identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

همه چیز در مورد کاسه نمد ماشین لباسشویی

5/5 - (4 امتیاز)

امروزه یکی از پرکاربردترین لوازم الکترونیکی منزل ماشین لباسشویی است. لباسشویی از قطعات فنی و الکتریکی زیادی تشکیل شده است اما بعضی از قطعات به دلیل وظیفه ای که به عهده دارند از اهمیت خاصی برخوردارند. مثل کاسه نمد در ماشین لباسشویی شاید برای اولین بار باشد که اسم این قطعه را می شنوید.

سوالاتی از قبیل اینکه کاسه نمد چیست؟

کاسه نمد چه وظیفه ای را در ماشین لباس شویی به عهده دارد؟

تعمیر و تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی به چه شکل است؟

اگر مشکلی برای کاسه نمد ماشین لباسشویی پیش بیاید از کجا متوجه این مشکل شویم ؟

روبراه سرویس در این مقاله تمام اطلاعاتی که در مورد کاسه نمد ماشین لباسشویی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

 

کاسه نمد ماشین لباسشویی چیست و چه وظیفه ای دارد؟

در واقع کاسه نمد قطعه ای در ماشین لباسشویی است که از نشتی آب به خارج از ماشین لباسشویی جلوگیری می کند این قطعه از لاستیک سیلیکون تفلون لاستیک پلی آکرولیک و…  تشکیل شده است،این قطعه ظاهر منعطفی دارد  ولی به گونه ای است که نباید خم شود تا درست سر جای خودش قرار بگیرد و از نشت آب جلوگیری کند.کاسه‌ نمد یکی از این قطعاتی است که در کنار بلبرینگ قرار دارد و بر روی شفت ماشین لباسشویی نصب میشود.

کاسه نمد با جلوگیری از نشت آب از ایجاد خرابی در شفت، پولی بزرگ و بلبرینگ جلو گیری می کند.برای اینکه هنگام استفاده از ماشین لباسشویی این قطعه از تماس با آب در امان باشد در قسمت کفی پروانه ماشین لباسشویی قرار گرفته است.

 

چند مدل کاسه نمد داریم؟

کاسه نمد به دو مدل شیاردار و معمولی تقسیم می‌شود تنها تفاوتی که در این دو مدل می‌توان مشاهده کرد تفاوت در اندازه قطر خارجی این دو قطعه است اما کاسه نمد شیاردار با توجه به اسمش از شیارهای تشکیل شده که میتواند وظیفه اش را به درستی و کامل تر و بهتر از کاسه نمد معمولی انجام دهد.

 

چگونه به مشکل کاسه نمد پی ببریم؟

در صورتی که کاسه نمد ماشین لباسشویی خراب شده باشد و نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد در واقع باعث نفوذ و نشتی رطوبت و مخزن داخلی دیگ میشود و عملکرد کاسه نمد بلبرینگ و … را تحت تأثیر خود قرار می دهد حتی ممکن است شما را با ایرادات جبران ناپذیر و خسارات مالی بالای مواجه کند به همین دلیل در صورتی که متوجه بروز این ایراد برای ماشین لباسشویی خودش شدید سریعا با متخصصین روبراه سرویس در ارتباط باشید تا در کمترین زمان ممکن بالاترین خدمات را با بهترین کیفیت توسط مجرب ترین تکنسین ها و تعمیرکاران  لوازم خانگی دریافت نمایید.

اگر با نشتی آب از دستگاه ماشین لباسشویی خود مواجه شدید یکی از علت های این مشکل می‌تواند خراب شدن کاسه نمد دستگاه شما باشد بهتر است که سریعاً نسبت به تعویض کاسه نمد دستگاه خود اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید  باقی ماندن آب در لاستیک ماشین لباسشویی

نشتی آب به قطعات دیگر ماشین لباسشویی از جمله موتور آن نفوذ کرده و خسارات سنگین را برای شما به بار خواهد آورد .

برای اینک از خراب بودن کاسه نمد ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید نیاز است که پنل جلویی دستگاه را باز کنید و در چنین شرایطی باید به گیربکس دقت کنید در صورتی که کوچکترین نشتی در گیربکس یا بلبرینگ دستگاه مشاهده کردید می تواند

خراب بودن کاسه نمد را تایید کند.تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی کار بسیار فنی و تخصصی است بهتر است آن را به

تعمیرکاران متخصصین این کار بسپارید.

نحوه تعویض کاسه نمد

برای انجام این کار بهتر است اول جریان برق دستگاه را قطع کنید. قسمت پشت دستگاه را باز کنید برای این که بتوانید کاسه نمد را خارج کنید باید با استفاده از یک چکش بلبرینگ ها را جدا کنید در مرحله بعد با کمک یک پیچ گوشتی بزرگ میتوان کاسه نمد دستگاه را باز کنید اگر نمی دانید که چه کاسه نمدی مناسب دستگاه شما است میتوانید اطلاعات و مشخصات کاسه نمد را که روی آن حک شده است مشاهده کنید تا بتوانید با توجه به همان مشخصات قطعه نو را خریداری کنید.

بهتر است قبل از این که کاسه نمد جدید را روی دستگاه ببندید نسبت به تمیز کردن قسمت داخلی دستگاه اقدام نمایید و قسمت هایی که به روغن احتیاج دارند مثل فنر های کاسه نمد روغن زده شود تا از ایجاد مشکلات احتمالی آینده و زنگ زدن آن جلوگیری کنید در مرحله آخر قطعه را درست در جای خودش قرار دهید تمام قطعاتی که باز کرده بودید را دوباره سر جای خودش ببندید و پیچها را نیز محکم کنید.

 

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله شما را با عملکرد کاسه نمد در لباسشویی بوش آشنا کردیم. کاسه نمد یکی از مهم ترین قطعات لباسشویی است که موجب جلوگیری از نشتی آب به خارج از لباسشویی می شود. همان طور که می دانید نشتی لباسشویی به مرور زمان شما را با مشکلات زیادی مواجه می سازد که لازم است هزینه زیادی صرف تعمیر لباسشویی بوش نمایید. بنابراین لازم است از عملکرد کاسه نمد، ساختار این قطعه، انواع کاسه نمد، نحوه عیب یابی و تست کاسه نمد و نحوه تعویض کاسه نمد آشنایی داشته باشید. اگر نیاز به خریداری قطعات اورجینال لباسشویی بوش و یا ثبت درخواست تعمیر ظرفشویی بوش در تهران دارید با شماره ۶۸۲۸۷-۰۲۱ تماس نمایید.

 

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *