identity
جستجو کردن
Close this search box.

021-68287

جستجو کردن
Close this search box.

آموزش گام به گام نحوه تعمیر سیم جمع کن در مدل های مختلف جاروبرقی

تعمیر-سیم-جمع-کن-جاروبرقی
5/5 - (10 امتیاز)

آموزش نحوه تعمیر سیم جمع کن در انواع مدل های جاروبرقی 

همانطور که میدانید یکی از مهم ترین قطعات در جاروبرقی سیم جمع کن می باشد. در صورت خرابی سیم جمع کن جاروبرقی بوش به صورت کلی عملکرد جاروبرقی شما مختل خواهد شد.

به دلیل اهمیت این قطعه بهتر است در صورت بروز مشکل در سیم جمع کن تعمیر تخصصی جاروبرقی بوش خود را به تعمیرکاران مجرب بسپارید.

در صورتی که از نحوه تعمیر جاروبرقی آگاهی دارید، ما در این مقاله به بررسی گام به گام نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی خواهیم پرداخت.

 

سیم جمع کن در جاروبرقی چه وظیفه ای دارد؟

امروزه در بیشتر لوازم های برقی و مکانیکی سیم جمع کن تعبیه شده است.سیم جمع کن ها دارای دو بخش الکترونیکی و مکانیکی می باشند

در بخش الکترونیکی آن کابل برق، دوشاخه و پلاتین های متصل برق به حلقه مسی و شاخک های انتقال برق به داخل جاروبرقی تعبیه شده است و در بخش مکانیکی آن نیز

پایه نگهدارنده و خود رول سیم جمع کن و ریل های دوار تعبیه شده است. عملکرد سیم جمع کن به این صورت می باشد که قسمت آخر سیم به کنتاکت ها متصل شده  و کنتاکت ها نیز به ریل های دوار متصل می شوند این ریل ها نیز به رول یا چرخ قرقره ای سیم جمع کن متصل شده اند.

در حینی که سیم را بیرون می کشید این قرقره می چرخد جهت جلوگیری از قطع شدن اتصال برق موتور با شبکه، شاخک های ثابتی

به دو ریل بالا و پایین متصل شده اند و شکل خود را حفظ می کنند. سیم جمع کن دارای خاصیت فنری می باشد که امکان چرخش روان و بدون گیر سیم را به شما می دهد. و به این صورت با دریافت برق و انتقال آن به قطعات داخلی جاروبرقی، موتور دستگاه را روشن می نماید.

به این صورت سیم جمع کن انرژی الکترونیکی را دریافت نموده و با ارسال این برق به برد جاروبرقی بوش، موجب شروع به کار کردن دستگاه می گردد و برد با دریافت برق، به سایر قطعات فرمان انجام کار صادر می کند تا به این صورت دستگاه قادر به نطافت محیط باشد. بنابراین اتصالی و یا پوسیدگی سیم سیم به دلیل خرابی سیم جمع کن می تواند به مرور به سایر قطعات مانند برد و موتور آسیب وارد نماید. بنابراین بهتر است از نحوه نگهداری از سیم جمع کن آگاهی داشته باشید

وظیفه-سیم-جمع-کن-در-جاروبرقی

چگونه می توان سیم جمع کن جاروبرقی را تمیز نمود؟

جهت تمیز نمودن سیم جمع کن جاروبرقی لازم است پیش از هر کاری دستگاه را از برق بکشید. با کمک یک چراغ قوه داخل سیم جمع کن جاروبرقی بوش را بررسی کرده و توجه داشته باشید تا داخل سوراخ سیم جمع کن گرد و خاک جمع نشده باشد.

بیشتر بخوانید  ویدئوی آموزشی نحوه تعویض فیلتر و کیسه پاکت جاروبرقی بوش

چنانچه در داخل سوراخ سیم جمع کن گرد و خاکی مشاهده نمودید با کمک یک مداد که نوک آن آغشته به چسب است، داخل سوراخ سیم جمع کن جاروبرقی را تمیز نمایید

در مرحله بعدی لازم است پنل سیم جمع کن را باز نموده و اقدام به نظافت سیم نمایید و در انتهای کار برای روان تر شدن سیم، آن را آغشته به روغن کنید.

در نهایت نیز با کمک یک پارچه اقدام به نظافت قطعات جاروبرقی نمایید.

نظافت-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

آموزش گام به گام نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

جهت تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی لازم است به نکات زیر توجه کنید: در مرحله اول با استفاده از پیچ گوشتی درب جاروبرقی را باز نمایید

لازم است که پیش از هر کاری سیم جاروبرقی را از برق بکشید در مرحله بعدی سیم جمع کن را از محل خود خارج نمایید در این مرحله دو سیم که یکی تیره و دیگری روشن است را مشاهده می کنید

این دو سیم به پلاتین سیم جمع کن متصل می باشند. در این مرحله لازم است با کمک یک اهم متر بررسی کنید که سیم ها قطع نشده باشند

سپس با کمک اهم متر دو شاخه را نیز بررسی کنید تا دچار قطعی نشده باشد

در صورت وجود قطعی در سیم لازم است سیم را باز نموده و سیم جدید را به جای آن بگذارید. پلاتین ها به دلیل قرارگیری در معرض گرد و خاک لازم است هر چند وقت یکبار چرب شوند

بهتر است به پلاتین های سیم جمع کن نیز مقداری گریس زده تا خشکی آن رفع شود در نهایت نیز بهتر است سیم داخل سیم جمع کن را بیرون کشیده و با مقداری روغن آن را روان کنید.

تعمیر-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

آموزش چگونگی کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی

به منظور سریع تر شدن فرایند جمع شدن سیم جمع کن لازم است سیم جمع کن را کوک کنید و برای این کار لازم است به نکات زیر توجه کنید.

جهت کوک نمودن سیم جمع کن جاروبرقی پیش از هر کاری لازم است  سه دور کامل سیم جمع کن را بچرخانید

این کار موجب بهبود روند وارد شدن سیم در داخل سیم جمع کن می شود.

کوک-کردن-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

چگونه می توان ترمز سیم جمع کن جاروبرقی را تعمیر نمود؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که سیم را بیرون بکشید اما سیم ثابت نماند و خود به خود به داخل باز گردد . این اتفاق نشان دهنده خرابی ترمز سیم جمع کن می باشد.

جهت تعمیر ترمز سیم جمع کن جاروبرقی لازم است ابتدا ۳ شیار نازک در قسمت بالایی سیم جمع کن در جایی که ترمز آن قرار گرفته است ایجاد نمایید. به این صورت مشکل ترمز سیم جمع کن رفع می شود.

تعمیر-ترمز-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

چه عواملی بر خراب شدن سیم جمع کن جاروبرقی مؤثر است؟

یکی از مهم ترین عواملی که منجر به خراب شدن سیم جمع کن جاروبرقی می شود آن است که سیم را تا انتها بیرون بکشید

بیشتر بخوانید  علت سرو صدای زیاد ماشین ظرفشویی و راهکار های رفع آن

این کار منجر به خرابی فنر و پلاتین ها شده و به مرور سیم بیرون نمی آید و ممکن است فنر بشکند.

جهت جلوگیری از بروز این مشکل و افزایش طول عمر جاروبرقی می توانید با یک علامت گذاری ۵۰ سانت از سیم را خارج نکنید.

خراب-شدن-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

در صورت خرابی سیم جمع کن جاروبرقی با چه مشکلاتی مواجه خواهید شد؟

در صورت خرابی سیم جمع کن جاروبرقی ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوید خرابی سیم جمع کن جاروبرقی ممکن است منجر به قطعی موتور و روشن نشدن جاروبرقی شما شود.

و در حالت دیگر ممکن است سیم بیرون نیامده و یا داخل نشود که در این حالت نیز عملکرد دستگاه شما مختل می شود.

پیامد-خرابی-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

در صورت گیر کردن سیم جمع کن جاروبرقی چه اقداماتی را باید انجام داد؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران جاروبرقی از آن شکایت داشته باشند، گیر کردن سیم جمع کن جاروبرقی می باشد. جهت رفع مشکل گیر کردن سیم جمع کن جاروبرقی به نکات زیر توجه کنید

ممکن است به مرور زمان برخی از قطعات جانبی سیم جمع کن جاروبرقی دچار مشکل شود و چاره ای جز تعمیر و تعویض این قطعات برای شما باقی نماند

گاهی اوقات نیز ممکن است به دلیل به دلیل انباشته شدن گرد و خاک در مسیر حرکت سیم موجب گیر کردن سیم جمع کن شود

و در این شرایط با نظافت سیم جمع کن مشکل شما رفع خواهد شد گاهی اوقات با نظافت ساده سیم جمع کن مشکل شما رفع نمی شود

و در این شرایط ممکن است نیاز به تعویض قطعات داخلی مانند قرقره، فیوز، شاخک، ترمز و… باشد

یکی از مهم ترین عواملی که ممکن است. منجر به گیر کردن سیم جمع کن جاروبرقی خرابی شاخک فلزی می باشد. در صورت خرابی سیم های تیره و روشن داخل سیم جمع کن چاره ای جز تعویض آنها نخواهید داشت.

یکی دیگر از قطعاتی که ممکن است به دلیل استفاده زیاد از جاروبرقی خراب شود فیوز فیوز شیشه ای سیم جمع کن می باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است مشکلات ترمز سیم جمع کن به حدی باشد که با روغن کاری رفع نشده و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشید

در صورت بروز مشکل در سیم جمع کن به دلیل خرابی پلاتین های مسی درون این قطعه، لازم است اقدام به تعویض پلاتین و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی نمایید.

گیر-کردن-سیم-جمع-کن-جاروبرقی

آموزش تعمیر سیم جمع کن بوش

به دلیلی گرانی سیم جمع کن جاروبرقی بوش بهتر است در صورت نیاز تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی خود را به نمایندگی تعمیرات تخصصی بوش در تهران بسپارید

تا بتوانید از قطعات جانبی اورجینال جاروبرقی بوش و گارانتی خدمات پس از فروش‌ بهره مند شوید.

تعمیر-سیم-جمع-کن-جاروبرقی-بوش

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی

در صورت بروز هرگونه مشکل در سیم جمع کن جاروبرقی به شما توصیه میکنیم تعمیر ارزان و تخصصی جاروبرقی ال جی را به تعمیرکاران مجرب روبراه سرویس بسپارید.

بیشتر بخوانید  علت صدای زیاد جاروبرقی در حین کار کردن چیست؟

تعمیر-سیم-جمع-کن-جاروبرقی-ال-جی

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ

چنانچه در حین کار با جاروبرقی خود متوجه شدید سیم جمع کن دستگاه دچار مشکل شده است می توانید با خیالی‌ آسوده از طریق سایت روبراه سرویس اقدام به ثبت تعمیر جاروبرقی سامسونگ نمایید تا نیازی به پرداخت هزینه سنگین جهت تعویض این قطعه نداشته باشید.

تعمیر-سیم-جمع-کن-جاروبرقی-سامسونگ

نتیجه گیری سایت روبراه سرویس

در این مقاله به آشنایی با کاربرد سیم جمع کن در جاروبرقی، نحوه کار این قطعه و نحوه تعمیر سیم جمع کن و قطعات داخلی آن در انواع مدل های جاروبرقی پرداخته شد.

به دلیل اهمیت این قطعه لازم است در صورت نیاز تعمیر تخصصی سیم جمع کن جاروبرقی در محل را به نمایندگی های مجاز تعمیر لوازم خانگی بوش در شرق تهران بسپارید.

تعمیر کاران مجرب روبراه سرویس در خدمت شما هستند تا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه دهند. شما عزیزان می توانید جهت ثبت درخواست تعمیر جاروشارژی بوش و  تعمیرات جاروبرقی زیمنس و برند های موجود در بازار، با پرکردن فرم درخواست تعمیر  یا مراجعه حضوری یا از برقراری تماس تلفنی با شماره:۴۴۲۱۹۶۱۹-۰۲۱- ۶۸۲۸۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

درخواست تعمیرات

  • Hidden
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *