identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

چهار اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

1/5 - (1 امتیاز)

 

ماشین ظرفشویی ها دارای ویژگی هایی هستند که شاید خیلی از مردم از آنها اطلاع نداشته باشند، روبراه سرویس سعی دارد در این مقاله برای شما عزیزان چند نکته کلیدی در رابطه با استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی را برای شما عزیزان شرح دهد .

بدون شک یکی از مواردی که موجب افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما می شود، توجه به سرویس دوره ای دستگاه، جرم گیری مرتب، استفاده از شوینده های اورجینال، خرید قطعات فابریک ماشین ظرفشویی بوش جهت تعویض قطعات است. علاوه بر آن سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی موجب می شود تا اگر قطعه ای مستعد معیوب شدن است، سرویس کار آن را بررسی کرده و پیش از بروز مشکلات بیشتر اقدام به تعمیر آن و یا تعویض قطعه نماید. همچنین اگر در حین کار با ماشین ظرفشویی خود دچار کوچک ترین مشکل شدید به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید و جهت تعمیر ظرفشویی بوش با تعمیرگاه های معتبر در تهران تماس نمایید.


نکاتی که در ادامه مقاله در رابطه با آن ها توضیح داه می شود را به خوبی به خاطر بسپارید و رعایت کنید تا علاوه بر بالابردن کیفیت شستشو، از آسیب دیدن ماشین ظرفشویی به علت استفاده نامناسب  نیز جلوگیری نمایید. 

 

 

تمیز کردن ظروف قبل از قراردادن در ماشین ظرفشویی

 

 

 

یکی از اشتباهاتی که در استفاده از ماشین ظرفشویی وجود دارد ظروف را قبل از قرار دادن درون ماشین ظرفشویی آبکشی کنیم است .

این یک دید اشتباه است و شاید برخی از مردم گمان کنند که این کار باعث بهتر تمیز شدن ظروف می شود اما این چنین نیست .

مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای عملکرد بهتر و کارایی مناسب به جرم روی ظروف احتیاج دارد و تنها کاری که باید انجام دهیم پاک کردن روی ظروف از مواد غذایی به وسیله یک اسفنج و یا یک دستمال می باشد.

مواد شوینده پس از ترکیب شدن با آب ذرات باقی مانده از مواد غذایی را از روی ظروف به قسمت های کوچک تبدیل کرده و کثیفی را از بین می برد.

 

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم ۱۰۰ عددی اصلی

 

استفاده از مواد شوینده نامناسب

 

 

 

برخی از مردم شاید به فکر استفاده از مایع شستشوی ظروف معمولی یا همان دستی بیافتند، این کار باعث صدمات شدید در ماشین ظرفشویی خواهد شد .

این مسئله که شوینده های ماشین ظرفشویی و مایع شستشوی ظروف دستی هر دو یک کار را انجام می دهند اما نحوه کارکرد آنها بسیار متفاوت بوده و استفاده از مواد شوینده ای جز شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی باعث ایجاد کف بسیار خواهد شد و باعث خراب شدن قطعات ماشین ظرفشویی و کثیف شدن آشپزخانه را خواهد داشت.

همچنین استفاده از مواد شوینده های تاریخ مصرف گذشته و تقلبی نیز باعث آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد. بهتر است با کیفیت ترین شوینده و جرم گیر ظرفشویی بوش را از روبراه سرویس خریداری نمایید

بیشتر بخوانید  چرا ظروف با ماشین ظرفشویی دچار خط و خش و کدری می شوند؟

 

 

استفاده از دمای بالای آب و شستشوی قوی 

 

 

برخی از افراد تصور دارند که هرچه دمای آب بالاتر باشد ظروف تمیز تر شسته خواهد شد، در این مورد هیچگونه شکی نیست اما باید این مورد را هم توجه داشت که برخی از ظروف با دمای آب بالا دچار رنگ رفتگی و یا حتی در برخی موارد دچار شکستگی خواهد شد .

همچنین برای شستشن برخی از ظروف نباید برنامه ای قوی استفاده کرد همانند ظروف کریستال و یا بلور و … که با برنامه های پر قدرت دچار آسیب می شوند.

 

 

پر کردن ماشین ظرفشویی بیش از ظرفیت استاندارد

 

 

 

 

به علت گران شدن مواد شوینده ماشین ظرفشویی خیلی از افراد ظروف چند روز خود را جمع آوری می کنند تا با یک قرص ماشین ظرفشویی تمامی ظروف شسته شود، اما باید این مورد را نیز در نظر داشته باشیم که پر شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی باعث عدم آبرسانی صحیح به ظروف شده و ظروف به خوبی تمیز نمی شوند.

برای حل این مشکل بهتر است از ژل های شستشو در ماشین ظرفشویی خود استفاده نمایید تا با توجه به حجم ظروف به میزان همان ظروف در ماشین ظرفشویی خود شوینده قرار دهید و به پمپ تخلیه ظرفشویی بوش آسیب وارد نشود و با استفاده از ژل شستشوی ماشین ظرفشویی دیگر همانند قرص مجبور نیستیم صبر کنیم تا ظرف ها جمع شوند و باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و یا درخواست خدمات لازم خانگی با میتوانید با شماره تماس ۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ و یا از طریق تکمیل فرم زیر اقدام فرمایید.

 

 

رضایت شما آینده ماست

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *