identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چرا ماشین لباسشویی لباس رو خوب خشک نمیکنه؟

4.9/5 - (7 امتیاز)

مقدمه درباره خشک نشدن لباس ها:

ماشین لباسشویی یکی از لوازم ضروری هر خانه است و توی زندگی ما نقش خیلی مهمی دارد، به اندازه ای که نبود آن یا درست کار نکردن ماشین لباسشویی کلی دردسر و زحمت و اعصاب خوردی بهمراه خواهد داشت .

یکی از مشکلات عمده ای که مردم زیاد با آن برخورد داشته اند خوب خشک نشدن لباسهاست، که برای بروز این مشکل دلایل متعددی وجود دارد که ما سعی داریم در این مقاله به تک تک این موارد اشاره کرده و نحوه رفع این مشکل را بطور کامل به شما آموزش دهیم، پس تا انتهای این مقاله با ما باشید .

 

 

منظور از خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست ؟

برخی از لباسشویی ها قابلیت خشک کردن ۱۰۰ درصد لباسها را دارند که در مقاله های بعد کاملا در رابطه با این ماشین های لباسشویی بحث خواهد شد.

خب اکثر ماشین های لباسشویی لباسها را به قدری خشک می کنند که هنگام خارج کردن لباس ها از داخل ماشین، آب از لباس چکه نکند و همچنان این لباسها نیاز به پهن کردن خواهند داشت، اما گاهی اوقات شاهد این خواهیم بود که پس از اتمام کار ماشین لباسشویی و حین خارج کردن لباسها از داخل ماشین لباسشویی، لباسها کاملا خیس و آبدار است به اندازه ای که با خارج کردن آن به سرعت از لباسها آب خارج می شود و کف زمین پر از آب می شود.

اینجا باید چندین مورد به خوبی مورد بررسی قرار گیرد، گاهی اوقات ما در منزل بدون نیاز به تعمیرکار نیز می توانیم برای رفع مشکل اقدام کنیم و گاهی هم نیازمند تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی خواهیم بود.

 

معمولا این اتفاق خیلی آزار دهنده است و با توجه به وضعیت امروزی خانه های ما و آپارتمانی بودن منزل، لباسها در تراس یا حتی گاهی اوقات در داخل واحد پهن می شود، اما اینکه چون لباسها در حیاط یا فضای باز پهن می شود دلیل خوبی برای بی اهمیت بودن نسبت به این ماجرا نمیباشد و باید به سرعت برای حل ایراد دستگاه اقدام شود تا به ماشین لباسشویی آسیب های شدید تری وارد نگردد.

در ضمن این مشکل بین تمامی لباسشویی های موجود در منازل عمومیت دارد و این مقاله فقط برای یک مدل یا یک برند خاص از ماشین لباسشویی نمیباشد و شما با مطالعه کامل این مقاله می توانید مشکل حشک نکردن لباسها را در  هر مدل از لباسشویی توسط خودتان (در اکثر مواقع ) رفع کنید.

 

اولین اقدامی که باید انجام داد تنظیمات ماشین لباسشویی است

گاهی بنا به درگیری زیاد و یا فراموشی برنامه ای مناسب را انتخاب نمیکنیم و یا دور خشک کن را بدرستی تنظیم نمیکنیم که در نهایت باعث خوب خشک نشدن لباسها خواهد شد.

بیشتر بخوانید  چرا ظروف با ماشین ظرفشویی دچار خط و خش و کدری می شوند؟

برای مثال برنامه ای مثل WOOL که برای شستشوی لباسهای پشمی است دور خشک کن خیلی پایینی خواهد داشت و همیشه پس از اتمام شستشو لباسها کاملا آبدار خواهد بود.

همچنین دور خشک کن پایین مثلا ۴۰۰ – ۲۰۰ طبیعتا لباسها را به خوبی خشک نخواهد کرد، پس حتما به این موضوع دقت کنید و همیشه قبل از فشردن کلید استارت از تنظیم بودن برنامه صحیح و تنظیم صحیح دور خشک کن اطمینان حاصل فرمایید.

برای درک بهتر به تصویر زیر توجه کنید:

 

 

 

اینجا دور خشک کن خاموش است و شما باید برای تنظیم دور خشک کن از دکمه Spin استفاده نمایید

و دور خشک کن را روی ۸۰۰ به بالا تنظیم کنید تا عملکرد خشک کردن لباسها انجام شود

 

 

 

 

همچنین در این مدل که دیجیتال نمی باشد نیز  دور خشک کن خاموش است و باید برای تنظیم دور خشک کن سلکتور را بچرخانید روی دور خشک کن بالاتر

 

 

نکته: هر چه دور خشک کن بالاتر باشد لباسها بهتر خشک می شود اما بایپ پر نظر داشت که با دور خشک کن بالا لباسها چروک بیشتری نیز خواهند داشت.

 

 

دومین اقدامی که باید انجام دهیم ریست کردن دستگاه است

روش ریست کردن ماشین لباسشویی در بیشتر ماشین های لباسشویی حدودا یکسان است، مثلا در لباسشویی های بوش فقط با روش و خاموش کردن ماشین لباسشویی عمل ریست انجام می شود و در الجی،سامسونگ و … دستگاه را به مدت ۶دقیقه از برق کشیده و دوباره به برق بزنید .

نکته: در صورت انجام نشدن عملیات ریست شما میتوانید به دفترچه راهنمای دستگاه خود رجوع کنید و یا با کارشناسان روبراه سرویس با شماره تماس ۴۴۲۱۹۶۱۹- ۶۸۲۸۷ با کد تهران تماس بگیرید، کارشناسان ما با نهایت صبوری به شما مشاوره رایگان خواهند داد.

 

 

 

سومین مورد که باید به آن توجه داشت حجم و وزن لباس است

زمانیکه وزن و حجم لباس بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی شما باشد عملیات خشک کردن به خوبی انجام نمی شود و گاهی اوقات حتی به قطعات دستگاه آسیب وارد می شود

در هنگام ریختن لباس درون دستگاه باید توجه داشته باشید که لباسی که درون دستگاه قرار میگیرد با آبی که به آن اضافه می شود خیلی سنگین نشود و اینکه به اندازه یک چهارم  یا به اندازه یک کف  دست از فضای داخلی دیگ باید خالی باشد.

 

 

 

 

 

چهارمین مورد که نیاز به بررسی دارد شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی می باشد

خب زمانیکه شلنگ تخلیه گرفته باشد آب داخل دستگاه به خوبی تخلیه نمیشود و لباسها خشک نمی شود.

حتما بررسی کنید که شلنگ تخلیه تا خوردگی و یا گرفتگی نداشته باشد و آب را به خوبی تخلیه کند و اگر ایرادی در شلنگ وجود نداشت فیلتر پمپ تخلیه را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  چرا ماشین لباسشویی بوش بخریم؟ بررسی مزایا و معایب لباسشویی بوش

برای اینکار شما می توانید دهانه خروجی شلنگ تخلیه را درون یک لگن قرار دهید و ببینید آیا آب داخل دستگاه راحت و کامل تخلیه می گردد یا خیر، اگر آب به خوبی تخلیه نشد و شلنگ بدون هیچگونه تا خوردگی و گرفتگی بود  باید فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی را باز کنید و آن را به خوبی تمیز کنید.

گاهی سکه و یا اجسام کوچکی که درون لباس جا می ماند به این قسمت انتقال پیدا می کند و مانع تخلیه صحیح آب لباسشویی می شود.

برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی مراحل زیر را انجام دهید.

 

 

LG Tub Cleaning - Front Load & Top Load Washer | LG USA Support

ابتدا درب کوچکی جلوی دستگاه قرار دارد را بازکنید

 

 

 

 

 

Leaking - Front Load Washer | LG USA Support

 

همیشه داخل پمپ تخلیه مقداری آب وجود دارد

بهتر است قبل از بازکردن فیلتر پمپ تخلیه آب اضافی را از طریق شلنگی که کنار فیلتر است تخلیه کنید

به این صورت که یک ظرف کنار دست خود داشته باشید و درپوشی را که روی شلنگ می باشد برداشته و شلنگ را درون ظرف قرار دهید تا این حجم آب که معمولا به اندازه یک لیوان است کامل تخلیه گردد

 

 

 

 

Leaking - Front Load Washer | LG USA Support

پس از تخلیه آب توسط شلنگ، فیلتر را به سمت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و اگر اجسام خارجی مثل مو، کرک لباس، سنجاق و … را از درون

پمپ برداشته و فیلتر را جدا گانه با فشار آب و یک فرچه شستشو دهید و دومرتبه فیلتر رای سر جای خودش این بار جهت عقربه های ساعت ببندید

 

 

 

 

 

پنجمین علت خراب شدن یا گرم شدن موتور لباسشویی می باشد.

زمانیکه زیاد از لباسشویی استفاده می شود موتور گرم شده و در مرحله خشک کن به خوبی عمل نمی کند.

اینجا باید کمی به لباسشویی خود استراحت دهید تا موتور لباسشویی خنک شود و دومرتبه اقدام به روشن کردن دستگاه و تست ماشین لباسشویی کنید.

 

 

 

ششمین علت مشکل در برق اصلی می باشد

گاهی اوقات افت ولتاژ باعث خوب عمل نکردن ماشین لباسشویی می شود بهتر است برای تست این مورد در ساعات کم مصرف دستگاه را روشن نمایید و اینگونه این مورد را تست کنید .

و یا توسط برقکار اقدام به اندازه گیری ولتاژ برق ساختمان کنید

هر لباسشویی با توجه به مدلی که دارد برای کارکردن صحیح نیاز به ولتاژ برق مناسب دارد و ولتاژ پایین تر از حد استاندارد موجب عدم عملکرد صحیح لباسشویی به ویژه عملیات خشک کردن لباس می شود.

 

هفتمین علت مشکل از قطعات دستگاه است همانند برد اصلی لباسشویی بوش، خرابی پمپ تخلیه و یا دیگر قطعات که برای بررسی این موارد نیازمند کمک از تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی می باشیم

 

 

شما برای مشاوره رایگان در رابطه با این مراحل می توانید با روبراه سرویس با شماره تماس ۴۴۲۱۹۶۱۹- ۶۸۲۸۷ با کد تهران تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید  مدل ماشین لباسشویی بوش

همچنین روبراه سرویس با داشتن ده ها تعمیرکار متخصص و مجرب در زمینه لوازم خانگی خدمتگذار شما عزیزان می باشد.

 

 

 

رضایت شما آینده ماست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *