identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چرا زمان شستن ظرف در ماشین ظرفشویی زیاد می شود؟

5/5 - (1 امتیاز)

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم مفید و پر استفاده می باشد که با گذر زمان نیاز آن در خانه ها بیشتر احساس می شود و می توان گفت باور به اینکه شستن ظرف با ماشین ظرفشویی خیلی از لحاظ تمیزی، اقتصادی و صرفه جویی در زمان مفید تر از شستن ظروف با دست می باشد فراگیر تر می شود.

یکی از سوالاتی که مشتریان خیلی مطرح می کنند این است که:

چرا مدت زمان شستن ظرف در ماشین ظرفشویی زیاد می شود ؟

خب دلایل زیادی وجود دارد که باعث این موضوع می شود که در این مقاله روبراه سرویس سعی داریم به آنها بپردازیم .

 

 

 

 

اول باید به این موضوع اشاره کرد که ماشین ظرفشویی ها اکثرا هوشمند هستند و دارای سنسور کثیفی می باشد، یعنی زمانی که ظرف ها در یک تایم مشخص خوب تمیز نشده باشند مقداری به تایم شستشو افزوده می شود.

اما اگر این مشکل در هر بار شستشو اتفاق می افتد و ظروف خوب تمیز نمی شود باید اقدامات لازم را جهت رفع ایراد انجام داد.

 

فشار آب کم

 

 

یکی از دلایلی که باعث افزایش تایم شستشو در ماشین ظرفشویی ها می شود افت فشار آب می باشد و به علت بیشتر شدن زمان آبگیری ماشین ظرفشویی تایم شستشو نیز افزایش میابد باید توجه داشت فشار آب مناسب برای کارکرد ماشین ظرفشویی ها بین یک تا ده بار است. که باید مسائل زیر را بررسی کرد:

  • فشار آب ساختمان

  • ورودی شیر آب : یعنی بررسی نمایید که املاح درون فیلتر شلنگ ورودی ماشین ظرفشویی جمع نشده باشد

  • تا خوردگی شلنگ ورودی

  • خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی

پس از بررسی این موارد که بهتر هست از تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی کمک بگیرید  میتوان موارد دیگر را مورد بررسی قرار داد.

 

عدم تخلیه

 

 

 

زمانی که در سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی گرفتگی وجود داشته باشد دستگاه شما زمان بیشتری نیاز دارد برای بررسی تخلیه صحیح ماشین ظرفشویی باید چند مورد را بررسی نمایید

  • فیلتر کف ماشین ظرفشویی : فیلتر را کاملا زیر آب شسته و تمیز کنید و دوباره سر جای خودش محکم کنید (بهتر است بین هر ۴ الی ۵ بار شستشو این کار را انجام دهید)

  • تاخوردگی شلنگ تخلیه

  • گرفتگی سیفون سینک (اگر شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به سیفون سینک متصل شده باشد)

  • تمیز کردن حوضچه (گاهی در قسمت حوضچه که فیلتر روی آن قرار می گیرد با ته مانده مواد غذایی دچار گرفتگی می شود)

این موارد را به خوبی بررسی نمایید و در صورت هرگونه سوال میتوانید با قسمت پشتیبانی روبراه سرویس تماس گرفته و بصورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

 

سنسور دما 

 

یکی از قطعات ماشین ظرفشویی سنسور دما می باشد که در صورت معیوب بودن این قطعه تشخیص دما آب به درستی صورت نمی گیرد و این مورد باعث اختلال در سیستم گرمایشی ماشین ظرفشویی می گردد که یکی از دلایل افزایش زمان شستشو در ماشین ظرفشویی می باشد.

بیشتر بخوانید  علت کم شدن مکش جاروبرقی و آموزش رفع این مشکل

 

المنت ماشین ظرفشویی

 

 

ماشین ظرفشویی ها برای گرم کردن آب و شستشوی بهتر به آب گرم احتیاج دارند، المنت وظیفه گرم کردن آب را به عهده دارد و در صورت مشکل دار بودن المنت ماشین ظرفشویی عملکرد ماشین ظرفشویی دچار اختلال شده و از دلایل بیشتر شدن زمان شستشوی ظروف داخل ماشین ظرفشویی می باشد.

برای بررسی ایراد در این قطعه حتما باید از تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی کمک گرفته شود تا با مولتیمتر و ابزار های لازم برای تست المنت و تشخیص ایراد بررسی های لازم را انجام دهد.

 

برد اصلی ماشین ظرفشویی

 

 

اصلی ترین قسمت هر وسیله برد آن می باشد که وظیفه فرمان دادن به تک تک قطعات داخلی دستگاه را دارد و طبیعتا در صورت خراب شدن این قطعه میتواند در عملکرد ماشین ظرفشویی اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش زمان شستشوی ماشین ظرفشویی می گردد.

 

 

 افزایش زمان شستشو در ماشین ظرفشویی یک ایراد کاملا تخصصی می باشد و بهتر است رفع این مشکل را به افراد متخصص سپرده و از هرگونه اقدام توسط افراد غیر متخصص پرهیز نمایید تا از پیش آمدن مشکلات بیشتر در ماشین ظرفشویی جلوگیری بعمل آید.

در صورت بروز این مشکل بدون هیچگونه نگرانی با روبراه سرویس تماس گرفته و صفر تا صد مشکل را به ما بسپارید .

روبراه سرویس مرکز خدمات تخصصی لوازم خانگی با بهترین تجهیزات و نفرات مجرب و کار آزموده حتی در روزهای تعطیل در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

 

رضایت شما آینده ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *