identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

پنج دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

5/5 - (5 امتیاز)

خوب تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که خیلی مورد بحث قرار می‌گیرد و از ما کلی سوال می‌شود که علت چیست و چگونه این مشکل را برطرف کنیم.

چندین علت وجود دارد که باعث تمیز نشدن لباسها در ماشین لباسشویی می‌شود، ما در این مقاله سعی داریم ۵ نکته اساسی و مهم که باعث این اتفاق می‌شود را برای شما شرح دهیم.

با شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمزی که در کل دنیا ایجاد شده هرچقدر رفت و آمد کمتر باشد ایمنی بیشتری نیز خواهیم داشت از این رو برای شما دوستان عزیز مقاله‌ای در نظر گرفته ایم که با مطالعه‌ی این مقاله شما بتوانید به خوبی این مشکل را بدون نیاز به تعمیرکار توسط خودتان حل نمایید .

 

اولین و می‌توان گفت اصلی ترین علتی که باعث تمیز نشدن کامل لباسهای ما می‌شود اشتباه در انتخاب برنامه شستشو می‌باشد.

 

Premium Photo | Washing machine choosing program on washing machine

 

 

باید نوع برنامه حتما با نوع لباسی که قرار است در داخل ماشین لباسشویی شما قرار بگیرد سازگار باشد، بعنوان مثال برای یک شلوار جین که بافت مقاومی دارد و بشدت کثیف می‌باشد نباید برنامه‌ای مثل Delicate silk که برای شستشوی البسه ابریشم می‌باشد انتخاب شود، برنامه Delicate silk برنامه ایست با شستشوی ملایم که مخصوص لباسهای حساس مثل لباسهای ابریشمی است که با شستشوی ملایمی که دارد از خراب شدن الیاف این نوع لباس جلوگیری کند و طبیعی است که همچین برنامه‌ای به‌خوبی از پس تمیز کردن یک شلوار جین چرک بر نیاید.

پس بهتر است برنامه های ماشین لباسشویی خودتان را به خوبی بشناسید تا یکی از اصلی ترین دلایل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی را از بین ببرید.

برای شناخت برنامه‌های ماشین لباسشویی از دفترچه راهنمای دستگاه خود استفاده کنید و یا اگر دفترچه ای ندارد یا به آن دسترسی ندارید می‌توانید در بخش دانلود راهنمای فارسی سایت روبراه سرویس، دفترچه دستگاه خودتان را بصورت پی دی اف و رایگان دانلود نمایید و یا از راه‌های ارتباطی همچون واتساپ،تلفن،اس ام اس و … مدل دستگاه خودتان را به ما بدهید تا در سریعترین زمان ممکن راهنمای فارسی دستگاه شما برایتان بصورت رایگان ارسال شود.

 

 

دومین دلیل کیفیت پایین مواد شوینده و حجم مواد شوینده‌ای که داخل جاپودری ماشین لباسشویی ریخته می‌شود

 

Keeping Your Laundry Detergent Caps Clean | ThriftyFun

 

 

گاهی شوینده‌های بی کیفیت و یا تاریخ مصرف گذشته به‌خوبی عمل پاک کنندگی را انجام نمی‌دهند و همچنین اگر از مواد شوینده به مقدار کمی استفاده شود تاثیر کمی در تمیز کردن لکه یا کثیفی لباس خواهد داشت پس همیشه این نکته را بررسی نمایید و حتما به تاریخ و نوشته‌های درج شده روی مواد شوینده‌ دقت کنید .

به دلیل اهمیت لباسشویی در زندگی روزمره، امروزه شوینده های متعددی در بازار تولید و عرضه شده اند و افراد سودجو اقدام به تولید شوینده های غیر اورجینال و یا عرضه شوینده های تاریخ گذشته نموده اند که علاوه بر تمیز نشدن لباس ها، به بافت لباس ها آسیب وارد نموده و موجب معیوب شدن قطعات ماشین لباسشویی شما می گردد
بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل لازم است اقدام به خریداری شوینده لباسشویی از مراکز معتبر نمایید و یکی از بهترین انتخاب ها جهت خریداری شوینده اورجینال ماشین لباسشویی خریداری قرص ماشین لباسشویی آریل از فروشگاه معتبر روبراه سرویس است.

بیشتر بخوانید  نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در ایران

 

 

 

سومین علت حجم زیاد لباس است

زمانیکه داخل آبکش یا همان دیگ ماشین لباسشویی لباسهای زیادی قرار گرفته می‌شود فشردگی لباسها اجازه خوب حل شدن شوینده و رفت و آمد صحیح  آب را نمی‌دهد همچنین بخاطر سنگین شدن دیگ آب کمتری نیز وارد دیگ خواهد شد که این مسئله باعث خوب تمیز نشدن لباسها می‌شود.

 

 

چهارمین دلیلی که می‌تواند باعث ایجاد لکه روی لباس‌ها شود دیر خارج کردن لباسها از ماشین لباسشویی است

رطوبت موجود در دستگاه باعث ایجاد لکه روی لباسها می‌شود و حتی باعث تولید انواع قارچ شود و بوی نامطبوع به خود بگیرد

بهتر است پس از شستشو در همان دقایق اولیه لباسها از دستگاه خارج شده و پهن شود.

 

 

و پنجمین دلیل کثیفی لاستیک دور درب و پوسته داخلی دیگ است .

 

 

Why Does My Washing Machine Smell? | StreetEasy

 

 

لاستیک دور درب و پوسته داخلی دیگ بعلت رطوبت و منافذی که دارد بهترین مکان برای لانه گزینی میکروب، جرم و کپک است و در زمان شستشو آب موجود در دستگاه این جرم‌ها را از درون لاستیک و منافذ پوسته دیگ به داخل دیگ هدایت می‌کند و باعث چسبیدن آن‌ها به لباسها می‌شود .

بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق مرتب دستگاه را جرمگیری نمایید و همچنین کثیفی‌های موجود در لاستیک را برطرف نمایید.

 

جدا از این پنج دلیل دلایل دیگر فنی وجود دارد که موجب تمیز شسته نشدن لباسها می‌گردد از جمله خرابی المنت که با خراب بودن المنت آب گرم نشده و برخی کثیفی‌ها با آب سرد پاک نخواهند شد و دلایل فنی دیگری که برای بررسی آنها بهتر از یک تعمیرکار متخصص مکم گرفته شود .

 

روبراه سرویس دارای ده ها متخصص حرفه‌ای و مجرب در زمینه تعمیرات لوازم خانگی می‌باشد شما می‌توانید در صورت نیاز از طریق شماره گیری ۴۴۲۱۹۶۱۹ و ۶۸۲۸۷ با کد تهران با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع کامل مشکل برد لباسشویی بوش  شما در محل اقدام کنند .

 

                                                                                                           رضایت شما آینده ماست                            

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *