه کامل این مقاله از روبراه سرویس به سادگی بتوانید از ایجاد مشکل در قهوه ساز خانگی و یا محل کارتان پیشگیری نمایید و همیشه از نوشیدن قهوه خوش طعم در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

 

 

تعمیرات ارزان و تخصصی اسپرسوساز/قهوه‌ساز در محل

 

 

 

انواع قهوه ساز :

به علت داشتن طرفداران زیادی که این نوشیدنی در دنیا دارد، قهوه ساز های متنوعی تولید و در بازار موجود است که برای تمامی افراد با هر سلیقه و نیازی که دارند قابل یافت است و به سادگی می توانند از بازار خریداری کنند.

از قهوه سازهای کوچک دستی و یا سفری تا قهوه سازهای خانگی و بزرگ صنعتی که برای کافی شاپ های شلوغ استفاده می شود

 

انواع قهوه ساز روبراه سرویس

انواع قهوه ساز روبراه سرویس

 

که تمامی انواع این قهوه ساز ها بخصوص قهوه سازهای خانگی و بزرگ صنعتی که قلب یک کافی شاپ به حساب می آیند نیاز به نگهداری و سرویس منظم دارند.

 

انتخاب قهوه :

برای دستگاه قهوه ساز می توان پودر قهوه و یا دانه قهوه تهیه کرد، اما اگر طعم بهتری از قهوه بخواهید واضح است که دانه قهوه چند دلحظه قبل از دم کردن قهوه آسیاب می شود دارای طعم دل انگیز تری می باشد و عطر و بوی بهتری نیز دارد، ولی با توجه به نوع دستگاه محدودیت هایی وجود دارد.

گاهی دستگاه قهوه ساز آسیاب ندارد و چاره ای نیست جز استفاده از پودر قهوه آماده و یا تهیه یک دستگاه آسیاب و قرا دادن این آسیاب کنار دستگاه قهوه ساز به صورتی که دقایقی قبل از زمان استفاده از قهوه ساز دانه های قهوه را توسط آسیاب جداگانه تبدیل به پودر کنیم.

در برخی از مدل های دیگر قهوه ساز دارای آسیاب داخلی می باشد که فقط با فشردن دکمه شروع به کار دستگاه قهوه ساز عملیات پودر کردن و دم کردن قهوه را بصورت خودکار انجام می دهد که این نوع از قهوه سازها به مراتب کیفیت بالاتری از قهوه را به ما می دهند و تهیه قهوه خیلی راحت تر و خوشایند تر می باشد.

 

انتخاب قهوه مناسب برای دستگاه قهوه ساز از اهمیت بالایی برخوردار است و خیلی از اوقات استفاده از قهوه های نامرغوب و یا تاریخ گذشته باعث صدمه دیدن دستگاه قهوه ساز به خصوص قسمت آسیاب قهوه ساز  شما می شود.

سعی کنید برای برای قهوه سازها مخصوصا در قهوه سازهایی که دارای آسیاب هستند از قهوه های چرب استفاده نکنید زیرا باعث گرفتگی سریعتر مجرای داخلی قهوه ساز می شود.

همچنین جهت جلوگیری از کاهش کارایی قهوه ساز و یا از بین رفتن طعم مطبوع قهوه لازم است به رسوب زدایی مرتب قهوه ساز توجه کنید

به دلیل آنکه قهوه ساز به صورت مستقیم با آب، شیر و پودر قهوه در ارتباط است به مرور رسوباتی ناشی از این مواد در دستگاه انباشته شده که موجب کاهش کارایی دستگاه شما می گردد و شما را نیازمند تعمیر قهوه ساز می نماید

بنابراین لازم است به صورت مرتب اقدام به رسوب زدایی دستگاه خود با استفاده از جرمگیر قهوه ساز بوش نمایید

 

قوری قهوه ساز بوش

ghori قوری قهوه ساز

ghori قوری قهوه ساز

 

قوری قرمز رنگ چای ساز بوش Bosch

قوری قرمز رنگ چای ساز بوش

قوری قرمز رنگ چای ساز بوش

 

جرمگیری قهوه ساز:

قهوه ساز همانند دیگر لوازم خانگی نیاز به مراقبت و سرویس دارد و میتوان گفت قهوه ساز به علت نوع قطعات داخلی و سیستم ظریفی که دارد به مراتب از اهمیت بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … جهت جرمگیری دارد .

در اکثر قهوه سازها علامت جرمگیری در مواقعی که دستگاه نیاز به جرمگیری دارد به صورت خودکار نمایش داده می شود و خیلی ساده میتوان به موقع نسبت به سرویس و جرمگیری دستگاه قهوه ساز اقدام نمود .

اما در برخی از قهوه سازها هیچگونه علامتی نمایش داده نمی شود و باید به صورت دوره ای و با توجه به میزان استفاده و راهنمای دستگاه اقدام به جرمگیری نمود.

جرمگیر قهوه ساز انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع دستگاه و کیفیت با یکدیگر متفاوت است.

جهت هرگونه مشاوره رایگان در انتخاب نوع جرمگیر و یا راهنمایی جهت انجام جرمگیری قهوه ساز می توانید با کارشناسان روبراه سرویس تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱ 

 

 

 

نکته :

بهتر است برای کاهش ایجاد جرم در قهوه ساز از فیلتر آب استفاده نمایید و حتی الامکان از آب جوشیده استفاده نمایید.

 

 

جهت درخواست سرویس دستگاه قهوه ساز خود و یا هرگونه مشاوره رایگان می توانید با ما تماس حاصل فرمایید

و یا با تکمیل فرم زیر درخواست خود را به ما اعلام نمایید تا کارشناسان روبراه سرویس در سریع ترین زمان ممکن با شما عزیزان ارتباط برقرار کنند .

 

رضایت شما آینده ماست 

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بیشتر بخوانید  آشنایی با 6 مشکل اصلی درب یخچال و آموزش عیب یابی و تعمیر آن

یک نظر

  • عسل نادری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    چند وقته بدنه قهوه ساز کنوود برق داره
    ممکنه راهنمایی کنید که علتش چیه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *